Yamaha RX-A3010 Out of phase

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
545
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
Har gått til anskaffelse av en Yamaha RX-A3010. Når jeg kjører kalibrering av systemet så sier den at alle høyttalerne mine unntatt subwoofer er ute av fase. Er det noen som har vært borti tilsvarende på denne eller andre i Yamaha Aventage serien? Jeg er bombesikker på at kablingen er riktig utført. På mine tidligere forsterkere Yamaha DSP Z9, Yamaha DSP Z7, Onkyo TX-NR5007 så alt vært i fase ettet å ha kjørt kalibrering.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Det eneste som disse kalibreringssystemene gjør noenlunde riktig er å måle avstanden til høyttalerne. Bruk så denne infoen til å kalibrere manuelt. Prøv å snu fasen på suben og mål igjen.

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
545
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
Man skrev:
Det eneste som disse kalibreringssystemene gjør noenlunde riktig er å måle avstanden til høyttalerne. Bruk så denne infoen til å kalibrere manuelt. Prøv å snu fasen på suben og mål igjen.

Snur jeg fasen på subwooferne så får de også oppgitt out of phase.
Hvis jeg lar subwoofere være i fase og kobler resten av høyttalerne i motfase så er alt " i orden". Siden ingen av de andre forsterkerne mine har reagert på det så lurer jeg da på om det er en feil på min forsterker eller om det er andre som har samme feilen.
Onkyo TX-NR5007 sin avstandsmåling var riv ruskende gal, de måtte ha stått inne i naboleiligheten.
Av alle forsterkere jeg har testet så er DSP Z9 i en klasse for seg selv på lyd! Synd at den ikke kan oppgraderes til HDMI...
¨

Topp Bunn