Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    Morpheus

    Gjest
    Da har jeg gjort ord til handling og kjøpt meg en HD11. Dette  har vært en fantastisk oppgradering på mitt headfi-anlegg, og da er ikke DAC'en spillt inn enda. Det står 50 timer med innspilling i manualen.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    676
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    2
    Til alle som lurer på hva Hegel er godt for og som bor i Bodø, burde ta seg en tur innom Soundgarden snartest. Der finner en P30, H30 og Jbl K2 i demo denne uken tror jeg. Fikk gleden av og lytte på det i dag. Det er bare og ta av seg hatten, om en hadde det, for hva Hegel har fått til med disse nye produktene. ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Kan nevne at "The Absolute Sound" har gitt H200 utmerkelsene "Editor´s Choice" og "Amplifier of the year" i siste nummer. Slett ikke småtteri.
     

    davidson

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Noen som vet hvordan jeg skal gå fram for å få puttet inn usb lydkortet i min H100 SE eller om det lar seg gjøre. Det er en "dymmy" USB som står der i dag. Tenker på å prøve datamaskin til avspilling... Forslag mottas med takk.
     

    magnusavr

    Fersking
    Ble medlem
    16.07.2008
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Da skulle du nok kjøpt H100 og ikke H100SE hvis du ønsket innebygd lydkort. Det du bør gjøre er å kjøpe deg en Hegel HD2. Da får du en esktern dac.
     

    davidson

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    joda.. jeg er fult med på dette. men når man får SE for 9.000,- og H100 for 16.000,- så forsvarer ikke det prisen. Det jeg lurte er om det finnes muligheter å få kjøpt usb kortet å sette inne eller om det er ekstern som er løsningen siden det står en dummy usb der. Vet er det er mulig å få bygd om innganger på disse. Men vet ikke hvor jeg kan henvende meg...?
     

    runett

    Fersking
    Ble medlem
    07.12.2011
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Akkurat kjøpt H100se på salg hos Soundgarden. Dac (H10) hadde jeg fra før.
    Ville heller gått for H100se + feks H11 Dac da man får både coax,optisk og usb inngang.
    H100 har vel bare usb om jeg ikke tar feil...
    Hilsen nytt storfornøyd medlem av Hegel'klubben :)
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Får av og til en slags skurr når Hegel HD 20 er koblet til bærbar pc via USB. For å bli kvitt problemet stopper jeg avspilling av lyd, skifter input på fjernktr til en annen inngang, trekker ut USB og setter den inn igjen og skifter input til USB igjen (det funker da ok igjen). Er det flere som har dette skurr-problemet med dac?

    Kan det ha betydning at USB-kabel er ca 4,5 meter - eller hva er det eventuelt som er problemet?
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Bedre sent enn aldri.
    Har de siste årene oppgradert og nedgradert, på den veien har jeg turen gått fra H200 til H4A videre til H4A MKII og en modifisert H4 før jeg er i dag er tilbake på budsjettnivå med H200.
    Hadde også en HD10 i en ukes tid, men det ble aldri noen favoritt hos meg.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En brukt Hegel HD10 DAC er på plass i TVstuen. Den skal i all hovedsak ta seg av de digitale signalene fra Get-boksen - og det gjør den på en aldeles utmerket måte. Til TV-lyden ville jeg - for å ta hensyn til at kona begynner å høre litt dårlig - ha en DAC som er veldig distinkt og som leverer krystallklart - og det gjør HD10. En utilsiktet, men likefullt nyttig, bieffekt er at vi kan koble til lap-top'en via USB når vi vil se på f.eks. ett eller annet fra YouTube - og få spilt lyden gjennom hifien. Til musikkspillingen min når den dessverre ikke opp til det Weiss DAC-1 klarer, men da snakker vi nesten 10-gangen når det gjelder nyprislapp.
     

    slotdriver

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Hei venner?! Har nettopp fått en H100 SE i huset. Står sammen med en HD10. Høyttalerne er Monitor Audio GS20. Før Hegel'n hadde jeg en Xindak XA6950. Synes at H100 ikke er like varm og "bassig" som Xindak'en. Trenger en sub kanskje? Kan koble til en sub (aktiv) i pre out? Noen som erfaringer og råd mht størrelse og type sub? Har ikke tenkt å bytte høyttalere i første omgang nemlig.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    HD10 er erstattet med HD11, men tror dere det kommer en erstatter for HD20 snart?
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    slotdriver skrev:
    Hei venner?! Har nettopp fått en H100 SE i huset. Står sammen med en HD10. Høyttalerne er Monitor Audio GS20. Før Hegel'n hadde jeg en Xindak XA6950. Synes at H100 ikke er like varm og "bassig" som Xindak'en. Trenger en sub kanskje? Kan koble til en sub (aktiv) i pre out? Noen som erfaringer og råd mht størrelse og type sub? Har ikke tenkt å bytte høyttalere i første omgang nemlig.
    Hegelen har nok mer korrekt / strammere bass så den blir ikke like fremtredende. Det er ofte slik at om man bytter elektronikk må man jobbe med plassering av høytallere igjen. Prøv det, så sitter det kanskje enda bedre en før :)
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Skulle ha meldt meg inn her forlengst... Har tidligere hatt Hegel H1 mkII, og nå i den sendere tid H1 mkIV. Denne er nå solgt til fordel for Naim.... Det er vel som i banne i kjerka i denne tråden, men får nok bli venn et annet sted og :p

    Har også hatt Hegel HD-2 ei kort stund, og har fortsatt CPD-2A og Hegel HD-10, så håper ikke å bli bannlyst selv om H1 er solgt.

    Knall produkter er det i alle fall, og ypperlig service. Ikke mange andre tilsvarende der men enkelt får tak i konstruktøren sjøl om det er noe du lurer på, eller trenger hjelp med.
    Absolutt eksempel til etterfølgelse for mange.

    Ellers må jeg jo si at H300 ser utrolig spennende ut.... kanskje det blir et gjensyn med Hegel på forsterkersida og etterhvert.......
     

    zuluz

    Fersking
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hej Norge.
    Har købt mig en hegel hd11, fantastisk dac !
    Bruger den sammen med en iMac , men jeg kan ikke skifte numre, eller skrue op og ned, i Spotify med fjernstyringen, - kan godt pause og afspille.
    Er der nogen der ved om man Kan skifte numre i Spotify med fjernstyringen, der følger med hd11?
    På forhånd tak.

    Dansker med smag for Hegel :)
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ble en HD11 på meg også her forleden. Hørte en HD2 i ett annet anlegg først og syntes den var meget bra, så da konkluderte jeg med at en HD11 med egen strømforsyning ikke kunne være noe dårligere, og det stemte jo det :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    716
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Da melder jeg meg inn i klubben.

    En H100SE og HD11 står nå å spiller sammen med mine Magnepan. Spiller veldig bra. Bruker HD11 på TV-lyd, og planlegger etterhvert å koble den på digitalutgangen på min CD-spiller og PC via USB.

    Har blitt nyskjerrig på Hegel og de skuffer ikke.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Snedig att både lyd & bilde og Fidelity mener att å kjøre 2 stk H30 I mono er mye bedre enn en i stereo,
    mens TAS mener det motsatte...........
    Dette la jeg merke til også, nå mente vel ikke Harley at det var stor forskjell i favør av en monoblokk i stereo.

    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 135764
    Hegel H300

    Denne såg MEGET spennende ut! Forforsterkerdelen blir sammenlignet med P30, en pre som nesten matchet Audio Research Ref.3 til hundre tusen kr i mitt oppsett. Og så koster den bare 30 tusen.
    Den må testes ut når den kommer!

    I mitt anlegg banker Hegel P 30 Audio Research Ref 3. 8)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Enig i det Music, den var bla lysere i klangen som matchet ditt anlegg mye bedre.
    Men jeg ble også samtidig klar over at min gamle AR Ref.3 hadde rør som burde vært skiftet ut.

    Og i mitt gamle oppsett med Valhalla + Transparent Ref MM2 kabler så viste AR Ref.3 et par egenskaper som også mr Myrvold skrev om i Fidelity (hvis man leser mellom linjene), nemlig det å gjengi klangen i akustiske instrumenter med en skremmende ekthet som ingen andre jeg har hørt. Her snakker jeg om de aller fineste mikrodetaljene.

    Men så er det dette med prisforskjellen da som gjør P30 til et superkjøp!
    Har faktisk en stående i stua for tiden.....:cool:
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Da her jeg investert i min første Hegel,en H 70.Har aldri hatt bedre lyd ! Foreløpig er den koblet opp med en billig,men god Denon DCD 710 cd-spiller via forsterkerens analoge inngang og høyttalerene er Dynaudio DM 2/6.Er spent på hvordan den innebygde dac'en låter.Kommer tilbake med flere inntrykk etterhvert.Nå bare koser jeg meg med mange nye skiver og ny,flott lyd !

    mvh. s,
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bare å ønske deg velkommen i Hegel gjengen, og gratulerer så mye. Nyere Hegel er virkelig bra saker.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Takk for det musicman ! Hegel har vært litt uoppnåelig for min lommebok,men denne forsterkeren til åtte flak kunne jeg strekke meg til.Ser for meg at jeg kommer til å spille cd-plater i flere år fremover,slik at med salg av noe brukt hifi kan jeg også få på plass en Hegel cd-p som nå er priset til sju tusen.(jeg har jo bortimot 4000 cd-plater og jeg kjøper stadig nye).

    mvh. s,
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Skal gi deg ett godt tips. Kjøp deg en cdp 2, gjerne en pent brukt, fordi mitt tips medfører nok at garantien bortfaller. Denne utmerkede spilleren er som skapt for å 'duelundifiseres' :cool: Dvs, du fjerner alt av plastikk på kondensatorer, deretter pensler du på ett strøk med linolje. Dette er ett kjempetweak på nettopp denne spilleren fordi den har relativt mange kondiser. Det blir en bra haug med plastikk når en er ferdig med denne operasjonen

    Etter at jeg selv gjorde dette på min daverende cdp 2, ringte jeg og ba en kamerat komme for en blindtest mellom min cdp 2 og en Hegel cdp 4. Denne hadde jeg fått låne av en annen kamerat, og utvendig er cdp 2 og cdp 4 kliss like.

    Det ble svitsjet fram og tilbake mellom spillerene. Nivået på begge inngangene på preampen var lik, så den biten var i boks. Det viste seg at den moddede cdp 2 var helt overlegen den dobbelt så dyre cdp 4. Dette ble bekreftet av min kamerat som mye erfaring med div utstyr. han fikk sef aldri vite hvilken spiller som ble brukt til enhver tid.

    Mvh
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Takk for tipset musicman ! Men alt som befinner seg under lokket på et komponent er "rocketscience" for meg.Tror jeg hadde vært mer en fornøyd med en orginal Hegel cd-p.
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med h200 og Canton referanse 5 7 eller 9?
     

    elmo70

    Fersking
    Ble medlem
    02.03.2011
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Troms
    Fant endelig en match til min Hegel H70 og melder meg inn i Fan-klubben. Audio Physic Yara ble full klaff her hjemme og lokker godtonene ut av Hegel'en.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Får vel henge meg på som hegel-venn.
    H200 startet hifi interessen for min del. Har siden hatt h4a/p4. Selv om disse er solgt står hd10 igjen, og vennskapet kommer nok ikke til å falle selv og utforskingstrangen er stor for tiden. :)
     

    B738w

    Fersking
    Ble medlem
    13.05.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei folkens,ny på forumet men samme her. Henger meg på som Hegel venn og med den nye h300 i hus våknet også Ranger Masterne skikkelig til liv gitt. Lover godt med tanke på at den trenger ca 100 timer innspillingstid :)
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Hei folkens,
    Har akkurat kjøpt meg en Hegel H1 mk.4 og en Hegel cd2pa spiller. Noen som kjenner dem og kan si litt om dem? Jeg finner lite info om dem på nettet, særlig H1 mk.4 forsterkeren.

    JK
     

    Nuth1986

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2011
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Slemmestad
    jeg vurderer kjøp av en H300 til mine Audio physic tempo 6 er det noen som har noen innvendinger på hvordan denne matchen kan bli?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn