WPA sikkerhet kobler ut nettverket hvert minutt...hjelp!!

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Hei,

Jeg har en Dlink DIR 635 som jeg har WPA sikkerhet på. Når jeg har denne sikkerheten aktivert, kobler nettet seg ned hvert minutt omtrent, så jeg må koble meg opp igjen på nytt manuellt da PC'en automatisk velger et usikret nettverk i nærheten her, når min router kobler ut.
Jeg har satt noe som heter "Group Key Update Interval" til 3600 sekunder (Standard), men det er jo én time, så jeg tipper det er noe annet som lukker ned nettverket.

Jeg har også en SpedTouch modem fra Telenor der jeg kobler opp mot internett med PPPoE ett-eller-annet.

Er det noen her med erfaringer i nettverk, og som kan gi meg en lettvint løsning på problemet?

Mvh.

Vidar

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Hei

Dette blir litt hurtig, men her i alle fall et par enkle ting å teste ved hjelp av elimineringsmetoden.
Hvis du har en annen trådløs pc tilgjengelig, finn ut om feilen ligger i pcen eller ruteren.

- Av- og reinstallering av nettverkskort kan ikke skade, og retter ofte mange feil.
- Nettverkskortet i pcen kan håndteres av to program; kortleverandørens og Microsoft. Prøv å bytte om disse.
- Se på egenskaper for trådløst; knappen konfigurering for kortet (Intel3945?) og fanen strømstyring. Velg at strømstyring ikke skal kunne skru av kortet for å spare.
- Skru av automatisk oppkobling mot det usikrede nettverket.
- Skru av evt "turbo" og "boost" funksjoner i ruter og nettverkskort.
- Sjekk at firmware er oppdatert på ruter, det samme med nettverkskortsprogrammet på pcen.

Edit: Og prøv WPA hvis du bruker WPA2 nå.

Edit2: Jeg glemte den andre strømstyringsfunksjonen. Den ligger på samme sted men under fanen avansert. Der kan du sette Power management: Highest
Roaming agressiveness: Lowest.

Mvh Aks

Topp Bunn