EXIMUS OG STELLOS VENNETRÅD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei dere med Stello U3 usb konverter :)
    Jeg lurer på hvilken usb driver dere bruker til denne? Jeg har til nå brukt xmos sin usb 2.0 driver.
    Skal Windows 10 funke uten å måtte legge inn noe spesiell driver?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.215
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir bare mer og mer imponert over denne nye P700 preampen til Stello ;). Den musikk kvaliteten den gjenngir, er beundrings verdig;). Meget Stort lydbilde med en enorm tyngde,ro,og stillhet mellom instrumentene, oppløst uten hardhet, utrulig tredimensjonalitet. ;). Sitter og tenker, den koster jo noen kroner, var det vært det, faktisk er det ikke mangen ganger i livet en kan føle det på kroppen, at det var vært å gjøre oppgraderingen. Denne gangen sitter fakktisk jeg igjen med en god følelse i skjel og sinn på akkurat det. Nettopp på grunnen av musikk gjengivelsen den presenterer og gir meg.;)

    Sender også en stor Takk til Andervik Audio for enorm Service og hjelpsomhet..;)

    Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av Stello P700. Såpass godt at den nå har fått fast plass i alteret ;)

    IMG_2278.jpg


    Deilig med bedre oppløsning, 3D, bedre dynamikk og sortere bakgrunn. Blir "dratt" inn i musikken på en deilig måte :)
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir bare mer og mer imponert over denne nye P700 preampen til Stello ;). Den musikk kvaliteten den gjenngir, er beundrings verdig;). Meget Stort lydbilde med en enorm tyngde,ro,og stillhet mellom instrumentene, oppløst uten hardhet, utrulig tredimensjonalitet. ;). Sitter og tenker, den koster jo noen kroner, var det vært det, faktisk er det ikke mangen ganger i livet en kan føle det på kroppen, at det var vært å gjøre oppgraderingen. Denne gangen sitter fakktisk jeg igjen med en god følelse i skjel og sinn på akkurat det. Nettopp på grunnen av musikk gjengivelsen den presenterer og gir meg.;)

    Sender også en stor Takk til Andervik Audio for enorm Service og hjelpsomhet..;)
    Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av Stello P700. Såpass godt at den nå har fått fast plass i alteret ;)

    Vis vedlegget 430892

    Deilig med bedre oppløsning, 3D, bedre dynamikk og sortere bakgrunn. Blir "dratt" inn i musikken på en deilig måte :)

    Gratulære! Fantastiske produkter Stello og Eximus. Nå er det bare og begynne å spare til en Eximus S3 så er kjeden hel ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.215
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takker. Jeg er veldig fornøyd med Stello P700. Dersom ikke Eximus S3 kommer snart, så er det faktisk større mulighet for at jeg ser den før deg. Jeg drar nemlig til München fredag 19 mai....
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Takker. Jeg er veldig fornøyd med Stello P700. Dersom ikke Eximus S3 kommer snart, så er det faktisk større mulighet for at jeg ser den før deg. Jeg drar nemlig til München fredag 19 mai....
    Synd det tar litt tid å få den hit.
    Håper du får sett og hørt på den i Munchen, blir artigt og høre eventuelt hva du synst. ;)
     
    Sist redigert:

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Takker. Jeg er veldig fornøyd med Stello P700. Dersom ikke Eximus S3 kommer snart, så er det faktisk større mulighet for at jeg ser den før deg. Jeg drar nemlig til München fredag 19 mai....
    Synd det tar litt tid å få den hit.
    Håper du får sett og hørt på den i Munchen, blir artigt og høre eventuelt hva du synst. ;)
    Hei,

    Kan du kort fortelle hva som er forskjellen lydmessig mellom DA100Mk2 og D700? Har DA100 boksen i dag.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Takker. Jeg er veldig fornøyd med Stello P700. Dersom ikke Eximus S3 kommer snart, så er det faktisk større mulighet for at jeg ser den før deg. Jeg drar nemlig til München fredag 19 mai....
    Synd det tar litt tid å få den hit.
    Håper du får sett og hørt på den i Munchen, blir artigt og høre eventuelt hva du synst. ;)
    Hei,

    Kan du kort fortelle hva som er forskjellen lydmessig mellom DA100Mk2 og D700? Har DA100 boksen i dag.

    Stello DA100MKII er en megen god dac til prisen. jeg har den i annlegg 2, forskjellen mellom dem er at det er større lydbilde, mørkere bakgrunn, bedre oppløsning, lettere å høre mikrodetaljer, det er stillere i lydbildet slik at alt blir bedre deffinert. så en skal lete litt etter en så god dac som DA100MKII er til prisen.
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Takker. Jeg er veldig fornøyd med Stello P700. Dersom ikke Eximus S3 kommer snart, så er det faktisk større mulighet for at jeg ser den før deg. Jeg drar nemlig til München fredag 19 mai....
    Synd det tar litt tid å få den hit.
    Håper du får sett og hørt på den i Munchen, blir artigt og høre eventuelt hva du synst. ;)
    Hei,

    Kan du kort fortelle hva som er forskjellen lydmessig mellom DA100Mk2 og D700? Har DA100 boksen i dag.

    Stello DA100MKII er en megen god dac til prisen. jeg har den i annlegg 2, forskjellen mellom dem er at det er større lydbilde, mørkere bakgrunn, bedre oppløsning, lettere å høre mikrodetaljer, det er stillere i lydbildet slik at alt blir bedre deffinert. så en skal lete litt etter en så god dac som DA100MKII er til prisen.
    Mange takk for din vurdering, og om jeg tolker vurderingen din riktig er DA100Mk2 nesten på høyde med D700. Det er jo godt å høre. Ja, så er det jo alltid en vurdering om den siste cm bedre lyd er verdt prisen. Matching i eget anlegg er jo også en faktor å ta hensyn til.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Kan du kort fortelle hva som er forskjellen lydmessig mellom DA100Mk2 og D700? Har DA100 boksen i dag.

    Stello DA100MKII er en megen god dac til prisen. jeg har den i annlegg 2, forskjellen mellom dem er at det er større lydbilde, mørkere bakgrunn, bedre oppløsning, lettere å høre mikrodetaljer, det er stillere i lydbildet slik at alt blir bedre deffinert. så en skal lete litt etter en så god dac som DA100MKII er til prisen.
    Mange takk for din vurdering, og om jeg tolker vurderingen din riktig er DA100Mk2 nesten på høyde med D700. Det er jo godt å høre. Ja, så er det jo alltid en vurdering om den siste cm bedre lyd er verdt prisen. Matching i eget anlegg er jo også en faktor å ta hensyn til.
    Hadde DA100MKll nesten vært på høyden med D700 hadde jeg mest sannsynig solgt den;). DA100 er god til den prisen som den innehar pr i dag. Det er mer en noen cm i dybde,høyde, vidde i lydbildet på D700, så er det jo slik at folk må sette prisleiet sitt etter sine behov, men vil man ha best mulig lyd kommer man ikke utenom en god dac og resten av kildene.

    9BB52B16-E179-41C9-90BE-8DB76C4206F4.jpg
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Hei,

    Kan du kort fortelle hva som er forskjellen lydmessig mellom DA100Mk2 og D700? Har DA100 boksen i dag.

    Stello DA100MKII er en megen god dac til prisen. jeg har den i annlegg 2, forskjellen mellom dem er at det er større lydbilde, mørkere bakgrunn, bedre oppløsning, lettere å høre mikrodetaljer, det er stillere i lydbildet slik at alt blir bedre deffinert. så en skal lete litt etter en så god dac som DA100MKII er til prisen.
    Mange takk for din vurdering, og om jeg tolker vurderingen din riktig er DA100Mk2 nesten på høyde med D700. Det er jo godt å høre. Ja, så er det jo alltid en vurdering om den siste cm bedre lyd er verdt prisen. Matching i eget anlegg er jo også en faktor å ta hensyn til.
    Hadde DA100MKll nesten vært på høyden med D700 hadde jeg mest sannsynig solgt den;). DA100 er god til den prisen som den innehar pr i dag. Det er mer en noen cm i dybde,høyde, vidde i lydbildet på D700, så er det jo slik at folk må sette prisleiet sitt etter sine behov, men vil man ha best mulig lyd kommer man ikke utenom en god dac og resten av kildene.

    Vis vedlegget 491823
    Ja, det blei vel litt uklart fra min side. Det jeg mener med "siste cm" er ment sånn: Fullgod super naturlig lyd som produsent har ment det = 100 cm. Og nesten like fullgodt = 99 cm. DA100 MK2 er et funn til prisen. Og jeg setter pris på er at den ikke har volum regulering og en velbygd strømforsyning, det høres.
     

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    Vurderer nedskalering og har ett sett Eximus S1 mk2 og forforsterkeren DP1 med DAC dersom noen skulle være interessert :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn