Fidelity...tilbake i mai!

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Har nettopp skummet gjennom bladet.
Alltid kjekt å åpne Fidelity og lese de mange interessante artiklene.
Skal jeg dog pirke på noe, så må det bli evnen til å fremstå som 'aktuell'
Når 'hele' bransjen snakker om Sound Galleries, Antipodes, Aurender, üRendu, SOtM, Aries, Lumin, Uptone LPS-1 ol. så er omtale av slike streaming produkter med fullverdig Roon implementasjon (og Tidal integrasjon) fullstendig fraværende i dette bladet, selv om de lydmessig konkurrerer i den øvre klassen til øl og pølse pris.
Jeg vet at det kan være en utfordring å finne norsk importør for noen av disse, dog.

Hvis Vadseth likte EC EMP3 (som jeg også har) og blir imponert av coax multikanal, kan kanskje PS Audio sin nye SACD transport med native 'SACD' output gjennom I2s mot Directstream være noe å kikke nærmere på? Det er jo den eneste transporten som kompromissløst kan serve SACD digitalt til DAC'er og her får vi i tillegg multikanal. Vi har jo også en importør for denne her på berget.

Det hadde også vært litt kjekt med noe omtale av high end høretelefonsystemer (som Focal Elear/Utopia, Schiit Jotunheim, Carvalli LC, Vinnie Rossi, ol.).

Og hva med en artikkel om MQA?
 
Sist redigert:

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Innlegg
1.476
Antall liker
482
Torget vurderinger
4
Har ennå ikke mottatt nr. 64:(, selv om jeg kjøpte nr. 63. Må vel legge inn ny bestilling. Jeg har forøvrig abonnert siden nr. 1, og har samlet på alle nr., så jeg kan da ikke stoppe nå ......
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Hei! Jeg er så absolutt enig i at Fidelity burde være flinkere med det nyeste innen digitalverdenen, og innser at vi absolutt trenger hjelp av yngre krefter! Også musikkbiten bør bli bedre; det er tross alt den viktgste biten i denne hobbyen vår, men uansett vil det være vanskelig å være best på alt. Men flott å få tilbakemeldinger som indikererer hva vi bør gjøre bedre. Men håper selvsagt også å få litt ros for det som måtte være ganske brukbart..

Men om det er vanskelig å lage et brukbart magasin for de få av oss som bryr oss om både god musikk og god lyd, så har vi hatt uventet store problemner med å distribuere bladet grunnet nettopp manglende datakunnskaper hos undertegnede som gjør at jeg er avhengig av hjelp fra andre. Bær over med oss, så håper jeg vi snart er på skinnene igjen, og ber om rask reaksjon for de som enda ikke har fått bladet, uansett årsak. Fyll ut bestillingsskjema på audiofidelity.no så lover jeg at du får bladet i din postkasse i løpet av få dager. Vi vil også tilby alle seriøse hi-fi butikker en fair deal om de vil være med på å selge bladet. De kan kontakte meg direkte, så tror jeg vi kan få til en vinn/vinn løsning!
mvh
Knut V, red. og utgiver av Fidelity
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Mye spennende lesing, men savnet litt mer tester produkter i budsjett-klassen. Hadde også vært spennende med en test av DACer i stigende prisklasser og tilsvarende for platespillere, forsterkere osv. F. eks. at man tester 5-6 DACer hvor man har valgt ut en representant for hver prisklasse. Prisklasser kunne f. eks. være [0-4k], <4-10k], <10-20k], <20-40k] og <40k-∞>.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Mye spennende lesing, men savnet litt mer tester produkter i budsjett-klassen. Hadde også vært spennende med en test av DACer i stigende prisklasser og tilsvarende for platespillere, forsterkere osv. F. eks. at man tester 5-6 DACer hvor man har valgt ut en representant for hver prisklasse. Prisklasser kunne f. eks. være [0-4k], <4-10k], <10-20k], <20-40k] og <40k-∞>.
De første DAC'er som slår meg er:
- Mytek Brooklyn
- T&A DAC8 (gjerne sammen med HQP)
- Playback Design Merlot
- Bricasti M1
- Aqua Hifi La Scala MKII
- Kitsune Spring DAC
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
420
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Er det flere enn meg som IKKE har fått nyeste utgave av bladet?
Det var heller ikke kommet med posten i dag, og jeg bor ikke i en avsides dal med vanskelig posttilgang...

Betalte den vedlagte giroen i forrige utgave, så forventet denne utgaven ganske så snart etter at alle andre her hadde mottatt det.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Budsjettklassen tar Stereo og "lyd og bilde" seg av ;). Men skjønner hva du mener. Fidelity er et highend magasin (syns jeg) og det har vi plass til.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg kjøpte forrige utgave digitalt, og i dag kom det nye nummeret i posten, med faktura på. Var det meningen?

Leser på fakturaen at dette skyldes kluss med medlemslistene og at bladet kan returneres. Jeg kan godt beholde bladet og da selvsagt betale fakturaen, men betyr det da at jeg også får neste nummer automatisk? ...Noe jeg strengt tatt ikke har bestilt.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Hei, vi har en tid anbefalt å bestille nr.64 spesielt- for sikkerhets skyld, selv om du har betalt for nr.63. Siden du nå ikke har fått siste blad som ble sendt for en uke siden som A-post skulle være være fremme nærmest på dagen, vil jeg be deg umiddelbart å bestille på audiofidelity.no så håper jeg vi får rettet opp tabben. Skulle du da mot formodning få 2 stk, spanderer vi det ene!
Knut V, red og utgiver.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.369
Antall liker
63.326
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Hei, vi har en tid anbefalt å bestille nr.64 spesielt- for sikkerhets skyld, selv om du har betalt for nr.63. Siden du nå ikke har fått siste blad som ble sendt for en uke siden som A-post skulle være være fremme nærmest på dagen, vil jeg be deg umiddelbart å bestille på audiofidelity.no så håper jeg vi får rettet opp tabben. Skulle du da mot formodning få 2 stk, spanderer vi det ene!
Knut V, red og utgiver.
Hei Knut. Vet du om jeg i Nederland ble tilgodesett med et blad? Fikk forrige tilsendt ned her, og bestilte i tillegg gjennom audiofidelity.no
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sitter endelig og blar i bladet, noen dager etter de fleste. Men det skyldtes ikke postgangen. Ser at det er de som synes at det blir for stor fokus på high end, men de glemmer at det som er priset høyt nytt også er på morgendagens bruktmarked, til en langt mer levelig pris. Og venter du lenge nok så blir de absolutt betalbare.

Derfor leser jeg ofte tester og omtaler av utstyr jeg ikke har råd til pt. Da jeg i 2010 fattet interesse for Monopulse var Model A (eventuelt 82A og de andre i A-serien) uaktuelle for meg på grunn av pris, så min interesse var egentlig mest rettet mot Model C. Likevel sitter jeg nå i sweetspoten til et sett 82A som er mine. Det gjelder bare om å være litt mer langsiktig i sine drømmers utførelse.

Takk for blod og svette lagt ned i #64, Vadseth og resten av redaksjonen. Det skal leses med andakt. :D
 

slettix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
241
Antall liker
212
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
3
Takk for nok et innholdsrikt blad! Synes dere har en interessant rød tråd gjennom dette bladet med "fordommene" dere belyser. Jeg er helt uenig i at dere skal teste mer budsjettutstyr. Det er nok av blader som tester slikt - hold dere til det mer eksotiske , morsomme, og gjerne kostbare. Men enig med Distinctive, digitalt er kommet for å bli, gjerne i samspill med vinyl. Hadde vært bra med mer stoff rundt det også.

Synes Fidelity er det beste magasinet vi har, og det egner seg definitivt best på papir. Noe som må sies å være en sjeldenhet i vår stadig mer digitale hverdag..
 
U

utgatt25555

Gjest
Hmmm, fortsatt ikke ankommet Götet, ny bestilling sendt igår kveld :)...

mvh
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
674
Antall liker
755
Mye spennende lesing, men savnet litt mer tester produkter i budsjett-klassen. Hadde også vært spennende med en test av DACer i stigende prisklasser og tilsvarende for platespillere, forsterkere osv. F. eks. at man tester 5-6 DACer hvor man har valgt ut en representant for hver prisklasse. Prisklasser kunne f. eks. være [0-4k], <4-10k], <10-20k], <20-40k] og <40k-∞>.
De første DAC'er som slår meg er:
- Mytek Brooklyn
- T&A DAC8 (gjerne sammen med HQP)
- Playback Design Merlot
- Bricasti M1
- Aqua Hifi La Scala MKII
- Kitsune Spring DAC
Så vidt jeg vet :) kommer det nok en test av Playback Design Merlot i bladet.

JP
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
674
Antall liker
755
Har nettopp skummet gjennom bladet.
Alltid kjekt å åpne Fidelity og lese de mange interessante artiklene.
Skal jeg dog pirke på noe, så må det bli evnen til å fremstå som 'aktuell'
Når 'hele' bransjen snakker om Sound Galleries, Antipodes, Aurender, üRendu, SOtM, Aries, Lumin, Uptone LPS-1 ol. så er omtale av slike streaming produkter med fullverdig Roon implementasjon (og Tidal integrasjon) fullstendig fraværende i dette bladet, selv om de lydmessig konkurrerer i den øvre klassen til øl og pølse pris.
Jeg vet at det kan være en utfordring å finne norsk importør for noen av disse, dog.

Hvis Vadseth likte EC EMP3 (som jeg også har) og blir imponert av coax multikanal, kan kanskje PS Audio sin nye SACD transport med native 'SACD' output gjennom I2s mot Directstream være noe å kikke nærmere på? Det er jo den eneste transporten som kompromissløst kan serve SACD digitalt til DAC'er og her får vi i tillegg multikanal. Vi har jo også en importør for denne her på berget.

Det hadde også vært litt kjekt med noe omtale av high end høretelefonsystemer (som Focal Elear/Utopia, Schiit Jotunheim, Carvalli LC, Vinnie Rossi, ol.).

Og hva med en artikkel om MQA?
Det finnes også ett annet alternativ til kompromissløs overføring av SACD til en dac, ikke bare PS Audio.

JP
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Hallo der ute!
Har du bestilt nr.64 de siste dagene via audiofidelity.no, så burde bladet være på vei. Men er det mer enn et par uker siden og du enda ikke har fått det, så har noe gått galt. Mail via internett er faktisk litt enklere å jobbe med enn Posten; fikk akkurat 5 returerer fra Danmark uten å skjønne hvorfor....
Knut V,red.

Hei, vi har en tid anbefalt å bestille nr.64 spesielt- for sikkerhets skyld, selv om du har betalt for nr.63. Siden du nå ikke har fått siste blad som ble sendt for en uke siden som A-post skulle være være fremme nærmest på dagen, vil jeg be deg umiddelbart å bestille på audiofidelity.no så håper jeg vi får rettet opp tabben. Skulle du da mot formodning få 2 stk, spanderer vi det ene!
Knut V, red og utgiver.
Hei Knut. Vet du om jeg i Nederland ble tilgodesett med et blad? Fikk forrige tilsendt ned her, og bestilte i tillegg gjennom audiofidelity.no
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
"Hjemme hos" er alltid populært. Hva med å teste storheter fra tideligere tider og se hvordan de gjør seg imot nyere ting? Tipper redaksjonen selv sitter på et lager med litt eldre ting som kan prøves ut..
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Begge deler kommer, HC. Det ble bare ikke plass i dette nummeret. Vi har bare snaue hundre sider å boltre oss på....
 

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
2.954
Antall liker
316
Gratulerer med dere som har fått Fidelity, igjen så har jeg ikke fått bladet selv om jeg har registrert meg, sist gang måtte jeg prøve 3 ganger før jeg fikk det, denne gangen gidder jeg faktisk ikke å registrere meg på nytt.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg har fått to :) Liker godt det jeg har lest av bladet sålangt. Sendte det ene eksemplaret i retur, får holde med å betale for ett nummer.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Legger forøvrig merke til engasjement her ifht et visst annet gadget blad.. Kanskje lurt å lage en tråd for hvert nummer? Ellers blir det uoversiktlig.

Lett nostalgisk når jeg tenker på tiden når bladets postgang var topp ti tråder her inne i perioder. :)
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.815
Antall liker
2.807
Torget vurderinger
1
Har vært på flere Narvesen i det siste uten å finne noe annet enn svenske Hifi & Musik. Ikke en gang Lyd og Bilde var å se. Er det snart helt slutt på HIfiblader i kisoker i Norge? Forstemmende å se hyllene fylles opp av tatooblekker.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det har du helt rett i, HC. Det lureste er nok å opprette en tråd for hvert nummer. Så mange tråder blir det jo ikke i løpet av et år.

Jeg har også merket meg at det tynnes i rekkene av hifi-blader hos Narvesen, Odd J. De tar seg relativt heftig betalt for distribusjonen sin, så prisene blir etterhvert ganske høye.
Det er forøvrig også grunnen til at du ikke finner Fidelity der lenger. For i det hele tatt å kunne sjøsette dette bladprosjektet igjen, måtte vi velge en annen og for oss rimeligere distribusjonsform, nemlig bestilling rett fra forlaget. Fidelity lander i din postkasse om du går inn på audiofidelity.no og bestiller der.
 
Sist redigert:

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Siden Impuls ikke vil røpe det, avslører jeg at vi planlegger en større sak på eldre utstyr i neste nummer, da med storheter fra både Europa og USA. Dette kan kjøpes for en billig penge (særlig billig her på berget) - men låter ofte helt uventet bra med hensyn til alderen. Det har faktisk ikke skjedd så dramatisk mye på de siste 30 årene som mange ønsker å tro. Og brukt er jo snarveien til bra men billig! Og viktig for at hele markedet skal fungere!

Men kan jeg komme med et sukk? Hvorfor i hule holder vi på å diskutere på en gammel lenke fra Mai- og til og med på kommersavdelingen??????
Knut V

"Hjemme hos" er alltid populært. Hva med å teste storheter fra tideligere tider og se hvordan de gjør seg imot nyere ting? Tipper redaksjonen selv sitter på et lager med litt eldre ting som kan prøves ut..
 
Sist redigert:

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Hei!
Jeg får mange telefoner og bestillinger direkte på min PC eller telefon med ønske om at jeg fikser et abbonnement for dem. Eller de skriver det som brev til redaksjonen. Da kan det gå galt, selvfølgelig. Vi er små, men det dreier seg om et par tusen navn og adresser. Om man gjør det riktig og bestiller bladet på audiofidelity.no ved å trykke på riktig knapp og så fyller ut noen linjer, så tror jeg det er ufattelig uflaks om man ikke får bladet
- om man har en riktig merket postkasse. At man ikke skulle få det etter 2 forsøk, må ha en annen forklaring- håper jeg i det minste.
mvh
Knut V
Gratulerer med dere som har fått Fidelity, igjen så har jeg ikke fått bladet selv om jeg har registrert meg, sist gang måtte jeg prøve 3 ganger før jeg fikk det, denne gangen gidder jeg faktisk ikke å registrere meg på nytt.
 
Sist redigert:
Topp Bunn