Mitt alt sammen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Marson nevner han tenker å plassere 2 av dem i bakkant i rommet om jeg forstår han rett og da satt opp i motfase med det som spiller i front så får han ikke noe mer kapasitet i bassløsningen sin enn det han allerede har. Gevinsten han får er at han "omgår" de akustiske romutfordringene og får en jevnere og tørrere bassrespons som resultat.

    Hehehe, du treffer spot on som vanlig. Kapasitet har jeg "nok" av. Bruker vel bare halvparten av hva det kan levere nå når jeg ser film (vil beholde hørsel en stund til :).

    Men rommet mitt er lite, og det er ikke og komme bort ifra de akustiske utfordringer. Jeg håper jo dette vil bidra i positiv retning. Men dette er bare et forsøk på noe nytt. Jeg har aldri hørt mer en to subber i et rom, så det skal bli utfordrende, morsomt og lærerikt samtidig :-D
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Obs, ikke glem at der hvor kapasiteten viser seg mest tydelig er i mellombassen, ikke i dypbassen.
    Mellombass er en ting jeg også har tenkt lenge på. Men med romstørrelsen er det store utfordringer der. Men vi får se etterhvert som det blir litt framgang hva som blir igjen av plass.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Obs, ikke glem at der hvor kapasiteten viser seg mest tydelig er i mellombassen, ikke i dypbassen.
    Mellombass er en ting jeg også har tenkt lenge på. Men med romstørrelsen er det store utfordringer der. Men vi får se etterhvert som det blir litt framgang hva som blir igjen av plass.
    Vi må velge våre kompromisser. Mitt problem er det samme, men rommet er i alle fall godt. Og enn sålenge er jeg svært fornøyd med valg av høyttalere til det rommet jeg har til rådighet, og det er vel hele kunsten? Å bli fornøyd med de kompromissene vi må inngå.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Men når vi er inne på midbass kan jeg ta et spørsmål om emnet.

    La oss si at jeg bruker 18" opp til 100 Hz, også noen midbasser videre opp. Hvor langt opp skal man dra midbassen ?

    Og går det eventuelt an og ha to rekker på framvegg og to på bakvegg f.eks. ?

    Midbassen er vel litt mer retningsstyrt i forhold til det 18" produserer...
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Marson nevner han tenker å plassere 2 av dem i bakkant i rommet om jeg forstår han rett og da satt opp i motfase med det som spiller i front så får han ikke noe mer kapasitet i bassløsningen sin enn det han allerede har. Gevinsten han får er at han "omgår" de akustiske romutfordringene og får en jevnere og tørrere bassrespons som resultat.

    Hehehe, du treffer spot on som vanlig. Kapasitet har jeg "nok" av. Bruker vel bare halvparten av hva det kan levere nå når jeg ser film (vil beholde hørsel en stund til :).

    Men rommet mitt er lite, og det er ikke og komme bort ifra de akustiske utfordringer. Jeg håper jo dette vil bidra i positiv retning. Men dette er bare et forsøk på noe nytt. Jeg har aldri hørt mer en to subber i et rom, så det skal bli utfordrende, morsomt og lærerikt samtidig :-D
    Hoho tenkte meg det ja, det er gjerne andre aspekter som kommer inn i bildet når man funderer på hva som kan gjøres bedre når man allerede har grei kapasitet. Men man skal ikke kimse av mer kapasitet heller, jo mindre bassløsningen må jobbe ved gitt SPL, jo mindre forvrengning får man f.eks.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Men når vi er inne på midbass kan jeg ta et spørsmål om emnet.

    La oss si at jeg bruker 18" opp til 100 Hz, også noen midbasser videre opp. Hvor langt opp skal man dra midbassen ?

    Og går det eventuelt an og ha to rekker på framvegg og to på bakvegg f.eks. ?

    Midbassen er vel litt mer retningsstyrt i forhold til det 18" produserer...
    Du drar'n helt til... :p

    Fra spøk og dårlig humor til revolver, det avhenger litt av hvor stor midbass driver, kvaliteten og hvordan du får plassert den ift høyttalerne dine mtp lobing/kanselleringer. Jo større driver og lengre avstand til frontene, jo lavere i frekvens blir du nødt til å dele av.

    2 rekker, tenker du en for dypbass og en for midbass? Tror jeg ville ha holdt meg til kun dypbass i front og bak.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.145
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Dette må du bare høre før du tror det, Auditor. Og det tror jeg neppe du har, men vi er nå en liten kjerne som har blitt gitt audiens i en utrolig gjennomført lyttekjeller ikke så langt fra der du bor. Først tror du ikke dine egne øyne, 20x15" blir det nok aldri plass til i mitt hjem fordi da ville jeg ikke hatt noen stue å bo i. Og det er også eierens forklaring for hans egen kone når hun spør om de ikke burde ha like god lyd i stuen som i kjelleren. ;)

    Det finnes nok de som har fått til like dynamiske anlegg. Det finnes de som har fått til like balanserte anlegg. Det finnes de som har fått til like detaljerte anlegg. Men jeg tviler på om det er så fryktelig mange her til lands som har fått til å kombinere alle de egenskapene på en så homogen måte. Det låter som punktkilde, som en god elektrostat. Men har dynamikken til de råeste hornrigger, og en tørrere og mer kontrollert bass enn jeg kan huske å noensinne ha hørt. Enhver tanke du kan ha om hvordan så mange basselementer spiller i et relativt vanlig rom vil bli revurdert ved å oppleve det. Den riggen kan gjøre alt som de beste stativhøyttalere kan gjøre pluss mye mye mer.

    Open baffel er det eneste som kan konkurrere med hornbass, alt annet er svampete i forhold. Men det krever massevis av areal. Hornbasser som gjengir dypbass blir såpass store på grunn av fysikkens lover at det er upraktisk, da blir OB alternativet. Men også OB har sine begrensninger, så med litt mer innebygging i SLOB så finnes det et alternativ som ikke innebærer noen negative kompromisser utover ordinær OB såvidt jeg skjønner. Vi snakker her den ultimate bass, uten noen form for begrensninger over hele frekvensområdet. For selv 8", som jeg er så glad i, har sine begrensninger når det røyner på i bunn. Enda mindre elementer har enda mindre kapasitet, samme hvor heftig de slår utover. Metningspunktet kommer uansett, men med 20x15" er metningspunkt et rent teoretisk problem. :cool:

    Vil jeg ha to digre SLOBs i krypten? Den dagen krypten ikke er min dagligstue, selvfølgelig. Nå som den utgjør mitt daglige oppholdsrom, takker som byr men spør meg heller en annen gang. :)
    Har merket meg at beskrivelsen av lyden de forskjellige besøkende i Slukoteket gir er sammenfallende og entydig positiv på alle parametere, for å si det forsiktig. Jeg synes du oppsummerer det godt Baluba, morsomt å lese.
    Ikke mye snakk om smak, eller diskusjoner om forsterkertopologi eller kabler knyttet til besøkene. Selv om jeg ikke selv har hørt oppsettet, så tror det sier noe om at et anlegg kan nå et nivå der slikt rett og slett utgår som tema. At det rett og slett låter riktig.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette må du bare høre før du tror det, Auditor. Og det tror jeg neppe du har, men vi er nå en liten kjerne som har blitt gitt audiens i en utrolig gjennomført lyttekjeller ikke så langt fra der du bor. Først tror du ikke dine egne øyne, 20x15" blir det nok aldri plass til i mitt hjem fordi da ville jeg ikke hatt noen stue å bo i. Og det er også eierens forklaring for hans egen kone når hun spør om de ikke burde ha like god lyd i stuen som i kjelleren. ;)

    Det finnes nok de som har fått til like dynamiske anlegg. Det finnes de som har fått til like balanserte anlegg. Det finnes de som har fått til like detaljerte anlegg. Men jeg tviler på om det er så fryktelig mange her til lands som har fått til å kombinere alle de egenskapene på en så homogen måte. Det låter som punktkilde, som en god elektrostat. Men har dynamikken til de råeste hornrigger, og en tørrere og mer kontrollert bass enn jeg kan huske å noensinne ha hørt. Enhver tanke du kan ha om hvordan så mange basselementer spiller i et relativt vanlig rom vil bli revurdert ved å oppleve det. Den riggen kan gjøre alt som de beste stativhøyttalere kan gjøre pluss mye mye mer.

    Open baffel er det eneste som kan konkurrere med hornbass, alt annet er svampete i forhold. Men det krever massevis av areal. Hornbasser som gjengir dypbass blir såpass store på grunn av fysikkens lover at det er upraktisk, da blir OB alternativet. Men også OB har sine begrensninger, så med litt mer innebygging i SLOB så finnes det et alternativ som ikke innebærer noen negative kompromisser utover ordinær OB såvidt jeg skjønner. Vi snakker her den ultimate bass, uten noen form for begrensninger over hele frekvensområdet. For selv 8", som jeg er så glad i, har sine begrensninger når det røyner på i bunn. Enda mindre elementer har enda mindre kapasitet, samme hvor heftig de slår utover. Metningspunktet kommer uansett, men med 20x15" er metningspunkt et rent teoretisk problem. :cool:

    Vil jeg ha to digre SLOBs i krypten? Den dagen krypten ikke er min dagligstue, selvfølgelig. Nå som den utgjør mitt daglige oppholdsrom, takker som byr men spør meg heller en annen gang. :)
    Har merket meg at beskrivelsen av lyden de forskjellige besøkende i Slukoteket gir er sammenfallende og entydig positiv på alle parametere, for å si det forsiktig. Jeg synes du oppsummerer det godt Baluba, morsomt å lese.
    Ikke mye snakk om smak, eller diskusjoner om forsterkertopologi eller kabler knyttet til besøkene. Selv om jeg ikke selv har hørt oppsettet, så tror det sier noe om at et anlegg kan nå et nivå der slikt rett og slett utgår som tema. At det rett og slett låter riktig.
    Ja, man kommer til et slikt punkt. Og spesielt mye teknisk ble ikke pratet den kvelden i Slukoteket, bare korte innslag innimellom når vi hadde konkrete spørsmål å stille hverandre. Det er fullt mulig at Sluket har mer å hente ut av systemet slik det står nå, men det er jo nytt Slukotek på gang etterhvert så jeg ser glad jeg har hørt nåværende Slukotek før det blir "sanert". Og gleder meg til v.2.0 av opplevelsen.

    Finnes det områder krypten overgår Slukoteket spurte jeg meg selv når jeg kom hjem. Og ja, på en måte er det et område, men selv der blir summen den samme så svaret er egentlig nei. Der Slukoteket blir tilgivende i form av at det svinger så kolossalt av det, så er krypten mer tilgivende av andre årsaker, en ikke like høy oppløsning. Det gjør blant annet at mikrofonstripers oppløsing ikke avsløres så ofte, men jeg må nesten ta med meg litt referansemusikk neste gang for å finne mer ut om den siden av saken. Vi spilte jo ikke noe særlig mange innspillinger som er godt kjent for meg under seansen, så alt må etterprøves. Ikke at det betyr så fryktelig mye, men et par spor som jeg kjenner svært godt må jeg nok ta med neste gang for å overhodet ha en referanse å forholde meg til. Er kanskje litt glad for at jeg ikke gjorde det denne gang, for det har nok gjort det lettere å komme hjem til krypten igjen. :rolleyes:
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Men når vi er inne på midbass kan jeg ta et spørsmål om emnet.

    La oss si at jeg bruker 18" opp til 100 Hz, også noen midbasser videre opp. Hvor langt opp skal man dra midbassen ?

    Og går det eventuelt an og ha to rekker på framvegg og to på bakvegg f.eks. ?

    Midbassen er vel litt mer retningsstyrt i forhold til det 18" produserer...
    Du drar'n helt til... :p

    Fra spøk og dårlig humor til revolver, det avhenger litt av hvor stor midbass driver, kvaliteten og hvordan du får plassert den ift høyttalerne dine mtp lobing/kanselleringer. Jo større driver og lengre avstand til frontene, jo lavere i frekvens blir du nødt til å dele av.

    2 rekker, tenker du en for dypbass og en for midbass? Tror jeg ville ha holdt meg til kun dypbass i front og bak.

    Jah... Tror jeg får bassene ferdig først ;)
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Har prøvd meg litt i SketchUp på rommet den enkle måten.


    Kinorom tegn.jpg


    Her med en kasse bak og en kasse foran. Tanken er da med to element i hver kasse spillende mot hverandre (inn mot midten)


    Måtte lage kassen bak med litt mer volum for å få ca samme output. Det er litt forskjell på orginalen og V2 av elementet.

    Subbkasse.jpg


    Dette er en løsning. Om dette blir beste i forhold til rom og akustikk....Det trenger jeg innspill til. Vurderer også kassen som den er framme men og ha to kasser bak i hvert sitt hjørne.

    Noen innspill her ?
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Kinorom sub bak hjørne.jpg


    Her kan jeg bruke kassene jeg har i front idag bak i rommet, med ca samme output...

    Men mindre plass bak den ene stolen og må mest sannsynlig flytte den litt fram for å legge seg bak
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Kom litt dårlig fram lengre opp. Men er det noen som har noen meninger om hvordan de to forskjellige løsningene her vil være ?
    Er den ene bedre en den andre og eventuelt hvorfor.


    Den med kun to kasser er klart den beste med tanke på plassen. Også fylle de to bakerste hjørnene med glava som bassfeller.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Tredje mulighet, og kansje den greieste med tanke på flytting og prøving. Et element i hver kasse gjør tyngden litt mindre og litt lettere å håndtere.

    Med disse målene "skal teoretisk" hver kasse kunne dytte ut 99 dB på 10 Hz ved 1 meter og enda ha litt igjen på Xmax med 1500 watt inn på hvert element.
    Det skulle vel holde til film ? :)


    Kinorom 3.jpg
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Etter jeg kom over en artikkel på audioholics sin side har jeg nå gått litt bort fra tanken om plassering midt på veggen.

    Although it's been incorrectly touted as ideal to place four subs at each mid-wall location (since it offers consistent frequency response for each seat); this is usually NOT recommended because it is significantly acoustically less efficient than just employing a single subwoofer! Thus the maximum available output level of four identical subwoofers placed mid-wall will be at best equal to or at worst LESS than one subwoofer located in the front corner. In our opinion, this is a waste of power and money. We recommend avoiding this option for four subs unless you are stacking them for two locations or if your primary goal is the absolute best seat to seat consistency over maximum output.
    Home Theater Multiple Subwoofer Set-Up & Calibration Guide | Audioholics


    Tror jeg kommer til å beholde dagens plassering av subbene i front, som er samlet på midten. Og prøve meg fram med to bake i hver sitt hjørne.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da blir vel subbene sendt ut fra Stereo Integrity i disse dager så kan vel ikke forventa at jeg har de før i Juli en gang. Men det er like greit siden det er mange baller i luften nå.

    Har vel bestemt meg for Xtz 95.22 som fronter. Det bli den enkleste løsningen og til en grei pris.

    Etter mail med Seymour screen kommer jeg til og gå for deres Center Stage UF duk da den er finere en XD.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da har mine to pakker fått en foreløpig ETA den 12 juli.

    Håper og få garasjen fri for båt før jeg starter med kassene. Har også en Tempo Panter jeg holder på med for min far, ting tar tid...

    Skal uansett bli spennede når alle 4 subbene er oppe å går :cool:
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da var to stk XTZ 95.22 i boks. Spent på hvordan de spiller når de kommer :-D
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    tumblr_nifvorNaq01u0k6deo2_500.gif



    Litt utenfor hjemmekino, men her skjer alt mulig.

    20170626_205907.jpg


    Vasket og klar for nye lagre og simmeringer.


    Mens samboer har skrudd løs mesteparten av dekket på øltan :rolleyes:
    Nye lekter må på plass da gamle lekter og skruene ble for kort og bordene begynte å løsne.

    20170626_212337(0).jpg



    Kansje det blir båt og sub til neste år da prosjektene baller seg på... ;):cool:
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da fikk jeg pakke idag.

    Ble litt skremt da jeg så størrelsen på høyttalerne... :eek:


    20170628_191107.jpg


    De ble veldig små i forhold :rolleyes:


    Merket fort at de har mindre følsomhet og trenger mer forsterker får å spille høyt. Har bare justert litt bare for å teste og de virker grei. Litt tilbakeholdende diskant, noe jeg ikke hadde forventet av disse bånddiskantene.
    Men er bare litt testing nå.

    20170628_192626.jpg


    Men er litt morsomt at de er så små :rolleyes:
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Pakken fra usa med båtfrakt er som "vanlig" forsinket med en ukes tid. Men det gjør forsåvidt ingenting.

    Båt prosjektet tar mye lengre tid en antatt. Dette er forsåvidt helt normalt i min verden, da ting som oftes tar mye lengre tid en planlagt... :rolleyes:


    20170715_203951.jpg



    Her et innblikk i galskapen jeg har lagt meg ut i... :)
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Optimistisk på at båten skal komme seg på havet iløpet av denne sesongen :rolleyes:
    Da er det vel bare å dundre på med båtførerbevis ;)


    20170721_202321.jpg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Pakken fra usa med båtfrakt er som "vanlig" forsinket med en ukes tid. Men det gjør forsåvidt ingenting.

    Båt prosjektet tar mye lengre tid en antatt. Dette er forsåvidt helt normalt i min verden, da ting som oftes tar mye lengre tid en planlagt... :rolleyes:


    Vis vedlegget 449085


    Her et innblikk i galskapen jeg har lagt meg ut i... :)
    Pass på luftveisbeskyttelse. Ei mer seriøs maske. :)
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Ja du sier noe der.

    Jeg har halvmaske med filtere. Ikke av typen enkel støvfilter... Men hadde jeg kjøpt ny maske pr. nå for denne jobben hadde det blitt helmaske. Vernebriller duger ikke da de dugger etter 10 min.

    Så har kjørt med simpel brille og en større rengjøring av øyne etterpå. Glassfiber er noe "dritt"
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da var de på plass :)
    Litt annen konstruksjon en forgjengeren og litt lettere tror jeg faktisk også, men de skal vel bevege noe luft disse også.


    20170725_151926.jpg



    20170725_151951.jpg



    Da var det bare og vente på høsten og plass / tid til nye kasser.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Har fått tak i en gammel sliter av en sofa som skal testes ut. Kjekt med bord for en gangs skyld. Perfekt størrelse med tanke på to subber i bak også etterhvert.

    20170726_181022.jpg



    Fint vær så har fått gjort litt ute


    20170726_213325.jpg
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Endelig et par fridager :), men som egentlig betyr regn eller generelt dårlig vær i min lille verden... :(

    "øltan" får vel bare vente...

    20170729_213347.jpg
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    3M sine masker er vel de eneste som er "sertifisert" så vidt jeg vet, men engangsmaskene deres tar faktisk like mye/godt som de dyrere med utskiftbare filter.
    Men det er forskjell på hva de tar, type støv gass osv så det er verdt å sjekke når man handler.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    3M sine masker er vel de eneste som er "sertifisert" så vidt jeg vet, men engangsmaskene deres tar faktisk like mye/godt som de dyrere med utskiftbare filter.
    Men det er forskjell på hva de tar, type støv gass osv så det er verdt å sjekke når man handler.
    Engangsmaskene synes jeg ikke tetter bra nok når man ligger nedi en båt omgitt av støv. Det er ikke 3M sin maske jeg bruker nå. Men er ganske fornøyd med den jeg bruker. Merker ikke noe til at støvet kommer inn.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da er det endelig en liten oppdatering på selve rommet mitt.

    Nå er lydtransparent lerret endelig bestilt fra usa.

    Pga. plassering av høyttalere kommer jeg til og bygge rammen fra vegg til vegg og dekke hele bredden av rommet med lerret. Så skal jeg lage maskering rundt der selve bildet blir...
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da var endelig altan ferdig.

    Hadde et til lite prosjekt oppi altan byggingen.

    20170730_233309.jpg


    20170803_114746.jpg


    jada det er rotete i garasjen :rolleyes:


    Da var vi i august og enda har snyen ikke forlat området....

    20170803_114853.jpg
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Synes det er greit å lage en liste her på gjøremål framover så jeg har det lagret en plass.

    Så nye:
    Kasser til subbene
    Ramme til nytt lerret
    Fronter opp på vegg
    Legge nettverkskabel fra router ned til "teknisk" rom
    Flytte PS4 inn i filmrommet (dette pga. elendig rekkevidde på ps4 kontroller), trekke nettverkskabel og hdmi.
    Lage et bord / hylle til ps4 og spill
    Få på plass en pop up stikkontakt med usb innfelt i stolbordet
    Bestille selvlysende usb ladekabler slik at jeg finner de i mørket.
    Få et par bilder innvendig i kinorom
     
    Sist redigert:

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Pause fra snekring og beising idag. Ut en liten tur på fjellet.

    Storelvvatn kraftstasjonen.

    IMG_1456.jpg



    IMG_1465.jpg



    IMG_1472.jpg



    IMG_14762277.jpg



    Bare en uke siden veien ble brøytet inn til stasjonen. Var snakk om 3 meter med snø da... Har smeltet endel men er nok nært 2 meter enda.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Med tanke på støv og slikt når jeg skal begynne med kassene har jeg sett litt på Oneida dust deputy DIY

    s-l500.jpg


    Noen som har prøvd disse ?

    Selger disse også som ferdig kit.

    s-l500 (1).jpg
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da kom det noen pakker idag til kinoen.
    Lerret og senterhøyttaler

    20170815_151354.jpg


    20170815_151605.jpg


    De hadde såklart ikke en hvit igjen, men de blir alle bak lerret.


    Hulken og Guardians of the galaxy på plass

    20170815_151617.jpg


    20170815_151654.jpg
     
    Sist redigert:

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Litt framgang. Har fått opp en plank til å feste frontene i. Og fått laget rammen til lerret.

    IMG_1504.jpg


    Ganske enkel løsning for og feste fronter. Men selv om de er ikke så stor og tung hadde jeg ikke noe tro på gipsankere.


    IMG_1506.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn