Ytre suløens jassesemble...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , for ei uke siden KJøpte jeg med ei plate av denne gruppa...det viste seg å være debutplata fra 1974.....Etter å ha hørt en god del på denne de siste dagene ,satte jeg kursen mot Oslo i dag , or å lete etter flere plater , og var innom platemessa på rockefeller.....

Skal si jeg hadde flaks gitt , to Ytre suløens plater ble funnet , uklike hos to forskjellige selgere ,

Første jeg fant var fra 1975 og heter JASS..Strøken til femtilappen.

andre var fra 1976 og heter Ytre suløens jassesemble , with friends from new orleans

Begge platene var skikkelig strøkene med hele og fine cover...de skal bli flittig brukt her hos meg i tiden fremover , og har fått seg både vask og nye plastcover....

Jeg hadde ikke regnet med å finne disse , men der sto det jammen noe jeg gjeren ville ha...det går an å gjøre varp på platemesser enda...Tipper at det ikke er størst rift etter disse platene her , men for meg ble det rene julekvelden.

Har noen oversikt over hvor mange plater gruppa har gitt ut på vinyl ?.....utgivelsene er mange , men det fremkommer ikke på deres nettside hvor mange som er utgitt på vinyl der.....man kan jo seff anta at alt frem til 1990 er utgitt på vinyl...

Jakten fortsetter , dette er bare utrolig moro.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Siden sist har det blitt skaffet til veie ytterigere vinylplater , og antallet er oppe i 5 stk.

I går kjøpte jeg ytre suløens siste på cd.....fra 2006

plata heter Oh mahalia og har med Tricia Boutte på vokal.

Litt gospelinspirert , men det er noen låter man virkelig hører at musikerne kan sakene sine her....

Denne gruppa liker jeg nå svært svært godt , at lyden på de første lp ene ikke er noe å skryte av får så være , musikken er jo fin.

Vinyljakten fortsetter på Ytre suløens plater i fremtiden , Oh Mahalia kan varmt anbefales....det spilles fortsatt på Ytre suløens vis....

Plata er innsipllt live i St Augustine Roman Chatolic church i New Orleans.....

New Orleans er jo liksom jazzens hjemsted , og at gjengen fra Laksevåg , mange ganger både har holdt konserter og spillt inn plater i Jazzens mekka , sier jo litt om nivået på disse musikerne......'
'
Liksom ordtaket "over bekken etter vann"

Jeg håper de holder det gående lenge enda , og kommer det en konsert i Nærheten av tigerstaden , skal det nok mye til vil jeg ikke dukker opp der ja !

Mvh Espen

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
569
Torget vurderinger
4
ssm skrev:
Plata er innsipllt live i St Augustine Roman Chatolic church i New Orleans.....

New Orleans er jo liksom jazzens hjemsted , og at gjengen fra Laksevåg , mange ganger både har holdt konserter og spillt inn plater i Jazzens mekka , sier jo litt om nivået på disse musikerne
;)Er ikke sikker på de liker å bli assosiert med Bergen og Laksevåg, da denne gjengen har base i Langevåg utenfor Ålesund. ;)

OOps.....langevåg er det selvfølgelig.....det er jeg klar over men allikevel klart å skrive feil...takk for på minnelsen...Dette var rett og slett ikke bra 8)

Men det er derimot oh mahalia platen.

Per Rune

Medlem
Ble medlem
30.05.2009
Antall liker
0
Dersom du kan lika Ytre suløens Jassensemble, skal du vite at besetninga er skifta litt ut. Men dei held enno den gode kvaliteten! Prøv foreksempel "In different colors", der dei dreg "gladjassen" langt utanfor det vanlege.
Du skal også høyre på Brazz Brothers! Her er tre av dei originale medlemane ( Stein Erik Tafjord og Førdetvillingane) saman med to andre brør og ein svensk trommis ( No Marcus Levin, men før det Egil Bop Johansen, som opprinneleg var norsk) Fantastiske i konserter, har vore på fire stykker! I Norge og Danmark!!! Prøv det! Spesielt er plata Ngoma fantastisk! Gode musikarar, fantastisk speleglede og overskot i massevis!

Topp Bunn