XINDAK XA 6950 + Muse Deluxe 1.0

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Stablet på plass nevnte sett før påske som overtok plassen etter Thule IA60B/CD150B+Digit.

I mangel av noe annet koblet jeg dette opp på et sett gamle Dali350, en liten to-veis gulvståer som etter endel sand og jern har kommmet opp i nesten 30kg. pr. stk. ;D Denne høyttaleren fikk flott kritikk i gamle Audio, (noen som husker det?)

Kabler er VdH the Magnum til høytt. og the 2nd mellom produktene.

En kul featue er temp.visning i displayet 8)

Noen som har noen erfaringer med disse produktene?

Føler det er såpass nytt enda at jeg har ikke helt dannet meg no' stabilt inntrykk.

Det virker som om kanskje Klipsch hadde vært en snedig match her, for førsteintrykket er mye varme og tilbakelent lyd....

R

Rojoh

Gjest
På "rett" elektronikk er Klipsch ganske moro, ja. Triangle også...

Mvh. Johan

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Ja, rørutgangen er ganske tilbakelent på CD-spilleren.  Jeg opplevde at enkelte innspillinger låt best på rørutgangen, mens andre innspillinger fungerte best på transistorutgangen, som hadde mer attack.

Det jeg likte med rørutgangen var at den på enkelte innspillinger gjorde at lydbildet virket større, spesielt i bredden.

(Testet denne kombinasjonen for et blad for noen måneder siden.)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Her er Dali'ene. Fotograf er jeg ikke da...Jernføttene kjøpte jeg på komplett.no og heter no så tøft som Proson Heavy Grounders :-X :-X :-X

Består av et sett med fire føtter inkl spikes med rund tupp som man igjen kan sette en gummiknott på. Drar opp vekten med 3kg ca.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7
Gratulerer med nytt. Så frekt ut.
Artige høyttalere du har der. Mitt første møte med det jeg synes var god lyd for mange år siden var med storebror dali 450.
Er forresten på utkikk etter et par 450 i kirsebær til kontoret hvis noen der ute har et par til overs. Har 104 fra før. Bør se tålig ut.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.855
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Husker en gang for 100 år siden at jeg lyttet til de nevnte 350 ene . Synes å erindre at de var litt "tilbakelente" i lyden, men svært fin klang.
Den forsterkeren er det bra med guffe i.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Forsterkeren er etter min mening et svært godt kjøp.  Bare effektdelen hadde vært verdt pengene etter min mening.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Mitt første møte med det jeg synes var god lyd for mange år siden var med storebror dali 450.

Husker den tiden dette var nytt, minnes 450 var litt vrien å få til i forhold til 350, eklere impedans og litt mye buldring i bassen. Men sikkert ikke no problem med en frisk forsterker og litt plass til bakvegg....

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7
Husker den tiden dette var nytt, minnes 450 var litt vrien å få til i forhold til 350, eklere impedans og litt mye buldring i bassen. Men sikkert ikke no problem med en frisk forsterker og litt plass til bakvegg....
Dette er så mange år siden at buldrebass var ene og alene positivt, impedans var et totalt fremmedord, og litt plass fra bakvegg ville si ca 5 cm ;D Var vel ca 16 år med andre ord.

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
Har begge deler, koblet til noen audiovector M1 på hytta. Låter veldig bra, men best på rørutgang. Bruker Kimber silver streak mellom.

Problemet er at Cd spilleren spiser cd'er, dvs de havner bak drivverket inne i spilleren!

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg kjøpte denne cd-spilleren for en liten stund siden og er kjempefornøyd.Har prøvet den i flere oppsett og den klarer seg veldig godt.Jeg fikk satt inn et bedre rør fra starten pluss en dempering.Skal bli kjekt å få høre hva du synes når du har fått spillt det inn.Impotøren sier minst 200 timer på røret.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Men er rørene i drift dersom man benytter balansert? Er jo ekte nordmann og har ikke lest manualen da.....får muligens ta en titt....

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg går utifra at røret er i drift selv om du ikke henter signalet ifra den utgangen.Tror at en styring på det ville ha kosta endel.Jeg bruker bare rørutgangen og synes den er veldig god.Har kjørt en test mt en spiller som koster flere ganger prisen på xindaken der eigeren av den dyre spilleren fikk store runde øyne.

Topp Bunn