Ymse privatselgere!

Rottenikken

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2008
Antall liker
1
Kikket akkurat på brukten og så et tidligere produkt jeg har eid lå til salgs. Selger skriver på en indirekte men tydelig måte at han er første og eneste eier, men dette stemmer ikke da det er meg. Selger forlanger også mer enn det han kjøpte produktet av meg for. Dette syntes jeg er noe ymse og rett og slett usmakelig av selger.

Hva mener dere om dette? Noen som har vært borti lignende saker?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
synes vedkommende kan sette hvilken pris han vil, uansett hva han har betalt deg.
det får være hans sak.
er prisen urimelig høy så får han ikke solgt, enkelt og greit.

men at han oppgir feil info om produktet og titulerer seg "første og eneste eier", er direkte usmakelig, ja.

Rottenikken

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2008
Antall liker
1
På en indirekte måte som ikke kan misforstås sier selger at han er eneste eier.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Rottenikken skrev:
På en indirekte måte som ikke kan misforstås sier selger at han er eneste eier.

jepp, og det er ikke bra.

Rottenikken

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2008
Antall liker
1
Det får meg til å tenke på hvor mange som egentlig jukser når det gjelder videresalg av produkter, uansett om det er hattehyller eller hifiprodukter.

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Rottenikken skrev:
Kikket akkurat på brukten og så et tidligere produkt jeg har eid lå til salgs. Selger skriver på en indirekte men tydelig måte at han er første og eneste eier, men dette stemmer ikke da det er meg. Selger forlanger også mer enn det han kjøpte produktet av meg for. Dette syntes jeg er noe ymse og rett og slett usmakelig av selger.

Seriøst! vi lever desverre ikke på nitti-tallet lenger.
Det å kunne benytte seg av ting har tydeligvis blitt en flopp,
spesielt når det gjelder å tjene noen kroner.
Folk i dag er blitt noen egoistiske svin så langt øye kan se.
Sånn er det bare. Det er meg, bare meg. Spesielt i spikersuppebyen.
Men, enig at feilaktige opplysninger som "eneste eier" er usmakelig.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Så for et halvår siden et høyttalerpar som var lagt ut her for en gitt pris. Dagen før annonsen var lagt ut var samme høyttalerpar solgt på finn for en lavere pris av antagelig en annen selger (Kjente igjen høyttalerene pga en spesiel skade på ene kabinettet, anonnsene hadde 2 forskjellige personalia & lokasjoner).
Kom over dette tilfellet pga at jeg søkte på høyttalermerket & salgsannonser.

Sån er vel bare kommet for å bli, enkelte ser vel sitt snitt til å gjøre noen kroner på kjøp og salg når de ser muligheten. Internett er enkelt kjøpe og selge via. Selv kjøpes kun når jeg er interessert i å prøve ut utstyret eller tror at det vil gi en positiv tilvekst til anlegget, og selges til med info og pris jeg føler jeg kan stå inne for når det er aktuellt.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
Terka skrev:
Så for et halvår siden et høyttalerpar som var lagt ut her for en gitt pris. Dagen før annonsen var lagt ut var samme høyttalerpar solgt på finn for en lavere pris av antagelig en annen selger (Kjente igjen høyttalerene pga en spesiel skade på ene kabinettet, anonnsene hadde 2 forskjellige personalia & lokasjoner).

Sån er vel bare kommet for å bli, enkelte ser vel sitt snitt til å gjøre noen kroner på kjøp og salg når de ser muligheten. Internett er enkelt kjøpe og selge via. Selv kjøpes kun når jeg er interessert i å prøve ut utstyret eller tror at det vil gi en positiv tilvekst til anlegget, og selges til med info og pris jeg føler jeg kan stå inne for når det er aktuellt.
Hva i all verden er galt med dette, og er dette noe nytt fenomen? Å kjøpe rimelig og å selge videre med fortjeneste er da en helt legitim måte å tjene noen kroner på, og noe folk har gjort siden vi byttet krydder mot klær...
Så lenge en selger ikke prøver å lure folk med defekte produkter, ser jeg ikke noe umoralsk i dette. Har selv kjøpt en forsterker jeg visste var handlet
rimeligere rett før på finn.no. Andre veien har jeg solgt en komponent for det 4 dobbelte av det jeg ga selv. Kjøper var kjempefornøyd han.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Butikk er butikk, om en liker det eller ikke.

Det er uansett helt frivillig å kjøpe.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Og det er helt ok, i enkelte tilfeller, at selger lyver så det står etter ?

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
å selge inn et produkt med løgn er ikke ok. Å kjøpe for og selge med fortjeneste er en ærlig sak, som selger strengt tatt ikke trenger å opplyse om.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Rottenikken skrev:

ErosLoveking skrev:
å selge inn et produkt med løgn er ikke ok. Å kjøpe for og selge med fortjeneste er en ærlig sak, som selger strengt tatt ikke trenger å opplyse om.
Da er vi vel enig.

/jan

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Polkagris skrev:
Terka skrev:

Hva i all verden er galt med dette, og er dette noe nytt fenomen? Å kjøpe rimelig og å selge videre med fortjeneste er da en helt legitim måte å tjene noen kroner på, og noe folk har gjort siden vi byttet krydder mot klær...
Så lenge en selger ikke prøver å lure folk med defekte produkter, ser jeg ikke noe umoralsk i dette. Har selv kjøpt en forsterker jeg visste var handlet
rimeligere rett før på finn.no. Andre veien har jeg solgt en komponent for det 4 dobbelte av det jeg ga selv. Kjøper var kjempefornøyd han.
Ser at jeg kanskje formulerte meg litt "spisst", jeg skrev dog ikke at det var noe galt med det?? Kjøp og salg har man gjort som du skriver siden det ble byttet varer for å få tak i noe man hadde bruk for de. Kjøp og salg av varer er helt greit for meg også, det gjør importører/grossister/butikker/privatpersoner med det formål om å tjene noen kroner på det.

Hva bør man så skrive i annonsen som jeg refererte til over? At man er eier nr 2 eller ikke skrive noe om det siden de ble lagt ut for salg dagen etter de ble kjøpt? Man har da ikke hatt mulighet til å tilføre mer slitasje til produktet? Går man i en butikk som selger brukt audioutstyr, får man da informasjon om antall eiere eller bare alder på produktet? Hva da med demoutstyr som selges til redusert av butikker, hvor mye er det brukt, lånt ut til forskjellige personer osv.

Personlig så gir jeg litt bæng i hvor mange eiere produktet har hatt, hvor mange ganger eieren har flyttet (utstyret i hjemmet, eller til nytt bosted) så lenge produktet har den alder og tilstand det er lovet. En eier kan også slite mer på et produkt en to forskjellige forskjellige eiere over samme tidsperiode. Dog fortjener kjøper den respekten å bli opplyst med riktig informasjon og historie om det produktet han kjøper.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Eller de som finner ut at de ikke vil selge allikevel når de har satt i gang mølla for andre med å ordne sære kontanter fordi selger ikke godtar overføring osv.....

tenk dere om , ikke legg ut høyttalere eller andre tind FØR dere VET at dere HELT SIKKERT skal selge.

TAKK :(

Topp Bunn