Ikke kjøp digital vekt på bruktbørsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Anonym skrev:
    digiman skrev:
    Fikk DealX vekte i dag og står bare på FULL hele tiden.
    Dum som jeg var glemte jeg å bestille med kalibrering-vekten, så mulig det er derfor?

    Finnes det noe enkelt 5gram lodd å få tak i enkelt?
    Bruk et kronestykke, det er 4,35gram.
    Genialt! Takker ;D

    Edit.
    Googlet 5 gram coins og jammen veier Britisk 20p akkurat 5g
    Har noe til overs fra forrige tur over dammen :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    digiman skrev:
    Anonym skrev:
    digiman skrev:
    Fikk DealX vekte i dag og står bare på FULL hele tiden.
    Dum som jeg var glemte jeg å bestille med kalibrering-vekten, så mulig det er derfor?

    Finnes det noe enkelt 5gram lodd å få tak i enkelt?
    Bruk et kronestykke, det er 4,35gram.
    Genialt! Takker ;D

    Edit.
    Googlet 5 gram coins og jammen veier Britisk 20p akkurat 5g
    Har noe til overs fra forrige tur over dammen :)
    Det trenger ikke være akkurat 5 gram, vel?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg forestiller meg at det bør være 5g, ja. Om vektens elektronikk er forhåndsinnstilt mot 5g, så vil den kalibrere i forhold til en slik påvirkning. Om den forledes til å "tro" at 4,35g er 5g, så får du misvisning.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    Jeg forestiller meg at det bør være 5g, ja. Om vektens elektronikk er forhåndsinnstilt mot 5g, så vil den kalibrere i forhold til en slik påvirkning. Om den forledes til å "tro" at 4,35g er 5g, så får du misvisning.
    Ja, hvis vekta MÅ kalibreres med 5g, så er det jo en annen sak. Uansett kan man jo teste med en mynt av kjent masse, og få vite om vekta måler riktig.

    http://www.myntverket.no/sider/tekst.asp?side=25&valgtmenypunkt=29
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Jeg forestiller meg at det bør være 5g, ja. Om vektens elektronikk er forhåndsinnstilt mot 5g, så vil den kalibrere i forhold til en slik påvirkning. Om den forledes til å "tro" at 4,35g er 5g, så får du misvisning.
    Tror dette stemmer ja.
    Den ber om 5g når du kalibrerer, så har du 5g er det enklest og mest sannsynlig det mest nøyaktige for vekten.
    Så får du rett vekt direkte på displayet :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Dazed skrev:
    vredensgnag skrev:
    Jeg forestiller meg at det bør være 5g, ja. Om vektens elektronikk er forhåndsinnstilt mot 5g, så vil den kalibrere i forhold til en slik påvirkning. Om den forledes til å "tro" at 4,35g er 5g, så får du misvisning.
    Ja, hvis vekta MÅ kalibreres med 5g, så er det jo en annen sak. Uansett kan man jo teste med en mynt av kjent masse, og få vite om vekta måler riktig.

    http://www.myntverket.no/sider/tekst.asp?side=25&valgtmenypunkt=29
    Etter å ha kalibirert med Britisk 20p får jeg 4.33g med kronestykket. Kan fint leve med det :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    digiman skrev:
    Dazed skrev:
    vredensgnag skrev:
    Jeg forestiller meg at det bør være 5g, ja. Om vektens elektronikk er forhåndsinnstilt mot 5g, så vil den kalibrere i forhold til en slik påvirkning. Om den forledes til å "tro" at 4,35g er 5g, så får du misvisning.
    Ja, hvis vekta MÅ kalibreres med 5g, så er det jo en annen sak. Uansett kan man jo teste med en mynt av kjent masse, og få vite om vekta måler riktig.

    http://www.myntverket.no/sider/tekst.asp?side=25&valgtmenypunkt=29
    Etter å ha kalibirert med Britisk 20p får jeg 4.33g med kronestykket. Kan fint leve med det :)
    Kan godt stemme også, det. Kronestykket kan være litt slitt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.196
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Bestilte en vekt hos DX 11/11-11 etter inspirasjon fra denne tråden, men har ikke fått den enda. :-[ Har vært i kontakt med kundeservice og de sier bare at jeg må belage meg på å fortsatt vente. ikke noen big deal egentlig, men litt kjedelig. Men hva gjør man vel ikke for å spare en slant. Har forøvrig en analog vekt jeg kan benytte mens jeg venter. Tror datoen var utslagsgivende denne gangen desverre ;D
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Anonym skrev:
    Ser det med jevne mellomrom blir annonsert digital pick up vekt til salgs på bruktbørsen med pris fra 300-500 kroner.

    Samme vekt eller en som iallfall svært lik koster 70 kroner med frakt fra dealextreme så jeg synes det er ufint å prøve å sko seg på sine medforumister.

    Her er linken:
    http://www.dealextreme.com/p/digital-precision-scale-with-leather-case-5g-max-0-01g-resolution-16269
    Desverre så får man ikke noen vekt når man bestiller her. De tok pengene da. Bestillte og betalte samme dagen som denne tråden startet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.196
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    toriamos skrev:
    Anonym skrev:
    Ser det med jevne mellomrom blir annonsert digital pick up vekt til salgs på bruktbørsen med pris fra 300-500 kroner.

    Samme vekt eller en som iallfall svært lik koster 70 kroner med frakt fra dealextreme så jeg synes det er ufint å prøve å sko seg på sine medforumister.

    Her er linken:
    http://www.dealextreme.com/p/digital-precision-scale-with-leather-case-5g-max-0-01g-resolution-16269
    Desverre så får man ikke noen vekt når man bestiller her. De tok pengene da. Bestillte og betalte samme dagen som denne tråden startet.
    Jaha?
    For meg er det iallefall ikke verre enn å kansellere ordren, så blir pengene refundert. Ikke så mye å mase med egentlig, men litt kjedelig.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke opplevd noen problemer med Dealextreme men jeg har bare handlet der 2 ganger.

    På et annet forum eg er medlem av ser jeg at mange har handlet sykkellykter der og de har kommet frem.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.196
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Anonym skrev:
    Jeg har ikke opplevd noen problemer med Dealextreme men jeg har bare handlet der 2 ganger.

    På et annet forum eg er medlem av ser jeg at mange har handlet sykkellykter der og de har kommet frem.
    Har handlet der flere ganger selv og har bare gode erfaringer med de kjøpene.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Fikk min vekt fra DX på en uke fra jeg bestilte i fjor høst.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Har bestilt i dag.Jeg har en Panasonic vekt med analog visning fra før skal bli artig å sammenligne.

    E.P
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.196
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har bestilt i dag.Jeg har en Panasonic vekt med analog visning fra før skal bli artig å sammenligne.

    E.P
    Regner med at det er Technics du mener?
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vekta og alt annet jeg har bestilt derfra (ganske mye greier) har kommet frem helt fint.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Dette syntes jeg blir veldig teknisk, dyrt og farlig. Hva med å droppe vekta og bruke ørene i stedet?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    grammofon skrev:
    Dette syntes jeg blir veldig teknisk, dyrt og farlig. Hva med å droppe vekta og bruke ørene i stedet?
    Teknisk? Sette vekta på tallerkenen og senke stiften ned på den?

    Dyrt? $14?

    Farlig? Hvordan?
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Bruke ørene? Ja, det skulle tatt seg ut... Det er tross alt hifi vi driver med.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hvilket batteri skal man forresten bruke til denne. Kjøpte et som passer i omkrets på butikken, men den er jo ikke dyp nok. Og to stk er det ikke plass til... hm
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Takk for det! Da blir det clas ohlson eller urmaker..
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    montesi skrev:
    Takk for det! Da blir det clas ohlson eller urmaker..
    Har du prøvd å ta dem ut og sette dem inn igjen? Min vekt gikk i "svart" og jeg trodde batteriene hadde blitt tømt. Men etter å ha tatt dem ut og satt dem inn igjen fungerte den som den skulle.
     

    miata

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Innlegg
    370
    Antall liker
    1
    montesi skrev:
    Takk for det! Da blir det clas ohlson eller urmaker..
    De hadde ikke til min vekt på ClasOhlson Men noen som nesten passa, var ikke høye nok. Med en liten papirbit bak så gikk det bra.

    Varta V386 er batteriene på Clas..
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    toriamos skrev:
    Anonym skrev:
    Ser det med jevne mellomrom blir annonsert digital pick up vekt til salgs på bruktbørsen med pris fra 300-500 kroner.

    Samme vekt eller en som iallfall svært lik koster 70 kroner med frakt fra dealextreme så jeg synes det er ufint å prøve å sko seg på sine medforumister.

    Her er linken:
    http://www.dealextreme.com/p/digital-precision-scale-with-leather-case-5g-max-0-01g-resolution-16269
    Desverre så får man ikke noen vekt når man bestiller her. De tok pengene da. Bestillte og betalte samme dagen som denne tråden startet.
    Her må jeg korrigere meg selv og be både dealextreme og trådstarter om unnskyldning. For omlag en måned siden ante jeg at noe hadde beveget seg. Det kom to mailer fra dealekstreme som ganske gledestrålende kunne meddele at pakken var påtenkt. Etter tre uker som kom det jaggu en mail om at pakken var pakket.
    I dag - tjo hei - lå pakken i postkassen. Dessverre inneholdt ikke pakken den digitale vekten jeg hadde bestillt, kun et kalibreringslodd på 100g - som ANTAGELIG ikke helt veier hundre gram likevel siden det var ganske slitent og hadde stykker av chromen slitt av. Kunne selvfølgelig ha kontaktet sjappa og spurt på hva de holdt på med, men synes det egentlig gir seg selv.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Tja........!
    Hva skal en lese ut av dette da?
    Jeg hadde tenkt å bestille en nå jeg, men synes dette virker lite seriøst.
    Noen andre med forholdsvis feske erfaringer fra både firmaet og ikke minst denne vekta?

    Mvh.KW
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Ingen problemer i det hele tatt med min leveranse. Loddet på 5g kom riktignok i egen pakke noen dager etter selve vekta, men det var jo ikke mer enn litt pussig.
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Jeg har trolig lagt inn totalt 12-14 ordrer hos DealExtreme, helt uten problemer. Ting tar tid, men det er også det eneste ankepunktet for min del.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg hadde ingen problemer. Kom på seks-syv dager og fungerer fint. Batteriene forskjøv seg etter en stund, og jeg trodde jeg hadde brukt dem opp. Men etter å ha satt dem inn igjen har den fungert fint. Kostet med vel 80 kroner, så det hadde keg råd til å ta sjansen på. ;D
     

    miata

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Innlegg
    370
    Antall liker
    1
    Når du bestiller fra dealextreme. Er leveringstiden variabel.. Men på enkelte varer, kan det bestilles express...

    Ikke prøvd det, for jeg har god tid..
     

    Q84

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2012
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Kikket innom børsen og må bare minne om denne igjen. (ligger en brukt til 8-10 ganger ny pris)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Selv dealextreme er dyre. Kjøpte samme på ebay for $8.49 ink frakt, eller NOK 51,-
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg hadde gladelig betalt for denne
    Duet-Audio - Pick Up Vekt

    - og sluppet å vente på en vekt som aldri kommer. Alltid greit å spare penger, men ting kan bli FOR billige også.
    Tilsluttes! Virker litt rart at man besitter hifi komponenter i ørtentusenkronersklassen, og så skal man gå for den billigste, kjipeste vekta...

    Jeg har en nokså lik, selv om det står HiFi Stasjonen på min.. Den har fungert helt utmerket, men nå for ca. 1 måned siden, tulla den. Jeg prøvde å bytte batterier, men den tulla fortsatt. Mulig det er en kontaktfeil et sted - når jeg fikler tilstrekkelig med batteriene, virker den plutselig. Når jeg senker p.u'en ned på vekta, slår den ut med 0,2 gram FØR p.u'en berører vekta. På meg virker det som en eller anna form for elektromagnetisme, som påvirker vekta. Noen som har forklaringen?? Bør jeg bare belage meg på å kjøpe ny??
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Dere som har bestilt en slik vekt på deal extreme, hvor lang tid har shippingen tatt? Har ventet 6-7 uker nå og ingenting dukker opp, "tracking"-funksjonen til DE er også ubrukelig, da den bare sier ifra om noe er sendt og ikke hvor langt det har kommet.

    Venter de med å sende inntil det kommer nok bestillinger på samme sak?

    Har flere hundre kjøp på ebay uten problemer, men mitt første møte med DE er negativt og jeg kommer nok ikke å bruke dem noe mere.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Dere som har bestilt en slik vekt på deal extreme, hvor lang tid har shippingen tatt? Har ventet 6-7 uker nå og ingenting dukker opp, "tracking"-funksjonen til DE er også ubrukelig, da den bare sier ifra om noe er sendt og ikke hvor langt det har kommet.

    Venter de med å sende inntil det kommer nok bestillinger på samme sak?

    Har flere hundre kjøp på ebay uten problemer, men mitt første møte med DE er negativt og jeg kommer nok ikke å bruke dem noe mere.
    Min kom på én uke.
     
    N

    nb

    Gjest
    Leveringstidene til DealExtreme er litt lotteri. Ting har kommet på en liten uke noen ganger, sist gang jeg bestillte noe derfra regnet jeg med at pakken var forvunnet i posten et sted, men etter halvannen månes tid dukket den jammen opp (var sendt kjapt fra de).

    DE er en fin butikk, men det er ikke sjappa for ting man trenger fort.

    Har en del bestillinger derfra og har alltid fått varene mine, alltid fått det jeg har bestillt - men hvor lang tid det tar har variert voldsomt. Alle bestillignene mine har vært for så små beløp at de ikke trenger toll/mva - behandling i Norge - dvs for under 200 kroner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn