Terka skrev:
Så for et halvår siden et høyttalerpar som var lagt ut her for en gitt pris. Dagen før annonsen var lagt ut var samme høyttalerpar solgt på finn for en lavere pris av antagelig en annen selger (Kjente igjen høyttalerene pga en spesiel skade på ene kabinettet, anonnsene hadde 2 forskjellige personalia & lokasjoner).
Kom over dette tilfellet pga at jeg søkte på høyttalermerket & salgsannonser.
Sån er vel bare kommet for å bli, enkelte ser vel sitt snitt til å gjøre noen kroner på kjøp og salg når de ser muligheten. Internett er enkelt kjøpe og selge via. Selv kjøpes kun når jeg er interessert i å prøve ut utstyret eller tror at det vil gi en positiv tilvekst til anlegget, og selges til med info og pris jeg føler jeg kan stå inne for når det er aktuellt.
Hva i all verden er galt med dette, og er dette noe nytt fenomen? Å kjøpe rimelig og å selge videre med fortjeneste er da en helt legitim måte å tjene noen kroner på, og noe folk har gjort siden vi byttet krydder mot klær...
Så lenge en selger ikke prøver å lure folk med defekte produkter, ser jeg ikke noe umoralsk i dette. Har selv kjøpt en forsterker jeg visste var handlet
rimeligere rett før på finn.no. Andre veien har jeg solgt en komponent for det 4 dobbelte av det jeg ga selv. Kjøper var kjempefornøyd han.