Windows Vista..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
G

Gjestemedlem

Gjest
Sikkert lurt å vente en 5-6 år slik at de verste barnesykdommene blir ordnet.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
heh, kjører w2k jeg. likte også NT4.0

vista er stort sett ripoff fra andre OS og Browsere. MS lager vel aldri noe nytt.

V

villov

Gjest
Har ingen positiv erfaring med Vista så langt. Har hatt det inne 3 ganger, men ender opp med å skifte tilbake til XP hver gang.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.051
Torget vurderinger
1
For å være helt ærlig: det er en del bøgs (bögar, på svensk) med Vista. Jeg regner med at det blir trygt til jul, etter at Vista SP1 er sluppet. Vista blir nok et trygt og stabilt operativsystem, men for å være helt ærlig, jeg synes ikke folk skal ha hastverk. Det vil ta litt tid før alle popuøære programmer funker problemfritt med Vista. Å kjøpe XP nå i OEM utgaven billig, må jo være et røverkjøp om man er i beit for et operativsystem. Ellers: se Ubuntu, og prøv Linux med Gnome brukergrensesnitt (kan minne om Mac).

NB: sier dette etter å ha erfart Vista Basic, Vista Ultimate (i RC1 og RC2 utgaver).

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har testet både RC1 og retail utgaven. Retailen fungerte faktisk utmerket i daglig bruk, likte den veldig godt, MEN nesten ingen spill fungerte desverrre... ERGO: det ble tilbake til XP SP2..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Linux Linux Linux Linux Linux Linux Linux Linux Linux Linux

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

C

CAP

Gjest
Kan man skifte til engelsk språk i oppstartsmenyen på Vista tiltross for at man har "norsk" Vista ?

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Denne PC'n har nå ikke vært reboota på over 16 timer, så det virker jo stabilt nok selvom den kun har kjørt IE og vist film med VLC.

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0

Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner, Applikasjoner,

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Vista ? - Same shit new wrapping.. For min egen del kunne jeg godt ha kjørt NT 4 ennå. Men M$ skal jo tjene penger så..

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
osX er originalen, vista er kopien.

Same procedure as last year, mrs gates? Same (osv)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Kan vel oppsummere Windows Vista med å si Hasta la vista.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Kan vel oppsummere Windows Vista med å si Hasta la vista.
ska du ikke si. dette er et produkt for folk flest (bermen) og da spiller det ingen rolle om det er noe tess eller ikke.

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
ska du ikke si. dette er et produkt for folk flest (bermen) og da spiller det ingen rolle om det er noe tess eller ikke.
Og enten vi vil det eller ikke, på et eller annet tidspunkt er vi alle nødt til å oppgradere til dette svineriet..

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
osX er originalen, vista er kopien.

Same procedure as last year, mrs gates? Same (osv)
OS-X er bygd på restene av NEXTSTEP og FreeBSD og har lånt elementer fra mange andre OS'er, deriblant både søplebøtta og dock'en.

OS-X er dog et utmerket operativsystem, men jeg tror ikke Vista kommer til å stå så veldig mye tilbake når det blir ordentlig innkjørt. En ting jeg synes de skulle gjort, er å bytte til et filsystem med bedre innebygget sikkerhet, slik at "bermen" som Boffen så elegant kaller de, også kan nyte godt av den sikkerheten som følger med eksempelvis Unix-baserte OS.

Linux zealot

L

Ludo

Gjest
Har testet både RC1 og retail utgaven. Retailen fungerte faktisk utmerket i daglig bruk, likte den veldig godt, MEN nesten ingen spill fungerte desverrre... ERGO: det ble tilbake til XP SP2..
Høyreklikk på .EXE-filen det gjelder og velg Kompatibelitetsmodus for XP-SP2...

Samtlige spill jeg har testet funker med dette ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Tok ikke mange timene for gutta å lage en "Black Edition" av Vista, så det kunne vært moro å lastet ned for å teste, men jeg tror XP "Black Edition" får holde til Vista er litt mer stabil og kanskje vente på SP2, det er som regel da OS begynner å bli bra..

Ellers så kan jeg absolutt anbefale NT-2000 som jeg brukte i 4-5 år uten noe tull av noe slag, funker bedre på laptop's og gamle/små maskiner enn XP..

Topp Bunn