Xperia avbryter musikken når jeg sender en SMS

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Jeg har et svært irriterende problem. For tiden, for å bli kvitt alle nettverkskabler i stua, spiller jeg nå fra en Samsung T7 M2 disk som er koblet til min TDAI-3400. Jeg bruker Xperia til å kontrollere forsterkeren, og det er jo behaglig å endelig ha serveren ute av bildet og kun spille fra en meget responsiv USB disk. I Lyngdorf setup har jeg slått av at eksterne enheter kan manipulere forsterkeren med tanke på innganger og volum. Likevel, hver gang jeg sender en SMS... så avbrytes musikken, og jeg må fyre opp albumet på nytt. Er dette et Lyngdorf problem, et phone problem or what? Jeg har for sikkerhets skyld inntatt en single malt, men det hjelper jo ikke da, annet enn å dempe irritasjonen.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
Fiffig problem det der ja. :unsure:
Hva skjer i denne Lyngdorf-remote app'en når du sender sms da? -Står det fortsatt Play i appen eller pauser den/stopper den avspillingen?
Eller stopper hele app'en?
Hva skjer på forsterkeren da? Bytter den kilde/inngang?

Stopper musikken når du ev åpner en nettleser, email eller annet også?

Er telefonen koblet opp imot forsterkeren med Bluetooth også?

Hvilken Xperia telefon er det du har?
 

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Jeg har en Xperia 5 II. Appen bare stopper, og albumet forsvinner, men inngang (USB) forandres ikke. Det later til å være et Android USB problem, og spesielt med Sony telefoner. Det jeg har funnet ut videre er at albumet stopper også når jeg kobler USB kabel til telefonen, for å enten lade eller overføre filer. Fant en liten tråd om dette:


Dette skjedde ikke når jeg spilte fra server med kablet nett (server tilkoblet wifi router). Mobilen er tilkoblet med både bluetooth og wifi.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
Nja, den linken til xdaforums er fra 2010. :unsure:
Har du koblet telefonen din til Lyngdorf med usb-kabel?
Merkelig problem.

Anyways. Jeg mistenker at det er Bluetooth-koblingen på telefonen som kødder det til:
Kan du prøve å slå av Bluetooth på telefonen og se om det samme skjer da?
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Se om det er det samme problem hvis du har tlf på lydløs
 

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Powercon, kom til samme mistanke i går, og slo av bluetooth på mobilen da den nok var pålogget forsterkeren med både bluetooth og wifi, og man trenger jo bare en av delene. Problemet forsvant. Er også steady når jeg sender SMS.

Dr_Bass, skal teste din ide også. Og notere hva som skjer i et hjemmenettverksdokument som jeg alltid føyer diverse problemer inn i for å løse de kjappere siden. Men akkurat nå skal jeg først og fremst få i meg morrakaffen uten å feilsøke. Kommer med en feedback når jeg har testet :)
 
Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
Bra det ordnet seg. Er nok plinget/varslet for SMS som telefon sender ut på Bluetooth og Lyngdorf-enheten dermed forsøker å spille av. :cool:
 

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Ja, det tror jeg og.

Jeg er ferdig med å teste, og det er mulig å endelig konkludere litt. Inntil jeg la over til USB disk avspilling, brukte jeg iPaden til å styre forsterkeren. Den var pålogget med både bluetooth (for å spille muskikk fra den) og wifi, uten å lage krøll.

Etter jeg la over til USB disk fant jeg ut det var lettere å bruke mobilen til kontroll, og da dukket dette tullet opp. Fordi det er en svakhet i systemet med Android mot Lyngdorf, mangler en "idiotsikring" mot det å være dobbelt pålogget med bluetooth og wifi samtidig. Vet ikke hvem jeg skal rette en pekefinger mot.

Jeg kan nok trekke tilbake min uttalelse at dette ikke skjedde når jeg brukte kablet nett med server. Det hadde nok skjedd da også, bare at jeg ikke oppdaget problemet fordi jeg brukte iPaden.

Ettersom jeg ikke bruker mobilen som musikkspiller på min fritid, har jeg ganske enkelt bare valgt "glem denne enheten" for Lyngdorfen. Da kan jeg bruke mobilens bluetooth uten problemer. Skal jeg spille fra Tidal, kommer jeg til å bruke iPaden til dette. Stor og tydelig skjerm og alt det der, og at IOS ikke lager krøll.

Jeg har ikke testet å slå av medievolum og teste SMS når mobilen er pålogget med bluetooth, fordi telefonen akkurat nå ikke finner Lyngdorfen og jeg ikke gidder å feilsøke mer på formiddagen, så tester dette siden.

Takker for innspill!
 
Topp Bunn