Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Kan slå et slag for Sidi sine Hydro sko. Kan tilogmed være mulig å snike seg forbi stilpolitiet med dem :)

    Plukket opp mine på salg for rundt tusenlappen. Ellers må det sies at sommersko med neoprentrekk holder så lenge det er over frysepunktet.
    sidi-hydro-boots-12.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    De ser ganske fine ut. Men tåboksen ser kliss lik ut som på sommeskoene, alt for trangt. Det funker rett og slett ikke på mine føtter når det er kaldt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sliter med det samme som Zomby. Å løpe med våte, tynne sko i luftig mesh i minusgrader er greit, men på sykkel blir det gjerne kaldt på tærne. Jeg brukte Northwave i høst med halvgodt resultat og skal ha neoprentrekk utenpå i morgen (la om til pigg 1. nyttårsdag) og håper komboen ullsokker-Northwave-neoprentrekk holder i vinter, hvis ikke må det bli Lake.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har lake 303, og er kjempefornøyd. Gode sko og strømper, gode hansker, og en god finlandshette, så er sykkelturer ingen problem nesten uansett kulde. Hadde turer i fjor vinter helt ned i -17, og storkoste meg.
    Lake 303 er litt dyre, men du har sko i mange år hvis du passer litt på de.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Mmmm, den er hot, og håndlaget i Italia - kan også lages etter mål. Men rammen er helt vanvittig dyr.
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Godt nytt sykkelår!
    Bra å se at sesongen går hele året rundt.

    Jeg er den typen som sykler belgisk sokk hele sommeren, eller iallefall opp til 20 grader. Så jeg er ganske fotfrossen.
    Nå går det i ullsokk, fuguspeer og neoprentrekk. Det funker fint nok, men det er jo plussgrader her i distriktet stort sett gjennom hele vinteren. Men for meg er det helt på kanten. Måtte nok vurdert vintersko hvis det ble nullføre.

    Lake har noen andre landeveisspesifikke, cx145, som iallefall jeg synes ser veldig pene ut.
    Perfekte sørvestlandssko egentlig... Hm
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Kan slå et slag for Sidi sine Hydro sko. Kan tilogmed være mulig å snike seg forbi stilpolitiet med dem :)

    Plukket opp mine på salg for rundt tusenlappen. Ellers må det sies at sommersko med neoprentrekk holder så lenge det er over frysepunktet.
    Vis vedlegget 235897
    Disse er faktisk større en du tror.. Bruker 43 både i sommer sidi og vinter sidi så vinterutgaven er laget med større og litt bredere lest. Når det per sagt er jeg ikke helt fornøyd. Det er ikke mulig å stramme godt nok rundt ankelen slik at det blir en åpning for vannet
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Mmmm, den er hot, og håndlaget i Italia - kan også lages etter mål. Men rammen er helt vanvittig dyr.
    Veldig hot. Lå på gode 100 store på wiggle så jeg, så ingen budsjett utgave akkurat. Er noen sexy vinkler på den sykkelen.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Mmmm, den er hot, og håndlaget i Italia - kan også lages etter mål. Men rammen er helt vanvittig dyr.
    Veldig hot. Lå på gode 100 store på wiggle så jeg, så ingen budsjett utgave akkurat. Er noen sexy vinkler på den sykkelen.
    Billigste man får rammen er 32k pluss norsk moms, vet ikke om man får noe særlig dyrere rammer enn dèt?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    1544976_10151978059459492_684460585_n.jpg

    Luca Paolini. Sjef.

    Jeg føler en underlig dragning mot Strava Granfondo #1.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Åh, gran fondo har fristet siden den ble lagt ut, ca samtidig som bihulebetennelsen tok meg :(
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Heftig tur i dag Valentino, hvordan var forholdene? Stange begynner jo å seile opp som mulig vintertreningscampsted.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som en bra tur, fint skrevet :) Men skal du kjøpe trøyen?
    Vet ikke helt. Om jeg kjøper den kommer jeg til å huske turen godt. Jeg har liggende den italienske mestertrøya jeg hadde på meg da jeg krasjet stort i 1997. Rene minneboken.
    Og skal jeg ha en slik trøye må det uansett være denne grå utgaven. 130 km + sommerstid er jo ikke noe spes.

    Herlig langturskontrapunkt der, Alshus.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Sag og øks er litt smør på flesk, en samekniv dekker ofte samme behovet og siden du har en Leatherman så vil jeg anta at du ikke trenger begge deler.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Oj, det så jeg ikke isted. Et ekstra sete??
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.508
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Røyk på en ny sadel idag:) Selle Italia SLR Carbonio flow. Blir fin fin på 29er'n når den blir montert!
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    @ou812rh:
    Hvor fant du dette billigst? Har versjonen uten flow og er kjempefornøyd, men mitt begynner å bli litt slitt, så vurderer flow versjonen når jeg skal bytte det ut.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.508
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    @ou812rh:
    Hvor fant du dette billigst? Har versjonen uten flow og er kjempefornøyd, men mitt begynner å bli litt slitt, så vurderer flow versjonen når jeg skal bytte det ut.
    Billigst vet jeg ikke noe om, men Bikeshop har det til 1.400,- Har SLR Flow med Vanox rails på racer'n og er godt fornøyd. Greit å ha samme type sadel på terrenghoyen også!

    Ser at 2014 modellen har nye carbonrails som er 5 gram lettere. Shit jeg har kjøpt noe gammelt og tungt:)
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har et knapt brukt SLR XP sete som jeg kan selge rimelig dersom det er av interesse, det viste seg å ikke passe skinka mi.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Gutter, vi skulle fått til en hifisentralen-sykkeltur i sommer. Hadde vært kjempegøy med en 2-dagers landeveistur med hyggelig hifi og sykkel prat.
    Hadde vært hyggelig; en langtur sydover på østsiden av Oslofjorden ila én dag er nok det beste. Mange fine veier.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.508
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gutter, vi skulle fått til en hifisentralen-sykkeltur i sommer. Hadde vært kjempegøy med en 2-dagers landeveistur med hyggelig hifi og sykkel prat.
    Hadde vært hyggelig; en langtur sydover på østsiden av Oslofjorden ila én dag er nok det beste. Mange fine veier.
    Høres ut som en plan! Går utifra at det er inspeksjon av stilpolitiet før avgang;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trudde perlene lå vestover, Sandefjord Larvik Stavern Langesund Kragerø Risør Arendal Kristiansand og så går det jo tog tilbake.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Langtur hørtes jo knall ut. Jeg stemmer for en dagstur av noe slag! Kanskje Tofte?

    Om dere liker formen på SLR anbefales dette !
    zSellaItSLRc64L.jpg
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Veldig mye fint i telemark også. Er klar for en gooood dagstur med overnatting på hotell hvor man kan ha en fin kveld sammen med bedre middag og litt godt i glassene.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Todagers med overnatting hadde vært knall, men jeg er med på endags også. Uansett: Vakre landskap og veier og god mat på lunchstopp(ene) må til.

    Forresten så prøvde jeg kompresjonssokker for første gang etter turen i går. Hadde dem på resten av dagen. Fantastiske bein i dag.
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg husker en biltur en gang jeg prøvde å reise annerledes mellom Oslo og Jæren, mener det var fra Seljord til Valle i Setesdalen. Den hadde mer eller mindre alt. Brutale klatringer, vanvittige utforkjøringer, og en natur som må ta pusten fra alle med øyne i hodet. Skulle kanskje gå an å lage tur med buss fra Oslo til Notodden, eller noe?

    Noe sånt?
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    mfufu

    Gjest
    Hei, hiver meg på her i håp om og få ytterligere motivasjon for sessongen som kommer. Har vært syklist i 8 av mine 36 år, men i 2013 så ble det dårlige greier pga diverse familieting så uteble motivasjonen og energien.

    Men i år er det nye muligheter og jeg har to mål, Vestfold rundt 160km runden med landeveissykkelen (blir første gang med den "originale" runden), og Farrisrunden med terreng. Ikke noe mål om tider, bare og gjenomføre med følelse av at jeg har ytet mitt beste.

    Ønsker alle ett godt sykkel år i 2014 :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn