Diverse Mettet bruktmarked?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.526
Antall liker
35.420
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Fornøyelig hvordan kablene til Asbjørn etter hvert finner nye eiere, og nesten litt rørende den enigheten om riktig pris.
Hvis jeg finner igjen de gamle Nordost RCA-kablene mine går de til samme pris, de også. Kr 0,- + porto. Det virker som det er prisen markedet er villig til å betale for slikt.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
Nå er dere veldig slemme og usaklige her! :mad: ;) Kan fortelle at de kablene jeg la ut nettopp er reservert/solgt allerede så markedet kan ikke være SÅ ille!
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Nå er dere veldig slemme og usaklige her! :mad: ;) Kan fortelle at de kablene jeg la ut nettopp er reservert/solgt allerede så markedet kan ikke være SÅ ille!
Håper for din del at du har noe brukbart å erstatte de med.
 

NLS

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2013
Innlegg
633
Antall liker
330
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Virker som der er stor forskel på omsætningshastigheden på Torget contra Finn.

De sidste par ting ting jeg har solgt var dels et sæt Arendal Tower høytalere der lå 3 uger på Torget til rimelig pris, derefter solgt på Finn på en uge. Dels en eldre EC 250R forstærker der lå på Torget 2 uger, solgt på Finn på 10 minutter.. Ikke een interesseret på torget, masse på Finn - inklusive dem der prøver sig da :)

Hvis der er noget der er dødt er det Torget.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.892
Antall liker
26.718
Sted
Oslo/Grebbestad
Nordmenn har blitt kjipere enn svensker på markedet når det kommer til brukt kjøp! I Swe har det alltid vært en moderat tilholdning til dyr hifi! jevnt skjegg på inkjøp/salg ifs førnuftigt! her kan man idag på Norsk marknad kjøpe brukt produkter av sellsynt godt konstruerte produkter/merker og ingen virker intrs bør helst ligge under 5k for og være godt kjøp.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Nå er dere veldig slemme og usaklige her! :mad: ;) Kan fortelle at de kablene jeg la ut nettopp er reservert/solgt allerede så markedet kan ikke være SÅ ille!
Herrejezuz, rakk ikke å se de engang:(! Send PM om kjøper trekker seg, slukster.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nordmenn vil jo helst ikke ha brukt noe som helst. Jeg solgte en sykkel for noen år siden, til en danske, Elmer Midd solgte en sykkel for noen år siden, til en australier eller hva det var.


Anonym solgte forresten også en sykkel for en stund siden, til en svenske, og Cash solgte en sykkel året etter, til en, ehhh.... nordmann. 8)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Herrejezuz, rakk ikke å se de engang! Send PM om kjøper trekker seg, slukster.

You snooze you loose!
Ok, trikset er altså å selge, da går de unna! Hadde ikke gått like fort om du hadde prøvd å gi de bort.

(La oss teste teorien nå: prøv å gi meg Sony SCD1:D)

Advarsel: armen kan bli bitt av
Bea biter1.JPG
 
M

Medlem 1792

Gjest
Hmm…. Er det noen her som kan selge meg et par billige Kimber Select KS 3038 høyttaler kabler på 2 meter tro?
Ut i fra denne tråden så ser det jo ut til at brukt prisene på slike eksklusive kabler er i ferd med å falle ???

(Kanskje skrevet med litt "ironi" men jeg mener det faktisk...)
 
Sist redigert av en moderator:

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.892
Antall liker
26.718
Sted
Oslo/Grebbestad
Nordmenn vil jo helst ikke ha brukt noe som helst. Jeg solgte en sykkel for noen år siden, til en danske, Elmer Midd solgte en sykkel for noen år siden, til en australier eller hva det var.


Anonym solgte forresten også en sykkel for en stund siden, til en svenske, og Cash solgte en sykkel året etter, til en, ehhh.... nordmann. 8)
sen solgte også jeg en nesten ny sykkel til Swe etterpå som jeg aldrig ville fått solgt her til annet enn til gi bort pris!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er noe nyrikt over oss. Noe udannet, noe amerikansk.

Som engelskmennene sier:

He's the kind of person who buys his own furniture.

Et særnorskt kulturfenomen som man kan vinne mye på å bekjempe. Brukt er fint!
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Brukt og gjenbruk er iaf langt mer bærekraftig enn at alt skal kjøpes nytt. Største ulempen er seff mangel på garanti.
 
Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Tja, jeg har omtrent aldri benyttet meg av garanti på forbrukerelektronikk. Min betalingsvilje for garanti er lav, det er mye billigere å være selvassurandør for slikt i det lange løp. Jeg er glad bilen min har garanti, men hifien? Sannsynligheten for at den feiler er svært nærme null.

Har handlet ganske mye saker fra USA, ikke hifi, men ting som går på batterier. I praksis ingen garanti, men i det lange løp veldig mye rimeligere enn å handle tilsvarende nytt i Norge. Ditto med brukten her eller Finn.no
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er forresten ikke så lenge siden jeg solgte en CD-spiller til en polakk.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Virker som det er veldig vanskelig å omsette Hi-Fi utstyr om dagen... Haugevis av annonser ligger ute på ukesvis uten å bli solgt. Jeg telte nettopp opp antall Nordost Heimdall 2 og Frey 2 strømkabler på Finn og kom til 13! Riktignok er det mange horribelt høye priser på diverse annonser på Finn, men halv pris for helt strøkne strømkabler (som er veldig gode og markedsledende i hver sin prisklasse), blir heller ikke solgt. Dette gjelder ikke bare kabler, men elektronikk og høyttalere også, og både private selgere og forhandlere. Er det ingen som kjøper Hi-Fi om dagen? Er markedet helt mettet eller har ikke folk råd?
Eller folk er happy med det de har:cool:
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
124
Torget vurderinger
2
Virker som der er stor forskel på omsætningshastigheden på Torget contra Finn.
Kanskje det har noe med at torget på hfs frekventeres av folk som er ekstra hifi-engasjerte?:)
 
Sist redigert:

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
De siste årene har stort sett salget gått via Finn. Annonser har alltid blitt lagt ut helt identiske på begge nettsteder.

Siste salg jeg hadde gikk til Spania.

McLaren
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Nordmenn vil jo helst ikke ha brukt noe som helst. Jeg solgte en sykkel for noen år siden, til en danske, Elmer Midd solgte en sykkel for noen år siden, til en australier eller hva det var.


Anonym solgte forresten også en sykkel for en stund siden, til en svenske, og Cash solgte en sykkel året etter, til en, ehhh.... nordmann. 8)
Går bara och väntar på att staten öppnar upp för dubbelt medborgarskap. Både äta kakan och behålla den! :cool:
 
C

Cyber

Gjest
Dette er jo et fenomen som går igjen på bilsiden også. De fleste kjøper jo stadig ny bil og Finn.no stryker i disse dager tett oppunder 70 000 biler for salg.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
Samme her.... en 1999 Mercedes Vito diesel, mangler EU, tull med ABS, gløding, Cruisekontroll + litt rust... nesten umulig å selge :D:D
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Middelaldrende, velfødd og uflidd gigolo - vil ikke si at telefonen gløder.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Hmm…. Er det noen her som kan selge meg et par billige Kimber Select KS 3038 høyttaler kabler på 2 meter tro?
Ut i fra denne tråden så ser det jo ut til at brukt prisene på slike eksklusive kabler er i ferd med å falle ???

(Kanskje skrevet med litt "ironi" men jeg mener det faktisk...)
Sorry, bruker mine som slepetau.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Skal en selge en bil, må den være eu ok og i orden.. det er nå første betingelse før en klager på tregt salg.
Jeg unngår alt som ikke er ok 100%
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Ellers har jeg lagt ut mine Sonus for to dager siden. Treeeegt salg :p

Riktignok en del bytteforslag, men ikke noe som frister
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Samme her.... en 1999 Mercedes Vito diesel, mangler EU, tull med ABS, gløding, Cruisekontroll + litt rust... nesten umulig å selge :D:D
Helt merkelig. Folk vet ikke hva de driver med. :p



Si fra hvis du skal selge den i deler, jeg trenger bakseter, et baklys, og et dørhåndtak. :D
 

K2

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2007
Innlegg
1.228
Antall liker
1.973
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
10
Dette er jo et fenomen som går igjen på bilsiden også. De fleste kjøper jo stadig ny bil og Finn.no stryker i disse dager tett oppunder 70 000 biler for salg.
Bruktbiler på Finn.no er overpriset! Endringer i avgifter og ny teknologi gjør nybilkjøp til en "no brainer"...
 

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Innlegg
2.799
Antall liker
3.160
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Har solgt litt på Finn.no

Et par høyttalere gikk til Litauen.
En spesiell Tandberg kasettspiller gikk til USA,
og et par dyre høyttalere gikk til Drammen.😀

Alt hadde ligget på Finn.no i 3 omganger.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
Samme her.... en 1999 Mercedes Vito diesel, mangler EU, tull med ABS, gløding, Cruisekontroll + litt rust... nesten umulig å selge :D:D
Hiv inn Slobsa dine i bagasjerommet, så kjøper jeg «as is» for 120K 8)

«Ekstrautstyr» er det som selger bruktbiler :cool:
Frekke fant! Skulle nesten tro du var siddis...
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
den 777 topploaderen ligger det flere av på Hifishark og riktig pris er vel mellom 10 og 13K
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Mest irriterende er bytteforslag som jeg også har fått fra forhandlere, og folk som vil prøve produktet jeg selger i eget oppsett først. :)
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.682
Torget vurderinger
1
Folk flest er jo ikke intr. i å bruke så mye på hifi, å bruke over 10 lapper for brukte høyttalere og forsterkere er det nok mange som ikke vil. Og kjøper heller noe nytt og dårligere som er dyrere. Det er jo noe med det å ha ting nytt, det er ikke alltid (lyd)kvalitet teller for de aller fleste konsumere her i landet.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ja det er snålt. Bytteforslag fra forhandlere....

I det hele tatt, egentlig. Jeg har vel aldri solgt noe brukt uten helt konkrete planer for oppfølger, som stort sett allerede har vært på plass.

Men jeg er kanskje utypisk? Det er ikke noe voldsomt til byttekjør her. Hatt DP-forsterkere siden 2003. Jeg byttet fra BPC 7.0 til 7.3, mest for fargens del, og fra DPA 6.4P til 6.4 for å få to like. Jeg byttet CD-spiller fra Hegel CDP2A til CDP4A MkII mest fordi jeg kom over en demomodell til hyggelig pris i riktig farge. Så til en Pioneer BD-spiller fordi jeg syntes det var en god idé å kunne se en konsert på digitalboksen også. Jeg byttet fra NLE17 til NLE22. Jeg har hatt Ortofon så lenge jeg kan huske, av og til byttes de fordi de er i ferd med å bli oppbrukt. Jeg har hatt Gradient Revolution siden 2005 eller noe. Jeg har konkrete planer om å gå DIY-veien med kjernen av høyttalernes konsept videreført, med veldig fine elementer.

Å ta ting i hus av pur nysgjerrighet, not for me... Her finnes det en plan i forkant av handling, og jeg blir ikke overrasket når det funker.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ
M

MarkusH

Gjest
En del som annonseres i dag annonseres for dyrt og dersom selger ikke takker ja til prisreduksjon (stort sett) så blir det ikke kjøp av meg. Jeg har solgt noe hifi-utstyr og jeg må alltid ned i pris, men da blir jeg kvitt det også. Det samme tenker mange andre også og hvis noe er vanskelig å selge kjøper jeg det ikke av prinsipp, for hva er sannsyneligheten for at det er lettere å få solgt i fremtiden? Liten.
 

Tor-S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2013
Innlegg
300
Antall liker
331
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Dette er visst det folk vil ha på HifiShark om dagen.
 

Vedlegg

Topp Bunn