Xindak Muse DeLuxe 1.0

Watt

Medlem
Ble medlem
23.12.2006
Antall liker
0
Er det noen her som vet hvilket rør som står i
Xindak Muse DeLuxe 1.0 CD spilleren? Og eventuelt
om man bør bytte til et annet rør? + andre ting som
kan være til fordel å utføre på en slik spiller.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mener det er en eller annen dobbeltriode. Tror det er ecc88 rør som står i.
Stor lydmessig forbedring å bytte standard røret til noe bedre.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Det er et enkelt rør på utgangen, så du har sikkert rett i at det er en dobbeltriode.  Ville tatt kontakt med Ove hos forhandleren Audiofoni for en evt oppgradering her.  Han er en ekte rørentusiast og vil sikkert kunne foreslå en oppgradering.  Personlig synes jeg standardrøret gir et bredt og detaljert lydbilde, men lyden rundes etter min mening av litt for mye sammenlignet med transistorutgangen, som på sin side føles som mer dynamisk, men uten bredden til rørutgangen.

Godt mulig det er noe å hente på en oppgradering.

(Beklager synsingen i tech-forumet, men jeg ville bare belyse oppgradringspotensialet litt, sånn lydmessig).

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja snakket med en som har den spilleren. Han har byttet til siemens cca med kjempehell.
Han figurerer her på forumet også titt og ofte.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Hvis du kjøper den hos Audiofoni så er orginalrøret byttet ut med et Phillips jan.Det funker veldig greit,men du får mer med et nos.

Watt

Medlem
Ble medlem
23.12.2006
Antall liker
0
[glb][glb]Takk for alle svar :)
[/glb][/glb]

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Hvis du kjøper den hos Audiofoni så er orginalrøret byttet ut med et Phillips jan.Det funker veldig greit,men du får mer med et nos.
Interessant... Jeg har jo testet spilleren ved en anledning, og da kom produktet fra Audiofoni. Er dette med å bytte ut røret en ny praksis, eller har det vært standard for alle spillere Audiofoni har levert?

Det er vesentlig for meg, siden jeg faktisk ikke vet om jeg testet den med "originalrøret" eller et Phillips-rør som angitt over, og da blir jo mine erfaringer bare relevante i det ene tilfellet.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Det er kanskje en nyere praksis.Jeg har ikke vært med så lenge.Hvis du fikk den ifra Ove så hadde nok han sagt ifra hvis røret var byttet.Det er en stor oppgradering i forhold til orginalen.

Topp Bunn