Jo, Sammy, det er sant. Men 80 prosent av driftseffekten går til å drive BASS. Og det er bedre å krympe størrelsen på høyttalerne hvis det omgår bassproblemer du har med større høyttalere i samme rom. GX300 er ikke liten , men PMC holder en høyere klasse. Du vil da få en bedre utnyttelse av den bass som er, samt kanskje oppdage at suben maskerte mer enn godt var. Transmisjonslinjer er ofte magiske i vanskelige rom som ditt. Enter PMC. Dessuten vil forsterkeren din ha en lettere jobb jo mindre de er. Bla fordi du har færre elementer og mer igjen av reservene i forsyninga. Heller en mindre oversetter på stor, strømsterk, raffinert integrert enn en for stor høyttaler på samme forsterker og driftsproblemer som resultat. Motoren skal stå i forhold til bilen, og omvendt. Det eneste du KAN tape litt på da er reinspikka volum, fordi en større høyttaler nødvendigvis er noen dB mer følsom enn en mindre i samme serie. Det må den være for å kunne funke OK på små integrerte- Nå sier ikke jeg at B135 er liten, men det er større sjanse for drifts-, akustikk- og kontrollproblemer jo større høyttaleren er. Diskuter det med Morten, han vil vise deg. Riktig høyttaler fra PMC der, så trenger du ikke suben mer.