XLR eller RCA fra DAC til forsterker?

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Jeg har bestilt Cambridge DAC Magic og lurer da på om jeg bør kjøpe meg noen XLR kabler eller om jeg bare skal benytte Kimber Tonik som i dag går fra CDspilleren til forsterkeren?

Litt usikker på hvor mye penger jeg har å rutte med, er en fattig student og er litt usikker på hvor mye lønn jeg får i november.
Resten av anlegget står i signaturen.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.344
Torget vurderinger
1
GnoMiz skrev:
Jeg har bestilt Cambridge DAC Magic og lurer da på om jeg bør kjøpe meg noen XLR kabler eller om jeg bare skal benytte Kimber Tonik som i dag går fra CDspilleren til forsterkeren?

Litt usikker på hvor mye penger jeg har å rutte med, er en fattig student og er litt usikker på hvor mye lønn jeg får i november.
Resten av anlegget står i signaturen.
Som fattig student så kan du vurdere å gi blanke f. i hifikabler. Kjøp evt noen billige balanserte mikrofonkabler fra ei «pro.lyd.sjappe» i passe lengder dersom du ønsker å teste balansert signaltransmisjon.

mvh
KJ

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Oki, da går jeg heller for Kimber Tonik kablene jeg har i dag.
Glemte å tenke på at jeg må ha en digitalkabel til fra PCen til DACen også...

clvn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Om du kan gå for optisk toslink så ville jeg gjort det. Hadde problemer med 50hz brum som gikk fra pc og over til dac/forsterker før jeg skiftet over, og etter at jeg skiftet til toslink har det ikke vært noen problemer med brumming.

Topp Bunn