Diverse Hybel, HIFI på 2x3m?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
På 6 kvadrat er selvfølgelig best mulig nearfield eller midfield-monitor det rette valget. Hvis han ikke er totalt bassfreak så finnes det mange gode, som Eve som nevnes lenger oppe. Pluss et bruktmarked der du kanskje også bør sjekke sidene til Musikkpraksis for brukt studioutstyr. På Finn så jeg nettopp et sett Digidesign RM1, som vel egentlig er en PMC-monitor i forkledning. De var lagt ut til 7500.
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Det absolutt beste oppsettet jeg har hørt på så liten plass benyttet fulltoner i små lukkede kasser over 150hz og 8x15"diy subber i lukkede kasser i bassen. Låt absolutt kurant. Målte+-1db i bassen med kun ett eq punkt også.

Dette er muligens ikke noe for deg, men det er helt klart den beste løsningen jeg har hørt på den gulvplassen det er snakk om her.

Ellers ville jeg gått for noen små aktive monitorer med så god spredningskontroll som mulig.
Førstnevnte her må jeg si jeg ikke kjenner så mye om. Utdyp gjerne mer
Det utgår nok hos deg pga prisen vil bli for høy. Men det er altså å bygge et system selv det er snakk om her :) Dette oppsettet jeg snakket om her bygger ikke mer enn 30cm ut fra veggen. Men det bygger hele takhøyden i bassen. Ikke så vanskelig å lage egentlig, men du må ha aktiv deling og komponenter i tillegg, så kostprisen på dette blir nok litt for høy. Selv med billige basselementer og fulltoner + materialer så ryker du fort på 15k bare der. Og det er før du begynner å kjøpe inn komponentene som forsterker (må ha 2 pga aktiv delt oppsett) DSP og kilde.

I tillegg krever det litt know how, men det går alltids an å sette seg inn i :)

Til ditt budsjett så anbefaler jeg JBL sine studiomonitorer som OlavE nevnte lenger opp her. Det er vanvittig mye bang for bucks.
 

Terillo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2009
Innlegg
117
Antall liker
116
Sted
Oslo
Procom ligger i Drammen om studiomonitorer skal sjekkes ut.
 

magnushagen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2014
Innlegg
169
Antall liker
58
Sted
Drammen
men, men, men, fatter ikke at folk sverger til chromecast. Kan umulig gi noe godt lydbilde?
Er det så mange som "sverger til" den da? ...Og hvorfor kan den ikke det? For liten? For billig?
Pretty much ja. Er vel ikke noen hemmelighet at god lyd koster litt? uten å ha satt meg altfor mye inn i chromecast, ser jeg ikke for meg at en liten boks til en slikk og ingenting kan levere musikk på noe høyt nivå.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
men, men, men, fatter ikke at folk sverger til chromecast. Kan umulig gi noe godt lydbilde?
Er det så mange som "sverger til" den da? ...Og hvorfor kan den ikke det? For liten? For billig?
Pretty much ja. Er vel ikke noen hemmelighet at god lyd koster litt? uten å ha satt meg altfor mye inn i chromecast, ser jeg ikke for meg at en liten boks til en slikk og ingenting kan levere musikk på noe høyt nivå.
Selvfølgelig gir ikke den lille pucken topp lyd analogt ut. Men det er da heller ikke den lyden som det sverges til. Faktisk er det ikke noen som sverger til CC Audio framfor Sonos eller Naim, for eksempel. Men det er etterhvert mange som synes resultatet er godt når lyden tas ut digitalt fra den optiske utgangen istedenfor å kjøre den analogt inn i forsterkeren.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
men, men, men, fatter ikke at folk sverger til chromecast. Kan umulig gi noe godt lydbilde?
Er det så mange som "sverger til" den da? ...Og hvorfor kan den ikke det? For liten? For billig?
Pretty much ja. Er vel ikke noen hemmelighet at god lyd koster litt? uten å ha satt meg altfor mye inn i chromecast, ser jeg ikke for meg at en liten boks til en slikk og ingenting kan levere musikk på noe høyt nivå.
Plugg den inn i DAC-en din og prøv selv.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
men, men, men, fatter ikke at folk sverger til chromecast. Kan umulig gi noe godt lydbilde?
Er det så mange som "sverger til" den da? ...Og hvorfor kan den ikke det? For liten? For billig?
Pretty much ja. Er vel ikke noen hemmelighet at god lyd koster litt? uten å ha satt meg altfor mye inn i chromecast, ser jeg ikke for meg at en liten boks til en slikk og ingenting kan levere musikk på noe høyt nivå.
God lyd koster, men hvor mye god lyd trenger å koste er svært ulikt fordelt mellom de ulike delene i hifi-kjeden. Det som har mest å si for lyden er de delene i kjeden der lyden går fra å være luftbølger til å bli elektroniske signaler, og så går fra å være elektroniske signaler til å bli luftbølger igjen. Det vil for det første si opptakssituasjonen, dersom man da tar opp et instrument eller stemme akustisk (i stedet for å generere lyden elektronisk). For det andre vil det si høyttaleren, når de elektroniske signalene skal omdannes til luftbølger igjen. Det er rett og slett ganske mye som kan gå galt i disse delene av kjeden, og det vil aldri bli perfekt. Derfor er det mye som skiller de virkelig gode opptakene fra de mindre gode opptakene, og det er mye som skiller de virkelig gode høyttalerne fra de mindre gode høyttalerne.

Når det gjelder hva som skjer med et lydsignal som allerede er i det elektroniske domenet, er det imidlertid mye mindre som kan gå galt. Det gjelder både for analoge og digitale lydsignal. Det er klart at det bør være en viss kvalitet her også. Men her kommer man mye tidligere til punktet hvor det er "godt nok", og eventuelle forbedringer derfra og ut blir relativt små. En dac - der lydsignalet går fra å være digitalt til å bli analogt - kan absolutt påvirke resultatet. Det er likevel veldig mye lettere å forvandle et elektronisk lydsignal fra å være digitalt til å bli analogt, enn å forvandle et elektronisk lydsignal til luftbølger. Dette er på en måte logisk: Den største utfordringen med gjengivelse av lyd må jo være når lydsignalet skal forplante seg fra ett "element" (elektronikk osv) til noe helt annet - bølger som beveger seg gjennom luften?

Hvis jeg rent hypotetisk hadde 150000 kroner å bruke på et tradisjonelt hifi-anlegg, for eksempel, hadde jeg antakelig kjøpt de absolutt beste høyttalerne jeg kunne finne innenfor budsjettet, om de så hadde kostet 147000 kroner. Så jeg hadde brukt 2000 på en kurant effektforsterker (Behringer A500), og 1000 kroner på en DAC. For all del, en bedre dac og en bedre forsterker kunne sikkert forbedret lyden ytterligere. Likevel er jeg ikke i tvil om at om en slik prioritering ville vært riktig som et startpunkt.

(sorry hvis dette ble litt off-topic... Jeg sitter på jobb og kjeder meg disse dagene, og bruker litt for mye tid på HFS!)
 
Sist redigert:

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
1. Snu lytteretningen, da kommer du nærmere en likesidet trekant.
2. Glem sub, det vil overdøve alt for mye annen moro. Dessuten hører naboen det, og da må du spille lavere. Gå heller for perspektiv, stereobilde og detaljer. Fine opplevelser der.
3. Anbefaler nærfeltsmonitor ved kort avstand.
4. Dali Mentor Menuet er glimrende i nærfelt, og stanser på 60 Hz. Da kan du til gjengjeld spille litt høyere. SE er kanonfine. Fins også veggstativer, trives nær bakvegg bare de ikke kommer helt inntil. Kommer på brukten fra tid til annen. Pris ca 5tusen...
5.Amp: masse kult på brukten, men har selv brukt NAD D3020 før. Funka bra, men dac er ikke topp. Finn deg en bra brukt amp her til 5-6 tusen. Spør Lgrons58 om han har en brukt Nuprime til deg ;)
6. DAC må du ha. HRT Streamer feks til 2-3 tusen er good.
7. Da har du litt igjen til kabler. Bruk 2-3 der også.
Lite anlegg, stor opplevelse likevel. Ikke gi deg. Høyttalerplassering tar deg like langt som 50.000.
Dette får du til!
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er det noen norm som sier at lytteposisjon og høyttalere skal stå i en likesidet trekant?

2-3 lapper til kabler i et anlegg til 15 er bare tull, IMNSHO.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Tror jeg hadde brukt pengene på elektronikk, jeg, i et så lavt budsjett, og kjøpt så rimelige, gode kabler jeg slapp unna med. Klotz fra en proff-audiobutikk, f.eks.
 

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
Tja. Kabling fra kilde til dac til amp til høyttalere: 3 kabler.
Snittpris 650-1000 pr kabel, alt ettersom. Ikke akkurat ekstravagant. Fornuftig prisleie spør du meg.

Ang trekanten- bedre enn smal tunnell i lengderetning. At den er likesidet er mer retningsgivende.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Helt greit, Ole. Helt greit. Og et minimum av hva det burde være mht pris/kvalitet:cool:
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Noen hundrelapper for alt gjør susen:

Klotz LY240TSW - 2 x 4.0 mm² høyttalerkabel - Kabel - metervare - Kabler/Plugger
Klotz AT-CC0100 - Dobbel Phono - Phono, 1m - Dobbel audiokabel - Kabler/Plugger
Klotz FOHTT01 - Toslink 1m - Data- og digitalkabel - Kabler/Plugger
Klotz SPDIF2 - 2 meter digital coaxkabel - Data- og digitalkabel - Kabler/Plugger
Klotz USB-AB1 - USB-kabel 1,5m USB-A til USB-B - Data- og digitalkabel - Kabler/Plugger

Evt. Blue Jeans Cable:

BJC Ten White, LC-1

http://www.bluejeanscable.com/store/speaker/index.htm
http://www.bluejeanscable.com/store/audio/index.htm
http://www.bluejeanscable.com/store/digital-audio/index.htm
http://www.bluejeanscable.com/store/data-cables/index.htm

Du kan ikke trå feil med noen av disse.

Uten å si mer enn nødvendig om effekten av dyre, esoteriske kabler, er jeg sikker på at pengene man sparer på å ikke kjøpe sånne gjør mer nytte andre steder i et budsjettanlegg. Kjøp no-nonsense kabler av god kvalitet, som f.eks. de i linkene her.

Selv ville jeg vel valgt signalkabler fra Blue Jeans Cable og høyttalerkabler fra Klotz. Eller rettere sagt: Det har jeg gjort. ;)
 
Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tror fortsatt de PMC/Digidesign-monitorene fortsatt ligger på Finn. Til den prisen burde de være et godt kjøp, men husk at dette er proffe studiomonitorer og ikke streaminghøyttalere med Bluetooth og Spotify. Koble pc til en DAC med variabel utgang som gjerne er balansert siden høyttalerne har balansert inngang. Du vil ende godt innenfor budsjettrammen på 15 kilokroner, selv med de balanserte kablene du kjøper fra en musikkinstrumentbutikk.
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Det ligger en hegel hd20 på brukten. Heng på noen Eve Sc205 høytalere( finn.no)Da har du en enkelt oppsett som låter meget bra til en fornuftig pris.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hadde valgt hodetelefoner og hodetelefonforsterker til så lite rom. Rommet vil skape såpass store akustiske problemer at jeg er redd det aldri blir den store lydmessige opplevelsen.
 

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
Det er ikke umulig, med de rette valgene kan han komme like langt som fullrangesystemer som er dårlig satt opp.
 

knarfar

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2014
Innlegg
2.440
Antall liker
2.320
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Tja. Kabling fra kilde til dac til amp til høyttalere: 3 kabler.
Snittpris 650-1000 pr kabel, alt ettersom. Ikke akkurat ekstravagant. Fornuftig prisleie spør du meg.

Ang trekanten- bedre enn smal tunnell i lengderetning. At den er likesidet er mer retningsgivende.
Noen hundrelapper for alt gjør susen:

Klotz LY240TSW - 2 x 4.0 mm² høyttalerkabel - Kabel - metervare - Kabler/Plugger
Klotz AT-CC0100 - Dobbel Phono - Phono, 1m - Dobbel audiokabel - Kabler/Plugger
Klotz FOHTT01 - Toslink 1m - Data- og digitalkabel - Kabler/Plugger
Klotz SPDIF2 - 2 meter digital coaxkabel - Data- og digitalkabel - Kabler/Plugger
Klotz USB-AB1 - USB-kabel 1,5m USB-A til USB-B - Data- og digitalkabel - Kabler/Plugger

Evt. Blue Jeans Cable:

BJC Ten White, LC-1

Speaker Cable at Blue Jeans Cable
Stereo Cables at Blue Jeans Cable
Digital Audio Cables at Blue Jeans Cable
Data Cables at Blue Jeans Cable

Du kan ikke trå feil med noen av disse.

Uten å si mer enn nødvendig om effekten av dyre, esoteriske kabler, er jeg sikker på at pengene man sparer på å ikke kjøpe sånne gjør mer nytte andre steder i et budsjettanlegg. Kjøp no-nonsense kabler av god kvalitet, som f.eks. de i linkene her.

Selv ville jeg vel valgt signalkabler fra Blue Jeans Cable og høyttalerkabler fra Klotz. Eller rettere sagt: Det har jeg gjort. ;)
Jeg har testet phonokablene til Klotz og de er veldig greie til en hyggelig pris. Blue Jeans har jeg også endel av. Også absolutt brukandes. Veldig lite bling, men de funker upåklagelig. :)
 

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
Mye temp rundt 10-15 % av budsjettet nå. Det er mye annet som skal på plass.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Ang sonos: Man må vel ha en playbar for å kunne koble til en TV på riktig måte? Da skal det funke veldig bra, tror jeg. Men playbaren har betydelig dårligere lyd enn play:5 og play:1, og er ikke oppdatert på en stund. Så lydmessig (og funksjonalitets-messig) kan det nok være en idé å vente på neste versjon, som jeg vil tippe kommer i løpet av halvår eller noe. På den annen side vet man aldri med sonos. Det kan ta tid også.

Ang 2x play:5: Jeg er enig i at det er en god, enkel og funksjonell løsning. Hvis man først har begynt med sonos-systemet, slutter man ikke, er min erfaring. Såpass bra funker det. Den andre fordelen med det er at man nesten garantert vil ha nytte av play:5 i fremtiden også, når man får mer plass å boltre seg på og antakelig vil ha et større hovedanlegg i stua. Da kan man sette en play:5 på kjøkkenet, og en annen på soverommet, feks. Og bruke en sonos connect i stua til hovedanlegget. Er det jeg gjør.

Selve lyden fra 2 play:5 i stereo synes jeg er fullt på høyde med ganske mange tradisjonelle hifi-anlegg i prisklassen. Vil egentlig si at det er bedre enn en god del av de andre tingene jeg har hørt rundt 10-15 tusen. Det handler også om at play:5 har så gode muligheter for tilpasning og eq. Hvis man stiller de opp vertikalt, blir spredningsmønsteret smalere enn når de står horisontalt, feks. Og hvis man er en iphone eller ipad, har faktisk sonos et opplegg for eq/romkorrigering som funker veldig bra ("trueplay"). Dessuten har sonos-systemet en god equalizer innebygd, som gjør at man kan justere bass og diskant på en enkel måte. Det er mer praktisk enn man skulle tro.

Men det er klart: man kan også få bedre lyd enn dette for 10000. Kjøper man brukt, kan man få svært gode passive høyttalere for en rimelig penge, som kan kombineres med en enkel og god forsterker. Og hvis man kjøper profesjonelle studiomonitorer (slik som de allerede nevnte JBL 305/308, eller Eve 205/208 ), tar man enda et steg opp i lydkvalitet. Og som sagt over: Hvis man kan tenke seg å bygge lx mini fra linkwitz, via byggesett man bestiller, får man antakelig det helt ultimate lydsystemet for et slikt lite rom. For min del er det likevel ingen tvil om at jeg hører veldig mye mer på musikk etter at jeg begynte med sonos-systemet. Hvis man vil gjøre det enkelt, og ha et system som både er brukervennlig og høres bra ut og som gjør at man får lyst å høre på mer og mer musikk - tror jeg sonos er relativt uslagbart.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
...Eller Squeezebox Touch.

...Men det er mildest talt delte meninger om hvorvidt HD-lyd gir hørbare forbedringer i detg hele tatt, og når de innspillingene som finnes ofte bare er resamplede CD-spor med samme komprimerte dynamikk, blir fordelen kanskje uansett mikroskopisk hvis i det hele tatt eksisterende.
 

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
Ja eller programvare til noen hundrelapper. Lite rom, funker fint med USBkabel fra PC.
JRiver Media koster vel 300 kanskje, og takler alt som fins.
Tidal koster 169 pr mnd for hir-res streaming. Da får man mye kvalitet for lite penger.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja eller programvare til noen hundrelapper. Lite rom, funker fint med USBkabel fra PC.
JRiver Media koster vel 300 kanskje, og takler alt som fins.
Tidal koster 169 pr mnd for hir-res streaming. Da får man mye kvalitet for lite penger.
FooBar2000 er gratis, og er like bra.

Tidal HiFi koster vel 199,- i måneden, gjør den ikke. Det er Lossless/CD-kvalitet, og ikke HD. Absolutt et supert alternativ til plasskrevende cd-hyller eller egen mediaserver. Glimrende for en studenthybel.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
I en så liten hybel er trådløs strømming av lyd egentlig unødvendig. Jeg ville heller kjøpt en proff monitor for kablet strømming som alle de som er nevnt over, det ser ikke ut for at PMC til 7500 kroner imponerer de andre, men la meg som tidligere studiotekniker på si at PMC er et av toppmerkene. Høyere skattet enn de aller fleste andre av studioteknikere. Og det er også Digidesign, selv om de fleste her kanskje forbinder det med lydkort til noen tusenlapper. Det er også selskapet bak Pro Tools-systemet, som storparten av verdens harddiskproduserte plater produseres på. Det er definitivt markedslederne, står blant annet i Elton Johns studio i Liverpool som vi hadde et samarbeid med for femten år siden, så når de selger nearfieldmonitorer i klassen 20.000+ som er konstruert og produsert av PMC for dem så er det skikkelige saker. Som nevnt tidligere, 7500 kroner på Finn.
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Ligger en Hegel hd25 på finn til en meget fordelaktig pris. Burde være et godt utgangspunkt uansett høytaler.
 

Artanis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2016
Innlegg
223
Antall liker
127
Hvordan musikk spiller du Magnus?

Klipsch har en bra pakke i R-15PM. 6.000 på Platekompaniet. Vinyl-ready med innebygget RIIA og bluetooth for streaming fra tablet eller telefon. Subutgang ved behov.
 

magnushagen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2014
Innlegg
169
Antall liker
58
Sted
Drammen
Studio-monitorer høres ikke veldig bra ut med mine Hifi-briller. Derimot er det særdeles lite som gjør det i denne prisklassen. Streaming, med trådløs styring fra mobil hadde vært topp. Derimot er jeg usikker på hvordan feks sonos(for å ta et mainstream eksempel) fungerer på student nettet.

Tenkt litt mtp møblering etc, at det beste trolig er å lage et hyllesystem jeg taper med dobbeltsidig tape fra 3M på veggen. Det burde også være mulig å fjerne uten å skade vegger etc(usikker på hva utleier syntes om skruer i veggen). Hadde vært veldig kjekt og fleksibelt å finne et aktivt stereo-strømme anlegg som fungerte på student-nettet her. Selv om det svir litt i hjertet. For å finne ut hva som fungerer på nettet her og ikke er det kun en løsning som fungerer, hjemlån.

Hadde vært innmari kult med et skikkelig Hifi-anlegg her også, men usikker på hvor mye bedre lyd-messig det blir på så liten plass.CD-kvalitet er såklart et must. I denne prisklassen er ikke kabler det jeg er mest kresen på, derimot går jeg ikke for aux fra biltema til 50kr.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Studiomonitorer er ikke en ensartet produkttype. Det er ikke slik at studiomonitorer låter studio og hifi låter hifi. Noe hifi låter studio og noe studio låter hif. Alt er tunet litt forskjellig, for sett bort fra at du kan måle en frekvenskurve og kompensere for effekten av akustikken og andre forhold så er ikke nøytral lyd en 100% standard. Når noe avviker langt fra det vi kaller nøytralt så avviker det fra standarden, men innenfor den standarden er det så mange små variabler at du ikke kan dele opp gode lydformidlere, enten de er ment for studio eller stue i utgangspunktet.

En studiomonitor klarer i de fleste tilfeller å gjengi en mer dynamisk og maktfull lyd enn et tilsvarende priset passivt hifi-system. Det er aldri et onde. Skal vi begynne å diskutere den effekten forskjellige forsterkertopologier har så er vi inne på noe, men det skal vi ikke i denne tråden.
 

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Innlegg
929
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Er head-fi helt utelukket ?

Der vil du ha fordeler med : Ekstremt kompakt / Veldig detaljert og bra lyd / Kan spille så høyt du vil døgnet rundt.
 

magnushagen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2014
Innlegg
169
Antall liker
58
Sted
Drammen
Er head-fi helt utelukket ?

Der vil du ha fordeler med : Ekstremt kompakt / Veldig detaljert og bra lyd / Kan spille så høyt du vil døgnet rundt.
For øyeblikket ja, men blir trolig noe Head-fi på skrivepulten også ila et år eller to. Savner å kunne ha kompiser på besøk, kunne sitte med en kald en, og bare ta det helt rolig en lørdags kveld. Noe av det aller beste med stereo i hus.
 

magnushagen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2014
Innlegg
169
Antall liker
58
Sted
Drammen
Er head-fi helt utelukket ?

Der vil du ha fordeler med : Ekstremt kompakt / Veldig detaljert og bra lyd / Kan spille så høyt du vil døgnet rundt.
For øyeblikket ja, men blir trolig noe Head-fi på skrivepulten også ila et år eller to. Savner å kunne ha kompiser på besøk, kunne sitte med en kald en, og bare ta det helt rolig en lørdags kveld. Noe av det aller beste med stereo i hus.
Som et lite tillegg. Ekstremt godt lydisolert her, naboen spiller pc-spill til langt på natt hver kveld med HØY lyd. Eneste lyden jeg hører fra han er igjennom vinduet. Så det er ikke noe problem.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er head-fi helt utelukket ?

Der vil du ha fordeler med : Ekstremt kompakt / Veldig detaljert og bra lyd / Kan spille så høyt du vil døgnet rundt.
For øyeblikket ja, men blir trolig noe Head-fi på skrivepulten også ila et år eller to. Savner å kunne ha kompiser på besøk, kunne sitte med en kald en, og bare ta det helt rolig en lørdags kveld. Noe av det aller beste med stereo i hus.
Skal du og kompisene sitte og pilse oppi senga, da? ;)
 

magnushagen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2014
Innlegg
169
Antall liker
58
Sted
Drammen
Er head-fi helt utelukket ?

Der vil du ha fordeler med : Ekstremt kompakt / Veldig detaljert og bra lyd / Kan spille så høyt du vil døgnet rundt.
For øyeblikket ja, men blir trolig noe Head-fi på skrivepulten også ila et år eller to. Savner å kunne ha kompiser på besøk, kunne sitte med en kald en, og bare ta det helt rolig en lørdags kveld. Noe av det aller beste med stereo i hus.
Skal du og kompisene sitte og pilse oppi senga, da? ;)
Blir sånn når jeg kun har 13.4m^2 til dispensasjon. Derimot mye bedre enn ingenting. Hjemme hos mor og far har det heldigvis ikke vært det det har gått i. Forhåpentligvis et større lytterom om et års tid, men kan jo ikke gå uten musikk inntil det.
 
Topp Bunn