Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Angående tørsyklingsapparat, bedre kjent som rulle, har jeg bestilt en Wahoo Kickr i kveld :)

    I dag hadde jeg en fantastisk stitur i skogen. 1,5 time på terskel og etterpå ble det motbakkeintervaller på tredemølle!
    20141212_131624.jpg
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje ikke helt riktig tråd, men trenger tips til en fornuftig god langrennsjakke og bukse (skøyting).
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Jeg bruker lang overtrekkssykkelbukse, baselag under en Castelli Zoncolan på overkroppen, lange terrengsykkelhansker og juroshades på skøytetur mellom noen få plussgrader og ned til 6-7 minus. Fungerer helt ypperlig:) Gidder ikke kjøpe separate skiklær når dette funker fint som snus. Dessuten er skiklær uten unntak hææslige.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Ingen dum ide. Må ha meg ny overtrekksbukse til syklingen uansett, så passet bra å spare noen kroner.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Kanskje ikke helt riktig tråd, men trenger tips til en fornuftig god langrennsjakke og bukse (skøyting).
    133330-37_1_kv.jpg

    Bruker Swix til ski og sykkel, når det ikke er for kaldt og ikke for varmt. Brukte det senest i går og syns det fungerer greit.

    Er det kaldere, bruker jeg Norrøna Lofoten. Er en helt fantastisk jakke fordi man kan åpne jakken på siden fra albue til midjen for lufting. Det er synd at prisen på Norønna Lofoten er pervers.
    images.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Skihansker er å foretrekke fremfor sykkelhansker pga pris. Sykler med skihansker vinterstid.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Bruker løpertights (vinter) isteden for dyre skitights same same! syns det er betydligt mer komfort og gå med tights kontra en del skibokser som flagrer og strammer i grenen:p
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    wtf? Hva er det de holder på med der oppe nord i Norge? Er han redd for miste baguetten sin?

    VERDENS-NORDLIGSTE-ELITELAG_crop_660.jpg
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Noen som lader opp til årets festive 500?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Er det muligheter for skøyting der cash?
    Det går fint, var mange som skøyta mellom sporen god plass:) Fin terreng skjønner att Dæhli/Alsgaard har spendert mye tid der. Men jævli trang vei opp siste biten:p slå in speilen så går det fint:rolleyes:
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Juleferien begynte bra den. Par timer på sykkelen i oppholdsvær etterfulgt av restitusjonsrødvin. Nesten julestemning jo :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Heldigvis skal romjulen tilbringes på Hamar, så da ligger Hedmarksvidda en kort kjøretur unna :)

    Har hatt et par skøyteturer fra Sognsvann til Ullevålseter og videre mot Frognerseteren, og det er faktisk skikkelig bra nå. De har kjørt med rulle, så det er ganske hardt og raskt der.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Idag var det fortsatt fine forhold, begynner bli litt hardt 10cm til med snø hade vært fint, derimot er det nokk med blå grader! bikkje kaldt med -17.

    Så det får va nokk med ski info her i sykkeltråden.
    God forsettelse......
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Snedig rulle. Hvordan er støynivået på den sammenlignet med en vanlig Tacx rulle?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Snedig rulle. Hvordan er støynivået på den sammenlignet med en vanlig Tacx rulle?
    Har koblet opp den i kveld og ikke testet den skikkelig enda.. Støynivået er svært lavt med lette gir og høy motstand. Kan sette motstanden til 2000 watt og det holder selv til meg :) En Tacx er til sammenligning rimelig ubrukelig, hvis støy er et tema og man har unger som sover i samme hus. Lavt støynivå var en av grunnene til at dette ble denne som min første rulle og ikke Tacx. Gøy å kjøpe gaver til seg selv :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Da var syklingen ferdig for i år. Siste turen ble 7 mil i deilig vintervær med -8 og snø. Er noe spesielt med vintersykling når man bare har kledd seg riktig. En av årets fineste turer.
    Ble ikke så mange mil i år som jeg hadde håpet. Ble en høst preget av mye sykdom hos både meg selv og barna. Rakk 560 mil, men mesteparten skjedde første halvår. Satser på mindre sykdom og mer sykling i 15.
    Godt nyttår medsyklister :)
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Da var syklingen ferdig for i år. Siste turen ble 7 mil i deilig vintervær med -8 og snø. Er noe spesielt med vintersykling når man bare har kledd seg riktig. En av årets fineste turer.
    Ble ikke så mange mil i år som jeg hadde håpet. Ble en høst preget av mye sykdom hos både meg selv og barna. Rakk 560 mil, men mesteparten skjedde første halvår. Satser på mindre sykdom og mer sykling i 15.
    Godt nyttår medsyklister :)
    Årets siste sykkeltur ble foretatt i 8 varmegrader og strålende sol i Vestfold. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn