Ikke kjøp digital vekt på bruktbørsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Da har vekten omsider dukket opp og den virket fin, til tross for litt udelikate fingeravtrykk på metalldelen og noe rødbrunt søl (forhåpentligvis ikke blod?)...

    Vil ikke bruke Deal extreme igjen, holder meg til ebay og evnt norske butikker som forholder seg nogenlunde konkurransedyktige.....
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Til de som har erfaring med vekter, og dessuten SME V-armer og Benz Ebony pu:
    Jeg har hittentil klart meg uten vekt og stolt på øret og innstillngen på armen. Er det noe stort poeng å bruke hele 80 kr eller hva det nå koster, på vekt??
    Takknemlig for svar.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Ja mener jeg. For det første er det et ubetydelig beløp og om ikke annet kan man dokumentere sine valg. Men strengt tatt er det noe du må svare på selv. Jeg kan bare svare for egne synspunkter og de bør/må/trenger ikke bety noe eller vektlegges av andre enn meg. Andres erfaringer er stort sett unyttige i slike sammenhenger.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Til de som har erfaring med vekter, og dessuten SME V-armer og Benz Ebony pu:
    Jeg har hittentil klart meg uten vekt og stolt på øret og innstillngen på armen. Er det noe stort poeng å bruke hele 80 kr eller hva det nå koster, på vekt??
    Takknemlig for svar.
    Du må ha lav inntekt......
    Dattera er giftet inn i en skotsk famiie, så jeg har lært litt der. .....
    I utgangspunktet stoler jeg på øret og intet annet. Men en vekt kan kanskje hjelpe meg til å finne tilbake til det stifttrykket jeg likte best. Det blir alltid litt prøving og feiling, og da er det greit å vite hvor man er og hvor man var. ....
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.272
    Antall liker
    9.507
    Torget vurderinger
    2
    hva skal man med digitalvekt, når ortofons klassiske vippevekt til 30 kroner eller så er helt ufeilbarlig og idiotsikker. dessuten er den ANALOG:)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt en slik:
    2.jpg


    Vanskelig å få riktig høyde ift. tallerken - > nål på en 180g lp på en RPM 5?
    Måles stifttrykk med, eller uten det antiskate-loddet bak armen på spilleren?

    Lurer også på om denne må kalibreres som jeg ser tidligere i tråden med medfølgende 5g lodd?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jeg har en annen type vekt enn din.


    Det er ingen problematikk mht høyde på den. Dvs - VTA er ikke lik som når stiften ligger på ei plate. Dette kan jeg kompensere for ved å ta av platematta. Da blir VTA omtrent helt korrekt. Om jeg måler trykket med eller uten platematta (dvs m/riktig eller feil VTA) gir tilnærmet helt like verdier uansett.


    Skjønner egentlig ikke helt hva du mener med: Vanskelig å få riktig høyde ift. tallerken - > nål på en 180g lp på en RPM 5?

    Stifttrykket måles uten anti-skateloddet. Om den skal/må/bør kalibreres før bruk går vel frem av brukerveiledningen?
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn