Hjelp til valg av hodetelefoner

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Får se hva jeg eventuelt kommer over på bruktmarkedet da. Ny Regar Ear ligger på 2500kr, så da frister det mer med Schiit Magni 2 og Modi 2 til ~2800kr.

Hei

Du bor jo i Horten - der bor skaperen av Atrox V2, en svært kraftig transistorforsterker som jeg personlig eier og har svært god erfaring med. Jeg anbefaler den over magni 2.

Atrox v2 har 4punkts gain switch, langt mer kraft, og er etter mine ører mer nøytral (Magni 2 er litt hard i kantene, spesielt i de høyeste tonene)

Har kikket på den flere ganger, men den spiser nesten hele budsjettet alene.
Vel, du finner nok av dacs på finn.no til rundt 800kr. Personlig ville jeg heller brukt litt ekstra på en langt kraftigere forsterker, også kjøpe en DAC "down the road". Du har jo allerede en DAC i pcen din. Forsterkeren er langt viktigere.

Joda, DAC er DAC til en viss grad. Sammenlignet med Sound Blaster ZxR som jeg hadde tidligere, så er det integrerte mindre detaljert og mer dempet.

Dessuten begynner det fort å dra på når jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å bruke ca 2000kr. Å slenge på et par hundre kroner er ikke noe problem, men når det blir snakk om å øke budsjettet med opp mot en tusenlapp så må jeg faktisk tenke skikkelig over det.


For øvrig driver jeg fortsatt og tester DT990, og vurderer å sende dem tilbake. Kanskje heller legge mer penger i noen andre hodetelefoner?
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Så problemstillingen er egentlig at du syns dt990 blir for skarp? Helt klart returner de. HD650 vil være noe mer i din gate. De er veldig silkete i diskanten og blir aldri plagsom. Du vil aldri finne så mye lyd for pengene igjen dagen de trekker HD650 fra markedet. Det viktige er at de får riktig forsterkning. Jeg anbefaler virkelig kombinasjonen hd650 + atrox.

Med det sagt, jeg vet jo ikke hva budsjettet blir stående på om du returnerer dt990. HD650 ny er jo en tusenlapp dyrere. Hadde jeg vært deg ville jeg tenkt meg veldig godt om akkurat hva du vil ha ut av pengene dine fremover når det kommer til lyd. Om du vil ha tilnærmet "perfeksjon" kan det oppnås om du kjøper en kraftig forsterker, og er villig til å legge litt mer penger inn i hodetelefonene (hd650 + kraftig forsterker = sinnsykt høy kvalitet) så vil det være det lureste valget. Om du vil ha bedre lyd nå med en eneste gang... Ja da vet jeg ikke. Ikke behold dt990 om du ikke liker diskanten på de.
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Tja, si det... 4000,- kanskje? Skulle vel alltids kunne øke det litt også. Etter hva jeg har forstått, så har DT990 litt kraftigere bass enn HD650, og i mine ører kunne det godt vært litt mer bass, men antageligvis hadde det fort gått utover mellomtonene kan jeg tro.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Tja, si det... 4000,- kanskje? Skulle vel alltids kunne øke det litt også. Etter hva jeg har forstått, så har DT990 litt kraftigere bass enn HD650, og i mine ører kunne det godt vært litt mer bass, men antageligvis hadde det fort gått utover mellomtonene kan jeg tro.
Etter min erfaring er det få hodetelefoner som virkelig får til bass på en givende måte. Hvilken musikk hører du på? Det har enormt mye å si. F.eks vil DT990 og HD650 være alt for tynn i bassen til å fungere skikkelig bra til EDM, dubstep, trap etc. Da må man inn på lukkede modeller ala Fostex TH-serien eller den gamle denon-linja (også laget av Fostex). Evt Sony MDR Z7 men da tror jeg man ofrer for mye av det andre.

Men som regel så vil billigere modeller med mye bass være svært urafinerte og lide av at bassen tuller til mellomklangen etc. Om du ønsker mer bass i den forstand at du vil ha litt mer trøkk i rock f.eks så har du jo ortodynamiske hodetelefoner (planar magnetic) som ofte vil ha "mer" bass enn de modellene vi snakker om her. Personlig, og jeg er et skikkelig basshue, så foretrekker jeg at musikken jeg hører på som IKKE er bass-basert (klassisk, jazz, akustisk, rock etc etc) å være så klar og tydelig som mulig. Der har jeg HD650 som gjør jobben for meg. Når jeg vil høre på bass-musikk eller tempo/trøkk-musikk så bruker jeg Fostex TH 900 eller Denon AH-D5000 alt etter som. Jeg føler det fungerer mye bedre da det alltid er kompromiss som må inngås - tilogmed i de aller dyreste modellene.

Siden det naturligvis ikke er realistisk for deg å tenke lengre enn en hodetelefon akkurat nå, så anbefaler jeg deg å tenke på akkurat hvilke kvaliteter du ønsker i dine hodetelefoner, også gå for den beste versjonen av den "sounden" for pengene dine.
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Hodetelefoner er kompromiss hele veien, så det er jeg klar for. Har selvfølgelig blitt veldig bortskjemt av høyttalerene mine.

Personlig syns jeg faktisk DT990 passer bedre til dubstep (i alle fall de låtene jeg testet) enn den musikken jeg hører mest på.
Det går egentlig i en del forskjellig, men det meste er metal i en eller annen form. Definitivt mest heavy metal, power metal og metalcore.

Bassmessig syns jeg DT990 er bra til hodetelefon å være, men mellomtonene er alt for dempet og diskanten alt for skarp. Bedre beskrivelse enn det vet jeg ikke om jeg får til.

Om det hjelper eller om det bare blir svada; jeg er ute etter hodetelefoner som er morsomme å lytte til musikk med og som kan brukes i mange timer.
At klokka slår 11 på kvelden og jeg må over på hodetelefoner burde ikke være så negativt som jeg føler det i dag.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Hodetelefoner er kompromiss hele veien, så det er jeg klar for. Har selvfølgelig blitt veldig bortskjemt av høyttalerene mine.

Personlig syns jeg faktisk DT990 passer bedre til dubstep (i alle fall de låtene jeg testet) enn den musikken jeg hører mest på.
Det går egentlig i en del forskjellig, men det meste er metal i en eller annen form. Definitivt mest heavy metal, power metal og metalcore.

Bassmessig syns jeg DT990 er bra til hodetelefon å være, men mellomtonene er alt for dempet og diskanten alt for skarp. Bedre beskrivelse enn det vet jeg ikke om jeg får til.

Om det hjelper eller om det bare blir svada; jeg er ute etter hodetelefoner som er morsomme å lytte til musikk med og som kan brukes i mange timer.
At klokka slår 11 på kvelden og jeg må over på hodetelefoner burde ikke være så negativt som jeg føler det i dag.

Basert på det du skriver her trenger du Fostex TH-X00. Jeg har ikke hørt de selv, men de har fått ekstremt gode skussmål fra mennesker som har erfaring fra de absolutte råeste setupsa som eksisterer, og de har akkurat det du er ute etter - en relativt flat responskurve, bøttevis med bass og jevn diskant som ikke blir for masete. Bonus her er også at de ikke trenger noe kraftig forsterkning, så den billigste forsterkeren du så på vil nok fungere utmerket. Problemet med disse er at de 3150 før frakt og importavgift (må bestilles direkte fra massdrop). Så du kan prøve å finne tak i noen brukte.

Ellers så ligger det en AH-D5000 ute på finn.no til 3,500 - jeg eier et par selv og de bør defintivt passe deg. De er skapt av samme gjengen som lagde th-x00, men de er litt mer v-formet. Ikke noe grusomt altså, men mellomtonene er ikke fremhevet på disse. Sinnsyk bass og mye varme, diskanten er tilstedeværende og potensielt litt skarp på visse innspillinger, men jeg personlig hadde ingen problemer med dette.

Disse hodetelefonene er jo tatt ut av produksjon for mange år siden så de er jo et lite klenodium i tillegg :)
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Ja, det blir en anstendig sum for TH-X00.

Skal undersøke AH-D5000, samt andre. Ellers får jeg vel bare kikke litt og følge med på bruktmarkedet om det dukker opp noe aktuelt. Fordelen ved å kjøpe nytt er at det som oftest er mulighet til å returnere det om det ikke faller i smak.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Ja, det blir en anstendig sum for TH-X00.

Skal undersøke AH-D5000, samt andre. Ellers får jeg vel bare kikke litt og følge med på bruktmarkedet om det dukker opp noe aktuelt. Fordelen ved å kjøpe nytt er at det som oftest er mulighet til å returnere det om det ikke faller i smak.
Joda, men man kan tjene inn bra mange kroner ved å kjøpe brukt - om man er villig til å gjøre masse masse research på utstyret før man slår til :)
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Da var DT990 levert tilbake. Komplett pleier å være raske, så burde ikke ta så lang tid å få penger tilbake på kontoen :)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Hater å si det nå, men Massdrop hadde Sennheiser HD-6xx (som er en HD650) til USD 199 frem til i går. Det er mye god lyd for pengene. Jeg hadde ikke oppfattet at DT990 muligens skulle i retur til selger.
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Som ikke akkurat ender på $199 etter moms og fortolling. Like greit å eventuelt kjøpe HD650 her hjemme da. Da går det også an å sende dem tilbake hvis de ikke faller i smak.
 

P226

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2015
Innlegg
275
Antall liker
224
Sted
Hallingdal
Jeg hører stort sett bare på hardrock og metal. Hd-650 er meget godt egnet med sin avrunda diskant og flotte mellomtone.
Gitarer trøkker skikkelig. Komforten er helt topp.
Tror disse er vel verdt et forsøk
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Marshall faktisk. Er de noe tess?

Tja, tilbake når jeg skulle ordne meg stereoanlegg fant jeg flere som sa og skrev at man burde teste med klassisk musikk, eksempelvis Mozart. Hørtes det bra ut med Mozart, så ville det være knall til metal :)

Har faktisk vurdert HD650 mer og mer. Fikk et veldig godt tilbud på en Schiit Magni 2 Uber forsterker som HD650 sikkert går fint sammen med...
 
S

svk

Gjest
Har aldri testet marshall selv, du får google litt.
Tror nok overnevnte combo låter bra,men ser kanskje ikke helt for meg at den gir rette tyngden vet lytting til metal.
Jeg bare tror, vet ikke. Da jeg ikke har testet selv
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Marshall faktisk. Er de noe tess?

Tja, tilbake når jeg skulle ordne meg stereoanlegg fant jeg flere som sa og skrev at man burde teste med klassisk musikk, eksempelvis Mozart. Hørtes det bra ut med Mozart, så ville det være knall til metal :)

Har faktisk vurdert HD650 mer og mer. Fikk et veldig godt tilbud på en Schiit Magni 2 Uber forsterker som HD650 sikkert går fint sammen med...
Jeg har litt forskjellige oppsett/alternativer. Min HD650 har blitt stasjonær/fast tilkoblet Magni 2 etter jeg fikk den.
Enten det er Mozart, Beethoven, div jazz eller rock, låter knallbra!
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Ja, etter hva jeg har forstått er HD650 en god all-rounder som gjør alt bra, men ingenting eksepsjonelt. Hehe.

Det skal ikke være lett det her altså...

For øvrig har jeg kikka på diverse aktuelle hodetelefoner: AKG K701, AKG K702, AKG K712, Shure SRH940, Audio Technica ATH-M70x, Sennheiser HD650 og sikkert et par jeg ikke husker i farten :rolleyes:
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Ja, etter hva jeg har forstått er HD650 en god all-rounder som gjør alt bra, men ingenting eksepsjonelt. Hehe.

Det skal ikke være lett det her altså...

For øvrig har jeg kikka på diverse aktuelle hodetelefoner: AKG K701, AKG K702, AKG K712, Shure SRH940, Audio Technica ATH-M70x, Sennheiser HD650 og sikkert et par jeg ikke husker i farten :rolleyes:
Gå i så fall heller for AKG Q701
Men, HD 650 kan låte eksepsjonelt bra, så sant du ikke er av de som liker best og hele tiden ekstremt luftig 3D sound. HD650 har en mer varm, nær/intim sound.
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Ja, etter hva jeg har forstått er HD650 en god all-rounder som gjør alt bra, men ingenting eksepsjonelt. Hehe.

Det skal ikke være lett det her altså...

For øvrig har jeg kikka på diverse aktuelle hodetelefoner: AKG K701, AKG K702, AKG K712, Shure SRH940, Audio Technica ATH-M70x, Sennheiser HD650 og sikkert et par jeg ikke husker i farten :rolleyes:
Gå i så fall heller for AKG Q701
Men, HD 650 kan låte eksepsjonelt bra, så sant du ikke er av de som liker best og hele tiden ekstremt luftig 3D sound. HD650 har en mer varm, nær/intim sound.

Over K701 tenker du på?
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.948
Antall liker
1.284
Torget vurderinger
2
Marshall leveres m filter, om det blir for lyst
https://www.marshallheadphones.com/mh_se_en/monitor-steel-ed

Er ikke hd650 mer mozart en metal?
Mange som hører på metall på head-fi.org som har HD650 [1]. Fordelen er at de visstnok takler dårlig innspilling uten å voldta ørene dine.
Jeg bruker Denon AH-D5000. D5000 kan være en anelse skarp i diskant, men heldigvis har den ikke plagsom øvre mellomtone. Liker mengden bass som gjør det underholdende å høre på metall. Har litt lyst til å prøve Fostex TH-X00 Purpleheart og Emu Teak. Har sett de på Massdrop, men jeg må vente minst 1 år med noe nye kjøp.

[1] https://www.head-fi.org/threads/headphones-for-metal-music-ultimate-solution.715478/page-525
 

oOF

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2015
Innlegg
245
Antall liker
35
Fostex TH-X00 Purpleheart er mitt favorittpar med hodetelefoner om dagen, men du milde makt øreputene har utrolig mye å si for hvordan de høres ut. De originale er for små for ørene mine, lærputene fra DT 770 er en fryktelig dårlig match for TH-X00, men Mr Speakers Alpha-pads er en god match. Det eneste negative med dem er at driveren kommer en tanke for langt unna øret.
 
Sist redigert:

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Ja, etter hva jeg har forstått er HD650 en god all-rounder som gjør alt bra, men ingenting eksepsjonelt. Hehe.

Det skal ikke være lett det her altså...

For øvrig har jeg kikka på diverse aktuelle hodetelefoner: AKG K701, AKG K702, AKG K712, Shure SRH940, Audio Technica ATH-M70x, Sennheiser HD650 og sikkert et par jeg ikke husker i farten :rolleyes:

Dette er å kriminelt undervurdere HD650. Mellomklang og realisme gjør HD650 eksepsjonelt bra - uavhengig av prisklasse. Ellers gjør den mer eller mindre alt annet svært bra for prisen.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Marshall leveres m filter, om det blir for lyst
https://www.marshallheadphones.com/mh_se_en/monitor-steel-ed

Er ikke hd650 mer mozart en metal?
Mange som hører på metall på head-fi.org som har HD650 [1]. Fordelen er at de visstnok takler dårlig innspilling uten å voldta ørene dine.
Jeg bruker Denon AH-D5000. D5000 kan være en anelse skarp i diskant, men heldigvis har den ikke plagsom øvre mellomtone. Liker mengden bass som gjør det underholdende å høre på metall. Har litt lyst til å prøve Fostex TH-X00 Purpleheart og Emu Teak. Har sett de på Massdrop, men jeg må vente minst 1 år med noe nye kjøp.

[1] https://www.head-fi.org/threads/headphones-for-metal-music-ultimate-solution.715478/page-525

(beklager dobbel post)

HD650 er ikke nevneverdig picky. Det er HD800 som er det. HD650 har en silkemyk diskant og blir aldri ubehagelig. HD650 er derimot et høflig par hodetelefoner, og skal du ha en masse "trøkk" og anleggs-følelse så passer de dårlig. HD650 er mer grasiøs og fokuserer på fantastisk klarhet, balanse og oppløsning mens de samtidig er behagelig for ørene over lang tid.

TH-X00 og Emu Teak er interessante hodetelefoner men det blir så sinnsvakt dyrt å få de inn i Norge at jeg kun ville vurdert å kjøpt de brukt evt kjøpe et "tilsvarende" par hodetelefoner her i Norge.
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Ja, det er dessverre mye som blir alt for dyrt. Mye som ender opp på urealistiske totalsummer også.

HD650 virker jo sabla gode, men som du sier, Even808, så mangler de nok det "trøkket".
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Ja, det er dessverre mye som blir alt for dyrt. Mye som ender opp på urealistiske totalsummer også.

HD650 virker jo sabla gode, men som du sier, Even808, så mangler de nok det "trøkket".
Forrsten 6u4rdi4n, eller guardian som jeg kommer til å kalle deg fra nå av - hvilke hodetelefoner har du hatt før? Hvilke likte du, hvilke likte du ikke?
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Nei, der har vi jo litt av problemstillinga: Ikke mange. Gulv høyttalere har vært mer min greie :rolleyes:

Er vel egentlig mange år siden jeg hadde hodetelefoner jeg virkelig likte. Husker ikke hvilken modell det var, men det var noen gigantiske Sony hodetelefoner.

Ellers har jeg ikke vært borti så mange jeg kan si noe om. Koss Porta Pro, Fidelio S2 (IEM), Qpad QH-90 (gaming headsett basert på Takstar Pro 80) og nå nylig Beyerdynamic DT990 og Philips Fidelio X2.

QH-90 er faktisk overraskende gode til prisen, spesielt med tanke på at de er retta mot gaming markedet og har mikrofon. Det jeg ikke liker med dem er at bassen kan være litt upresis og litt "boomy" og at diskanten er veldig rotete og de har litt "sibilance".

DT990 var nesten det jeg ønsket meg. Litt for tilbaketrukken i mellomtonene, og veldig mye sibilance.

Fidelio X2 var rett og slett daue når det kom til mesteparten av musikken jeg hører på. Med dubstep og Metallica våknet bassen til livet, men da var det egentlig bare basstromme og cymbaler jeg hørte med de Metallica låtene jeg hørte på.


De fleste kaller meg Ole, så du må gjerne bruke det istedenfor :rolleys:
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Jeg vil definitivt si at Denon AH-D5000 som ligger på finn til 3,500 høres ut som noe for deg. Du beveger deg i en litt sær prisklasse akkurat nå. Hadde jeg vært deg ville jeg ha hatt et litt mer "langsiktig" mål i.e gått for enten en forsterker eller en hodetelefon nå, men med målet om å matche de 2 "down the road".
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Joda, er jo greit det å tenke langsiktig, men jeg føler kanskje at det ikke trenger å være så high-end hvis du skjønner hva jeg mener. Skulle jeg byttet ut stereoanlegget med et hodetelefonanlegg, så klart!

Forresten så har jeg gått til innkjøp av en brukt Schiit Magni 2 über. Fikk et veldig godt tilbud.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Joda, er jo greit det å tenke langsiktig, men jeg føler kanskje at det ikke trenger å være så high-end hvis du skjønner hva jeg mener. Skulle jeg byttet ut stereoanlegget med et hodetelefonanlegg, så klart!

Forresten så har jeg gått til innkjøp av en brukt Schiit Magni 2 über. Fikk et veldig godt tilbud.
Neida, man trenger ikke å være så high end. Men nå har du jo dekket forsterker-delen, så da er det bare å finne hodetelefoner som passer igjen. Hva blir budsjettet på hodetelefoner tenker du?
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Det kommer an på hva jeg ender opp med i forhold til DAC. En ny Schiit Modi 2 koster 1490, en Modi 2 über koster 1990 (hos Duet Audio).

Rundt 2000 hadde vært å foretrekke, men er det krise, så skulle man vel alltids klare seg på havregryn en liten stund :rolleyes:

Si jeg har ca 4000 å bruke på DAC og hodetelefoner da.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Jeg ville helt klart prioritert hele budsjettet på hodetelefoner i ditt tilfelle.
 

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Det ville jeg vel egentlig gjort selv også, men av grunner jeg ikke vet, så høres det ikke ut som det er like mye "futt" i det integrerte lydkortet som det var i Sound Blaster ZxR som jeg hadde. Nå snakker jeg altså om stereoanlegget mitt. Og det er jo litt kjedelig når stereoanlegget tross alt er aller mest brukt.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Om du ønsker å kjøpe nytt

https://oslohificenter.no/hodetelefoner/hodetelefoner/hifiman-he400i

Disse har blitt veldig billig i det siste. De brukte å ligge på 6000,- ca. Tror dette er et enormt godt kjøp. Jeg har ikke hørt de selv, men de er veldig respektert rundt om, har godt med trykk i bassen også. Nå har du jo også nok futt i forsterkern til å drive de.

Ellers så har OHFC Fostex TH500RP til 3K (orig 6k+) på b-salg. Usikker på disse, ikke så mye info på de rundt om kring. Generelt sett har he400i fått bedre skussmål.

Ift DAC, altså.. Du har en DAC inne i pcen din. Jeg har hatt DAC'er til en verdi av 10.000+, og jeg er tilbake på å bruke en dragonfly red til 2000 som gjør seg helt ypperlig. Jeg anbefaler naturligvis at du skaffer deg en DAC, men det kommer langt under viktigheten av å velge riktige hodetelefoner. Det er mye bedre å leve med pc'n sin DAC vs å kjøpe suboptimale hodetelefoner ift det du kan få om du bare dropper hele DAC'en fra budsjettet.
 

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Innlegg
52
Antall liker
3
Så du kobler anlegget rett inn i pcen? Da kan du jo forsterke signalet via MagniU'en din. Burde gi langt mer futt enn ditt forrige lydkort. DAC'er gir ikke futt.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Tja, tilbake når jeg skulle ordne meg stereoanlegg fant jeg flere som sa og skrev at man burde teste med klassisk musikk, eksempelvis Mozart. Hørtes det bra ut med Mozart, så ville det være knall til metal :)
Har blitt fortalt omtrent det samme, men syns det er en merkelig tilnærming. Hvis man lurer på om anlegget låter bra på metal, så tester man med metal.

Man smaker vel ikke på lapskaus hvis man lurer på om man liker tikka masala?
 
Topp Bunn