Ys audio concerto pluss rør riaa moddet helseløs..

netleeder

Medlem
Ble medlem
05.10.2012
Antall liker
5
Sted
Sarpsborg
Hello my fellow audio-nerds :)

Ja, så har jeg gjort det igjen, igjen :(
Jeg har oppgradert min riaa i forsøk på å finne musikk-nirvana, men u-erfaren som jeg er har jeg gjort et eller annet galt, (ikke uventet, men forbaska irriterende), å nå håper jeg at det er en eller annen der ute som ka hjelpe meg å finne ut hva jeg har gjort galt.
Jeg har en Audio Experience Concerto Plus riaa som i utgangspunktet hørtes ganske bra ut, men i mitt hode ku bli bedre (noen som kjenner seg igjen her?).
Etter jeg har byttet kobling å utgang caps til Mundorf å riaa delen til Auricaps tenkte jeg at nå var jeg kommet ett skritt videre... FEIL!!!!
Høytonen å mellomtonen er helt konge, men bass'en har tatt en annen vei.. Den er langt ifra like fremtredende som før, å nå lurer jeg på om det er mulig å løfte den noen db med et eller annet triks??

Jeg har en Cayin vp100i som effektforsterker med Gold Lion kt88, Northern Electric 6sn7 å 6sl7 rør i, å i Riaa'en står det 2 Psvane 12ax7 å et Northern Electric 12ax7.

Jeg har prøvd å bytte tilbake del for del til ''fabrikkinnstillinger'', men det har ikke gitt noe bra resultat, så nå er jeg deppa....
jeg får snart vinyl-abstinenser så derfor prøver jeg nå her, å håper på at det er en eller annen 'guru', som får et aha-øyeblikk....

Ys audio riaa.jpg
Alle innspill mottas med takk :)

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Har du endra verdiene på kondensatorene du bytta ut?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.446
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Har du byttet alt tilbake til originalt og det er forsatt "like galt"?
Er de gule Auricap?
Står de i serie med Mundorfene?

netleeder

Medlem
Ble medlem
05.10.2012
Antall liker
5
Sted
Sarpsborg
Har du byttet alt tilbake til originalt og det er forsatt "like galt"?
Er de gule Auricap?
Står de i serie med Mundorfene?
Hei.
Ja de gule er Auricaps, å er et Riaa netverk. De står ikke i serie med Mundorf'erne, men får signalet direkte fra det midterste røret, å blir så forbunnet med Mundorfen å fortsetter inn i de 2 rørene på hver side av ''inngangsrøret'' å derfra til utgangen.
Koblings kondensatoren har samme verdi som originalt, men utgangs kondensatoren er blitt 0.6uf mindre enn originalt.
Jeg har prøvd å sette inn de gamle utgangs kondensatorer for å høre om det gjorde forskjell, men det ga samme resultat.
Koblings kondensatoren er på 0.22uf å utgangs kondensatoren er på 1.0uf.

netleeder

Medlem
Ble medlem
05.10.2012
Antall liker
5
Sted
Sarpsborg
Har du endra verdiene på kondensatorene du bytta ut?
Hei.
Jeg har visst satt in utgangs kondensatorer med litt for lav verdi, men har byttet tilbake uten det gjorde noen særlig forskjell.
Jeg får vel spare opp å kjøpe noen andre kondensatorer å prøve igjen.

netleeder

Medlem
Ble medlem
05.10.2012
Antall liker
5
Sted
Sarpsborg
Har løst problemet...
Loddet 2 Obligato Premium Gold 2.2uf caps over hver 1uf mundorf utgangscaps i parallell, å bassen var tilbake.
Nå er jeg i nirvana igjen, å vinylen snurrer så det er en fryd.

Topp Bunn