Zingali Overture 2

HOLBERG1970

Medlem
Ble medlem
08.06.2007
Antall liker
0
Halløj i stuen !

Jeg er blevet interesseret i disse højttalere, og kunne godt tænke mig at give dem et lyt.

Men , men !!! De er desværre udgået og er derfor svære at komme til at lytte til. Men har da ladet mig fortælle at der er en afløser på vej ;)

Findes der nogle som ejer- eller har hørt disse flotte højttalere vil jeg gerne høre lidt omkring lytteindtryk m.m

På forhånd tak

Vedlegg

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hej Holberg

Jeg har hørt disse HT spille på to stk GM-20. Stort pulserende lydbilde. 3D og masser af body og dynamikk. Komboen gjorde et voldsomt intrykk på mig.

Mvh Asbjørn

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,hvis du ikke er opplåst i stativversjon,har Audioaktøren i Horten et par gulvmodeller stående,hørt de 2 ganger på rørutstyr på set og PP de låter godt...flott finish...og selges iflg Terje til en svæert fordelaktig pris...ring å hør med de... ;Dde ser i allefall veldig like ut,kontra dine stativer på bilde...følsomheten var visst 93db...rålekre saker...men jeg er klipsched.... så jeg blir der ;D

HOLBERG1970

Medlem
Ble medlem
08.06.2007
Antall liker
0
Hej Asbjørn og ixos !

Mange tak for jeres besyv. Zingali er afgjort nogle højttalere som jeg skal lytte nærmere til... Rør skulle så og sige gå perfekt sammen med Zingali.. Jeg må se om jeg kan finde et sæt som jeg kan få lyttet lidt til ;)

Har i øvrigt bemærket de Zingali som Terje har tilsalg.... Men de bliver helt sikkert for store til mit rum... Hvis han kunne fremtrylle et sæt Overture 2 ville jeg godt kunne være svært interesseret ;)

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
151
Torget vurderinger
6
Jeg har hatt disse høyttalerene i flere år. Har stort sett bare brukt dem men triodeforsterkere.De spiller nå sammen med en forsterker på 2x8Watt. Dette går meget bra. Høyttalerene er dynamiske og meget oppløste. Du får en veldig følelse av å være tilstede i musikken når de spiller. Fungerer bra ved lave volumer også. Dette er viktig for meg da jeg bor i blokk og må ta hensyn til naboer samtidig vil jeg ha med meg "all" musikken. Dette får jeg ved Zingali.Synes disse fine høyttalerene har fått for lite oppmerksomhet her hjemme.

HOLBERG1970

Medlem
Ble medlem
08.06.2007
Antall liker
0
Hej Knut..

Mange tak for de ord. Så er der ikke noget at sige til, at de sjældent er udbudt til salg på bruktmarkedet ;)

Kunne godt tænke mig at købe et sæt. Hvis der er nogle som ejer- eller kender nogle som gerne vil sælge et sæt, er jeg meget interessseret :)

Topp Bunn