Yamaha RX 3010

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Er det noen som har erfaringer med denne hjemmekino forsterkeren? Hvilke høyttalere matcher denne forsterkeren. Kan den hamle opp med gode integrerte forsterkere i 10 000 kroners klassen i 2 kanals avspilling?

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Min erfaring er: nei.

Stereoforsterkere gir utrolig mye mer lyd for pengene, forgjengeren til denne receiveren, ved stereo avspilling synes jeg denne var på nivå med Rega Brio-R og Marantz PM6004.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.042
Torget vurderinger
1
Samtidig, har den rom-korreksjon, slik at RX-V3010 glatt kan løse akustiske problemer i rommet, og på den måten kan den hamle opp med forsterkere i samme prisklasse. Smekk på et dedikert effekttrinn, og du kan ha en vinner..!

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
jeg har en yamaha dsp z7 i stue oppsettet mitt, og den har jeg prøvd mot et holfi power pre kombo til 110k og forskjellene er marginale. Den er klart bedre enn vincent sv 233 og andre stereo forsterker i den klassen. Det lille en reciver mangler når det gjelder oppløsning, tar den igjen på rom korrigsjon og muligheten til og stille på bass å diskant. I en vanlig stue er det nok rom problemer, som en 7bånds eq kan løse. Så hvis du kan klare deg me et par hundre watt (bridge mod med bak kanaler hvis det er mulig på denne, det kan gjøres på z7 iallefall) så vil jeg si at du har en vinner her;) mvh

janke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.10.2009
Antall liker
17
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
14
Enig. Den er mye bedre enn 3900 som jeg hadde før. Har kjørt CD fra en Oppo 93 med sub og romkorreksjon og fått veldig oppløst og klar lyd. På Bluray i 9.1 er den fantastisk detaljert og kraftfull.

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
1
Hei, jeg har selv en RX-A3010 og spiller på Monitor Audio GS60, noe som er en meget bra match i mine ører.
Til å begynne med så syntes jeg at A3010 låt litt flatt og lite engasjerende i 2-kanals fra Squeezebox, og vurderte derfor kjøp av en separat forsterker til frontene .
Isteden endte jeg tilfeldig opp med å prøve en ekstern DAC, og da forandret alt seg, og spiller veldig mye bedre og mer engasjerende. Så min konklusjon er at forsterkeren i A3010 klarer greit GS60, men den innebygde DAC i både Yamaha og i Squeezebox Touch, lett overgås av relativt rimelige eksterne DAC'r.

Topp Bunn