PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show.
Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende i-serien.
Forsterker-modulen yter pr. kanal 2x100W. Som gir 100W til diskanten og 100W til bassen. Bestykket med både RCA og XLR inngang.

Kan enkelt installeres av kunden (se link til manualen under) og man velger modell man har på printkortet og setter inn en multikontakt på avmerket sted.
Forventes levering i april. Prisene må jeg komme tilbake til. Men jeg estimerer rund Kr 20.000.- for et par.

Manual: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://pmc-speakers.com/sites/default/files/attachments/activetwenty5i_crossover_installation_guide.pdf
Mer info: https://pmc-speakers.com/home-audio/upgrades/twenty5i-active-upgrade

web-Active-Crossover-Box-4.jpg

web-25-Active-Crossover-Box-2_0.2.jpg

web-Active-Crossover-Box-3. 3.jpg
 

Kommentarer

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
@t-roten Hadde vært kjempespennende med litt mer utdyping av lytteinntrykkene fra denne demoen. Hvis du orker :)
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.733
Antall liker
10.313
Sted
London
@t-roten Hadde vært kjempespennende med litt mer utdyping av lytteinntrykkene fra denne demoen. Hvis du orker :)
Ser litt mer her - PMC - Mid-fi i London

Kan vel si at når jeg fikk sitte mellom høytalerne (ikke i sweet-spot), alt falt på plass. Selv i en messe-setting låt det detaljert, raffinert og luftig. Samtidig var det masse trykk i bunnen og en frekvensgang oppover som jeg liker.
Så er en høytaler jeg skal teste igjen senere
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.477
Antall liker
2.319
Sted
Endor
Dette er bra fremoverlent av PMC synes jeg, at de bygger passive høyttalere så modulert at de får dette til, jeg vet ikke om noen andre som er der ennå .... Linn driver jo en del rundt dette men de er nok ikke på dette planet med så enkle oppgraderinger.

WOW :cool: :love:
Jeg ser også at PMC har fått plass til litt reklame der også 🙃 .... ATL og Laminair

Men 2 x 100 watt er det nok?.... Jeg kjører nå en monster Adyton Cordis 1.8 signature på små knøtte Duntech skoesker, og innser vel at, jo mindre høyttaler, jo større forsterker trenger du :ROFLMAO:
IMHO, Svær forsterker får mye mere dynamikk ut av små høyttalere, iaffal når det er 82dbA virkningsgrad....>

One more thing, regner med det er DSP basert, tilsynelatende ingen digital input?
Hvis man har digital pre, så må man velø da da gå Digital -> Analog -> Digital -> Analog
Buchardt gjør det samme, ingen digital hardwired input 😥

Digital input please :love:
 
Sist redigert:

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.588
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
6
Dette er bra fremoverlent av PMC synes jeg, at de bygger passive høyttalere så modulert at de får dette til, jeg vet ikke om noen andre som er der ennå .... Linn driver jo en del rundt dette men de er nok ikke på dette planet med så enkle oppgraderinger.

WOW :cool: :love:
Jeg ser også at PMC har fått plass til litt reklame der også 🙃 .... ATL og Laminair

Men 2 x 100 watt er det nok?.... Jeg kjører nå en monster Adyton Cordis 1.8 signature på små knøtte Duntech skoesker, og innser vel at, jo mindre høyttaler, jo større forsterker trenger du :ROFLMAO:
IMHO, Svær forsterker får mye mere dynamikk ut av små høyttalere, iaffal når det er 82dbA virkningsgrad....>

One more thing, regner med det er DSP basert, tilsynelatende ingen digital input?
Hvis man har digital pre, så må man velø da da gå Digital -> Analog -> Digital -> Analog
Buchardt gjør det samme, ingen digital hardwired input 😥

Digital input please :love:
2x100W pr side = 4x100W tilsammen. Dem har nok testet dette godt ut👍 Det er nok mange grunner til at dem har utelatt innebygget DAC og ikke minst DSP. En god høyttaler skal og bør fungere utmerket uten DSP. Men det er en annen diskusjon😉
Vi vil presentere modulen på Oslo HiFi Show sammen med en ifra PMC.
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.733
Antall liker
10.313
Sted
London
Dette er bra fremoverlent av PMC synes jeg, at de bygger passive høyttalere så modulert at de får dette til, jeg vet ikke om noen andre som er der ennå .... Linn driver jo en del rundt dette men de er nok ikke på dette planet med så enkle oppgraderinger.

WOW :cool: :love:
Jeg ser også at PMC har fått plass til litt reklame der også 🙃 .... ATL og Laminair

Men 2 x 100 watt er det nok?.... Jeg kjører nå en monster Adyton Cordis 1.8 signature på små knøtte Duntech skoesker, og innser vel at, jo mindre høyttaler, jo større forsterker trenger du :ROFLMAO:
IMHO, Svær forsterker får mye mere dynamikk ut av små høyttalere, iaffal når det er 82dbA virkningsgrad....>

One more thing, regner med det er DSP basert, tilsynelatende ingen digital input?
Hvis man har digital pre, så må man velø da da gå Digital -> Analog -> Digital -> Analog
Buchardt gjør det samme, ingen digital hardwired input 😥

Digital input please :love:
Ang - er det nok? Svaret er ja. innenfor rimelighetens grenser var det trykk og driv nok fra Twenty5.23i i et ganske stort rom med mye folk.. :)
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.477
Antall liker
2.319
Sted
Endor
2x100W pr side = 4x100W tilsammen. Dem har nok testet dette godt ut👍 Det er nok mange grunner til at dem har utelatt innebygget DAC og ikke minst DSP. En god høyttaler skal og bør fungere utmerket uten DSP. Men det er en annen diskusjon😉
Vi vil presentere modulen på Oslo HiFi Show sammen med en ifra PMC.
OK, hvis det ikke er DSP, så faller spørsmålet mitt bort, tusen takk :cool:
Og ja, aktive høyttalere er jo enhelt annen ballpark, ingen komponetner imellom som lager trøbbel :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
805
Antall liker
351
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Må vel ha noe som sender det som skal spilles av så muligheten før trøbbel er jo der :sneaky:
OK, hvis det ikke er DSP, så faller spørsmålet mitt bort, tusen takk :cool:
Og ja, aktive høyttalere er jo enhelt annen ballpark, ingen komponetner imellom som lager trøbbel :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.477
Antall liker
2.319
Sted
Endor
Må vel ha noe som sender det som skal spilles av så muligheten før trøbbel er jo der :sneaky:
Forstår at det er fullt analogt x-over her ... og har stor respekt for at PMC gjør dette
Hva som er best?, er nok mange meninger om det :ROFLMAO:
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.588
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
6
Ang - er det nok? Svaret er ja. innenfor rimelighetens grenser var det trykk og driv nok fra Twenty5.23i i et ganske stort rom med mye folk.. :)
Veldig fin messerapport.
Det kan være en stor mulighet at vi kan få demonstrert de aktive modulene under Oslo HiFi Show i Asker 16-17 mars.
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.733
Antall liker
10.313
Sted
London
Veldig fin messerapport.
Det kan være en stor mulighet at vi kan få demonstrert de aktive modulene under Oslo HiFi Show i Asker 16-17 mars.
Håper dere får til demo av disse i april - tror dette vil bli en suksess for PMC :)
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.760
Antall liker
21.638
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Digital input please :love:
Greit det om samplerateconverteren er up to snuff.

---

Effektbehovet rett på høyttalerelementet er ikke det samme som for et passivt delefilter og flere høyttalerelementer. Dessuten lar ikke klasse D-forsterkere seg påvirke av fasevinkler. Fullspenningssving uansett så lenge den resistive lasten ikke er lavere enn hva forsterkeren er spesifisert til som minimum.
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.676
Link til alle artikler
261
nat sine annonser
Bransjenyheter
En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

  • 29
De første Bladelius Oden II er i ferd med å bli klare til levering. 85Kg med rå kraft og musikalitet. Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail...
Fortsett
Bransjenyheter
Møt sommeren med godlyd på ørene!

Møt sommeren med godlyd på ørene!

  • 1
Vi har fått inn igjen den meget omtalte Cayin RU7 dongle DAC på lager. (Vi har også fått inn igjen Cayin CD-Mini MK-II. Kr 3.590.-) Prisen er Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang ifra...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 117
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Topp Bunn