Jeg har erfaring med den, god lyd i den. Hvilken arm skal du bruke den med ? Hvor mye må du gi for denJeg er i ferd med å kjøpe en nesten ubrukt Yamaha MC-1X pickup. Er det noen som kjenner til denne?
Du kan få bytte armen i ein SME 3009 hos meg kostnadsfritt.Takk for svar ang. Yamaha pickup. Jeg har en FR 66 arm. Klarer min Mcintorsh c2500 risa 0,2V fra pickup+

Hei, kan jeg spørre hva du lader disse Yamaha-pickupene med på RIAA-trinnet? Jeg ønsker å prøve ut hvor bra jeg kan får det med MC-trinnet på min Yamaha-forsterker, men om jeg forstår spesifikasjonene rett, kan det se ut som diss Yamhaene krever for mye.Den skal ver veldig bra. Eg har to Yamaha pickuppar som enda er operative.
Ein godt brukt MC-7 som er ein knallgod budsjettmodell, og ein MC-1000 som var toppmodellen den gong eg kjøpte den på 80-talet. Den gongen fekk eg han ikkje til å fungere i den armen eg hadde, så den vart lagt i skuffa. Tok den fram for 2-3 år sidan og du og du - heilt på høgde med dei gode som fins i dag.
MC-1X har mykje mjukare oppheng så den trivs nok best i ein lettare arm, men ellers så er den ikkje så ulik MC-1000, så eg trur du vil få mykje godlyd frå platene dine.
MC-1000 er for tida kopla til ein Yamaha C-70 (100 ohm) som fungerer veldig bra.Hei, kan jeg spørre hva du lader disse Yamaha-pickupene med på RIAA-trinnet? Jeg ønsker å prøve ut hvor bra jeg kan får det med MC-trinnet på min Yamaha-forsterker, men om jeg forstår spesifikasjonene rett, kan det se ut som diss Yamhaene krever for mye.