Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hegel!!!

    bjornh skrev:
    Spurte Bent Holter for noen år tilbake om Mono-blokker fra Hegel, og da var han ganske avvisende til akkurat det. Ser han har forandret standpunkt. ;D

    -da gjenstår vel bare 5.1/7.2 bypass i for-forsterkerne som var det andre jeg etterlyste, tenker jeg... ;D

    Men dyrt ble det.
    Nevnte mono blokker for Anders Ertzeid i Hegel for rundt ett år siden. Han syns det var ett bra forslag å skulle notere det på blokka, som han sa. Det virker som det hjelper at de får forslag fra oss på sidelinja :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hegel!!!

    KentOve skrev:
    bjornh skrev:
    Spurte Bent Holter for noen år tilbake om Mono-blokker fra Hegel, og da var han ganske avvisende til akkurat det. Ser han har forandret standpunkt. ;D

    -da gjenstår vel bare 5.1/7.2 bypass i for-forsterkerne som var det andre jeg etterlyste, tenker jeg... ;D

    Men dyrt ble det.
    Nevnte mono blokker for Anders Ertzeid i Hegel for rundt ett år siden. Han syns det var ett bra forslag å skulle notere det på blokka, som han sa. Det virker som det hjelper at de får forslag fra oss på sidelinja :)
    Eg skrev til dei at hva med en rimligere forforsterker?
    Ja eg fikk til svar at han sku notere en rimligere forforsterker og. Han så behovet også. :)

    ==============
    Hørt litt mer på anlegget nå i kveld, denne gang med dvd spilleren (ikke fått igjen cd spilleren enda)
    Meget bra egentlig til å vere en dvd spiller, eller kaller vi det bluray spiller nå?

    F.eks sang nr 11 på Diana Krall "live in paris" der hørte en før 3-4 hostinger i begynnelsen, nå som eg har fått P4A i anlegget hørte eg hoting fra folk i salen mye mer, blant annet inni pianospillingen der i begynnelsen..innemellom tonene fra pianoet.. meget bra syns eg. :)
    +spiller med trøkk og dynamikk som kjennes i kroppen, til og med på stemmen føles det som at en føler dynamikken. Eg er imponert :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hei Hegel-venner!

    Jeg er ute etter litt erfaringer med Hegel H70. Hvordan spiller den og hvor god er DACen som sitter i?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Digital utgang, men ikke digital coax inn..?
     
    V

    villov

    Gjest
    Kjøpte P4A i 2004, og oppgraderte til P4A mkII i 2006. Absolutt den beste forforsterkeren jeg noensinne har hatt. Som forsterker brukte jeg Lyngdorf SDA2175, og var kjempefornøyd hele tiden.
    Prøvde H200, men det låt nærmest som en "reiseradio" i forhold må jeg si.

    Har nylig solgt og byttet ut alt med ting fra Wyred 4 Sound, men vurderer sterkt å kjøpe den nye forforsterkeren P30 når den kommer.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    villov skrev:
    Kjøpte P4A i 2004, og oppgraderte til P4A mkII i 2006. Absolutt den beste forforsterkeren jeg noensinne har hatt. Som forsterker brukte jeg Lyngdorf SDA2175, og var kjempefornøyd hele tiden.
    Prøvde H200, men det låt nærmest som en "reiseradio" i forhold må jeg si.

    Har nylig solgt og byttet ut alt med ting fra Wyred 4 Sound, men vurderer sterkt å kjøpe den nye forforsterkeren P30 når den kommer.
    Hvordan er P4A mot MKII???
    Nett fått den første modellen i hus. :)
     
    V

    villov

    Gjest
    lovemusikk skrev:
    villov skrev:
    Kjøpte P4A i 2004, og oppgraderte til P4A mkII i 2006. Absolutt den beste forforsterkeren jeg noensinne har hatt. Som forsterker brukte jeg Lyngdorf SDA2175, og var kjempefornøyd hele tiden.
    Prøvde H200, men det låt nærmest som en "reiseradio" i forhold må jeg si.

    Har nylig solgt og byttet ut alt med ting fra Wyred 4 Sound, men vurderer sterkt å kjøpe den nye forforsterkeren P30 når den kommer.
    Hvordan er P4A mot MKII???
    Nett fått den første modellen i hus. :)
    Lydmessig registrerte jeg ingen forskjeller, var bare et gjenkjennende inntrykk av den store åpenheten og klarheten. Volumrattet fungerer litt annerledes, og fjernkontrollen hadde mye større område på MKII.
    Gratulerer med en glimrende forforsterker.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    villov skrev:
    lovemusikk skrev:
    villov skrev:
    Kjøpte P4A i 2004, og oppgraderte til P4A mkII i 2006. Absolutt den beste forforsterkeren jeg noensinne har hatt. Som forsterker brukte jeg Lyngdorf SDA2175, og var kjempefornøyd hele tiden.
    Prøvde H200, men det låt nærmest som en "reiseradio" i forhold må jeg si.

    Har nylig solgt og byttet ut alt med ting fra Wyred 4 Sound, men vurderer sterkt å kjøpe den nye forforsterkeren P30 når den kommer.
    Hvordan er P4A mot MKII???
    Nett fått den første modellen i hus. :)
    Lydmessig registrerte jeg ingen forskjeller, var bare et gjenkjennende inntrykk av den store åpenheten og klarheten. Volumrattet fungerer litt annerledes, og fjernkontrollen hadde mye større område på MKII.
    Gratulerer med en glimrende forforsterker.
    Takk og grattis til deg og. :)
     
    S

    Spyd

    Gjest
    Hei
    Har akkurat kjøpt Hegel H 1 se fra Soundgarden , noen anbefalinger på kabling? Bruker i dag Nordost red dawn.
    Høytalere Dynaudio dm 2/8 ,cd spiller Consonance Orfeo.
    Mvh Spyd
     
    V

    villov

    Gjest
    Du har jo bra kabler. Jeg bruker også stort sett red dawn og er fornøyd, selv om du kan få Nordost i dyrere og "bedre" utgaver + den jungelen av kabler ellers i markedet.
    Er også alltid egentlig interessert i anbefalinger, og gjerne sammenligninger.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fått Hegel CDP2A og mot MH CD25.2 vil eg sei..
    Førsteinntrykket er ganske like. Men er noen forskjeller.

    MH oppleves med mer kjøtt på kroppen..kanskje.
    Hegel er bedre. Den lille antydningen til skrikendes diskant eg kunne ha er nå borte, Hurra! ;D
    Åpnere,bredere-spiller langt utenfor høyttalerne,dypere, bedre dynamikk, klarere på en måte-usikker på hvordan en forklarer det,men renere kan en vel si. MH er vel varmere enn Hegel som er mer nøytral. Nøytral er da mer "riktig live"
    Hvor får en det i fra at Hegel er tynt,skrikendes osv..bare vas!
    Spiller meget pent her no alså.
    Mine VA Mozart koser seg nå, med rimelig fast fass i lavbassen og. Ikke da at MH CD25.2 var noe dårlig,for det var den ikke, men Hegel er hakket bedre. :)
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    Var innom SG avd solli plass i dag og plukket opp en HD2 til hodetelefonoppsettet mitt, som forøvrig består av akg 701 og rega ear, som nå låter meget meget bra ;) tok en tur ned i det aller helligste hvor de har TAD Reference One på besøk og jaggu hadde de ikke fått inn H30 (kun 1stk i stereo modus) og P30, hørte litt på tad tidligere med ec nemo og 4.8 som imponerte stort kun med HD10 som kilde. kan meddele at det nye hegel settet imponerte på alle måter. mye krispere lyd, fantastisk PRaT med en ro og kontroll som man ikke hører hver dag. settet var så og si rett ut av esken så de har nok litt å gå på hva innspilling angår, da det tidvis låt litt for mye beryllium og litt for lite silke. absolutt verdt å ta turen innom, høyttalerne alene er en severdighet !
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg midlertidig inn her, som "former member".

    Mitt første møte med Hegel var P2 / H2 via Nordost Flatline på et par Audiovector M3 Super i et nakent rom. Kan nesten ikke huske sist jeg hadde så slitne ører. Pr. i dag så vet jeg ikke om det var Hegel, Super, Nordost eller rommet. Tipper en kombinasjon. 8)

    H200 har jeg senere hatt gleden av å lytte mange ganger til på Focus 140 og i et anet rom. Hegel var kanonmatch. :)

    Eget bilde av P2 / H2 for ca. 6 år siden:
     

    Vedlegg

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.940
    Antall liker
    755
    Nåvel, jeg kan neppe kalle meg en Hegel venn, men ser etter en ny cd-spiller for tida, og vurderer litt de tilbudene jeg kommer over.

    Ser at CDP4A mk2 er på tilbud nå. Er det noen som vet om den har et bra drivverk? Er ute etter en spiller med et drivverk som holder en stund. Siden jeg ser for meg at jeg kjøper en ekstern DAC etterhvert, er strengt talt driftskvaliteten til spilleren nesten viktigere enn lyden, men antar lyden er ganske bra på en så dyr spiller (?).
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Nå er P30 å H30 på plass i hyllene til Soundgarden. 39.995kr for P30 og 79.995kr for H30.

    Noen som har lagt inn en bestilling? 8)
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Både ja og nei. H30 er en monoforsterker, så skal du spille i mono trenger du to. Men H30 lar seg også bruke som en tokanals stereo forsterker, men da får du "bare" 300w i 8 ohm, istede for 1100w i mono ;)
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Hørte at Hegel skal kutte ut cd spillere og kun satse på DA konvertere.
    Hadde håpet de skulle komme med cd spiller med dig inngang men men....
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Jasså? Hvor har du hørt dette?

    Det gjør vel ikke deg noe, nettopp handlet deg Marantz spiller å greier :)
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Soundgarden nede i sentrum sa dette da jeg var der i forrige uke.
    Skal jo ha en spiller og forsterker til lytterommet:)
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hva med Hegel dac og Pc/Mac?

    Vurderer selv en sånn løsning, som arvtager for Ayon spilleren.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    torem skrev:
    Nåvel, jeg kan neppe kalle meg en Hegel venn, men ser etter en ny cd-spiller for tida, og vurderer litt de tilbudene jeg kommer over.

    Ser at CDP4A mk2 er på tilbud nå. Er det noen som vet om den har et bra drivverk? Er ute etter en spiller med et drivverk som holder en stund. Siden jeg ser for meg at jeg kjøper en ekstern DAC etterhvert, er strengt talt driftskvaliteten til spilleren nesten viktigere enn lyden, men antar lyden er ganske bra på en så dyr spiller (?).
    Har hatt denne spilleren en del år nå. I mine ører en veldig bra spiller. Hadde tidligere CDP2A, og CDP4A mkII er en god del bedre. Jeg har i tillegg brukt denne CD pennen til å farve innsiden av CD skuffen med. Lyden blir faktisk en god del bedre, kanskje det beste tweaket jeg vet om.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hegel opplyser ETA ca Mars på den nye HD20 DACen, antakelig 10 kroner under 10 laken på Soundgarden.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    3.349
    Hegel sine dac'er på CES.
    HD2, 10 og 20.

    Nå mangler bare HD30.

     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    KentOve skrev:
    Både ja og nei. H30 er en monoforsterker, så skal du spille i mono trenger du to. Men H30 lar seg også bruke som en tokanals stereo forsterker, men da får du "bare" 300w i 8 ohm, istede for 1100w i mono ;)
    Dvs. at det er en normal to-kanals forsterker som de anbefaller å brokoble, og da er den antagelig ikke så glad i høyttalere med lav ohm..... eller har de løst dette på noen måte?
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    val skrev:
    Dvs. at det er en normal to-kanals forsterker som de anbefaller å brokoble, og da er den antagelig ikke så glad i høyttalere med lav ohm..... eller har de løst dette på noen måte?
    Det vet jeg faktisk ikke, så jeg skal ikke begi meg ut på noe utfyllende svar der. Det jeg faktisk vet er at min tidligere Hegel H4SE kunne drifte tungdrevne høyttalere på under 1 ohm.

    Jeg er sikker på at H30 blokkene er seriøse saker, som de fleste av oss vil slite med å tømme.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    wizard skrev:
    Ka f,, her skulle det vært bilde av Hegel P 30 ,,uansett,,,

    En sånn en har jeg fått låne nå til denne helgen. Skal testes ut mot seriøs motstand i form av Buffalo II dac, som også fungerer som preamp for tiden.

    Er voldsomt imponert hittil over Buffaloen, og hvis Hegel p 30 forbedrer lyden ytteligere blir jeg imponert. Vi får se, "stay tuned"

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn