Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Hegel!!!

    H20 effekt
    35000,-







    Output power: More than 200W + 200W in 8 ohms, Dual mono
    Inputs: RCA unbalanced and XLR balanced
    Speaker outputs: Two pairs of heavy duty gold plated terminals
    Frequency response: Less than +/- 0.2 dB deviation 20Hz-20kHz
    Phase response: Less than 2 degrees deviation 20Hz- 20kHz
    Signal to noise ratio: More than 100dB
    Crosstalk: Less than -100dB
    Distortion: Less than 0.006 % at 100W i 8 ohm
    Intermodulation: Less than 0.01 % (19kHz + 20kHz)
    Damping factor: More than 1000
    Power Supply: 1000VA dual mono, 90 000uF capacitors
    Output stage: 20 pcs 15A 150W high speed bipolar transistors
    Power consumption: 60W in standby switched on
    Size: 12cm x 43cm x 37cm (HxWxD), weight 25kg
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hegel!!!

    WTF :eek: Slipper de nyheter til Russerne før Norge?
     

    mell22

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    65
    Antall liker
    1
    Hegel!!!

    Ved et eventuellt service spm, hendvender man seg direkte til Bent?
    Jeg innbilder meg, snodig nok, at soundgarden kanskje ikke er verdensmestere på slikt...
     

    mell22

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    65
    Antall liker
    1
    Hegel!!!

    Fant det jeg lurte på om NF:

    "The Hegel SoundEngine™ technology is not using any kind of global negative feedback, it is using local and adaptive feed forward technology if there should ever be any need for cancellation of distortion within the audio amplifier stages."
     

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    Hegel!!!

    Hvordan vil dere beskrive forskjellene i H200 i forhold til H1 SE(H1 MK4 med litt mindre strømforskyning,sort utførelse og litt annet chassi)?
    Hvilke signaturmessige forskjeller er det?

    Har prøvd H1 SE nettopp,men kom ikke helt i mål der.En litt difus bass(Detaljene i bunnen kom ikke ordentlig fram,selv om den var kraftig og kontrollert) var den mest utløsende årsak til at det ikke ble den,men den ga meg lyst til å prøve mer innen Hegel i allefall.JBL`ene spiller mye bedre sammen med Hegel enn det mine forrige HT gjorde (Patos Basic 410 MK1).

    Dynamikk,engasjement,Oppløsning,Kontroll m.fler føyer seg glatt inn i rekken av ord som jeg vil beskrive H1 SE med i allefall.Helt klart en musikalsk og spilleglad forsterker.Men jeg kunne ønsket den var litt bedre på noen punkter.Derfor spør jeg om det er noen større forbedringer å hente ved å prøve en H200 og i så fall hvilke?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Hegel!!!

    Da var HD10 DACen sluppet på Soundgardens sider, koster 8000 kr.
    Spennende produkt fra en meget spennende produsent.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Hegel!!!

    Den nye H20 er bygd helt identisk med H200. Men teknologien skal være hentet fra H10.
     

    Vedlegg

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Hegel!!!

    Kan se litt ut som kråkereir inne i H200, men synes egentlig ikke det var så ille. Sett inni Gamut forsterkerne? Ordet kråkereir får en ny dimensjon. Mener D200 er spesielt ille.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hegel!!!

    prnesse skrev:
    :eek: Ser nesten ut som det mangler noen komponenter i H1.
    H20 ser jo nesten lik ut som H200, altså bare rot.
    Gamut DI 150 ser jo strøken ut inni i forhold!
    Og hvorfor brukes det ikke trådløs overføring i stedet for det der teite usb greiene på dagens dac'er? Vi er jo i 2009? ;)
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Hegel!!!

    H10

    Ikke store forskjellen fra H4SE, det ser ganske likt ut.

     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hegel!!!

    Litt skuffende at de bruker såpass mye kabelsko med hurtigkobling og ikke lodder koblingene. Trodde at disse produktene var lagt for å vare lenge jeg.
    Men lyden skal jo være bra, så da så...
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hegel!!!

    Noen mener at kabelsko faktisk kan være bedre enn loddinger på lang sikt i endel implementeringer. Spendor bruker f.eks sko istedet for loddinger i sine delefiltre, og til sine elementer. Ikke fordi det koster de noe mer å lodde (det gjør det neppe), men fordi de simpelthen mener det er bedre på sikt. Sier de iallefall, uten at jeg vet særlig om det der... har både sko og loddinger i min beskjedne hifi, og synes da Charlie Parker høres ut som om han var en stor saksofonist allikevel jeg :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Hegel!!!

    Vidar P skrev:
    Noen mener at kabelsko faktisk kan være bedre enn loddinger på lang sikt i endel implementeringer. Spendor bruker f.eks sko istedet for loddinger i sine delefiltre, og til sine elementer. Ikke fordi det koster de noe mer å lodde (det gjør det neppe), men fordi de simpelthen mener det er bedre på sikt. Sier de iallefall, uten at jeg vet særlig om det der... har både sko og loddinger i min beskjedne hifi, og synes da Charlie Parker høres ut som om han var en stor saksofonist allikevel jeg :)
    Dagens understatement ? ;)
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Hegel!!!

    Hegel varer. Skal fortelle at det ikke er veldig ofte feil med de produktene. Skulle det så skje så er Bent Holter og co snare med å fikse. Han er virkelig en service mann som tar sine produkter på alvor.

    Har ingen betenkeligheter med å anbefale Hegel til andre. Knall produkter til en overkommelig pris. Tror ikke det er tilfeldig at forsterkerne gjør det så bra som det de gjør i tester verden over.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hegel!!!

    maxmekker skrev:
    Hegel varer. Skal fortelle at det ikke er veldig ofte feil med de produktene. Skulle det så skje så er Bent Holter og co snare med å fikse. Han er virkelig en service mann som tar sine produkter på alvor.
    Har ingen betenkeligheter med å anbefale Hegel til andre. Knall produkter til en overkommelig pris. Tror ikke det er tilfeldig at forsterkerne gjør det så bra som det de gjør i tester verden over.
    Dette støttes fullt ut. Bernt Holter er en svært "serviceminded" kar, og i tillegg er han svært hyggeleg å prate med... :)
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Hegel!!!

    Jag såg att du hittade min bild på H4SE Wizard. ;D

    Själv är jag tacksam att dom inte brukar så mycket lödningar.

    Ingångskortet på ena kanalen fick nog efter en (sällsynt)
    värmebölja i somras. Bendt var som vanligt otroligt snabb på
    att svara, och jag fick valet att byta själv eller lämna in på verkstad.
    Kortet kom på posten och det var bytt på 10 minuter. Sånt gillar
    jag!
     

    HHH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2009
    Innlegg
    212
    Antall liker
    2
    Hegel!!!

    Akkurat kjøpt H200, CDP2A mkII og HD10 med komplett Nordost kabling (Baldur og Red Dawn)
    Ble dyktig imponert over hvor mye lyd det var igjen i de gamle høyttalerne med ny elektronikk og kabler, så bare de nye kan komme også nå (JBL LS80) så blir det nabovarsel tenker jeg :)
    Gleder meg!
     
    V

    villov

    Gjest
    Hegel!!!

    Har virkelig vært fornøyd med samtlige produkter fra Bent Holter.
    Mest fornøyd med forforsterkeren min som jeg har hatt et par stykker av.
    Tok litt tid å finne denne tråden. :)
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Hegel!!!

    Anfield skrev:
    Vidar P skrev:
    Noen mener at kabelsko faktisk kan være bedre enn loddinger på lang sikt i endel implementeringer. Spendor bruker f.eks sko istedet for loddinger i sine delefiltre, og til sine elementer. Ikke fordi det koster de noe mer å lodde (det gjør det neppe), men fordi de simpelthen mener det er bedre på sikt. Sier de iallefall, uten at jeg vet særlig om det der... har både sko og loddinger i min beskjedne hifi, og synes da Charlie Parker høres ut som om han var en stor saksofonist allikevel jeg :)
    Dagens understatement ? ;)
    Helt i tråd med hva Mr.WBT også mener :).......

    mvh
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    6
    Hegel!!!

    Har akkurat kjøpt meg en H200 som jeg skal bruke noen dager på å vurdere (i forhold til Arcam A32 og min tidligere Thule ia252b). Virker spennende ::)
    Skal brukes sammen med PSB Synchrony two.

    Men et par spørsmål:
    - Har den ikke noe standby-funksjon? Bør den i såfall slås av mellom bruk, eller er det greit å la den stå på hele tiden?
    - Hvordan fungerer den sammen med universalfjernkontroll (Logitech Harmony one) når den ikke har egne knapper for inngangsvalg?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hegel!!!

    wizard skrev:
    Stor trafo på 2400VA

    Hellige KU! HAH. ikke rart det er vanskelig å få den der ned i knestående :D.
     

    2reda

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2010
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Hegel!!!

    Har også blitt en forhåpentligvis, lykkelig eier av en Hegel H200. Skal nå kjøpe høytalere , og da tenkte jeg å spørre om noe som ingen andre har spurt om tidligere; Hva skal jeg velge? ::)
    Er det noen merker som absolutt er å foretrekke, og er det andre man bør styre unna? Noen nevnte for meg at B&W låter flatt og kjedelig med H200. Og spesielt B&W's CM9, den ville bli nesten plagsom i toppen. Er klar over at det er mine ører som i dette tilfelle betyr noe, men tenkte kanskje det var noen "uskrevne" lover der ute som gjorde søket mitt enklere. På forhånd takk!
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hegel!!!

    2reda skrev:
    Har også blitt en forhåpentligvis, lykkelig eier av en Hegel H200. Skal nå kjøpe høytalere , og da tenkte jeg å spørre om noe som ingen andre har spurt om tidligere; Hva skal jeg velge? ::)
    Er det noen merker som absolutt er å foretrekke, og er det andre man bør styre unna? Noen nevnte for meg at B&W låter flatt og kjedelig med H200. Og spesielt B&W's CM9, den ville bli nesten plagsom i toppen. Er klar over at det er mine ører som i dette tilfelle betyr noe, men tenkte kanskje det var noen "uskrevne" lover der ute som gjorde søket mitt enklere. På forhånd takk!
    Mange trekker frem Sonus Faber som en god match til Hegel. Sonus Faber Liuto Tower ville nok vært en kjempematch til forsterkeren din. Men denne er kanskje litt over budsjettet ditt? Selv bruker jeg Dali Helicon 400 til min Hegel H4SE, og dette opplever jeg som en god match. Kan bli litt skarp øverst i toppen, men dette har nok en del sammenheng med Hegel CD-spilleren jeg bruker. En annen høyttaler som er blitt trukket frem som en bra partner til Hegel er Pioneer S3X, men igjen er dette nokså dyre høyttalere.
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    6
    Hegel!!!

    2reda skrev:
    Noen nevnte for meg at B&W låter flatt og kjedelig med H200. Og spesielt B&W's CM9, den ville bli nesten plagsom i toppen.
    Jeg har hørt mye på CM-serien til B&W og også Hegel H-200, men ikke i kombinasjon desverre. Syns likevel det høres litt rart ut at disse ikke passer sammen. CM-serien har jo en ganske mørk klangkarakter, og jeg har god erfaring med forsterkere med en "åpen klang" til dem. f.eks Densen og Arcam. Slik jeg kjenner Hegel, vil jeg syns at det er ganske pussig om ikke de også skulle passe sammen. Men om noen har prøvd, så er selvsagt den erfaringen mer verdifull...

    Er i alle fall knallfornøyd med H-200 til mine PSB Synchrony Two!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hegel!!!

    Proac burde passe H200 perfekt ;).
     

    2reda

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2010
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Hegel!!!

    Ketil skrev:
    2reda skrev:
    Har også blitt en forhåpentligvis, lykkelig eier av en Hegel H200. Skal nå kjøpe høytalere , og da tenkte jeg å spørre om noe som ingen andre har spurt om tidligere; Hva skal jeg velge? ::)
    Er det noen merker som absolutt er å foretrekke, og er det andre man bør styre unna? Noen nevnte for meg at B&W låter flatt og kjedelig med H200. Og spesielt B&W's CM9, den ville bli nesten plagsom i toppen. Er klar over at det er mine ører som i dette tilfelle betyr noe, men tenkte kanskje det var noen "uskrevne" lover der ute som gjorde søket mitt enklere. På forhånd takk!
    Mange trekker frem Sonus Faber som en god match til Hegel. Sonus Faber Liuto Tower ville nok vært en kjempematch til forsterkeren din. Men denne er kanskje litt over budsjettet ditt? Selv bruker jeg Dali Helicon 400 til min Hegel H4SE, og dette opplever jeg som en god match. Kan bli litt skarp øverst i toppen, men dette har nok en del sammenheng med Hegel CD-spilleren jeg bruker. En annen høyttaler som er blitt trukket frem som en bra partner til Hegel er Pioneer S3X, men igjen er dette nokså dyre høyttalere.
    Hadde i utgangspunktet satt en grense på rundt 20k, så disse blir nok dessverre litt i dyreste laget i så måte.
     

    2reda

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2010
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Hegel!!!

    Gimsegutten skrev:
    2reda skrev:
    Noen nevnte for meg at B&W låter flatt og kjedelig med H200. Og spesielt B&W's CM9, den ville bli nesten plagsom i toppen.
    Jeg har hørt mye på CM-serien til B&W og også Hegel H-200, men ikke i kombinasjon desverre. Syns likevel det høres litt rart ut at disse ikke passer sammen. CM-serien har jo en ganske mørk klangkarakter, og jeg har god erfaring med forsterkere med en "åpen klang" til dem. f.eks Densen og Arcam. Slik jeg kjenner Hegel, vil jeg syns at det er ganske pussig om ikke de også skulle passe sammen. Men om noen har prøvd, så er selvsagt den erfaringen mer verdifull...

    Er i alle fall knallfornøyd med H-200 til mine PSB Synchrony Two!
    Har avtalt med HI-FI Klubben om en lyttetest på bl.a CM9 i morgen. Tar med meg Hegel'n, så får jeg se, eller rettere sagt høre hva det blir til. PSB Synchrony Two (Den glemte juvel :) har vel en bedre bass enn CM9 etter hva jeg har lest. Er det noen forhandlere av PSB i Trondheim da?
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    6
    Hegel!!!

    2reda skrev:
    Har avtalt med HI-FI Klubben om en lyttetest på bl.a CM9 i morgen. Tar med meg Hegel'n, så får jeg se, eller rettere sagt høre hva det blir til. PSB Synchrony Two (Den glemte juvel :) har vel en bedre bass enn CM9 etter hva jeg har lest. Er det noen forhandlere av PSB i Trondheim da?
    Tror ikke det er noen i Trondheim som har PSB desverre. Jeg bestilte fra Interconnect og fikk fraktkostnadene inkludert i prisen. Om du skulle ønske å høre dem, så er du velkommen til Melhus en kveld det måtte passe.

    Blir spennende å høre hva du finner ut omkring CM9. Selv liker jeg dem veldig godt, men for min del føltes det litt kjedelig å gå for dem ettersom jeg har hatt CM7 før. Moro å prøve noe nytt også! CM-serien har jo høy "gåsehudfaktor" når det gjelder å gjengi stemmer og akustiske instrumenter. Spørsmålet er om bassen sitter godt når musikken er av det mer rytmiske slaget? Jeg tror uansett H-200 bør være en bra forsterker på begge de nevnte høyttalerne.

    Enda et tips kan jo være å gå innom TonArt og høre om de har Vienna eller Sonus Faber inne? Men det spørs jo litt hva slags lyd du er ute etter...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn