ANMs Analoge Ablegøyer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.811
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tenkte også beis ville gjort seg på det headshellet. Flott anlegg og flott tråd forresten !
     
    A

    ANM

    Gjest
    Må begynne å lese specs nøyere! Bestilte heldigvis to stumper til mitt lille kabelprosjekt. Kanke henge grøftekabler på Daisen! Grått blir til svart med en strømpe. Bare 5 pin pluggen kommer snart....

    AAA7.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Aaaa, sooooo..... Tanken med beis eller tusj (som på mange måter er beis med en applikator) var at det vil trenge inn, dampe av, og legge igjen lite annet enn pigmentene, som i sin tur antageligvis veier lite og ikke endrer treverkets mekaniske egenskaper i nevneverdig grad.

    Er det allerede lakkert, så må man nok legge et nytt lag med ettellerannet utenpå, og det krever nok mer å få det fint.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    FUNDAMENT?

    Hva står utstyret ditt oppå? Tenkte på det helt i bånn.
    Bare noe jeg slengte i sammen av gulvrestene til konas bibliotek, samt 48x48, bitumen og svartlakkert list
    Vurdert massiv stein? I den grad parketten tåler det?

    Det slår meg at de massive steinene jeg har høyttalerne på - i alle fall placebomessig - gir en form for autoritet i forhold til nevroser knyttet til vibrasjoner...

    Millioner år gammel massiv stein er i alle fall analogt så det holder!

    Tweakehilsen fra sv-hv
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Nå står anlegget på betongfundamentet, men vurderer en sandfylt hylle til platespilleren.... Stein er stilig men sand er bedre.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Betongen er vel ganske død, og Dais trenger vel ikke så mye hjelp sånn sett?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Massiv stein, been there done that...= Vibrasjoner.. Ifht på objekter av litt tyngde.. :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Nei, tallerken er massiv, men armbasen er mer utsatt. Har ingen reelle problemer alltså, men du vet...disse små detaljene.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Massiv stein, been there done that...= Vibrasjoner.. Ifht på objekter av litt tyngde.. :)
    Steinen må vel veie (en del) mer enn det som står oppå for at det skal være noe poeng?

    Det er ikke noe poeng i å ha en platespiller på en steinflis fra Flisekompaniet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lyst til å finne et sånt selvbalanserende, vannrett verktøybord med steinplate å bruke tip platespillerunderlag. :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Skikkelig lekkert, ANM! Tviler ikke et øyeblikk på at den (kjeller)stuen er et godt sted å være for både bilde og lyd :)

    Siden du nevner endringer over tid kan jeg jo legge ved et bilde til inspirasjon :D

    Vis vedlegget 430822
    Du fortjener bank Karmana! Kan ikke gjøre slikt med meg. Undertrykker lystene så godt jeg kan. Nå har jeg begynt å forberede kona. Evidence vil jeg ha! Må bare bli ferdig med badene. :( Hvem trenger pene bad?....Men trenger kona.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Så lenge du føler at du ha et sterkere behov for kona enn alle tingene i man cave'n, så er du lykkelig gift. Eller noe.. Stockhomsyndromet kan være en alternativ forklaring, men vi lar det ligge.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Elsker kona mi ja! Men ærlig talt, før jeg bruker 800000,- på høyttalere skal jeg ha hørt mer. Vurderte sterkt Evidence Temptation i fjor, men turte ikke, egentlig glad for i dag. C4 er ikke no dritt det heller alltså...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Elsker kona mi ja! Men ærlig talt, før jeg bruker 800000,- på høyttalere skal jeg ha hørt mer. Vurderte sterkt Evidence Temptation i fjor, men turte ikke, egentlig glad for i dag. C4 er ikke no dritt det heller alltså...
    Drømmer er livets krydder.......ja bare man ikke går i årevis og drømmer om dasser ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    God tilnærming til livet, tror jeg.

    800kkr for høyttalere? Jeg tror du gjør lurt i å rekognosere terrenget utenfor kommersielle ferdighøyttalere først, Sluket f.eks. Ikke gitt at det er retningen for deg, men en øyeåpner for hvilke bremser som settes i sving i prosessen som ender i kommersielt produkt.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Orker ikke evighetsprosjekter med tvilsom finish. Høyttalere skal være ett møbel også. Jeg kjenner meg selv best. Sløydanlegg er ikke for meg.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Evighetsprosjekter er et valg. Og det er helt greit å velge det bort. Lurt, til og med.

    Men å gjøre seg kjent med hvilke muligheter som ligger i skikkelig DIY, det er en øyeåpner. Sløyd med tvilsom finish trenger det heller ikke å være.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Jeg forstår hva du mener Zomby, men er smertelig klar over egne begrensninger, en av de er tålmodighet. Om det ikke skal ende som sløyd, må jeg få hjelp, adekvat hjelp krever et godt nettverk og likefullt en dyp lomme. Nei, min venn, kan beundre andres skaperverk, men det er ikke veien for meg. Og om dine øyne er så åpne og det er så enkelt, hvorfor sitter ikke du med en tro kopi av denne sløydriggen?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    For mitt vedkommende stopper det på fravær av 800kkr til høyttalere.... :D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser den. Jeg bor trangt, i byen... Ser ikke bort fra at jeg kan ende med å flytte etterhvert. Gir det et valg og et statsbudsjett før jeg bestemmer meg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Elsker kona mi ja! Men ærlig talt, før jeg bruker 800000,- på høyttalere skal jeg ha hørt mer. Vurderte sterkt Evidence Temptation i fjor, men turte ikke, egentlig glad for i dag. C4 er ikke no dritt det heller alltså...
    Drømmer er livets krydder.......ja bare man ikke går i årevis og drømmer om dasser ;)
    En mann og hans drømmer. ;)

     
    A

    ANM

    Gjest
    Skal, skal ikke? Peisen som jeg ikke har hjerte til å rive, men representerer et kompromiss og trigger mine symmetri-nevroser.
    Mitt gamle klasse A trinn samler støv..


    AAA11.jpg
     
    A

    ANM

    Gjest
    Venter framan til gards, tidlig opp for å bake, gjøre godt førsteinntrykk. Uansett hva besøket mener om lyden i grotta, kommer jeg til å si til kona at han elsket den og ikke hadde hørt bedre.

    AAA12.jpg
     
    A

    ANM

    Gjest
    Ja, det slo meg også.. Må kanskje balansere det noe. Hmm, har noen timer på finne den perfekte setning.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hiv ut den jævla peisen, har hivd ut to fra huset her. Det er ikke arti før du er ferdi for det er en drittjobb :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hiv ut den jævla peisen, har hivd ut to fra huset her. Det er ikke arti før du er ferdi for det er en drittjobb :)
    Tell me about it! ;)

    Selv gikk jeg fra dette:

    peis.jpg


    via:

    pipe.jpg


    og:

    gulv.jpg


    ...Til dette:

    ovn.jpg


    ..sommeren for snart tre år siden. I 30 plussgrader. ;) Grusom jobb, men vel verdt det. Vel verdt å betale noen for å slippe å streve med også, i etterpåklokskapens navn! ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    For godt, strengt tatt, til en normalt stor enebolig, men la oss ikke kuppe tråden til ANM med peisovnen min. ;)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Min svært hyggelige gjest har reist etter en formiddag med litt metall. Siste bit til mitt lille kabelprosjekt har kommet. Plugg uten strekkavlast. Litt epoxy og krympestrømpe løser kanskje det.


    AAA13.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Har selv god erfaring med Cardas sin hodetelefonkabel til platespillerbruk. Billig og lett tøyelig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Venter framan til gards, tidlig opp for å bake, gjøre godt førsteinntrykk. Uansett hva besøket mener om lyden i grotta, kommer jeg til å si til kona at han elsket den og ikke hadde hørt bedre.

    Vis vedlegget 430977
    Du kan iallfall si til henne at han syns det låt fint og syns du hadde et meget velspillende anlegg som taklet metal helt ypperlig, på tross av noe lav følsomhet på høyttalerne. :)

    Neida, dette var et meget trivelig besøk i et flott lytterom med et kult anlegg jeg fint kunne levd med selv, og vel så det. Det ble spilt litt av hvert, men som den gode verten trådstarter er tok han hensyn til mine preferanser for musikk av den tyngre sorten, og det ble spilt bl.a. Metallica som låt svært bra med den nye MM pu'en fra AT som jeg fikk være med å ta jomfrudommen på. Som jeg sa når vi satt og hørte på, "det er sånn man vil at den plata skal låte".

    Tusen takk for at jeg fikk komme, hadde det veldig hyggelig og kaffen smakte utmerket!
     
    A

    ANM

    Gjest
    Kan vel ikke annet enn å takke på det ydmykeste, alltid hyggelig for en vert om gjesten er fornøyd. Også veldig glad du tvang meg til å åpne døren for musikk av den tyngre sort igjen. Skal ikke se bortifra at det finnes noen metalltitler på neste bestilling fra platesjappa.

    Ja, den forbaskede MMen overrasket litt. Skal bli spennende å få testet den ut grundig fremover.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hender jo man blir lei enkelte musikktyper, og oppdager at det låter friskt igjen hvis man gir det en sjanse senere. Har som sagt prøvd å bli voksen og like ordentlig musikk noen ganger jeg også, men kommer alltid tilbake til metal og tunge, forvrengte gitarer. Trikset er kanskje å få til det rette trøkket i mellombassen og nedre mellomtone som gjør at man føler musikken sånn den er ment å føles, og akkurat det opplevde jeg at anlegget ditt klarte helt fint. Så pøs på med metal, og bare påstå at jeg "tvang deg", hvis det får deg til å føle deg bedre... :)

    Den forbaskede MM'en var slett ikke så dum. Keep us posted etterhvert som du blir bedre kjent med den.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Nei, må si jeg har fått øynene opp for AT. Pickupene er støgge som juling, men jaggu sporer de noe så...

    Siden du reintroduserte meg for sjangeren, kan det hende jeg ønsker noen tips om vellydende plater etterhvert.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Brukt kvelden til lodding, utført med faglig dyktighet slik læreren min på yrkesskolen banket i oss. Kaldloddinger og rottereir ble ikke akseptert. Ende med grøftekabelen, da den smatt så godt inn i pluggen.


    AAA14.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    Også fått opp øya (og øra) for AT. Kjøpte en 540ML, spiller sånn jeg vil ha rock servert og sporer som en plog i varm matjord. Der andre pick,uper hopper ut av rilla ligger den støtt som fjell.

    Nei, må si jeg har fått øynene opp for AT. Pickupene er støgge som juling, men jaggu sporer de noe så...

    Siden du reintroduserte meg for sjangeren, kan det hende jeg ønsker noen tips om vellydende plater etterhvert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn