Mitt alt sammen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Marson: Som utsikten hjemme hos fattern, det der! Hadde regna med litt raskere levering på MF, da.. Spora pakken?
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Brukbar utsikt! ;)

    Til sammenlikning kan man vel f.eks. i Oslo legge på en million på taksten dersom man kan skimte en del av havnebassenget over taket på naboblokka mellom to fabrikkpiper. :D

    Ja fordeler og ulemper uansett hvor man bor. Men jeg liker naturen :) Og friheten at min datter kan rase rundt på atv'en sin rett utenfor huset, og gjerne med nabounger på også.

    Jeg hadde nok ikke taklet et blokkliv. Men det er nå meg, men så er det jo så klart baksiden at alt man skal ha må bestilles nesten usett og innenfor lyd uhørt.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Marson: Som utsikten hjemme hos fattern, det der! Hadde regna med litt raskere levering på MF, da.. Spora pakken?

    Når jeg gikk igjennom epost for å finne ordrebekreftelse fant jeg den ikke. Jeg har tydeligvis vært litt for snar å trykke, eller glemt å trykke ferdig når jeg la inn bestillingen. Ingen kroner var trukket fra konto heller.

    Så måtte bestille den på nytt.... Mer ventetid :mad:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Marson: Kjipt! Men du har bestilt nå? Da tror jeg du kan se helga godt i møte..Tipper du sitter og gliser bredt foran anlegget på lørdag:cool:
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da blir det ingen dac til helgen... Etter å ikke ha fått noe sporings nr, har jeg først sendt mail uten svar og idag ringte jeg, fikk bare beskjed at de måtte se på saken. Så fikk jeg mail 2,5 time senere at den ikke er sendt og at de er fri for dac. Og ikke får de den inn igjen, og den skulle vært slettet fra nettsiden og at jeg skulle "egentlig" fått mail om dette... jævla hyggelig når æ har venta i 3 daga på "nytt" igjen etter at første bestlling også gikk te helvete.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Marson: Kjipt..men det kan hende jeg har et alternativ..Se i boksen!:cool:
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Oi det var kjipe nyheter, får håpe Auditor har et godt forslag til deg :)
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Venter litt med dac foreløpig nå.

    Holder litt på nede på filmrommet for tiden ogb vurdere nå og gå for klipsch i kinorommet.

    Har sett endel på Klipsch RP-150M og RP-250C. Det ser ut som en liggende senter blir beste løsning med de to svære subbene.

    Lerret vurderer jeg nå Dreamscreen diy V5 D65.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Oi endringer i planene ja. Hoho kult du har bestilt nytt lerret ja. Bygger du rammen og slikt selv?

    Ah du har siklet på Klipsch sine høyttalere også ja. Ooooog hva ble det til :confused: Bare bittelitt nysgjerrig ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da blir det ingen dac til helgen... Etter å ikke ha fått noe sporings nr, har jeg først sendt mail uten svar og idag ringte jeg, fikk bare beskjed at de måtte se på saken. Så fikk jeg mail 2,5 time senere at den ikke er sendt og at de er fri for dac. Og ikke får de den inn igjen, og den skulle vært slettet fra nettsiden og at jeg skulle "egentlig" fått mail om dette... jævla hyggelig når æ har venta i 3 daga på "nytt" igjen etter at første bestlling også gikk te helvete.

    Jøss! Selger de DAC-er på Platekompaniet, altså? ;)
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Men nå tror jeg at jeg gir opp disse nettsjappene.

    Bestilte lerret forrige onsdag. Ingen sporings nr, ingen oppdatering på nettsiden. Sendte de mail, og jaaa den skal ha blitt sendt men de måtte undersøke.
    Så får jeg mail tilbake etter en stund, varen blir sendt idag...

    Det er jo helt utrolig. Det må være mye sirup på lagrene rundt om, siden alt tar sånn tid. Det virker så man må purre med mail hele tiden for å minne bedriftene på at jeg faktisk har bestilt noe jeg svært gjerne vil ha.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Marson: Det er det man har telefonen til...den og face-to-face-kommunikasjon funker bestandig bedre enn nett..
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Synd og at det er sånn, men du er ikke alene om å oppleve slikt, selv ved personlig oppmøte og via tlf dessverre. Søker du litt rundt, finner du flere som har erfart det samme.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Ja utrolig kjedelig. Men men det gikk fort da de først fikk det sendt.



    20161013_201712.jpg


    Får ikke startet med rammen før uti neste uke, men håper det står klart før snøen daler ned :rolleyes:




    Måtte pakke bort siste rest av sommeren idag "resvebåt" mens hovedbåten er under oppussing (langtidsprosjekt), nyvasket, tørket og klar til pakking.

    20161013_202919.jpg




    20161013_204021.jpg




    Da er det bare minnene igjen

    20160819_204506(0).jpg



    20160725_223525.jpg
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Men nå for noe mer rettet mot mitt oppsett i stuen.

    Har i en ukes tid nå brukt min receiver Yamaha rx-a2020 fra filmrommet til forforsterker i stuen. Kjørt nad'en som ren effekt.

    Brukte ps4 med hdmi inn til receiver og spilte fra spotify igjennom ps4.
    Det ble en helt annen lyd en nad'en alene. Moro bassen ble borte, ble mer kontroll og ro i bassen. Kunne også spille noe høyere uten at diskanten ble for skarp. Men regner med dette er pga blant annet dac i receiver.

    Høyttalene spiller musikken bra. De er ikke helt rockevillige høyttalere, som til f.eks. greenday, sum 41, velvet revolver, my chemical romance osv... Synes det på en måte blir for lite punch i de til den typen.
    Kansje en god dac og nad'en kan gjøre dette bedre.
    Men til vokal som f.eks Rihanna - Russian roulette gjør de en utrolig god jobb.
    Infected Mushroom takler de også uten problemer på ganske høyt volum.



    Så til film. Dette var grunnen til at receiver ble tatt opp, jeg og samboer ville se film men noe mer lyd en bare tv høyt.

    Her overrasker de.
    Selv på moderat volum gir de fraspark over hele linjen. De er utrolige i det at det er veldig balansert lyd fra lavt volum og oppover. Hadde jeg skjult høyttaler og stativ, bedt noe til en filmkveld tror jeg ikke de kunne ha gjettet seg fram til at det bare står 2 stk stativ høyttalere der.

    Har sett Maze runner 2, den siste Hunger Games filmen og er imponert. Men som sagt var dette på moderat volum, har ikke fått testet film på samme volum som jeg bruker i filmrommet enda.

    Men med det skjønner dere vel neste steg / test :rolleyes:
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Oi se her har det skjedd saker, godt å se at lerretet har kommet frem :)

    Fantastiske bilder du postet her. Må være en drøm å bare slappe av i båten med slike omgivelser og ikke minst fiskemuligheten :)

    Kjørte du kalibrering med Yamaha'en før bruk med oppsettet i stua? Da vil den gjerne "rydde" litt opp i ting og tang slik at det samsvarer med YPAO's tonale balanse med mer. Ser du savner litt fart og moro på viss type musikk og det kan du muligens få litt tilbake om du tweaker litt i PEQ'en?
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Lerret er på plass ja, mangler bare tid til rammebygging.

    Takk for det. Ja det er avkobling i alle led :)


    Jeg kjørte i pure direct både på musikk og film. Mulig det har blitt bedre om jeg hadde brukt ypao til yamahaen.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Ahhh du kjørte i "pure", også ga det slike utslag ja, spørs om ikke YPAO kommer til å dra lyden enda litt mer i retningen av slank tonal balanse. Hvertfall ut fra min tidligere erfaring med YPAO. Men ja prøv å se med YPAO og PEQ, om du greier å få hentet deg inn, det ville jeg ha prøvd hvertfall.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Dette var bare for å prøve. Receiver går ned på filmrommet igjen nå i helgen. Skal teste hvordan elac greier seg der nede. Så får jeg se hva som blir nye fronter i filmrommet.

    Vurdere to stk debut b5 og senteren debut c5.

    Men har litt lyst å prøve klipsch rp-150m og rp-250c.

    Time will show
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Har fått satt sammen rammen til lerret nå.

    Blir ca 100", skal vel holde fra 2.7 meters avstand.

    20161020_220416.jpg
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Har en DAC du kan få billig hvis du tar turen til storbyen 6 mil unna :p Er ikke så mange innganger eller fjernkontroll men den er ganske bra.
    Cambridge DAC 3.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Kansje det kvasi:) Hadde vært spennede å høre på oppsettet ditt, ser bra ut ;)
     
    Sist redigert:

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Kommet litt lengre nå. Ting tar sannelig tid.


    20161021_202628.jpg




    20161022_003230.jpg



    Samboeren min så bare rart på meg når hun fikk se størrelsen på ny lerret. Det virker litt drøyt stort til mitt lille rom. Men man blir som regel fort vant :rolleyes:

    Har litt sparkel og maling før det kommer inn på rommet. Men satser på montering på vegg iløpet av kvelden idag.

    Rammen er laget i 48 x 98 mm
    Kanten er laget av 28 x 48 mm lekt kledd med svart nervøs fløyel.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Marson: På den avstanden ser du omtrent bare hodet på Chewbacca:cool: Ang. dac..du bør kontaktee Oslo Hi-Fi Center istedet...det er Høstpuls-messe her i byen. MASSE bra-
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Hehe, det er godt mulig :D

    Ja ser de har noe salg. Men samme tilbudspris på v90 dac'en som de hadde før desverre. Men holder litt tilbake på ny dac enda. Er litt usikker hvilken høyttalere jeg skal bruke i filmrommet. Hvis Debut B6 blir flyttet til filmrommet blir det letting etter nye høyttalere til stuen, blir nok eventuelt da å granske bruktbørsen etter et par.

    Men er litt usikker enda.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da var omsider lerret kommet på plass.


    20161023_184607.jpg



    Havnet på 101"

    Eneste minus er at det måtte bli så høyt opp pga en senterhøyttaler skal få plass under. Så må nok heve sofaen en 15 - 20 cm for bedre synsvinkel.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    101" på 2,7 meters avstand burde vel få den minste kvise til å bli en fotball ;)
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Hehe, ja det ble stort :rolleyes:

    20161023_232212.jpg



    Fra sweet spot i sofaen.
    Får iallefall beveget på øyene når man skal få med seg detaljer. Men ga meir "ekte" kino følelse. Men irriterende høyt opp ble det, så får se om jeg får laget forhøyning av sofa imorgen.

    Skal også flytte ned høyttalere for testing. Blir spent på hvordan det blir.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Ser rått ut, hva slags projektor bruker du som greier å kaste opp så stort bilde på den relativt korte avstanden?
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Er en simpel BenQ w1070. Kasteavstand ca 290cm fra linsen.
    Akkurat har kikket på BenQ selv da det virker som om ikke så mange satser på short throw og de har en modell som heter W1080ST som jeg har snust litt på (enda en stund til jeg er klar for noe kjøp, da andre ting må bli ferdig først). Oi du har 290cm i kasteavstand ja da har du myyyye mer enn meg :)
    Du er fornøyd med BenQ'en?
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Jeg er veldig fornøyd med den. Fungerer både til film 2d og 3d og spill.
    Spiller endel ps4 og den er rask og bra.

    Jeg har justert litt selv på fargene og kjører den i eco mode.

    Alt i alt veldig fornøyd. Det eneste jeg ikke har hatt oppgraderings tanker om er den :)
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig fornøyd med den. Fungerer både til film 2d og 3d og spill.
    Spiller endel ps4 og den er rask og bra.

    Jeg har justert litt selv på fargene og kjører den i eco mode.

    Alt i alt veldig fornøyd. Det eneste jeg ikke har hatt oppgraderings tanker om er den :)
    Akkurat såpass det høres veldig lovende ut egentlig. Da tror jeg nok jeg prøver meg på en slik en, en vakker dag.
    Du kjører den i eco, er det med tanke på viftestøy? Hvordan er bildet i eco vs normal, er det stor forskjell?
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Ja litt mindre viftestøy og at pæren rett å slett skal hold lengre. Forskjellen er egentlig skarpheten i bildet. Blir litt skarpere i normal mode, men i 3d er det greit å bruke normal pga lystapet i brillene.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Utrolig godt å få alt opp i drift igjen ;)


    20161024_190447.jpg



    20161024_190457.jpg



    Må vel se etter noen nye filmer, enda god plass i hyllen :)
     
    Sist redigert:

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Ja litt mindre viftestøy og at pæren rett å slett skal hold lengre. Forskjellen er egentlig skarpheten i bildet. Blir litt skarpere i normal mode, men i 3d er det greit å bruke normal pga lystapet i brillene.
    Riktig, takk for info, er helt grønn på det der :)
    Kult bilde av Joker forresten.
     

    Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Da har sofa fått gjennomgå litt. Stylter har den fått, og 4 stk bass shaker.

    20161026_184520.jpg



    20161026_221018.jpg


    20161026_221026.jpg


    Jada, ser helt latterlig ut, men det hjalp mye på synsfeltet mot lerret. Skal male de sort når tiden strekker til.
    Eneste minus er at det ble plutselig veldig høyt ned. Og en puff må skaffes hurtig :rolleyes:


    Fikk bare testet romperisterne litt, kjennes godt. Men er først å fremst til krigsspill og krigsfilmer jeg skal bruke disse.
     
    Sist redigert:

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Høy sofa er null stress, trenger ikke ha beina på gulvet, her har du slik jeg sitter/ligger i sofaen ;)

    37961133-Fat-man-eats-fast-food-while-watching-tv-at-home-Stock-Photo-couch.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn