Yttercover

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Har alltid kjøpt den stive typen yttercover, men som VidarP påpekte i en annen tråd så blir lesbarheten mye bedre med myke cover og plateryggen i åpningen av coveret. Kjøpte inn 50 stk av den myke typen, men disse er så og si ubrukelige da plasten er alt for tynn.

Så nå jeg er på jakt etter myke cover, men med litt tykkelse på plasten. Noen som har kjøpt fra Bigg Dipper eller The Garden? (eller andre i Norge, styrer unna US p.g.a fraktkostnader.)

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
194
Sted
Trondheim
Minutten skrev:
Har alltid kjøpt den stive typen yttercover, men som VidarP påpekte i en annen tråd så blir lesbarheten mye bedre med myke cover og plateryggen i åpningen av coveret. Kjøpte inn 50 stk av den myke typen, men disse er så og si ubrukelige da plasten er alt for tynn.

Så nå jeg er på jakt etter myke cover, men med litt tykkelse på plasten. Noen som har kjøpt fra Bigg Dipper eller The Garden? (eller andre i Norge, styrer unna US p.g.a fraktkostnader.)
Kjøper mine fra Apollon i Bergen. www.apollon.no/
Disse er ikke for tynne, du er jo fast på avd klassisk så du har sikkert sett
dem der på mine plater.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Takk for tips. Men det så ikke ut som om de solgte på nett. Jeg kan jo og sjekke om den lokale platebutikken kan skaffe andre en de jeg kjøpte sist.

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.126
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Minutten skrev:
Kjøpte inn 50 stk av den myke typen, men disse er så og si ubrukelige da plasten er alt for tynn.
Må bare spørre, da jeg snart skal bestille yttercover selv; hva legger du i :
Minutten skrev:
(-) er så og si ubrukelige da plasten er alt for tynn.
Revner de ved berøring, eller er det noe annet problem?

Siste batch cover jeg kjøpte selv, var de tynne/glassklare coverne Lite Nytt selger, og de er jo en åpenbaring
i gjennomsiktighet (pun intended), så jeg er nysgjerrig på hva slags sekunda vare du har vært uheldig
å komme bort i...?

Vennlig hilsen

Morten

PS det ble visst nesten tekstreklame, mitt forhold til Lite Nytt, er kun som postordrekunde, så er det sagt. DS

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det lurte jeg på også Lagga. Selv har jeg pleid å kjøpe 100-pk fra Elusive av den myke typen uten lukking, og har vært storfornøyd. Aldeles geniale yttercover har det vært, en fryd å la platene gli ned i og en fryd med denne lave friksjonen som gjør platefisking kjempelett. De er heller ikke tykke, men sterke og smidige. Jeg har faktisk ikke ennå opplevd at et slikt cover har skader eller er slitt på noe vis enda jeg har brukt de siden første halvdel av 90-tallet på kanskje tusenvis av skiver etterhvert.

Nå er det riktignok etpar år siden jeg fikk siste bunker derfra, så man må jo ta forbehold om skifte av leverandør og slikt der. Håper de ikke har byttet yttercoverleverandør der.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Lagga skrev:
så jeg er nysgjerrig på hva slags sekunda vare du har vært uheldig
å komme bort i...?
Jeg har jo har en del av disse myke coverne fra før, samt at mange av platene jeg har kjøpt på ebay har slike cover, og de fungerer forsåvidt bra. De er jo ikke noe "feil" på de nye jeg kjøpe, de fungerer bare ikke til mitt bruk. Tykkelsen på plasten er vel tilsvarende den som kommer med MOFI sine plater, men disse nye er såpass vide at det greit går en trippel lp i dem. Dette gjør at plasten lett krøller seg på plater som allerede står i hyllen når man setter inn en ny. Går jo greit med en par av disse, men med bare slike blir det bare rot. Ikke det helt store problemet, men veldig upraktisk når man spiller endel plater.

Av det lille man kan se på bildene til leon, så er det tilsvarende jeg er på jakt etter:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20557.msg990439.html#msg990439

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Leon sine ser kliss lik ut mine egne, til $20 for 100stk. Strammere, litt tykkere og med bedre passform enn de som følger med f.eks MoFi og Classic sine plater. Men det er fra US da.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Lagga skrev:
Siste batch cover jeg kjøpte selv, var de tynne/glassklare coverne Lite Nytt selger, og de er jo en åpenbaring
i gjennomsiktighet (pun intended), så jeg er nysgjerrig på hva slags sekunda vare du har vært uheldig
å komme bort i...?

Vennlig hilsen

Morten

PS det ble visst nesten tekstreklame, mitt forhold til Lite Nytt, er kun som postordrekunde, så er det sagt. DS
Regner med det er en 0 for mye her? Vel ville jeg ikke ha de for tynne men 400gram!
http://www.litenytt.no/diverse-stash/plastikk/

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Leon sine ser kliss lik ut mine egne, til $20 for 100stk. Strammere, litt tykkere og med bedre passform enn de som følger med f.eks MoFi og Classic sine plater. Men det er fra US da.
Får ta med en pakke på neste bestilling fra US, dersom jeg ikke finner noen lokalt.

-Minutten

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
194
Sted
Trondheim
Minutten skrev:
Lagga skrev:
å komme bort i...?

Vennlig hilsen

Morten

Regner med det er en 0 for mye her? Vel ville jeg ikke ha de for tynne men 400gram!
http://www.litenytt.no/diverse-stash/plastikk/
Lurer på om ikke disse 400gr er til boxer.
Som på bilde:

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bra bruksområde for de vide originale som følger med endel plater Leon, hadde ikke tenkt tanken på bokser engang. Takk for tips!

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
@leon: Mener du seriøst at de veier 400 gram?

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
194
Sted
Trondheim
Minutten skrev:
@leon: Mener du seriøst at de veier 400 gram?
Coveret er selvsagt ikke 400gram i seg selv, usikker på hvorfor de bruker gram betegnelsen.
250gram stemmer ganske bra med en enkel plate, 400gram passer til en dobbel
plate/box ? Tenkte jeg.
Det jeg vet er at det coveret som vises på bilde i mitt innlegg er kjøpt hos Lite Nytt.

Topp Bunn