Wolfson 8741 Versus Sabre 9018

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.820
Havde en del gæster i går. Vi lyttede på henholdsvis en dac baseret på Opus og en baseret på Sabre.

Summasumarum så var OPus en klasse bedre end Buffalo. Det var især pågrund af en afgrunds stor fordel til Opus med hensyn til dynamikken.

Nu påstår jeg ikke Wolfson er en bedre chip end Sabre blot at impleteringen spiller en større rolle end selve chippen.

Opus var udstyret med Silk Volumen trafoer og så hoved årsagen til dynamikken : Lars Vester buffer .

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.226
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Trafoer overgår antakelig de fleste DAC-chipper i signatur...

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.820
Ved du hvad du ville aldrig kunne høre der er trafo i det kan jeg garantere dig. Havde besøg af nogen der tager på udstillinger over hele Europa og har hørt alt det bedste grej. De havde ikke hørt en sound som hos mig i mange år.

Hvordan er trafoers " signatur" ? Husk der er en buffer med ultra lav udgangsimpedans efter.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
507
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Så sku du overveje at sette tvc efter bufferen. Jeg har ikke selv eksperimenteret med det, men rygtet siger at en tvc/avc lyder bedst efter lav impedance.

Puma

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.820
Hmm så ville vel dynamikken gå fløjten ?

Kan nu ikke forstille mig at dacen kan blive bedre. Den er allerede sublim. Var noget af det bedste allerede inden der blev smidt flere tusinde kr. efter den i denne omgang.
Emm Labs go home ! :)

gwikse

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Antall liker
256
Jeg kan ikke akkurat si at jeg stoler på dette. For lite info om test-utstyr og basert på tideligere uttalelser fra deg om diverse utstyr på diverse forum stiller jeg meg spørrende til verdien av dine meninger om ESS9018 vs Wolfson 8741

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.820
Javel det er dit valg. Nu skriver jeg netop at det ikke er chippen det kommer an på så !

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
507
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hmm så ville vel dynamikken gå fløjten ?

Kan nu ikke forstille mig at dacen kan blive bedre. Den er allerede sublim. Var noget af det bedste allerede inden der blev smidt flere tusinde kr. efter den i denne omgang.
Emm Labs go home ! :)
Hvis du skulle gøre noget, kunde det være en anden TVC. Silk er vel ikke regnet som en af de bedste. Et par af de som det har været mest buzz omkring de sidste år er fra intact audio og tribute. Jeg bruker intact avc til min rør pre og de er jeg meget godt fornøyd med. Nå er det en AVC, så den spærrer ikke for DC.

Puma

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.820
Hvis man undlader at bruge stel så er der heller ingen DC. Bruger + og - og ingen GND ind . Vil overveje anden trafo i fremtiden. Nu er det altså ikke min egen Dacpre mere. By yhe way så fik jeg løst dynamik problemet på Buffalo. Bruger Teddy Pardo forsyning til analog. Havde 1400 uf på udgangen af Pardo . Satte yderligere 3300 uf. på og det løste problemet. Udgangsimpedansen på denne ellers sublime forsyning er oppe på 0,5 ohm . Det kan repareres med tilstrækkeligt meget kapacitet.

Du har ikke noget efter AVC ? Dynamikken min ven er den tilstede ? Vigtigt at udgangen er strømstærk. Pre betyder ligeså meget for dette som Poweramp.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
507
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hvis man undlader at bruge stel så er der heller ingen DC. Bruger + og - og ingen GND ind . Vil overveje anden trafo i fremtiden. Nu er det altså ikke min egen Dacpre mere. By yhe way så fik jeg løst dynamik problemet på Buffalo. Bruger Teddy Pardo forsyning til analog. Havde 1400 uf på udgangen af Pardo . Satte yderligere 3300 uf. på og det løste problemet. Udgangsimpedansen på denne ellers sublime forsyning er oppe på 0,5 ohm . Det kan repareres med tilstrækkeligt meget kapacitet.

Du har ikke noget efter AVC ? Dynamikken min ven er den tilstede ? Vigtigt at udgangen er strømstærk. Pre betyder ligeså meget for dette som Poweramp.
Nej, jeg synes ikke dynamikken forsvinner. Det er en rør preamp med udgangstrafo, og AVC'en er ret gennemsigtig.

God jul

Puma

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.820
Hmm har besluttet å hæve impedansen efter Silk transformerne til 220 kohm. Det vil give mere dynamik. Eller jeg tager dem ud og bruger dem et helt andet sted. Så kommer der et 100 kohm potmeter i dacen.

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
3.264
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
5

Vedlegg

Topp Bunn