Windows Vista Media Center

L

laban

Gjest
Hei Folkens

Bruker i dag Media center på Vista til avspilling av musikk på stereon,med kjempe resultat (lydkort Roland UA-25)
Det jeg ikke kan finne er innstillinger for lyd i Media Center tenker på EQ eller annet som er et valg i Media Player,
finnes det til Media center?tilfelle godt gjemt.

Håper noe vet :)

Mvh

Lars

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg tror at dersom du åpner Media Player og setter de instillingene du ønsker der så vil dette være det som blir brukt av Media Center også.
Jeg er 99,9% sikker på at Media Center bruker Media Player for å spille av media med.

Et eksempel er dersom du først åpner Media Player, også går du til Media Center og spiller av en CD. Da vil du se at spillelisten dukker opp i Media Playeren du allerede har åpnet.
En ser ikke samme effekt ved avspilling av DVD, men jeg er allikevel rimelig sikker på samme forholdet gjelder der.

Du kan uansett sjekke det relatvit enkelt. Åpne Media Player. Bruk EQ til å sette alle frekvenser uten for eks. mellomtone til minimum. Test effekten på lyden.
Lukk Media Player og gå tilbake til Media Center og spill av noe der. Verifiser om forskjellen ble den samme.

Gi gjerne tilbakemelding om hva du fant ut...

TEK

L

laban

Gjest
Har ikke sjekket ut det med audio biten men stemmer nok det du sier ,det som legges til i media player legges også til i media center iallefall.Der kan man se, litt lurt av en feiende flott skin,så er det bare media player i kongens nye klær(hehe)

Laban

L

laban

Gjest
Da er audio sjekket ut å alt man gjør i Media Player av EQ mm blir gjeldene i Windows Media Center.

Mvh

Laban

Topp Bunn