Fidelity...tilbake i mai!

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Dette er virkelig en god nyhet! Som fast leser siden starten da Audio kom, var det trist når bladet ble lagt ned. Det var jo høytidsstund hver gang det kom et nytt nummer og jeg kunne synke ned foran anlegget med god musikk og en skvett edle dråper i glasset som akkompagnement til det flotte bladet. Hadde foretrukket at det kom på papir igjen, men det er nok bare fordi jeg er litt bakstreversk... Med et godt nettbrett kommer nok dette til å overgå opplevelsen av det gamle bladet. Bruk gjerne mulighetene for å legge inn videoer også!

Hvor mye hadde dere tenkt at et abbonement på den kommende nettutgaven skulle koste?
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Økonomi, ja.

Spørsmålet er om nokon tek sjansen på å ta betalt for bladet før dei andre gjer det...og før det må ein basere seg på dugnadsånd og ivrige annonsørar...fordelen er at det kostar lite å produsere digitalt.

Sjølv representerar eg dei ruraltbuande skriveføre, og er oppteken av å sleppe betale returporto for testobjekt frå eiga lomme. Det vert nokre tusenlappar på å teste høgtalarar. Difor har eg etter kvart vorte veldig glad i pickuptesting....:)
 
Sist redigert:

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.774
Torget vurderinger
1
Knut Vadset, Jan Myrhvold, Anders Rosnes, Håkon Rognlien, Trond Torgnesskar, vis hukommelsen min stemmer i dag.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Betryggende at det er mange som vet hvem vi er! ;-)
Takk for entusiasme og gode ord, folkens.
Det er godt å ha med seg når vi bretter opp armene over påske!
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Betryggende at det er mange som vet hvem vi er! ;-)
Takk for entusiasme og gode ord, folkens.
Det er godt å ha med seg når vi bretter opp armene over påske!

Gode nyheter! Det gledes.

Håper dette blir et blad med mye skikkelig high-end. Stereo+ har (etter min mening) dessverre lagt seg på en linje med for mye hjemmekino og midfi. Dem om det, sikkert smart.

Men, det åpner for en publikasjon som konsentrerer seg om det mer eksotiske. Lykke til!

ps: jeg vil på det sterkeste fraråde redaksjonen å brette opp armene. Det er svært smertefullt og kan gi varige skader :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det har du jaggu rett i, Kim. Ermene, derimot. Det burde være noe mer smertefritt. ;-)
Og med hensyn til resten, takk skal du ha.
Det burde ikke være noen overraskelse at vi ikke kommer til å tråkke ned bedet til våre kolleger i S+, men være mer tro mot Fidelitys sjel.
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Ønskeliste til tester:
-Doxa 8.2 høyttaler.
-Wilson Audio Sabrina.
-Luxman forsterkere.
-Nordost Valhalla V2 ht, pc, ic kabler.
-Nye 800 serien til B&W.
-Accuphase.
-Nordost sort fut.
-MBL oppsett.

Og masse masse mer...
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
En ting om layout. Ser at begge de norske "konkurrentene" har valgt en fake "magasin-layout" . For meg funker ikke det i det hele tatt. Dårlig lesbarhet - selv med briller må jeg zoome for å lese teksten ordentlig, riktignok fra en 13" skjerm, men likevel.

Og så er det jo noe veldig anakrofilt med å lage et nettmagasin som liksom skal ligne på et printmagasin. Er det ikke bedre å utnytte skjermens muligheter til fulle?

Det ble harselert litt over her med "copper" for meg funker den type layout mye bedre. Tone audio har også et tilnærmet magasinformat, men her fungerer lesbarhet og funksjonalitet bedre IMO.

Uansett, jeg gleder meg - selv om jeg blir nødt til å finne frem forstørrelsesglasset :)
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
^
anakrofilt ...

et uttrykk muligens ikke så lett tilgjengelig for folk flest, så jeg slo det opp i gooooogle for å få med meg essensen:


1 resultat (0,25 sekunder)
Søkeresultater
Fidelity...tilbake i mai! - Side 3 - Hifisentralen
Hifisentralen - Nyheter › ... › Hi-Fi generelt inkludert bransjeaktører
13 innlegg - ‎9 forfattere
Og så er det jo noe veldig anakrofilt med å lage et nettmagasin som liksom skal ligne på et printmagasin. Er det ikke bedre å utnytte skjermens muligheter til fulle ...

Ah! Tenkte jeg det ikke! Vi er en gjeng enstødige (slå det opp!) suppehuer som ikke vet våre arme råd når vi skal dizze (les: anakrofile) de som får det til.

Cheers & sånn.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg får ikke høy puls av "Copper"-sidene, men utover det er vi helt på linje, Kim. Det visuelle uttrykket, lesbarheten og dynamikken er langt viktigere enn de fleste tenker over, og det skal jobbes med. Jeg liker også Tone Audio veldig godt, så noe i den gata hadde gjort seg. Vi setter folk på det med stødig formsans og et forhold til typografi, minuskler og versaler, så vil ukene vise hva vi lander på.
Jeg tror vi satser på en løsning som gjør at du kan la forstørrelsesglasset ligge. Det er jo uansett ikke så kledelig når man er i sin beste alder.
 
Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
^
anakrofilt ...

et uttrykk muligens ikke så lett tilgjengelig for folk flest, så jeg slo det opp i gooooogle for å få med meg essensen:


1 resultat (0,25 sekunder)
Søkeresultater
Fidelity...tilbake i mai! - Side 3 - Hifisentralen
Hifisentralen - Nyheter › ... › Hi-Fi generelt inkludert bransjeaktører
13 innlegg - ‎9 forfattere
Og så er det jo noe veldig anakrofilt med å lage et nettmagasin som liksom skal ligne på et printmagasin. Er det ikke bedre å utnytte skjermens muligheter til fulle ...

Ah! Tenkte jeg det ikke! Vi er en gjeng enstødige (slå det opp!) suppehuer som ikke vet våre arme råd når vi skal dizze (les: anakrofile) de som får det til.

Cheers & sånn.
Hihi. Anakrofili er nok ingen presis, psykologisk diagnose, nei. Lurer på om ikke uttrykket oppsto hos Ken Kessler, ifb med nettopp hifi. Det jeg mener i denne forbindelse, er en som elsker det gamle - trekkoppklokker, Leicaer, Garrard platespillere osv.. Ikke no´gæærn´t i det, men når denne tilstanden gjør, at du ikke ser mulighetene i det nye (ref papir/digital layout), da blir det feil IMO.

God og musikalsk påske,

Hilsen Suppehue (som har både Garrard, trekkoppklokke og Leica ;D )
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
^
anakrofilt ...

et uttrykk muligens ikke så lett tilgjengelig for folk flest, så jeg slo det opp i gooooogle for å få med meg essensen:


1 resultat (0,25 sekunder)
Søkeresultater
Fidelity...tilbake i mai! - Side 3 - Hifisentralen
Hifisentralen - Nyheter › ... › Hi-Fi generelt inkludert bransjeaktører
13 innlegg - ‎9 forfattere
Og så er det jo noe veldig anakrofilt med å lage et nettmagasin som liksom skal ligne på et printmagasin. Er det ikke bedre å utnytte skjermens muligheter til fulle ...

Ah! Tenkte jeg det ikke! Vi er en gjeng enstødige (slå det opp!) suppehuer som ikke vet våre arme råd når vi skal dizze (les: anakrofile) de som får det til.

Cheers & sånn.
Anakrofilt var eit greitt ord. Eg likar når folk finn opp ny, forståeleg terminologi. Og dette er styggare enn t.d. "nostalgikar". Dessutan passar det til audiofili, det har med kjensler å gjere.
Men tilbakemeldingsmessig sett:
audiophile.no kjem ikkje til å endre på nettsidene, dei vil framleis vere der, som eit tilbod til dei ikkje-anakrofile. Nettmagasinet er eit lineært alternativ.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
"fili" kjem elles av "philos" = venn.
Eg kjenner ikkje til at -fili har status som diagnoser nokon stad. Det er vel heller ein del av interessefeltet/personlegdomen og ikkje noko somatisk...
Audiofil er altså ein som er venn med lyden, for å seie det enkelt & greitt.
Anakronisme er ei overleving som ikkje passar inn i tida. Så då er det verre enn nostalgikar
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg må visst skaffe meg en Garrard, ser jeg. Resten er i boks..
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
En kommentar til Copper er jo at det forventes mye høyoppløslige bilder fra Vadset som piffer det hele opp, selvsagt (det er jo ikke en Kinder-bok som skal leses, dette her).
Jeg håper også på en del tekniske bilder, feks. close-up av bakplate, ol. på testobjekter.
 
  • Liker
Reaksjoner: KV

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Han er jo en gammel sirkushest, distinctive. Og han har så definitivt luktet sagmuggen. Så jeg tror det er rimelig sikkert at man kan vente seg noen rimelig kvasse bilder. Vi driver jo ikke og relanserer for å leke butikk, heller. ;-)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
En kommentar til Copper er jo at det forventes mye høyoppløslige bilder fra Vadset som piffer det hele opp, selvsagt (det er jo ikke en Kinder-bok som skal leses, dette her).
Jeg håper også på en del tekniske bilder, feks. close-up av bakplate, ol. på testobjekter.
Jeg er glad du ikke skrev høyoppløslige bilder av Vadseth! Hehe.
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Har virkelig savnet fidelity og entusiasmen som ble formidlet gjennom det bladet. Blar forsatt i de gamle bladene i ny og ne så gleder meg til å kunne bla i nye utgivelser, selv om ipad ikke gir helt den samme gleden som papirformat.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
En kommentar til Copper er jo at det forventes mye høyoppløslige bilder fra Vadset som piffer det hele opp, selvsagt (det er jo ikke en Kinder-bok som skal leses, dette her).
Jeg håper også på en del tekniske bilder, feks. close-up av bakplate, ol. på testobjekter.
Jeg er glad du ikke skrev høyoppløslige bilder av Vadseth! Hehe.
Det skulle tatt seg ut! ;-)
Det er vel ingen i redaksjonen som har noen grunn til å hige etter høyoppløselige bilder av seg, når jeg tenker meg om..
 
A

ANM

Gjest
3 magasiner som hovedsaklig sikter inn på samme gruppe som utgjør kanskje 50-60% av de såkalt audiofile. Spennende og se om noen prøver å kapre litt av den resterende gruppen.

Husker den gang gamle-gamle Audio eksisterte, foretrakk alltid det fremfor L&B inntil det ble noen overganger og endringer med bla. "ny" redaktør og layout.
 

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.663
Antall liker
850
En ting om layout. Ser at begge de norske "konkurrentene" har valgt en fake "magasin-layout" . For meg funker ikke det i det hele tatt. Dårlig lesbarhet - selv med briller må jeg zoome for å lese teksten ordentlig, riktignok fra en 13" skjerm, men likevel.

Og så er det jo noe veldig anakrofilt med å lage et nettmagasin som liksom skal ligne på et printmagasin. Er det ikke bedre å utnytte skjermens muligheter til fulle?

Det ble harselert litt over her med "copper" for meg funker den type layout mye bedre. Tone audio har også et tilnærmet magasinformat, men her fungerer lesbarhet og funksjonalitet bedre IMO.

Uansett, jeg gleder meg - selv om jeg blir nødt til å finne frem forstørrelsesglasset :)

Enig i dette! Orket ikke å plundre mer med å forsøke å lese dette "bladet" på nett
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hvordan definerer du den gruppen som ikke favnes av pressen,ANM?
 
A

ANM

Gjest
Oss litt kjedelige som er mer opptatt av litt fakta og objektive tolkninger av produkter.

Hadde mer enn gjerne lagt penger på bordet for et norsk tidskrift som kunne ha lært meg litt mer enn det produsentenes eget reklamemateriale gjør. Et magasin som ihvertfall hadde en i staben som forsto og kunne tolke målinger eller beskrive, med litt faglig tyngde, løsningene den enkelte produsent hadde valgt for ett gitt produkt.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Oss litt kjedelige som er mer opptatt av litt fakta og objektive tolkninger av produkter.

Hadde mer enn gjerne lagt penger på bordet for et norsk tidskrift som kunne ha lært meg litt mer enn det produsentenes eget reklamemateriale gjør. Et magasin som ihvertfall hadde en i staben som forsto og kunne tolke målinger eller beskrive, med litt faglig tyngde, løsningene den enkelte produsent hadde valgt for ett gitt produkt.
Finnes det ikke noen alternativer med det du etterspør blant utenlandske publikasjoner? Hva med feks Stereophile, eller er det ikke nok målinger der heller?

Vel, jeg hadde iaf ikke giddet å lese dyptpløyende målinger, eller analyse av sådane. For meg er hifi fof underholdning.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hehehe, hadde jeg dragning mot den type underholdning, hadde jeg heller satset på noe som virkelig er teknisk, som feks romfart!:rolleyes:

Nå er det dine ord, men jeg tror det blir litt smalt marked for det "kjedelige"?
 
A

ANM

Gjest
Poenget mitt var at man i dag utelukker en stor gruppe. Hvorfor ikke finne en måte å inkludere disse på før man er oppe og går? Thats all!:)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Selv tror jeg det neppe er snakk om en stor nok gruppe (i Norge) til å bruke spalteplass/resurs på den, men kan godt hende jeg tar feil - at det er tusen på tusen av sånne som står klar til å bruke penger straks et slikt hifi-blad kommer på banen - et blad som "tolke målinger eller beskrive, med litt faglig tyngde, løsningene den enkelte produsent hadde valgt for ett gitt produkt". Men kanskje en artikkel her og der, om ikke for hver ting man tester som du etterspør, kan være mulig?:)
 
A

ANM

Gjest
Er vel ingen grunn til å diskutere temaet oss imellom. Ingen av oss to skal gi ut noe tidskrift så vidt meg bekjent. Jeg bare uttrykte mitt ønske og tror at et magasin som kan omfavne flere vil ha et fortrinn. Utover det har jeg ikke mer på hjertet.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Er vel ingen grunn til å diskutere temaet oss imellom. Ingen av oss to skal gi ut noe tidskrift så vidt meg bekjent. Jeg bare uttrykte mitt ønske og tror at et magasin som kan omfavne flere vil ha et fortrinn. Utover det har jeg ikke mer på hjertet.
Sant nok! Ikke verre enn at du gav uttrykk og begrunnelse for hva bladet bør inneholde, mens jeg er uenig - og gav uttrykk for nettopp det.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Nordost Odin 3 skal visstnok overleve transporten gjennom et ormehull, men dette koster litt ekstra :rolleyes:
 
Topp Bunn