Xindak dac-5 problemer. Kan noen hjelpe?

tst

Fersking
Ble medlem
18.09.2007
Antall liker
0
Heisann. Jeg kjøpte ovenfor nevnte d/a konvertor brukt for en tid tilbake. Er veldig fornøyd med lyden, men den vil ikke ut av locked modus. Dvs inngangen er låst til coax input. Dac`en har to velgere på frontpanelet, henholdsvis mode og input. Det skjer derimot ingenting når jeg trykker på disse knappene. Lyser hele tiden på locked. Utrolig irriterende da jeg har to kilder og ønsker og benytte optisk inn fra dvd spilleren. Nå må jeg hele tiden bytte kabel for å velge mellom de to kildene, ettersom den tilsynelatende er låst til coax input. Har kun testet med en Clas Ohlsen billig optisk kabel, denne har forsåvidt virket fint med andre komponenter. Det burde vel uansett være mulig å styre kanalvelgeren på dac`en?

Hvis noen har erfaring med xindak dac-5 og har et triks i ermet så blir jeg en lykkelig mann. Mistenker dog at et eller annet muffins har oppstått i boksens indre. Respons tas imot med stor takknemlighet.

N

nysjerrigper

Gjest
tipper der er en IC (3bit teller?)+ relè der et sted som tar seg av tellingen når du bytter inngang, egentlig en enkel krets å feilsøke på med standard komponenter som skaffes praktisk talt anywhere.
tar ikke en halvtime å skifte ut om man har lignende liggende for et verksted. ::)

tst

Fersking
Ble medlem
18.09.2007
Antall liker
0
Det var det jeg fryktet. Er uheldigvis ikke så drevet i disse kretser ;D. Får vel gjøre et forsøk uansett. Mange takk for svar.

Topp Bunn