WOW denne er vel obligatorisk

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg var overhode ikke klar over at det var på trappene en ytterligere box med RCA Living Stereo CDer kalt volume 2. Jeg kjøpte den første til tross for at jeg hadde stort sett alle titlene på SACD fra før og mange både fra Classic Records og nå fra Analog Productions på LP.

Denne box nr to kommer med titler jeg ikke har fra før. Så dette var meget gledelig. Jeg har bestilt mitt eksemplar fra en leverandør som allerede har de inne på lager.

Her er det bare å løpe og kjøpe.

RCA_Living_Stereo_Box_2.jpg


1.-5.CD Beethoven: Klavierkonzerte Nr. 1-5 (Rubinstein, Symphony of the Air, Krips)

6.CD Strauss: Burleske für Klavier & Orchester; Rachmaninoff: Klavierkonzert Nr. 1 (Janis, Chicago Symphony Orchestra, Reiner)
7.CD Tschaikowsky: Symphonie Nr. 6 "Pathetique" (Chicago Symphony Orchestra, Reiner)
8.CD Tschaikowsky: Symphonie Nr. 5 (Boston Symphony Orchestra, Monteux)
9.CD Hovhaness: Mysterious Mountain / Stravinsky: Le baiser de la fee (Chicago Symphony Orchestra, Reiner)
10.CD Brahms: Piano Concerto Nr. 1 (Graffman, Boston Symphony Orchestra, Munch)
11.CD Mussorgsky: Bilder einer Ausstellung; Liszt: Rigoletto-Paraphrase (Janis)
12. CD Rossini: Ouvertüren (Chicago Symphony Orchestra, Reiner)
13.CD Tschaikowsky: Derr Nussknacker-Suite (Chicago Symphony Orchestra, Reiner)
14.CD Beethoven: Klaviersonaten Nr. 7 & 23 “Appassionata” (Vladimir Horowitz)
15.CD Tschaikowsky: Symphonie Nr. 4 (Boston Symphony Orchestra, Monteux)
16.CD Mahler: Lieder eines fahrenden Gesellen; Kindertotenlieder
(Forrester, Boston Symphonie Orchestra, Munch)
17.CD Beethoven: Violinsonaten Nr. 5 “Kreutzer” & Nr. 9 “Frühling” (Arthur Rubinstein, Henryk Szeryng)
18.CD Schubert Streichquartett “Der Tod und das Mädchen” (Juilliard String Quartet)
19.CD Khachaturian: Masquerade-Suite; Kabalewsky: The Comedians (RCA Victor Symphony Orchestra, Kondrashin)
20.CD Copland: Appalachian Spring; The Tender Land-Suite (Boston Symphony Orchestra, Copland)
21.CD Bizet: Carmen for Orchestra (Morton Gould and His Orchestra)
22.CD Reiner conducts Wagner (Chicago Symphony Orchestra, Reiner)
23.CD The Virtuoso Liszt (Gary Graffman)
24.CD Brahms: Klavierkonzert Nr. 2 (Richter, Chicago Symphony Orchestra, Leinsdorf)
25.CD Julian Bream spielt Gitarrenkonzerte von Giulini & Arnold (Bream, Melos Ensemble)
26.CD Schubert: Klaviersonate D. 850 (Emil Gilels)
27.CD Beethoven: Serenade op. 8; Kodaly: Duo für Violine & Cello (Jascha Heifetz, William Primrose, Gregor Piatigorsky)
28.CD The Golden Age of English Lute Music (Julian Bream)
29.CD Beethoven: Streichtrio op. 9 Nr. 2; Schubert: Streichtrio Nr. 2 B-Dur; Bach: 3 Sinfonias (Jascha Heifetz, William Primrose, Gregor Piatigorsky)
30.CD Grieg: Klavierkonzert op. 16; Klavierwerke (Rubinstein, Alfred Wallenstein and Orchestra)
31.CD My favorite Chopin (Van Cliburn)
32.CD Saint-Saens: Karneval der Tiere; Britten: The Young Person’s Guide To The Orchestra (Boston Pops Orchestra, Fiedler)
33.CD Chopin: Les Sylphides: Die Liebe zu den drei Orangen-Suite (Boston Pops Orchestra, Fiedler)
34.CD Dvorak: Symphonie Nr. 4 (Boston Symphonie Orchestra, Munch)
35.CD Mahler: Symphonie Nr. 1 (Boston Symphony Orchestra, Leinsdorf)
36.CD Debussy: Prelude a l’apres-midi d’un faune; Nuages; Fetes; Printemps
(Boston Symphony Orchestra, Munch)
37.-39.CD Puccini: Tosca (Milanov, Björling, Warren, Rome Opera Orchestra, Leinsdorf)
40./41.CD Beethoven: Symphonien Nr. 8 & 9 (Price, Forrester, Poleri, Tozzi, Boston Symphony Orchestra, Munch)
42./43.CD Berlioz: Romeo e Juliette (Elias, Valletti, Tozzi, Boston Symphony Orchestra, Munch)
44.-46.CD Donizetti: Lucia di Lammermoor (Peters, Peerce, Tozzi, Maero, Rome Opera Orchestra, Leinsdorf)
47.-50.CD Rossini: Der Barbier von Sevilla (Merrill, Peters, Corena, Metropolitan Opera Orchestra, Leinsdorf)
51.-53.CD Verdi: Otello (Vickers, Rysanek, Gobbi, Rome Opera Orchestra, Serafin)
54.-56.CD Bach: Messe h-moll BWV 232 (Robert Shaw Chorale and Orchestra, Shaw)
57./58.CD Verdi: Requiem (Nilsson, Chookasian, Bergonzi, Flagello, Boston Chorus Pro Musica, Nash Petterson)
59./60.CD Chopin: Nocturnes (Arthur Rubinstein)

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

Knubie

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2020
Innlegg
1.728
Antall liker
719
Sted
Bergen
Jeg er klar over at denne anbefalingen er 7 år gammel, men ett klassisk sett på "60" Cd'er, er det sånn å forstå? jammen er ungdommen tålmodig de holder seg gjerne til 10 CD'er med Eminem for å ta livet av meg! Kan man be om en mer skånsom avlivning.
 
Topp Bunn