ANMs Analoge Ablegøyer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Brukt kvelden til lodding, utført med faglig dyktighet slik læreren min på yrkesskolen banket i oss. Kaldloddinger og rottereir ble ikke akseptert. Ende med grøftekabelen, da den smatt så godt inn i pluggen.


    Vis vedlegget 431055
    Jeg var faktisk ute i garasjeboden og prøvde meg på det samme nå, og fytti h.... så dårlig jeg er til å lodde! Skulle ikke tro at å lodde RCA-plugger på kabler var så vanskelig, men jeg fikk i alle fall bannet på én, etter å ha ødelagt en, i enden på en Belden 1505. Får prøve meg på resten i morgen.

    Takke meg til hullkomponenter i kretskort. Det får jeg sånn noenlunde til, men dette ble bare griseri.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hender jo man blir lei enkelte musikktyper, og oppdager at det låter friskt igjen hvis man gir det en sjanse senere. Har som sagt prøvd å bli voksen og like ordentlig musikk noen ganger jeg også, men kommer alltid tilbake til metal og tunge, forvrengte gitarer. Trikset er kanskje å få til det rette trøkket i mellombassen og nedre mellomtone som gjør at man føler musikken sånn den er ment å føles, og akkurat det opplevde jeg at anlegget ditt klarte helt fint. Så pøs på med metal, og bare påstå at jeg "tvang deg", hvis det får deg til å føle deg bedre... :)

    Den forbaskede MM'en var slett ikke så dum. Keep us posted etterhvert som du blir bedre kjent med den.
    Godt du endelig fikk hørt NAS. :) Låt det som en analytisk CD-spiller, synes du! ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken Metallica-plate/-pressing spilte dere? De har mye rart på samvittigheten. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ah... Den bør det være bra lyd på. :) Har en repress på dobbel 180g som jeg er fornøyd med. De finnes i doble 45rpm utgaver også, som i teorien låter enda bedre, men jeg avskyr 45rpm. ;)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Ja, 45rpm skal låte bedre, men hvor mye bedre låter de egentlig? Har en 5-6 slike audiofile 45er og visst er det morsomt, men er usikker på om disse mikroskopiske forbedringene er vært å hoppe opp av sofaen mellom hvert til annenhvert spor, i sær om du faktisk liker musikken. Tror egentlig vi snakker litt gimmick.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Enig. Og med typiske 180g 2LP-utgaver av gamle entimes album blir det god nok plass til rillene på en plateside likevel, med bare 2-3 låter pr. side.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Venter framan til gards, tidlig opp for å bake, gjøre godt førsteinntrykk. Uansett hva besøket mener om lyden i grotta, kommer jeg til å si til kona at han elsket den og ikke hadde hørt bedre.

    Vis vedlegget 430977
    Du kan iallfall si til henne at han syns det låt fint og syns du hadde et meget velspillende anlegg som taklet metal helt ypperlig, på tross av noe lav følsomhet på høyttalerne. :)

    Neida, dette var et meget trivelig besøk i et flott lytterom med et kult anlegg jeg fint kunne levd med selv, og vel så det. Det ble spilt litt av hvert, men som den gode verten trådstarter er tok han hensyn til mine preferanser for musikk av den tyngre sorten, og det ble spilt bl.a. Metallica som låt svært bra med den nye MM pu'en fra AT som jeg fikk være med å ta jomfrudommen på. Som jeg sa når vi satt og hørte på, "det er sånn man vil at den plata skal låte".

    Tusen takk for at jeg fikk komme, hadde det veldig hyggelig og kaffen smakte utmerket!
    Noe av det herlige med HFS!
     
    A

    ANM

    Gjest
    Jepp, Herr Doctor, det er den sosiale biten som er trekkplasteret for min aktivitet her inne.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Gode loddinger begynner med en god loddebolt og ordentlige spisser. Min 50W for å lodde plugger - og helst med temp.kontroll.... ;)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Om man har lyst på en bolt kan man likegodt slenge penger på bordet å kjøpe en god Weller. Den har du livet ut.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hender jo man blir lei enkelte musikktyper, og oppdager at det låter friskt igjen hvis man gir det en sjanse senere. Har som sagt prøvd å bli voksen og like ordentlig musikk noen ganger jeg også, men kommer alltid tilbake til metal og tunge, forvrengte gitarer. Trikset er kanskje å få til det rette trøkket i mellombassen og nedre mellomtone som gjør at man føler musikken sånn den er ment å føles, og akkurat det opplevde jeg at anlegget ditt klarte helt fint. Så pøs på med metal, og bare påstå at jeg "tvang deg", hvis det får deg til å føle deg bedre... :)

    Den forbaskede MM'en var slett ikke så dum. Keep us posted etterhvert som du blir bedre kjent med den.
    Godt du endelig fikk hørt NAS. :) Låt det som en analytisk CD-spiller, synes du! ;)
    Kan ikke akkurat si det nei, uten at jeg føler jeg egentlig kan si noe som helst om hvordan selve drivverket låt. :) Det var iallfall veldig tydelig hvor mye bytte av pu har å si for lyden, og hvordan det alene kan tilpasse lyden til forskjellige preferanser og innspillinger. Det spilte uansett bra, og det er slett ikke umulig at jeg også melder meg inn i NAS'er klubben, dog med en noe mer beskjeden spiller. Men føler ikke lenger noen angst for å ende opp med et analytisk cd-spillerhelvete av en platespiller hvis så skjer. ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Om man har lyst på en bolt kan man likegodt slenge penger på bordet å kjøpe en god Weller. Den har du livet ut.
    Joda, men Biltema'n kostet en fjerdedel, og det er nok ikke den som er flaskehalsen her. ;) Den har allerede holdt en ti års tid.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hender jo man blir lei enkelte musikktyper, og oppdager at det låter friskt igjen hvis man gir det en sjanse senere. Har som sagt prøvd å bli voksen og like ordentlig musikk noen ganger jeg også, men kommer alltid tilbake til metal og tunge, forvrengte gitarer. Trikset er kanskje å få til det rette trøkket i mellombassen og nedre mellomtone som gjør at man føler musikken sånn den er ment å føles, og akkurat det opplevde jeg at anlegget ditt klarte helt fint. Så pøs på med metal, og bare påstå at jeg "tvang deg", hvis det får deg til å føle deg bedre... :)

    Den forbaskede MM'en var slett ikke så dum. Keep us posted etterhvert som du blir bedre kjent med den.
    Godt du endelig fikk hørt NAS. :) Låt det som en analytisk CD-spiller, synes du! ;)
    Kan ikke akkurat si det nei, uten at jeg føler jeg egentlig kan si noe som helst om hvordan selve drivverket låt. :) Det var iallfall veldig tydelig hvor mye bytte av pu har å si for lyden, og hvordan det alene kan tilpasse lyden til forskjellige preferanser og innspillinger. Det spilte uansett bra, og det er slett ikke umulig at jeg også melder meg inn i NAS'er klubben, dog med en noe mer beskjeden spiller. Men føler ikke lenger noen angst for å ende opp med et analytisk cd-spillerhelvete av en platespiller hvis så skjer. ;D
    Flott. :) Hvavardetjegsa?! ;)

    Endpoint hooker deg nok opp med en flott combo. ;)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Finnes ingen beskjedne NAS spillere. Godlyd i alle modeller. Du som liker musikken tung, må ha et britisk tungmetall drivverk.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg lodder tidevis nokså mye, også nokså feite plugger. Det er en befrielse å ha 80W i bakhånda - men riktig or ren spiss er faktisk også viktig.
    Weller ( og andre) har en tip cleaner i noen små bokser... sverger til dette og våt svamp.....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hender jo man blir lei enkelte musikktyper, og oppdager at det låter friskt igjen hvis man gir det en sjanse senere. Har som sagt prøvd å bli voksen og like ordentlig musikk noen ganger jeg også, men kommer alltid tilbake til metal og tunge, forvrengte gitarer. Trikset er kanskje å få til det rette trøkket i mellombassen og nedre mellomtone som gjør at man føler musikken sånn den er ment å føles, og akkurat det opplevde jeg at anlegget ditt klarte helt fint. Så pøs på med metal, og bare påstå at jeg "tvang deg", hvis det får deg til å føle deg bedre... :)

    Den forbaskede MM'en var slett ikke så dum. Keep us posted etterhvert som du blir bedre kjent med den.
    Godt du endelig fikk hørt NAS. :) Låt det som en analytisk CD-spiller, synes du! ;)
    Kan ikke akkurat si det nei, uten at jeg føler jeg egentlig kan si noe som helst om hvordan selve drivverket låt. :) Det var iallfall veldig tydelig hvor mye bytte av pu har å si for lyden, og hvordan det alene kan tilpasse lyden til forskjellige preferanser og innspillinger. Det spilte uansett bra, og det er slett ikke umulig at jeg også melder meg inn i NAS'er klubben, dog med en noe mer beskjeden spiller. Men føler ikke lenger noen angst for å ende opp med et analytisk cd-spillerhelvete av en platespiller hvis så skjer. ;D
    Flott. :) Hvavardetjegsa?! ;)

    Endpoint hooker deg nok opp med en flott combo. ;)
    Joa, men ikke noe er som å høre med egne ører før man danner seg en mening. :)

    Tviler jeg ikke på, det ligger jo noe greier ute på torget nå som ser ok ut. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Finnes ingen beskjedne NAS spillere. Godlyd i alle modeller. Du som liker musikken tung, må ha et britisk tungmetall drivverk.
    Når du sier det på den måten er det jo ikke noe mer å lure på, du har helt rett. Tungmetall platespiller til å spille tunge metal skiver på, makes perfect sense. Skikkelig glad jeg ikke gikk for en lettvekter som Rega, nå. :rolleyes:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jada. Fin Ace Spacedeck/Jelco-pakke fra Endpoint, og faktisk en 294 også på brukten.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Siden min gjest ikke var klar over hvor nevrotisk jeg er og at hans misnøye med mitt stereomøbel ville brenne seg fast, har jeg nå brukt litt tid på å lete etter noe mer akseptabelt for å finne roen. Kikket gjennom de universelle kommersielle løsningene, men innser nok at noe custom er svaret. Så nå sonderer jeg terrenget etter dyktige møbelsnekkere som kan lage det jeg ønsker. Tips mottas med takk. Helst innenfor distriktets grenser.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nekter å kommentere før skruene står rett vei! ;)


    ....Neeeeida. Har trua! AT-150MLX imponerte meg i alle fall stort en gang, og dette er vel en etterfølger 2-3 generasjoner senere?

    Fint bilde, forresten. Dette er ikke iPhone? :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Takk! Du får stikke innom og låne den et øre mens jeg ennå har den.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Siden min gjest ikke var klar over hvor nevrotisk jeg er og at hans misnøye med mitt stereomøbel ville brenne seg fast, har jeg nå brukt litt tid på å lete etter noe mer akseptabelt for å finne roen. Kikket gjennom de universelle kommersielle løsningene, men innser nok at noe custom er svaret. Så nå sonderer jeg terrenget etter dyktige møbelsnekkere som kan lage det jeg ønsker. Tips mottas med takk. Helst innenfor distriktets grenser.
    Huff da, ante ikke at du var så mottagelig for velment kritikk at du umiddelbart kom til å sette himmel og jord i bevegelse av min lille bemerkning. Men du kommer til å takke meg når du får hivd ut den bestå hylla, det tror jeg nesten helt sikkert. :D Jeg står uansett for det jeg sa, den benken står ikke i stil til resten av anlegget. :)

    Du må forresten gjerne komme hit og ta Solid Tech radius i nærmere øyensyn, hvis du er åpen for ferdiglagde løsninger også. Relativt fleksibelt, plass til brede og dype komponenter, og såvidt jeg vet kan man bestille ben i ønskete lengder for å få den åpningen mellom hyllene man trenger.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Fett oppsett ANM. Fikk lyst til å stikke innom med en sixpack :cool:
     
    A

    ANM

    Gjest
    Venter framan til gards, tidlig opp for å bake, gjøre godt førsteinntrykk. Uansett hva besøket mener om lyden i grotta, kommer jeg til å si til kona at han elsket den og ikke hadde hørt bedre.

    Vis vedlegget 430977
    Dette er fra Raade bakeri borte i gata, ikke skryt:)
    Råde bakeri via Kiwi. Berserkr kom med noe jævla gode wienerbrød som fikk mine til å smake som det du finner på gulvet under brødskjærer maskinen. Neste gang skal jeg forberede meg bedre, nekter å bli overgått av noen pokkers Drammensere!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Venter framan til gards, tidlig opp for å bake, gjøre godt førsteinntrykk. Uansett hva besøket mener om lyden i grotta, kommer jeg til å si til kona at han elsket den og ikke hadde hørt bedre.

    Vis vedlegget 430977
    Dette er fra Raade bakeri borte i gata, ikke skryt:)
    Råde bakeri via Kiwi. Berserkr kom med noe jævla gode wienerbrød som fikk mine til å smake som det du finner på gulvet under brødskjærer maskinen. Neste gang skal jeg forberede meg bedre, nekter å bli overgått av noen pokkers Drammensere!
    Ja, altså... jeg visste jo ikke at du hadde bakverk på lur, så jeg tenkte det var veloppdragent av meg å ikke komme tomhendt og bare snylte kaffe. Men det var absolutt ikke noe galt med det du serverte heller, jeg elsker usunt bakverk og trøkker gjerne i meg både skolebrød og kanelboller i svake øyeblikk. Hadde jeg ikke vært nødt til å utvise et visst snev av selvkontroll hadde jeg antageligvis støvsugd hele fatet rent før jeg reiste hjem.

    Neste gang kan du jo ha marsipanbløtkake på lur, det er ikke så lett å overgå. :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Bomkjøp?

    Hmmm, lurer litt på denne. 13g blir litt tungt. Basert på vekten på skruer og headshell AT tilbyr skulle man tro at de mener høy effektiv masse og myke oppheng er en vinner.


    AAA18.jpg
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Rebooting er i vinden, så følte jeg likegodt kunne stede gamle synder fra skurketråden til hvile og starte en ny. Skjer noen småting om dagen, nytt er på vei inn, noe til test, annet litt mer permanent. Har jo vært her på HFS noen timer, men må vel legge ut et oversiktsbilde over alteret slik det står nå. Har noen små ombygningsplaner for stua, men det tar jeg etterhvert som det skjer.

    Vis vedlegget 430811
    Noen oppsett får man liksom følelsen av at man kan se at låter skambra. Dette er et av de. Lekkert utstyr som tilsynelatende er sunt plassert. Very nice :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er nok flere i Skedsmo Audio.
    Men siden døra di er åpen for forvrengte gitarer. Prøv Extreem med III sides to every story og den siste til Dreamtheater. Husker ikke i farten hva den het.

    Begge er godt produsert. Og er musikk jeg ivertfall liker. Ikke at det tøffeste heller
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn