Zone 2 Pioneer/Yamaha frustrasjon

AJ84

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
285
Antall liker
52
Har akkurat insett at jeg er missfornøyd med surroundreceiveren jeg kjøpte i 2018.. Det gjelder Zone 2 mulighetene jeg ville benytte meg av etter vi bygde om stua. Her ble det slik at det er to godstoler i tv-stua med hjemmekino men gjorde det slik at tv kan dras ut av veggen og vris mot sofa plassert i andre enden av stua. Her ble jo lyden fra hjemmekinoen ''langt" borte og bruke høyttalerne i tv er enda dårligere alternativ. Så jeg klasket opp ett par bokhyllehøyttalere og koblet dem opp mot Zone 2 på receiveren og tenkte dette var jo en bra løsning. Men... Oj hvor jeg har feilsøkt, fikk jo ikke ut lyd fra de nye høyttalerne og etter mye om og men så fant jeg en tråd der det sto at Zone 2 virker ikke på digitale innganger. Dette ser jo ut til å stemme da dem spiller opp når CD spilleren kobles opp. Den er i tillegg meget tungvindt å bruke, må sette fjernkontrollen i egen Zone2 modus og da virker den ikke som vanlig før man resetter den tilbake til main-modus. Fant en knapp på fronten på receiveren som var enklere å bruke men den er tidsbegrenset, syns ikke jeg får nok tid før den settes tilbake. Så finner jeg også ut at equalizer og loudness heller ikke kan justeres på Zone 2.. Eh.. er vel bedre å sette opp egen forsterken istedenfor dette begrensede systemet. Men så var det å få det godkjent hos kona... Forsterkeren er forresten en Pioneer VSX-933 men leser at Yamaha hjemmekinoene har samme oppsett. Har noen en god løsning her?
 
Topp Bunn