Montesi, musikk og stereo!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Vi driver fortsatt å forsker på hva som kan være galt ;)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Rolige dager hjemme i stuen, så da er det godt å komme seg ut og spille musikk hos andre. Takk til Bjørn i går kveld for Magico Q3, Dcs Rossini, ASR m.m. :) I kveld blir det en tur til Frank for å høre MI23 og mine gamle MI10.1se!

    Her er min MI12.1 som for tiden venter på at partnerene skal våkne. Roar er på saken, men har mildt sagt hatt det travelt i det siste..

    rsz_img_3022.jpg
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Livsnødvendig førstehjelp fra Fandrese! Skuldrene er litt lavere inn i helgen, og humøret er stigende! :)

    rsz_fullsizerender_33.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Slett ikke værst den lille boksen der på 2x150 watt. Plugger du i en MI pre så er det absolutt levelig. Hyggelig å kunne hjelpe. :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Ble invitert hjem til en bekjent for å justere hans nyinnkjøpte pick-up. En Hana(?) High Output MC fra Japan. Ble et par timer med litt forskjellig musikk og trivelig prat. Han har slått seg til ro med anlegget i mange år, men nå var altså en ny pick-up høyst nødvendig :)Hadde betongvegg med buer på veggen bak anlegget. Ingen ulempe det! Diffusorer på sofaveggen med et pent antall gitarer ;) 12-13 stk hang det vel bortover der..

    Tredje hjemmebesøket denne uken. Maken! Alle tiders denne hobbyen altså!

    rsz_img_3050.jpg


    rsz_img_3051.jpg
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Etter over 20 år med vinylsnurring er det noe som melder sin ankomst, og det på høy tid!

    rsz_img_3211.jpg


    Samlingen består av ny som gammel vinyl. Åkkesom trenger de alle i hop en omgang skulle jeg tru!

    rsz_img_3212.jpg


    Da er det bare å vente på at badekaret ankommer :) Takk til dere her inne på HFS for tips!

    rsz_img_3214.jpg
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette så både moro og nyttig ut (sett med egne øyne). 8) Dette går jeg og vurderer også på sikt. Så du gikk for denne løsningen. Spennende! Håper du legger ut noen bilder av prosessen når du får vaskevannsfatet. Pøs på med bilder og erfaringer.

    Vurderer du å la nødtrengende få leie seg inn I maskinens kapasitet?? :confused: ;D
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hehe. Ja, banker du på døra her, skal jeg jammen slippe deg inn! Skal ikke se bortifra at du får en ventekaffe også ;)


    Dette så både moro og nyttig ut (sett med egne øyne). 8) Dette går jeg og vurderer også på sikt. Så du gikk for denne løsningen. Spennende! Håper du legger ut noen bilder av prosessen når du får vaskevannsfatet. Pøs på med bilder og erfaringer.

    Vurderer du å la nødtrengende få leie seg inn I maskinens kapasitet?? :confused: ;D
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Blir spennende å høre hvordan denne snurreren fungerer i praksis - og om platene blir rene :) fikk aldri noe særlig dreisen på mitt opplegg.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Finfint opplegg på denne vaskesaken. Tanken gjør jobben sin, og kittet med spindel, motor og bord funker meget bra. Det er en magnet inni spindelen slik at man kan henge skivene til tørk på et 45 graders stativ som også følger med. Følger tilogmed med en mikrofiberklut. Setter opplegget på 10 min med 1:15 Isopropanol, en dråpe zalo og 30 graders varme. Man får tid til å ta av de rene platene på spindelen, putte de i cover, finne frem nye skiver og putte disse på spindelen, mens man venter på at neste spindel gjør seg klar. 10 minutters sykluser.

    rsz_fullsizerender_34.jpg



    rsz_img_3349.jpg



    rsz_img_3350.jpg
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det ble riktig snasent montesi. Regner med at du hører forskjell også? Så du kjøpte de hver for seg. Handlet du tanken I Norge?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Som vanlig så har jeg ikke testlyttet med ei skive jeg kjenner, jeg tok vel egentlig bare første og verste og koste meg. Det er egentlig ganske typisk for de gangene jeg kjøper noe nytt utstyr i stua også, jeg bare spiller ei vilkårlig skive uten å prøve testplatene. Om noe låter bedre, så hører jeg på en måte det uansett. Tenker jeg :) Det skal jo også sies at jeg ikke lytter fullt så nøye etter som om hvis jeg hadde hatt mi-blokkene her(snufs)

    Her ble i hvert fall skivene stille, og uten ulyder :)

    Tanken er her:
    New Stainless Steel 6L Industry Heated Ultrasonic Digital Cleaner Heater w Timer | eBay

    ..og kittet kan man bare google. The Vinyl Stack ultra sonic spin kit! :) Dette anbefaler jeg virkelig. Gjennomtenkte løsninger, kvalitet og meget god service!
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Endelig fått ordnet vegghengt platespiller! :) Store, hvite hylleknekter fra monter. Trur det var 39,- stk. Fire holfiputer på de, og ei herdet glassplate jeg hadde liggende oppå der igjen. Helt nydelig å få den vibrasjonsfri! Denne løsningen må jeg virkelig anbefale. Ikke minst var det lettvint da det er tjukk rupanel under gipsen hele veien.

    rsz_fullsizerender_36.jpg



    rsz_1img_3418.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette så da absolutt ikke ille ut. Herlig sommer for store og små. :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har vært en kort, men deilig ferie, Frank! Med og uten junior :) Norge/Danmark. Jeg forstår meg ikke på folk som setter seg på flyet og reiser sørover i sommerferien!!
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Det skal vel pokker så mye stereo til for å oppveie de flotte opplevelsene der. Fine bilder!

    mvh. Ole G
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes da vi kommer godt overens? 8) Vi hadde en uke I Spania tidlig juli. Med søsknene til kona og svoger. Veldig hyggelig, men en tanke for varmt. Når været er som dette er jo Norge absolutt det beste stedet på jord, spør du meg. :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Det er nok mitt ufravikelige standpunkt, men jeg kan til dels skjønne familier som har tilmålt tid til ferien, og gjerne ønsker bankers pent vær! Kan det være at jeg er snekker, og virkelig kjenner på kulda om vinteren? :rolleyes:
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Meget hyggelig pakke fra postbudet idag :) Rigget opp etter alle kunstens regler, og satt igang for å spille nå! Helt suverent sammen med litt halvtam pepsi og regnvær utenfor :)

    rsz_fullsizerender_52.jpg

    rsz_img_4158.jpg

    rsz_img_4160.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Yes, lytteinntrykk og bilder kommer! Snart helga, nå ;)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Sikkert mange som sitter og trykker seg rundt her inne med f.eks en Mac.. Vel, om den er 4-5 år, eller som min, 8 år, så ta gjerne en runde med blåsenippel på den. Vipp av deksel under. Det ene dekselet er jo til batteriet, men det andre dekselet krever mikroskrutrekker.. Og det er under deksel nr.2 du bør ta en titt :)

    Lykke til!

    rsz_img_4520.jpg
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Ble bilhelg dette, gitt. Boblekjøring og integraleskruing. Vanligvis omvendt, for de som måtte ønske å kaste bensin på italienerbålet! De som dropper å kjøre italiener fordi de ikke holder mål, burde prøve èn! ;)

    rsz_fullsizerender_63.jpg


    rsz_img_4750.jpg


    rsz_fullsizerender_64.jpg
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Blir ikke så voldsomt mye skriving om stereoanlegget om dagen. Venter i grunn på fabrikknye mi-blokker som skal dukke opp om ikke håpløst lang tid. Selvfølgelig noe jeg gleder meg noe voldsomt til, da godlyden ikke har vært helt tilstede på en ganske god stund.

    Uken har forøvrig vært kanon med King Crimson på tirsdag og en liten overraskelseskonsert på Jessheim på torsdag. Svigers hintet om at Jan Akkerman fra Focus skulle spille om en time på det lokale spillestedet/pub`n. I tillegg en annen kar ved navn Mike Beck. Country/western-type visstnok. Akkerman var helt greit. Litt luksus å se han så lokalt på en torsdag. Det var forresten helt fullt hus! Men da Mike Beck gikk på ble det hakeslipp. En type i slutten av 50-åra med et norsk band. Var i Norge pga en jobb som hestehvisker(!), men gjorde altså en konsert på Lillehammer og Jessheim(Gardermoen). Jeg og en kompis var helt innstilt på å rusle hjemover kl 21. 21.10 tok vi på oss jakkene motvillig, men etter å ha sett en låt til i døra på vei ut, bestemte vi oss for å gå inn igjen og se resten :) I min verden er det noe av det nærmeste man kommer en blanding av Bob Dylan, Tom Petty og Stevie Ray Vaughan. Dette var stor idrett!

    Helgen ble en perfekt blanding av kultur, fest og friluft! Litt garasjejobbing, Horten(m/puristen og fanderese), Grand Hotel, bilkjøring og skogstur!

    rsz_fullsizerender_19.jpg


    rsz_fullsizerender_37.jpg
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelige timer på messa på lørdag montesi. Jeg håper det gikk greit å få kommet I orden før selskapet. :confused:

    Den Lancian din var en skikkelig kruttønne. Utrolig morsom bil ikke minst så er den jo strøken. Artig å få oppleve draget I klenodiet. ;D8)

    Nå gleder jeg meg til treff. 8)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Takk det samme! Må si tiden fløy, og det ble jammen ikke mye effektiv lytting mellom all den ljugingen(som puristen så pent kaller det! :)

    Rakk festen med noen minutters margin feil vei, men det gjorde ikkeno. Ble et veldig trivelig lag med en policy om at de beste festene har kun sitteplasser til halvparten av gjestene :) Maten var fortreffelig, og drikken ligeså! Lang frokost idag, før vi fylte opp alle fem setene i bilen og dundret oppover mot Jessheim igjen!

    Gleder meg til treff igjen jeg også!
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hei dagboka. I dag har jeg justert ut toe-in med 0,5 cm. Det var gøy.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Takk det samme! Må si tiden fløy, og det ble jammen ikke mye effektiv lytting mellom all den ljugingen(som puristen så pent kaller det! :)

    Rakk festen med noen minutters margin feil vei, men det gjorde ikkeno. Ble et veldig trivelig lag med en policy om at de beste festene har kun sitteplasser til halvparten av gjestene :) Maten var fortreffelig, og drikken ligeså! Lang frokost idag, før vi fylte opp alle fem setene i bilen og dundret oppover mot Jessheim igjen!

    Gleder meg til treff igjen jeg også!
    Tusen takk for hyggelig selskap.👍
    Det ble mye juging ja, men dessverre var det ikke så mye spennende å høre på.😀
    Vi prøver igjen neste år?👍
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Nei, det var vel ikke så mye underholdende å høre på. Mange som kanskje hadde lagt liste litt lavt, eller så er det vi som er så godt vant? ;)

    Vi får vel prøve igjen neste år. Så faktisk noen bilder fra noen rom jeg/vi ikke tittet innom. Respons fikk vi heller ikke hørt pga voldsom med pågang!

    Takk det samme! Må si tiden fløy, og det ble jammen ikke mye effektiv lytting mellom all den ljugingen(som puristen så pent kaller det! :)

    Rakk festen med noen minutters margin feil vei, men det gjorde ikkeno. Ble et veldig trivelig lag med en policy om at de beste festene har kun sitteplasser til halvparten av gjestene :) Maten var fortreffelig, og drikken ligeså! Lang frokost idag, før vi fylte opp alle fem setene i bilen og dundret oppover mot Jessheim igjen!

    Gleder meg til treff igjen jeg også!
    Tusen takk for hyggelig selskap.������
    Det ble mye juging ja, men dessverre var det ikke så mye spennende å høre på.������
    Vi prøver igjen neste år?������
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Artig å bla gjennom noen gamle bilder, selv om disse da egentlig ikke er mer enn 5-6 år. Samme riaa og platespiller fortsatt :)


    250111_10150635604785366_4488871_n.jpg


    Og så vidt jeg skjønner, må dette være fra før jeg fikk meg platevasker :cool:
    329318_10150880017955366_1297056802_o.jpg
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Nok en interessant, og ikke minst nyttig oppdagelse her hjemme! Samboeren var lei det gamle teppet i stua, og spant avgårde for å ordne et nytt. Fikk inntrykk av at hun var på jakt etter et som var noe større enn det vi hadde, og kunne ikke akkurat nekte for å bruke noen kroner i den retningen!

    Så resultatet ble å gå fra et teppe på 150x250 til et teppe på 250x350. Det gamle teppet rakk fra høyttaler til høyttaler, mens det nye stekker seg en halv meter utenfor høyttalerne på begge sider.

    Dommen: Mer åpent lydbilde, mer detaljer og generelt finere klang i anlegget :) Det rare er at jeg har testet med tepper på vegger og puter på strategiske plasser, men et større gulvteppe gjorde altså en vesentlig større forskjell!

    Nå skal det sies at anlegget mitt måler ganske fint, men jeg har etterklang i huset. Dvs, litt mindre etterklang nå :)
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    På tross av en slimet tilærelse så ser jo dette ut som en hyggelig setting. Kos deg og god bedring. :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Takk for det, Frank! Gjør det beste utav det. Tilbake på jobb i morra, så bunken med blader og musikk gjorde nok susen! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn