Wyred4sound integrert vs bladelius Tyr

helgeh

Medlem
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
0
Hei!
Lurer litt på å gå til anskaffelse av en av disse forsterkerne,
W4S 500sti med dac2 eller en Bladelius Tyr med Riaa og Dac. Kommer ut noenlunde likt i pris.
Noen som har kjennskap til disse forsterkerne og kan komme med noen generelle betraktninger for/imot?
Har kjøpt meg et Nas og holder på å digitalisere hele musikksamlingen min. Trenger derfor en dac, men samtidig må jeg kunne snurre mine gamle LP'er :)
Spiller for det meste akustisk/jazz på mine gode gamle B&W 805M fra 1993.
Disse vil etterhvert bli byttet ut i noe passende for mitt forsterkervalg.

Bladelius Fordeler:
- 1 boks gir 0 kabling og utgifter til disse.
- Anerkjent merke og lett omsettelig
- Riaa

W4S sti500/dac2 Fordeler:
- 250 W
- Har til gode å finne en dårlig test.
-Knallbra Dac

Innspill mottas med Takk :)

Helgeh

oisteinth

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Hei!

Jeg har en W4S STI-500 som driver et par Magnepan 3.6. Er meget godt fornøyd!! Den spiller svært (!) gjennomsiktig med flott oppløst diskant, åpen mellomtone og meget kontrollert bass. Har vel egentlig ingenting å utsette på den. Anbefales.

helgeh

Medlem
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
0
Takk for den Oisteinth!
Kjekt å høre du er fornøyd med din W4S STI-500 , spesiellt det at du bruker den på Magnepan.
Dette er en av de høyttalerne jeg ønsker å utforske i neste runde, men da 1.7, eventuelt Noe Fra Martin Logan.
Men en ting om gangen, forsterker først :)

oisteinth

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
helgeh skrev:
Takk for den Oisteinth!
Kjekt å høre du er fornøyd med din W4S STI-500 , spesiellt det at du bruker den på Magnepan.
Dette er en av de høyttalerne jeg ønsker å utforske i neste runde, men da 1.7, eventuelt Noe Fra Martin Logan.
Men en ting om gangen, forsterker først :)
Lykke til! W4S STI-500 fungerer utmerket både på 1.7 og 3.6! Den fungerte også meget bra på Audio Physic Scorpio. Du kan gjøre et røverkjøp her: http://www.stilimento.no/collections/demo

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Skal du ha integrert så klarer du deg vel strengt tatt med Dac-1. Da du ikke har behov for å bruke DAC-2 sin volum kontroll/inngangs velger. DAC-1 kan nå oppgraderes med ny driver for 24/96 async-USB så det vill i realiteten være bortkastede penger å velge DAC-2, så da sparer du 4K (hvis du da ikke på død å liv skal ha 24/192 som du uansett ikke vil høre forskjell på)

helgeh

Medlem
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
0
stejorge skrev:
Skal du ha integrert så klarer du deg vel strengt tatt med Dac-1. Da du ikke har behov for å bruke DAC-2 sin volum kontroll/inngangs velger. DAC-1 kan nå oppgraderes med ny driver for 24/96 async-USB så det vill i realiteten være bortkastede penger å velge DAC-2, så da sparer du 4K (hvis du da ikke på død å liv skal ha 24/192 som du uansett ikke vil høre forskjell på)
Har tenkt det samme, uansett en god dac er viktig for meg å investere i nå. Fikk satt opp mitt nye Synology nas og streamet musikk via squeezeboxen og derfra rca ut til forstkerer. Det låt mildt sakt ikke overbevisende :( Håper en god Dac vil rette inntrykket, ellers blir det å bruke cd spilleren i fremtiden og.

Topp Bunn