Diverse Mettet bruktmarked?

Northman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2017
Innlegg
378
Antall liker
97
Jeg legger ut til hva jeg har lyst til å selge.. men regner alltid med å gå ned et par tusen.

Tror ingen legger ut ting "ferdig rabattert".. bortsett fra bruktbil sjapper :)
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.087
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
10
Alt kan selges om prisen er lav nok.
Ok, da byr jeg kr.3.000,- for cd-spilleren du har til salgs. Eller må du ha mer?
Usaklig. Han snakket jo generelt, og prisen han har satt for det settet er svært fordelaktig. Mange som ville satt høyere pris på det utstyret.
Sikkert, men jeg fikk nesten inntrykk av at han mente problemet med bruktmarkedet var at prisene er for høye og at man får solgt bare man selger billig nok = fallbyr tingene.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Kjøper kun hegel,(nei kun nesten)selges lett på bruktmarkedet når en vil oppgradere.Har nettop nå kjøpt h190 så får vi se.Å ta en sjanse på brukt noe litt utenom allfarvei kan vere veldig smart om man har litt flaks,som høyttalere fra Usher feks.sett en del annonser på merket som er veldig fordelaktig men selger får ikke solgt før en utlending slår til,Ola Normann tør ikke kjøpe disse fantastiske høyttalerne.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg legger ut til hva jeg har lyst til å selge.. men regner alltid med å gå ned et par tusen.

Tror ingen legger ut ting "ferdig rabattert".. bortsett fra bruktbil sjapper :)
Vanskelig å gi mer rabatt på de kablene mine til kr 0,- + porto. Det måtte i så fall være om vedkommende hentet dem selv.
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8

mikon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.03.2015
Innlegg
112
Antall liker
52
Sted
Fredrikstad
Det jeg synes er litt pussig, er produkter som i utgangspunktet er vanskelig å selge, blir satt opp i pris etter att de i månedsvis har ligget usolgt. Hallo!!!
Hvis produktet ligger usolgt i månedsvis, er det vel et tegn på att det ikke er attraktivt, eller er for dyrt. Å sette prisen opp, fordi krona har gått ned, blir jo uansett komisk.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Neida, i visse kretser er jo mottoet "jo dyrere, desto bedre" vet du vel, så en saftig prisøkning på bruktbørsen betyr selvsagt en stor oppgradering av lydkvaliteten fra da tingen først ble lagt ut. Eller kanskje ikke. :p
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.012
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Det jeg synes er litt pussig, er produkter som i utgangspunktet er vanskelig å selge, blir satt opp i pris etter att de i månedsvis har ligget usolgt. Hallo!!!
Hvis produktet ligger usolgt i månedsvis, er det vel et tegn på att det ikke er attraktivt, eller er for dyrt. Å sette prisen opp, fordi krona har gått ned, blir jo uansett komisk.
Du bør undersøke litt før du legger ut innlegg. Esoteric-settet som jeg selger har aldri ligget for salg hos andre og jeg har heller ikke satt opp prisen, jeg har satt den ned. Settet har heller ikke ligget for salg i månedsvis, det har ligget ute i 4 uker.
Hvordan kan du hevde at dette ikke er attraktivt? At det tar tid å selge er jeg fullt innforstått med, dette er ikke for hvem som helst. Litt reasearch før dere legger ut innlegg med påstander er gjerne på sin plass?
 

mikon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.03.2015
Innlegg
112
Antall liker
52
Sted
Fredrikstad
Neida, i visse kretser er jo mottoet "jo dyrere, desto bedre" vet du vel, så en saftig prisøkning på bruktbørsen betyr selvsagt en stor oppgradering av lydkvaliteten fra da tingen først ble lagt ut. Eller kanskje ikke. :p
Nei det vet jeg vel ikke. Hvorfor så syrlig?
 

mikon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.03.2015
Innlegg
112
Antall liker
52
Sted
Fredrikstad
Det jeg synes er litt pussig, er produkter som i utgangspunktet er vanskelig å selge, blir satt opp i pris etter att de i månedsvis har ligget usolgt. Hallo!!!
Hvis produktet ligger usolgt i månedsvis, er det vel et tegn på att det ikke er attraktivt, eller er for dyrt. Å sette prisen opp, fordi krona har gått ned, blir jo uansett komisk.
Du bør undersøke litt før du legger ut innlegg. Esoteric-settet som jeg selger har aldri ligget for salg hos andre og jeg har heller ikke satt opp prisen, jeg har satt den ned. Settet har heller ikke ligget for salg i månedsvis, det har ligget ute i 4 uker.
Hvordan kan du hevde at dette ikke er attraktivt? At det tar tid å selge er jeg fullt innforstått med, dette er ikke for hvem som helst. Litt reasearch før dere legger ut innlegg med påstander er gjerne på sin plass?
Jammen kjære vene. :)

Jeg snakker da ikke om ditt sett. Jeg snakker om ett høyttalersett på over 100 kg og en platespiller.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.012
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Det jeg synes er litt pussig, er produkter som i utgangspunktet er vanskelig å selge, blir satt opp i pris etter att de i månedsvis har ligget usolgt. Hallo!!!
Hvis produktet ligger usolgt i månedsvis, er det vel et tegn på att det ikke er attraktivt, eller er for dyrt. Å sette prisen opp, fordi krona har gått ned, blir jo uansett komisk.
Du bør undersøke litt før du legger ut innlegg. Esoteric-settet som jeg selger har aldri ligget for salg hos andre og jeg har heller ikke satt opp prisen, jeg har satt den ned. Settet har heller ikke ligget for salg i månedsvis, det har ligget ute i 4 uker.
Hvordan kan du hevde at dette ikke er attraktivt? At det tar tid å selge er jeg fullt innforstått med, dette er ikke for hvem som helst. Litt reasearch før dere legger ut innlegg med påstander er gjerne på sin plass?
Jammen kjære vene. :)

Jeg snakker da ikke om ditt sett. Jeg snakker om ett høyttalersett på over 100 kg og en platespiller.
Da beklager jeg, jeg trodde du henviste til innlegget ovenfor (innlegg #88
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Han tenkte helt sikkert på esoteric-settet. Ville bare ikke innrømm8)e det.8)
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Virker som om bruktmarkedet ble tregere etter finanskrisen. Alt som kom fra utlandet ble svært mye dyrere. Tror mange ønsket å tjene litt ekstra etter det. Produkter som var kjøpt rett før finanskrisen, fikk plutselig en bruktpris som tilsvarte ny prisen før. Det kan nok også gjøre at ting er mer tungsolgt. Samtidig må en ta hensyn til at folk tenker mer på hva dem bruker pengene sine på. Da er det nok naturlig at mange ikke ønsker å bruke penger på luksusprodukter som dette tross alt er, spesielt i den høyere prisklasse.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.268
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
Har ikke noe problem med prisen på bruktmarkedet. Kjøper til 30-45% av ny pris , og selger aldri noe men hamstrer og ruger på det. Forresten har jeg solgt en ting, og det var til samme pris som jeg betalte. Så jeg kan si at jeg ikke betaler mere enn jeg kan selge den videre for.
Og selv ved butikkjøp av nye varer har jeg heller ikke kjøpt noe uten 30% rabatt. Er nok litt gjerrig ja...
 
Sist redigert:
T

TLN

Gjest
Jeg telte nettopp opp antall Nordost Heimdall 2 og Frey 2 strømkabler på Finn og kom til 13! Riktignok er det mange horribelt høye priser på diverse annonser på Finn, men halv pris for helt strøkne strømkabler (som er veldig gode og markedsledende i hver sin prisklasse)
Kanskje folk har tatt til vettet?

-BB-
Vil ikke si fra vettet. Jeg byttet ut El Dorado strømkabel til CD-spiller med Frey 2 og fikk stor forbedring på alle områder, svært god strømkabel. Men også annet utstyr blir ikke solgt, selv til lave priser.
Regner med at du har trukket nye ledninger fra sikringsskapet til kontakten også :) Det gjør underverker... :)
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
674
Antall liker
755
Neida, i visse kretser er jo mottoet "jo dyrere, desto bedre" vet du vel, så en saftig prisøkning på bruktbørsen betyr selvsagt en stor oppgradering av lydkvaliteten fra da tingen først ble lagt ut. Eller kanskje ikke. :p
Blir du aldri lei av å argumentere slik du gjør? Hvem er disse " i visse kretser"? Idioter som kjøper dyrere utstyr enn du selv har evt. de som ikke bygger selv?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Neida, i visse kretser er jo mottoet "jo dyrere, desto bedre" vet du vel, så en saftig prisøkning på bruktbørsen betyr selvsagt en stor oppgradering av lydkvaliteten fra da tingen først ble lagt ut. Eller kanskje ikke. :p
Blir du aldri lei av å argumentere slik du gjør? Hvem er disse " i visse kretser"? Idioter som kjøper dyrere utstyr enn du selv har evt. de som ikke bygger selv?
Nåda, det med "idioter" var ditt ord, men argumenter av typen "du må opp i pris for at det skal bli bra" har man jo sett ganske ofte her inne. Ditto med varianter av "for billig anlegg til å høre noen forskjell". Jeg står fast på at en påfallende stor gruppe her inne ser ut til å ha fiksert fullstendig på pris som viktigste kvalitetsindikator. Virkeligheten er kanskje ikke slik, så jeg tillater meg noen billige (!) vitser på denne gruppens bekostning, ja.
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
^om en ikke får det en mener er akseptabel pris for utstyr en legger ut er det bare å vente som LMC sier eller trekke det fra markedet etter en tid og gi det til en av ungene. Det er heldigvis enkelte unge enda som blir helt fjerne i blikket når de konfronteres med hvordan musikk kan låte fra annet enn blikkboksene de vanligvis bruker..
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
En del utstyr jeg besitter er så spesielt at jeg ikke en gang finner det verdt å legge det ut på Torget, i tro på at det kan bli solgt her inne.
Tror sjansen var bedre før.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
markedet er definitivt ikke mettet for Studer og TAD :cool:
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.235
Torget vurderinger
1
Det ligger mye interessant ute på bruktmarkedet. Noe er såpass smalt at det kanskje ikke er de merkevarene eller produktene som gis mest oppmerksomhet. Når nye produkter slippes, blir det noen ganger litt problematisk å selge eldre utstyr fordi det gjerne fremstilles som at "det nye" utklasser et gamle. Det siste der er jeg ikke alltid så sikker på...
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har aldri slitt med å selge noe. Derimot har jeg lett etter ting som har vært vanskelig å få noen til å selge.

Jeg tror det er forskjeller ute og går, fra merke til merke, og modell til modell. Noen produkter er attraktive tiår etter at de var nye, andre er like lettsolgte som jevnaldrende bakevarer. Av og til er det gode grunner til at det er sånn, andre ganger ikke.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Solgte nylig en forsterker etter 2 timer på brukten.
Merket annonsen som reservert, men fikk likevel 6 henvendelser til.
Prisen var også OK siden forsterkeren var 10 år.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.858
Antall liker
10.695
Torget vurderinger
10
I over ti år har jeg leste innlegg ala dette om at "bruktbørsen går tregt for tiden".

Bruktbørsen er ikke tregere nå enn i 2007, det er bare det at produkter og merker går av moten.

Det er en drøss med produkter som det er mulig å selge ila 5 minutter hvis de er priset til markedspris.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.235
Torget vurderinger
1
When nothing is right, everything is wrong!
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
I over ti år har jeg leste innlegg ala dette om at "bruktbørsen går tregt for tiden".

Bruktbørsen er ikke tregere nå enn i 2007, det er bare det at produkter og merker går av moten.

Det er en drøss med produkter som det er mulig å selge ila 5 minutter hvis de er priset til markedspris.
Helt enig! Slike tråder har dukket opp med jevne mellomrom helt siden jeg for første gang ble medlem på denne siden i 2002. Bruktmarkedet har vel i grunn vært ganske stabilt slik jeg ser det. Mulig det kan ha blitt noe tregere når det kommer til kabler, men det tar jeg som et sunnhetstegn for hobbyen.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.087
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
10
Da lurer jeg på hvor ofte dere egentlig har vært inne med salgsannonser og fått kjenne hva såkalt markedspris vil si i dag.
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Da lurer jeg på hvor ofte dere egentlig har vært inne med salgsannonser og fått kjenne hva såkalt markedspris vil si i dag.
Har aventert og solgt veldig lite i 2017, men har tidligere solgt en del saker uten problem. Før denne brukerprofilen solgte jeg veldig mye. Mange hundre komponenter. Noen ganger går det tregt, andre ganger går det veldig fort. Det gjelder å tilpasse seg markedet.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.087
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
10
Hva legger du i å tilpasse seg markedet? Sitte med tingene til det blir etterspørsel?
 
Topp Bunn