Xavian Trionfa

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Kjenner noken her på forumet til nevnte høyttaler? http://www.audiofoni.no/index.php?umen=1338&id=308&tid=prod
Kunne dette vært noke i lag med min Cary Sli 80. Har eit par Triangle Antal Esw i annleget nå,men...er ikkje heilt fornøyd. Savner litt punch,trøkk i bassen og så syns eg det er litt kasselyd. Det siste har kansje litt med plaseringen å gjere. Xavian Trionfa har 180mm basser mot Antalens 140mm,så d må da gi litt bedre bass vel?

U

utgatt60135

Gjest
Ja, jeg syntes også at Altea er ganske moderat når det gjelder punch og dypbass samt at de har en viss egenklang.
Hva er budsjettet ditt? Brukt? Jeg ville ikke ha kjøpt høyttalerne uten å ha fått hørt dem først, men mindre du får noen troverdige anbefalinger her. Hviken type musikk hører du på?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Har muligheten til å reise å høyre på desse Xavian som befinner seg på Karmøy. Ca 2 timer frå der eg bur.12k brukt,3år gml.
Budsjett ca 15k.Gjerne brukt. Sjanger er Rock,progrock,metal,pop.....(Katie Melua via Rush og Pink Floyd til Opeth)

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Tipper SLI 80 vil slite med å drive disse. 4ohm og 90 db er ikke noe for en SLI 80.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Har en nabo som har den modellen,og han er kjempefornøyd.
Dei heller mot en varm lydsignatur ved bruk av Elektrokompaniet´s forsterkere .

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Lyngen skrev:
Ja, jeg syntes også at Altea er ganske moderat når det gjelder punch og dypbass samt at de har en viss egenklang.
Hva er budsjettet ditt? Brukt? Jeg ville ikke ha kjøpt høyttalerne uten å ha fått hørt dem først, men mindre du får noen troverdige anbefalinger her. Hviken type musikk hører du på?
Du må lese Antal! Det blir nokk ein prøvelytt først ja.

Topp Bunn