EXIMUS OG STELLOS VENNETRÅD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • winkel

    Medlem
    Ble medlem
    04.05.2012
    Innlegg
    44
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Hei Huldra , tusen takk for utfylende svar.Har fulltoner, derav alle spørsmålene.Bruker 300B idag ,men blir stresset av bruke disse til tv lyd.Anlegget skal jo brukes av hele famlien og tenkte på noe mer famlievennlig som kan stå på uten å være redd for noen glemmer å slå av forsterkerne.
    Tror dette vil passe lydmessig.Dette var veldig positvt.

    mvh winkel
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei Huldra , tusen takk for utfylende svar.Har fulltoner, derav alle spørsmålene.Bruker 300B idag ,men blir stresset av bruke disse til tv lyd.Anlegget skal jo brukes av hele famlien og tenkte på noe mer famlievennlig som kan stå på uten å være redd for noen glemmer å slå av forsterkerne.
    Tror dette vil passe lydmessig.Dette var veldig positvt.

    mvh winkel
    Bare hyggelig Winkel.

    En ting jeg kom på.. Det står at preamp skal slås på før power, som jo er vanlig. Eximus S1 har jo alle former for sikkerhet mot kortslutning etc bygget inn i ice modulene, etter hva jeg har forstått. Med min preamp kan jeg slå denne , og kildene, av og på uten å skru av effektforsterkerne. Ikke den minste ulyd eller knepp i høyttalerne.
    Praktisk da jeg har forsterkerne i et kombinert hifi og kino oppsett, som hele familien bruker.
    forsterkeren er jo selvfølgelig CE merket, som jo er et krav til alle elektriske apparater omsatt i EU /EØS, har jeg etterhvert forstått.

    mvh Huldra
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Ikkje for å vere negativ,men når eg leser om beskrivelser av lyden,feks Huldra sine innlegg,så nevnes enkelparameter som bass er slik og slik,diskant er slik og slik.
    Det eg savner som eg meiner er like viktig som feks glatthet i lyden,er evnen til å få fot av lyden,har S1 den egenskapen?

    Personleg synst eg dette er meir typisk for rørkonstruksjoner(takt og tone i musikken) enn transistor etter min smale erfaring,men verden kan ha gått framover siste åra,uten at eg har fått det med meg,hehe.
    Glimrande musikk for utprøving av slikt er gamle Texas Tornados,det skal svinge når allt er på stell.

    Mvh.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ikkje for å vere negativ,men når eg leser om beskrivelser av lyden,feks Huldra sine innlegg,så nevnes enkelparameter som bass er slik og slik,diskant er slik og slik.
    Det eg savner som eg meiner er like viktig som feks glatthet i lyden,er evnen til å få fot av lyden,har S1 den egenskapen?

    Personleg synst eg dette er meir typisk for rørkonstruksjoner(takt og tone i musikken) enn transistor etter min smale erfaring,men verden kan ha gått framover siste åra,uten at eg har fått det med meg,hehe.
    Glimrande musikk for utprøving av slikt er gamle Texas Tornados,det skal svinge når allt er på stell.

    Mvh.
    hei Samlanes.

    Du har helt rett i din kritikk angående de siste par innlegga mine.

    som sagt er jeg noe indisponert av sykdom, og noe hifiskribent har jeg heller ikke utgitt meg for å være. Jeg er først og framst musikkelsker, med sansen for god lyd. De aspekter du nevner her tenkte jeg dog Sansui, og ikke minst Testen i Fidelity har berørt tilstrekkelig.

    jeg tenkte dog i går, etter at jeg hadde skrevet innlegget, at jeg burde hatt med noe om dynamikk, timing og den spilleglede jeg opplever med Eximus S1.
    Det er jo på disse parametrene at forsterkeren vel imponerer meg mest....
    og om vi legger det samme i "glatthet"så opplever jeg at forsterkeren har dette all mass !

    Som jeg har skrevet tidligere i tråden , så trenger man ikke svindyre høyttalere i ultra high end klassen for å få rockefot av S1.
    les gjerne det jeg skreiv på side en i tråden.

    F.eks kopla jeg opp et par rimelige Celestion trykkammerhøyttalere fra ca 1990, og blei sittende å spille rock, jazz, blues og syngedamer i flere dager. Storkoste meg gjorde jeg. Husker jeg sendte melding til en hifikompis om at jeg knapt trodde det jeg hørte...

    Sansui har jo skrevet litt sammenligning i forhold til siner rør monoblokker til 50 60 tusen, og som sagt venter jeg i spenning på hans lovede omtale, som nå ser ut til å komme i februar, som han skriver.

    musikken du nevner kjenner jeg ikke, men når jeg hører bassen til Marcus Miller, trombona til Nils Landgren eller stemmen til Allison Krauss eller Mary Chapin Carpenter, ja så er jeg helt satt ut :)
    Så skal jeg finne fram Texas Tornados på Spotify, og sjekke ut om det er noe for en godt voksen kar !
    mvh Huldra
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Heisann Huldra.

    Der kom jo det eg var ute etter på ei linje,gode greier,takker.
    Da er det håp for nyutviklede saker,det er bra.

    Skulle vert intr å prøvd ut ein S1.
    Texas Tornados er nok hvertall ikkje for dagens ungdom,tex mex musikk på det beste spør du meg.

    Mvh.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Kan skrive under på at S1 høres alt annet enn klasse D ut.
    Får se til helgen om vi får til en test hos meg. Texas Tornado funker IKKE for min del.
    Kunne vært en fin tråd det. Hvilken musikk vi bruker når vi skal høre på nye komponenter..

    Selv har jeg en rar dragning mot Roger Water's Amused skive. Selv om den er spilt 2000? ggr på 20 år..

    Heisann Huldra.

    Der kom jo det eg var ute etter på ei linje,gode greier,takker.
    Da er det håp for nyutviklede saker,det er bra.

    Skulle vert intr å prøvd ut ein S1.
    Texas Tornados er nok hvertall ikkje for dagens ungdom,tex mex musikk på det beste spør du meg.

    Mvh.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    IMAG1566.jpg


    Ops...

    Noen glemte å fortelle Eximus S1 at den koster under 20k..
    Jeg vil ikke begi meg ut på en lang detaljert beskrivelse nå.
    Vi fikk heller ikke prøvd i brokoblet. Da jeg ikke har htt kabler som spriker nok.

    MEN, dæven dette spiller musikk. At det var mulig å få så stram og fyldig bass i Focal 1027be for en så rimelig penge trodde jeg ikke var mulig.
    Enormt driv i musikken. Oppløst. Såpass oppløst at vi merket at Min MI pre ikke holdt følge i toppen.
    Audiolab Cdq i balansert var kjempefin erstatning for den.

    Lydmessig heller S1 MK2 på mitt anlegg helt klart mot klasse A "signatur"

    Hvordan dette spiller i brokoblet tør jeg nesten ikke tenke på..

    Arild D
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Jeg takker så mye for en særdeles hyggelig og musikalsk Audiens i "Casa dell ArildD" :)

    Jeg må innrømme at jeg var litt spent på hvordan "bare en S1" ville drive Focal Electra 1027 BE... Ikke at de er spesielt tungdrevne med sin 90 dB følsomhet. Ikke går de så lavt i impedanse , som mine Diva BE heller. Men de har litt vanskeligere fasevinkler å jobbe med, og lytterommet til verten er jo stort, som et hus!
    Stua er en åpen løsning m stue, kjøkken, hall og deler av etasjen under. Dessuten har stue og kjøkken skråtak, med en ikke ubetydelig høyde til mønet/taket.
    Her antar jeg Arild har lagt ned betydelig med timer på plassering av høyttalere og møbler...

    Det eneste jeg har lest av kritiske bemerkninger om 1027 be, er ellers at de skal være litt slanke i bassen (Stereophile, og HiFiChoice)
    Men dengang ei !!!
    Min første kommentar da han satte på den før omtalte Yello cden i Stello 100 drivverket, var at han måtte ha glemt å kople ut en av subbene sine... ( Jeg skimtet en svær Eartquake borti venstre hjørne, til kinobruk, og en nydelig DIY sak m to 10 tommere fra Peerless sin ekslusive serie i høyre hjørne.) Men nei, de var frakoplet.

    Ved pådrag av volum kjente jeg faktisk ryggen på den behagelige stressless sofaen i sweetspot riste... Ikke har jeg trodd dette var mulig i et så stort rom.

    Ved bytte fra en MI pre til Audiolab CDQ, ble bassen strammet opp og fikk betydelig bedre timing. Oppløsningen ble i det heletatt i en helt annen divisjon.
    Til de som synes det er mismatch m en cd/dac/pre/headamp til 10 k, kan jeg nevne at tyske seriøse hifimagasiner f. Eks. Mener den som digital pre, på cd og via dac, låter like bra , som mange analoge preamper til 3, 4 ganger prisen..

    Og en Eximus DP 1 lyder klart bedre , også på de analoge innganger ( her har cdq ikke all verden å stille med i forhold) Jeg har som sagt hatt den på lån.
    (Personlig håper jeg det kommer en versjon av DP1 med fjernkontroll)

    Vi spilte ellers et variert utvalg av akustisk 2L innspilling, rock, vokal singer- songwriter musikk , jazz etc.

    Og at jeg er imponert over S 1 er bare forbokstaven....... Og imponert er jeg selvfølgelig også over jobben Arild har gjort i lytterommet/stua!

    Så er det jo bare å beklage at vi ikke hadde kabler som passet til å kjøre begge forsterkerne , som monoblokker.
    Men på disse høyttalerne, er det jo igrunn dette en smule overflødig.

    Igjen; hjertelig takk til vertskapet, og hils din hyggelige fru fra nabolandet, og de høflige barna i huset !

    Mvh Huldra, i det fornøyde hjørnet.
     
    Sist redigert:

    winkel

    Medlem
    Ble medlem
    04.05.2012
    Innlegg
    44
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Høres lovende ut dette her. Prøve å få solgt noe rørstæsj så får jeg se hva jeg betemmer meg for.

    Mvh. winkel
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Vet dere hvordan disse er ift å drive tyngre ht?
    Feks Kappa 9.2i..

    Mvh
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei,
    Vet dere hvordan disse er ift å drive tyngre ht?
    Feks Kappa 9.2i..

    Mvh
    Hei Sandli1.

    Jeg kjenner ikke spesielt godt dine 9.2i, men husker at en av forgjengerne gikk veldig lavt i impedanse, og var nærmest umulig å drive med annet enn gedigne poweramper..

    Googla litt på 9.2i, og forstår det slik at de er betraktlig lettere i impedanse. Stemmer det at den har en svisj for extended mode, eller noe slikt ? Da går den visstnok et stykke ned på ett tallet, så jeg ville kjørt de i vanlig modus. Da går de, etter hva jeg har lest, lavest ned i 2.2 Ohm, og dette burde ikke være noe problem for hverken en eller to S1. Mine ht dipper, som sagt, ned i 2.4 Ohm i bassen.

    Andervik selger ellers Respons, som går for å være tunge å drive, og S1 spiller uproblematisk på disse.

    Vadset sine tre veis Marten, som S1 ble testa på, er vel heller ikke noe for puslete forsterkere....

    Jeg anbefaler deg å spørre Andervik. Han har drevet med hifi og teknikk i mange tiår.

    Send en mail. Hjemmesida til Andervik Audio, finner du på reklamene han kjører på toppen, over bruktbørsen, eller side en.

    Ps. Han svarte ikke påmtlf sist fredag. Mulig han er i nordsjøen, hvor han har sin hovedjobb. Tror han er ute to uker, og i Porsgrunn tre uker? Greit å vite for andre og tenker jeg. ( når jeg har sendt mail tidligere, har han ringt meg fra nordsjøen)

    Ellers tror jeg Ice modulene har innebygget sikring, slik at man ikke risikerer å " brenne de av" , som man kan med transistor amper (?).

    mvh Huldra57
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Da er det klarlagt at Andervik er i Porsgrunn og altså tilgjengelig, hørte jeg av en som skulle kjøpe en U3 Usb til spdif konverter, for Pc avspilling på digitale innganger.

    Jeg vurderer å kjøpe en slik selv. Den har optisk, coax og AES/EBU utganger. Som sagt veeldig gode tester. En slik, kan for de som ikke er klar over det, også brukes på en eldre dac, til f.eks spotify, wimp i,tillegg til PC avspilling av musikk fra Windows Media Player og dedikerte musikkprogram som Foobar (gratis), JRiver etc.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Da er det klarlagt at Andervik er i Porsgrunn og altså tilgjengelig, hørte jeg av en som skulle kjøpe en U3 Usb til spdif konverter, for Pc avspilling på digitale innganger.

    Jeg vurderer å kjøpe en slik selv. Den har optisk, coax og AES/EBU utganger. Som sagt veeldig gode tester. En slik, kan for de som ikke er klar over det, også brukes på en eldre dac, til f.eks spotify, wimp i,tillegg til PC avspilling av musikk fra Windows Media Player og dedikerte musikkprogram som Foobar (gratis), JRiver etc.

    U3 kan anbefales. Undertegnede og 2 kompiser kjøpte hver vår i sommer. Vi kjører Mac mini med USB til Stello U3 videre balansert digitalt inn på Dac. En veldig god oppgradering til prisen.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Fint du minna meg på Mac Fugazi :)
    jeg glemte å nevne det over..

    hadde en prat med Andervik. Lurer på om jeg skal tørre å kjøpe en slik....
    image.jpg

    Den er jo så liten... Kanskje kona ikke merker det ;)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar Huldra57!

    Ønsker i utgangspunktet forsterker som drar dem i extended. Hvis dette gjør forskjell. Ikke helt sikker på om disse kommer til å bli solgt, eller brukt heller.

    Uansett er Stello ett spennende merke. Respons også egentlig, men det hører vel til i en annen tråd :)

    Mvh
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Takk for svar Huldra57!

    Ønsker i utgangspunktet forsterker som drar dem i extended. Hvis dette gjør forskjell. Ikke helt sikker på om disse kommer til å bli solgt, eller brukt heller.

    Uansett er Stello ett spennende merke. Respons også egentlig, men det hører vel til i en annen tråd :)

    Mvh
    Takker for responsen. Men du har rett, Respons hører hjemme i annen tråd ;)

    Edit. HVILKE FORSTERKERE HAR DU PRØVD, OG HVORDAN LÅT DET?


    Jeg har , Hmm, mottatt et par strømkabler, teflon og annet svineri er det i de, av ArildD.

    Som mangeårig kabelskeptiker ( min far var dog kabelmester i mange år) er det dog spennende å motta DIY kabler på prøve. Råvarene koster ikke stort, så hvorfor ikke prøve ?
    Og montøren er mangeårig motorsykkelmekaniker, så det ser rimelig profft ut.

    YARBO GERMAN TECHNOLOGY, står det på de..

    problemet er kun at en stk Eximus S1 øker med ca 50% i vekt....når kabelen er montert...

    Ps nederst i høyre hjørne, kan man skimte en bit av vanlig tjukk strømkabel, til en varmovn.

    Så forsterkeren blir ikke så portabel, på tross av medfølgende reisekoffert m bærehåndtak til S1.;)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    ^
    Jeg har nok ikke prøvd mer enn en Rotel, 200w i 8 ohm, 380w i første halvering. Dette er påstått, har ikke sjekket. Resultatet var, ikke engasjerende, og egentlig ikke nubbekjangs ift å drive dem. Dette var i "normal" modus.

    Har også koblet til Primare A20, kun for å sjekke at alt var i orden.

    Bruker altså ikke disse til vanlig, da er det Triangle som gjør jobben :)

    Mvh
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    ^
    Jeg har nok ikke prøvd mer enn en Rotel, 200w i 8 ohm, 380w i første halvering. Dette er påstått, har ikke sjekket. Resultatet var, ikke engasjerende, og egentlig ikke nubbekjangs ift å drive dem. Dette var i "normal" modus.

    Har også koblet til Primare A20, kun for å sjekke at alt var i orden.

    Bruker altså ikke disse til vanlig, da er det Triangle som gjør jobben :)

    Mvh
    Da ville jeg satsa på Triangle m Eximus ;)
    De er franske antar jeg, og den lydsignaturen kan Huldra og Eximus og like.

    Har fire par Focal, pluss fire Focal Center! Edit. Bruker de bak og rundtomkring. Har ikke så mange kinoalegg ;)

    Og tre par til har jeg eid siste tre Åra....

    Mvh Huldra, Exi(mus)stensiellFocalist,som drømmer fortsatt.....om.........

    Dog vil jeg ha peisinnsatsen i sort farge......
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Mulig jeg spør dumt nå.. Hvilke ht er det på bildet?
    Avalon? :s

    Stemmer, har ikke hørt mye focal/jmlab. Men når jeg fikk høre Triangle så ble det kjøp samme dagen..

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Mulig jeg spør dumt nå.. Hvilke ht er det på bildet?
    Avalon? :s

    Stemmer, har ikke hørt mye focal/jmlab. Men når jeg fikk høre Triangle så ble det kjøp samme dagen..

    Mvh
    Hei igjen.

    Antar det er høyttalerne du lurer på ? Og det gjør jeg og, og det er grunnen til at bilde var lagra på Ipaden min.
    Edit. Ser du Skriver Avalon , forma kan ligne, men tror ikke de bruker slike element.
    Det ser veldig ut som Dynaudio element .

    tror jeg fant bildet fra en Canadisk (?) hifimesse. Peisen kan og tyde på at det er fra over there...
    Noen som har et tips angående høyttalerne ?

    Og for ordens skyld, det er den i midten jeg sikler på... Det er en veldig god headamp i den og.

    Mvh Huldra
     
    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Ser du har noe annet spennende..

    Seas DIY?
    Liten pm om de kanskje? :)

    Mvh
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ser du har noe annet spennende..

    Seas DIY?
    Liten pm om de kanskje? :)

    Mvh
    Hehe... Hei igjen Sandli1.

    Vi må jo ha høyttalere til Stello og Eximusene våre, så vi kan like godt ta det her.

    Jeg dreiv en del med bygging og eksprimentering av høytallere, da jeg var ung og sprek.,dvs. En seks syv år bakover i tid ;)

    Fikk litt helseproblemer, så måtte slutte med dette.
    Så den treveis Seas Excel saken, har jeg kjøpt av en annen kar, som konstruerte de sammen med en ansatt på Seas.
    Kassene er pyramideforma, bygd av møbelsnekker. Excel Millenium diskant, Excel seksogenhalvtommer magnesium i mellomtone, og ti tommer Seas Excel i bass. Disse er håndlagd i i kun to eks av de , som står bak konstruksjonen. Dobbeltspole element på 12 ohm, tror jeg, paralellkopla slik at nominell impedanse er 6 Ohm.
    Høyttalerne står i kjellerstua, også kalt Huldras Hule. Brukes av min sønn, hans kompiser og meg i kinooppsett i 7.2, med selvbygde subber. Seas selvfølgelig..

    Fin by du bor i forresten.... Har hytte oppi fjella der. Selvfølgelig m. Seas høyttalere ;)

    Mvh.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Jasså ja..

    Jeg er usikker på hva det blir av ht etterhvert. Men har sett litt på Seas i det siste. Og har en bekjent som skal bygge Linkwitz Orion.

    Derfor vekket disse interessen.
    Bor her pga studier, hvordan synes du Seas'ene låter ift feks Utopia?

    Mvh
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Personlig så ville jeg bygd Orion fremfor det meste av kassehøyttalere.
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35


    Høyttalerne på bildet tror jeg er Silverline - Bolero Supreme eller Grand Bolero - Welcome to Silverline Audio

    mvh

    Mulig jeg spør dumt nå.. Hvilke ut er det på bildet?
    Avalon? :s

    Stemmer, har ikke hørt mye focal/jmlab. Men når jeg fikk høre Triangle så ble det kjøp samme dagen..

    Mvh
    Hei igjen.

    Antar det er høyttalerne du lurer på ? Og det gjør jeg og, og det er grunnen til at bilde var lagra på Ipaden min.
    Edit. Ser du Skriver Avalon , forma kan ligne, men tror ikke de bruker slike element.
    Det ser veldig ut som Dynaudio element .

    tror jeg fant bildet fra en Canadisk (?) hifimesse. Peisen kan og tyde på at det er fra over there...
    Noen som har et tips angående høyttalerne ?

    Og for ordens skyld, det er den i midten jeg sikler på... Det er en veldig god headamp i den og.

    Mvh Huldra
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ser ut som det er denne, med Dynaudio elementer. Typisk m luftingen i senter på støvhetta, og skruene på diskanten.

    Går du på Audioteknologi studiet Sandli1 ?

    Linkwitz Bolero EDIT: ORION, er kommet i versjon 4, ser jeg . Spennende m open baffel og Seas Excel, seas og Peerless basser.

    og tusen takk til Pilsern, som falt ned fra oven, og løste mysteriet...
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Personlig så ville jeg bygd Orion fremfor det meste av kassehøyttalere.
    Hei Anonym.
    ja de virker utrolig spennende, men litt krevende å skjære ut. Versjon fire er det en del småplukk på.
    har du de selv, eller har du hørt de ?
    burde passe fint til eximus s1 (?)
    mvh Huldra
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.914
    Torget vurderinger
    24
    Høyttalerne mener og tror jeg er fra Silverline Audio. Ellers har jeg nylig skaffet meg en Eximus CD10 og liker absolutt dtjeg hører. Har så langt kun fått lyttet til cd da jeg mangler riktig usb-kabel.Veldig godt fornøyd med lyd, funksjonalitet og byggekvalitet. Mye for pengene!Edit: Der kom noen meg i forkjøpet.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Personlig så ville jeg bygd Orion fremfor det meste av kassehøyttalere.
    Hei Anonym.
    ja de virker utrolig spennende, men litt krevende å skjære ut. Versjon fire er det en del småplukk på.
    har du de selv, eller har du hørt de ?
    burde passe fint til eximus s1 (?)
    mvh Huldra
    Jeg har hørt de hos Coolbiz og synes de låter meget bra.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Høyttalerne mener og tror jeg er fra Silverline Audio. Ellers har jeg nylig skaffet meg en Eximus CD10 og liker absolutt dtjeg hører. Har så langt kun fått lyttet til cd da jeg mangler riktig usb-kabel.Veldig godt fornøyd med lyd, funksjonalitet og byggekvalitet. Mye for pengene!Edit: Der kom noen meg i forkjøpet.
    Gratulerer med gedigen cdspiller. Litt misunnelig der....

    På usb har det vel skjedd en del siden den ble solgt,, så du kan prøve en U3 eller eller billigere U2, om du ikke er fornøyd..
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ser du har noe annet spennende..

    Seas DIY?
    Liten pm om de kanskje? :)

    Mvh


    Hei igjen Sandli1 !

    siden du driver m selvbygg legger jeg ut bilde av mine tre veis. Diskanten er den samme som iLinkwitz Orion, og mellomtonen en mindre utgave av 8 tommeren han bruker. Så sønnen min har blitt glad i golyd....
     

    Vedlegg

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ps. Skal snu bilda når jeg har lært meg det ....

    Ellers etterlyser jeg fler Stello og Aura Note eiere! Ikke meningen dette skal bli en reinEximustråd.

    Ny Stello 100 serie er på vei, så følg med!

    det var også messe ,CES, i Las Vegas forrige uke, så jeg skal prøve å få tak i noe info derfra.

    Mvh Huldra,m frost i kroppen , atten minus her i Oslo i morges. Brrrrr..
     
    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Hei Huldra57

    Jeg driver foreløpig ikke med selvbygg, men vurderer det!
    Planen er audioteknologi ja :)

    Mvh
     

    Mishus

    Medlem
    Ble medlem
    25.09.2011
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Spiller nå pc musikk gjennom Stellu U 3 til min Krell KPS 20i CD/DAC. Stello er kobblet til med AES/EBU. Lyden er helt glimrende. Lurer på hvordan det blir når Krellen blir erstattet med Naim DAC. Krellen klarer naturligvis ikke å spille HD musikken min i sitt fulle potential, men kompenserer med sin enorme punch og musikalitet. God oppløsning er det også.
    STELLO U 3 anbefalles sterkt. Enermt god produkt.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Synes forresten de høyttalerene så fine ut. Litt som Respons, som jeg har veldig sansen for, men aldri hørt..
    Hvordan låter de, hvis det er lov å spørre her?

    Mvh
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Her ser vi linkwitz i versjon fire og så et bilde av nest største Respons.edit; i neste innlegg.
    Mine er bygd, som du antyder, med Respons, som inspirasjon. Største forskjellen, utseendemessig, er at frontbaflene mine er vertikale, mens Respons skråer litt. Ekte pyramideform kan man si.

    lyden på mine er ikke å sammenligne, bygd av entusiast, men elementene er veldig bra. Edit delefitrene har ingenting å stille med i forhold til f.eks . Respons. Vurderer aktiv deling på de.

    fortell gjerne litt om audioteknologi studiet Sandli1. Hadde jeg vært yngre så ville jeg begynt på det ! Vet dog bare det min eldste sønn , som tar masteringenør har fortalt.

    mvh en våken Huldra i natten

    edit. Må nesten tilføye at finishen på mine er veldig enkel..... Malt Mdf i kasse, m ekstra baffel i furu limtre, beisa og lakkert. Perfekt til Huldras Hule (kjellerstua) dog.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    image.jpg
    respons, grand artist, mk 2
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Spiller nå pc musikk gjennom Stellu U 3 til min Krell KPS 20i CD/DAC. Stello er kobblet til med AES/EBU. Lyden er helt glimrende. Lurer på hvordan det blir når Krellen blir erstattet med Naim DAC. Krellen klarer naturligvis ikke å spille HD musikken min i sitt fulle potential, men kompenserer med sin enorme punch og musikalitet. God oppløsning er det også.
    STELLO U 3 anbefalles sterkt. Enormt godt produkt.

    Heisann Mishus!

    Veldig hyggelig at du er så godt fornøyd m U3!


    Jeg skal kjøpe en slik eller så slår jeg på stortTromma m DP 1 , tenker kanskje gjøre som testeren i 6moons; plassere den like ved lytteposisjon , og kjøre lange balanserte kabler til effekttrinna Eximus S1..

    mvh Huldra57
     

    Vedlegg

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Og da har Huldra litt kvaler m valget....

    lilletromme eller stortromme. Dvs U3 eller eximus DP1.. jeg har jo hatt den på lån, og vet hva den er god for....

    edit. Så det er bilde av Stello AI700 m Marten Coltrane mk 2 på Marten tråden i dag.
    Skal prøve å legge det inn her og. Bilde på CES 2014

    mvh Huldra, i tvil...

    Og takk for hyggelig PM Sandli1. Finner du mer info om AudioTeknologi på HIB, i Kongsberg , så legg det gjerne ut her. Generell info mange bør få med seg....
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hmm, gjør da som Ole Brumm.. Selv om ikke : ja takk begge deler holder..
    Forstår du sliter med valgets kvaler. Kan ikke være lett med hifi i 3 rom..

    :)

    Mvh
    Lyst til å høre mer Eximus S1 jeg..

    Og da har Huldra litt kvaler m valget....

    lilletromme eller stortromme. Dvs U3 eller eximus DP1.. jeg har jo hatt den på lån, og vet hva den er god for....

    edit. Så det er bilde av Stello AI700 m Marten Coltrane mk 2 på Masrten tråden i dag.
    Skal prøve å legge det inn her og. Bilde på CES 2014

    mvh Huldra, i tvil...

    Og takk for hyggelig PM Sandli1. Finner du mer info om AudioTeknologi på HIB, i Kongsberg , så legg det gjerne ut her. Generell info mange bør få med seg....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn