Line array "Bendit HLS" (Fountek, RAAL, SB-Acoustics)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Elementene festes slik at høyttalerene er krummet mot lytteren. Den krever jo litt takhøyde, denne lille slanke babyen, 226cm på sokkelesten, ca 60cm på det dypeste og "kun" 18 cm bred (hvis sokkel ikke medregnes).
    Tanken er å finere dem i samme finér som "En Tmm". Finnes også en fin byggetråd på den her inne.
    Sapelimahogney på sider og topp, svart ellers..


    Hilken (ideell) lytteavstand er buen beregnet til?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kommer til å sitte ca 3 meter unna hjemme i stua mi, og vil da få et relativt stort lyttevindu. Nøyaktig hvor stort må W.Sand svare på:).
    Krumkast som også var buet, låt fantastisk også 6-8 meter bakover i stuen, så gleder meg masse til å høre potensialet på disse.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Stiller opp med termos du;)..Hos meg blir det snekkerkaffe, dvs pulverkaffe hvis det blir verkstedbesøk.
    Si ifra når du er klar for å ta imot besøk Haavard.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Stiller opp med termos du;)..Hos meg blir det snekkerkaffe, dvs pulverkaffe hvis det blir verkstedbesøk.
    Si ifra når du er klar for å ta imot besøk Haavard.
    Hei
    Er alene i helga. Det vil si julebord i kveld.
    Men vi snakkes
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Blir kjempespennende å følge dette videre! Strålende jobb så langt!

    Jeg har Line Array selv, og har hatt det noen år nå - og hele tiden vært svanger med en v2. Spesielt etter at 2-åringen i hus bestemte seg for å ventilere de nederste 18 elementene....:mad:

    Mine har 20 elementer per kabinett og de dro godt, men en ønsker alltid mer - så jeg har vært innom tanken å utvide til 25stk men å doble i bredden er også et alternativ :) Min hovedforsterker er 5x125W og kun 2 utganger er i bruk, dvs jeg har kapasitet til overs.

    Edit - Spørsmål fjernet da jeg trodde hver side hadde to linjer.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Blir kjempespennende å følge dette videre! Strålende jobb så langt!

    Jeg har Line Array selv, og har hatt det noen år nå - og hele tiden vært svanger med en v2. Spesielt etter at 2-åringen i hus bestemte seg for å ventilere de nederste 18 elementene....:mad:

    Mine har 20 elementer per kabinett og de dro godt, men en ønsker alltid mer - så jeg har vært innom tanken å utvide til 25stk men å doble i bredden er også et alternativ :) Min hovedforsterker er 5x125W og kun 2 utganger er i bruk, dvs jeg har kapasitet til overs.

    Opplevde dere det uproblematisk å kjøre doble linjer på det forrige prosjektet kontra en linje som dere også har erfaring fra?



    Hei og takk for sist!
    Til andre; jeg har vært hjemme hos Halair og lyttet på høyttalerne hans. Dvs. før 2-åringen ble bitt av hi-fi basillen :)

    1. Ikke noe galt med høyttalerne dine, dvs. skulle jeg gjort noe med de så måtte det vært å forbedre kabinettene - stillere (les; tyngre) kabinetter.
    2. Forforsterkeren/DAC'en du kjøpte av meg er som jeg sa grei nok - ikke mer enn det. Det er drimot ikke en sånn 5-kanals forsterker du snakker om...

    Ta bilen din, tenk deg en motorsykkel med like mange hester under tanken.
    Hvem av disse tror du drar ei campingvogn mest uanstrengt opp bakkene mot Haukelifjell?
    Watt er ikke krefter, kun et måletall som ikke en gang benyttes så folk kan bruke det som et reelt sammenligningsgrunnlag.

    Nei, koble på et skikkelig forsterkeri så får du mer av ALT. Skitt, jeg solgte akkurat fire klasse A forsterkere - to 2x100 W og to 118 W monoblokker - skulle latt deg låne noe av det før de gikk ut huset her... Få lånt deg et effekt-beist av god kvalitet inn i huset så kan du spørre høyttalerne dine hva de er gode for, og for første gang oppleve hva de gjør i de nedre oktaver. Well, Steinost vil sikkert mene du allikevel mangler fire 15-tommere per siden (noe han har rett i men som vi ikke skal ødelegge helga di på å stadfeste).

    I ditt tilfelle hadde jeg også limt 3 - 5 mm tykke aluminium plater på sidene av høyttalerne (bruk Sikaflex lim), stikkende ut 10 - 15 cm bak, så laget et baklokk fra gulv til topp for så fylle ut alt hulrommet der bak med tørr sandblåsersand. Hvis du lurer på hvorfor; ta en sinkbøtte og bank på siden av bøtte med og uten sand i. Dette vil suge til seg resonnanser og skape en stillhet du må høre for å tro er tilstede - dvs. det du plutselig ikke hører. Dersom du gjør dette, la selve kabinettet være noen millimetere opp i lufta over steinføttene dine, og la bakparten med sand i danne kontakten med steinene.

    God helg i Sandefjord :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Der var helgen hans ødelagt:)
    Men men slik er livet.
    Glemte å nevne det i farta, du må ha en 8 -10 stk 15" for å hjelpe deg litt i bunnen.
    Men nå skal vi ikke ødelegge helgen til noen her.
    Livet er herlig dere.
    Har foresten slept inn 4 til 15" altså.:)
    God helg til dere alle fra Osten.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Takk det samme MB :D

    Blir inspirert av Array-bygget her som vekker byggelysten for jeg vet det er mye jeg kan gjøre for å løfte systemet mitt ytterligere. Siden anlegget mitt kjører med slagside nå etter at Jr. var kreativ så tvinger det seg frem nytt innkjøp etter hvert. Men må ha tålmodighet da fruen er i sitt første år som firmagrunder :)
    Det passer egentlig helt fint for jeg har ikke tid til et stort prosjekt helt enda uansett hehe. Og lyden i dag er helt ok bortsett fra når jeg drar på med noe som har bass...

    Alle ledd hos meg kan forbedres, et dødere kabinett er absolutt en fokusområde for v2. Samt å få utført EQ i det digitale domenet...
    Den ultimate drømmen blir å supplere med 2x SLOBS med 8x15" hver, mulig selv Steinost hadde blitt fornøyd da!

    DAC'en jeg fikk av deg gjorde masse, så tusen takk for handelen. Den står trygt her hos meg ;)
     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Kort kommentar:
    Vi måler og tuner i lyttevinduet, dvs på aktuelle lytteplass.
    Vi hadde ingen problemer (tvert imot) med dobbel rekke 4": Husk at det er ei diskantrekke (linje) i midten på 16 elementer, delt lavt for best integrasjon.
    Forresten en oppstått løgn i første post: Jeg eier Krum-kasten :)
    Enig med hr. Camembert: Bass = Areal* (+ 3 fotsyken)^N
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kort kommentar:
    Vi måler og tuner i lyttevinduet, dvs på aktuelle lytteplass.
    Vi hadde ingen problemer (tvert imot) med dobbel rekke 4": Husk at det er ei diskantrekke (linje) i midten på 16 elementer, delt lavt for best integrasjon.
    Forresten en oppstått løgn i første post: Jeg eier Krum-kasten :)
    Enig med hr. Camembert: Bass = Areal* (+ 3 fotsyken)^N

    To rekker med elementer skal vel per teori medføre noen problemstillinger, men dere opplevde det nær sagt motsatt?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    God bass er sterkt vanedannende:)
    Farlig å havne på dette kjøret her.
    Dre setter jo griller i hode på andre når jeg ser denne kassa som er bygget her.
    Er mulig at helgen er ødelagt for andre også.
    Men nå ligger jeg på sofaen på hytta med en god øl og venter på ett vennepar som kommer på besøk.
    Livet er godt dere:)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    To rekker med elementer skal vel per teori medføre noen problemstillinger, men dere opplevde det nær sagt motsatt?
    Kanskje fordelene var større enn ulempene? ;)
    LA sin comb-filteregenskap er jo kjent, og diskutert men meget lite fremtredende i vanlige lyttemiljø.
    Tror ikke du heller merket noe ifht combfiltereffekt da du var innom hos meg?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    To rekker med elementer skal vel per teori medføre noen problemstillinger, men dere opplevde det nær sagt motsatt?
    Kanskje fordelene var større enn ulempene? ;)
    LA sin comb-filteregenskap er jo kjent, og diskutert men meget lite fremtredende i vanlige lyttemiljø.
    Tror ikke du heller merket noe ifht combfiltereffekt da du var innom hos meg?
    Hei,
    Vi har to veldig forskjellige systemer. Krumkast er fokusert 3-veis med 4" i OB med 16 diskanter i linje delt innenfor 4" stempelområde, dvs før 30 grader akse bøyer av, og innenfor bølgelengden lik avstanden mellom elementene. I tillegg har vi delay for å kompensere for fysiske ulikheter mellom 4" og diskantdomene. Har ikke opplevd beaming, men tvert imot et formidabelt lydbilde. Sjekk Krum-kast tråden og Haavards lytteinntrykk.
    En aha-opplevelse var klarheten ved Harsch-filteroppsettet. (Spør Liliya).
    McIntosch har jo et lignende lukket system med 2 rader + diskant. Ikke mye nytt under kjolen for å feilsitere Ivar Aasen.
    Jularbo var en racer på 2-rader forresten.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har en stygg mistanke om at den s.k. kamfiltereffekten er noe som elskes å diskuteres blant teoretikerne - men som sjelden blir utfordret gjennom praktiske (dvs. fullskala) øvelser. På de lytteavstander vi normalt driver med tror jeg ikke problemet er påtagelig. Det er viktigere å ha koll på løpetidskorrigering mellom de forskjellige elementer frekvensmessig.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hva mener du med frekvensmessig løpetidskorrigering, Sluket? Skjønner løpetidskorrigering - men er ikke det bare at lyden fra hvert element treffer ørene samtidig? Er det mer avansert enn så?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Løpetid har veterinæren adekvate bøtemidler for.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    Du lever opp til avataren din, Sandman! Det liker vi! :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    Hva mener du med frekvensmessig løpetidskorrigering, Sluket? Skjønner løpetidskorrigering - men er ikke det bare at lyden fra hvert element treffer ørene samtidig? Er det mer avansert enn så?
    "Frekvensmessig løpetidskorrigering"..... faen, ser det nå, forpult jævlig elitistisk akedemisk språkbruk! Unnskyld! Det jeg mente å si var selvsagt at det er viktigere å korrigere og sammenstille de akustiske sentre innbyrdes for de elementene som skal dekke sine respektive frekvensområder. Med andre ord, sørge for at mellomtone og diskantelementene starter fra samme startblokka!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    To rekker med elementer skal vel per teori medføre noen problemstillinger, men dere opplevde det nær sagt motsatt?
    Kanskje fordelene var større enn ulempene? ;)
    LA sin comb-filteregenskap er jo kjent, og diskutert men meget lite fremtredende i vanlige lyttemiljø.
    Tror ikke du heller merket noe ifht combfiltereffekt da du var innom hos meg?

    Nei, men du missforstår, jeg viser til (mulige) problemer dersom du hadde hatt to vertikale rader elementer.
    Men, kan være teorien om slike «ødeleggelser» ikke oppleves slik i praksis.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Hva mener du med frekvensmessig løpetidskorrigering, Sluket? Skjønner løpetidskorrigering - men er ikke det bare at lyden fra hvert element treffer ørene samtidig? Er det mer avansert enn så?
    "Frekvensmessig løpetidskorrigering"..... faen, ser det nå, forpult jævlig elitistisk akedemisk språkbruk! Unnskyld! Det jeg mente å si var selvsagt at det er viktigere å korrigere og sammenstille de akustiske sentre innbyrdes for de elementene som skal dekke sine respektive frekvensområder. Med andre ord, sørge for at mellomtone og diskantelementene starter fra samme startblokka!
    Yes
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hva mener du med frekvensmessig løpetidskorrigering, Sluket? Skjønner løpetidskorrigering - men er ikke det bare at lyden fra hvert element treffer ørene samtidig? Er det mer avansert enn så?
    "Frekvensmessig løpetidskorrigering"..... faen, ser det nå, forpult jævlig elitistisk akedemisk språkbruk! Unnskyld! Det jeg mente å si var selvsagt at det er viktigere å korrigere og sammenstille de akustiske sentre innbyrdes for de elementene som skal dekke sine respektive frekvensområder. Med andre ord, sørge for at mellomtone og diskantelementene starter fra samme startblokka!
    Aber so! Jeg bare tar for gitt at det foregår ting i det store hodet ditt som det lille hodet mitt ikke forstår helt nemlig, Sluket. Men ikke denne gangen! ;)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Nei, men du missforstår, jeg viser til (mulige) problemer dersom du hadde hatt to vertikale rader elementer.
    Men, kan være teorien om slike «ødeleggelser» ikke oppleves slik i praksis.
    Nei, jeg formulerte meg dårlig - vi snakker om det samme. Jeg forfattet et lengre svar men det forsvant og rakk bare en kort (og dårlig) post.

    Motivet til å vurdere 2 rekker i bredden per side var kun for å få mer areal og utnyttet effekt i mitt scenario.
    Mine er per i dag 20 i høyden, kan klare å presse inn 25stk som gir en arealøkning på 25% - men jeg har ikke mer effekt å gi dem.
    Så derfor kom tanken snikende om 2x20 (eller 2x25) per side slik at to av de tre effekttrinnene kan bli utnyttet :)
    Med 2x20 per side så oppnår jeg en dobling av areal og effekttilgang (brutto). Ulempen blir dog at systemet da blir avhengig av 4 kanaler, eller et kraftig stereotrinn som trives i 4ohm.

    Klart jeg kan gjøre det enkelt ved å hive inn en sub eller to, men hva er morro med det? ;)

    Men blir nok med tanken en stund til, imens får jeg nyte OP sitt byggeprosjekt som holder sin vante, høye, standard! :cool:
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20171211_072421.jpg

    Litt over 3 uker har gått allerede, så da regnes gipsen som ferdig herdet. De siste 3-5 mm har jeg sparklet med tec-7. Ser kanskje litt jalla ut nå, men bare vent;).
    Lar dette stå til nyåret for å gjennomherde ordentlig.
    Det neste jeg skal igang med nå blir fresing av baflene. - Gleder meg masse til det!!! (Tuller ikke;-))- Men der blir heller ikke før 2018 tror jeg.. Endel møbler og montering jeg må gjøre unna først
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20171211_224125.jpg

    Fått skrapet lett over x-finér og gjort de klare for juleferie. Så gjenstår det å se om jeg klarer å holde meg selv borte fra å starte opp med fresinga av bafler;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Største respekt for det du driver med inselwind, for de fleste høyttalerkabinetter er noen "halv-skranglete resonans-kasser..."

    Og folk som mener at "døde" kabinetter ikke har særlig betydning for lyden, bør tvangskjøres til deg for en en lytt når dette blir ferdig :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    Seriøst prosjekt dette, må jo bare bli bra.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Takker gutta, for oppmuntrede ord. Sitter allerede og spiser frokost.- Må lure inn en to-timers på morrakvisten, før jeg reiser på jobb. Angrer litt på at jeg sa ja til å lage den garderoben som "måtte" være ferdig til jul. - Vil så mye heller komme videre på høyttalerene.
    Apropos høyttalerkontakter, så vurderer jeg å bruke speakon-kontakter. Billige,solide og bra med kontaktflater.-Noen innvendinger?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    Vil du ikke ha vanlige terminaler (for banan, spade , kabel etc.) så er Speakon glimrende. Men ikke de grisestygge med blå plast.... gå for metall.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Takker gutta, for oppmuntrede ord. Sitter allerede og spiser frokost.- Må lure inn en to-timers på morrakvisten, før jeg reiser på jobb. Angrer litt på at jeg sa ja til å lage den garderoben som "måtte" være ferdig til jul. - Vil så mye heller komme videre på høyttalerene.
    Apropos høyttalerkontakter, så vurderer jeg å bruke speakon-kontakter. Billige,solide og bra med kontaktflater.-Noen innvendinger?
    tidlig på'an :)

    De beste terminalene jeg har vært borti, ever, er Mundorf sine. SER simple ut, men de har topp tekniske egenskaper og en fryd å bruke.
    (Men Speakon er sikkert gode greier det også. Jeg liker for eks Powercon bedre enn vanlig IEC. )

    mundorf-m-connect-tpcu670c-800.jpg


    mvh Kai
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Insel;
    Dette ser så nydelig ut - tar du/dere imot delegasjon fra Akershus og og omegn når det stunder til?
    Dette både gleder jeg meg til å se og både gleder meg til å høre.
    Flott arbeide som alltid - dere er et perfekt team, dere to.
    BB
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Takker gutta, for oppmuntrede ord. Sitter allerede og spiser frokost.- Må lure inn en to-timers på morrakvisten, før jeg reiser på jobb. Angrer litt på at jeg sa ja til å lage den garderoben som "måtte" være ferdig til jul. - Vil så mye heller komme videre på høyttalerene.
    Apropos høyttalerkontakter, så vurderer jeg å bruke speakon-kontakter. Billige,solide og bra med kontaktflater.-Noen innvendinger?
    tidlig på'an :)

    De beste terminalene jeg har vært borti, ever, er Mundorf sine. SER simple ut, men de har topp tekniske egenskaper og en fryd å bruke.
    (Men Speakon er sikkert gode greier det også. Jeg liker for eks Powercon bedre enn vanlig IEC. )

    Vis vedlegget 471271

    mvh Kai
    Hei Kai,
    Har enda ikke bestemt meg, så alle tips er gode!
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Insel;
    Dette ser så nydelig ut - tar du/dere imot delegasjon fra Akershus og og omegn når det stunder til?
    Dette både gleder jeg meg til å se og både gleder meg til å høre.
    Flott arbeide som alltid - dere er et perfekt team, dere to.
    BB
    Ihvertfall :).. Dere er sjølsagt vælkømne. Takk!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Tidlig oppe ser jeg
    På tide med en tur i verkstedet igjen skjønner jeg, godt det er ferie snart.
    Kanskje jeg burde få mine GPA ferdige også til besøkene strømmer inn?


    Håvard
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Samkjøring høres bra ut:). Men tror nok at systemet ditt er oppe og spiller i god tid føre disse her;)
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Takker gutta, for oppmuntrede ord. Sitter allerede og spiser frokost.- Må lure inn en to-timers på morrakvisten, før jeg reiser på jobb. Angrer litt på at jeg sa ja til å lage den garderoben som "måtte" være ferdig til jul. - Vil så mye heller komme videre på høyttalerene.
    Apropos høyttalerkontakter, så vurderer jeg å bruke speakon-kontakter. Billige,solide og bra med kontaktflater.-Noen innvendinger?
    tidlig på'an :)

    De beste terminalene jeg har vært borti, ever, er Mundorf sine. SER simple ut, men de har topp tekniske egenskaper og en fryd å bruke.
    (Men Speakon er sikkert gode greier det også. Jeg liker for eks Powercon bedre enn vanlig IEC. )

    Vis vedlegget 471271

    mvh Kai
    Bruker de samme på det meste... Meget bra. Synd de er så dyre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn