Whatever happened to Ivo Pogorelich?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
For noen år siden figurerte denne rebellen fra Balkan hyppig i bl.a. Gramophone, men i det siste virker det som det har blitt litt stille om ham. Er han ikke lenger blant oss?
Hvis jeg skulle sammenligne en av hans innspillinger av et "mainstream"-verk med en mer "adstadig" utøver for riktig å høre hans kontroversielle stil, hva burde jeg velge da?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Leste en artikkel om ham i New York Times for en tid siden. Det kunne virke som om han er blitt gal.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
«After the death of his wife in 1996, he felt his musical creativity had come to a standstill and he stopped performing for several years, devoting himself to jewellery design. He felt he needed to reinvent his musical personality. But since the early 2000s he is back on the concert stage. In March 2008 he performed in Rotterdam, the Netherlands, and on 29 August 2009, he will perform at the Edinburgh Festival in Edinburgh, Scotland»

Smykkedesign og galskap er antageligvis nært beslektet, Bach_Man. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ivo_Pogorelich

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Wright skrev:
«After the death of his wife in 1996, he felt his musical creativity had come to a standstill and he stopped performing for several years, devoting himself to jewellery design. He felt he needed to reinvent his musical personality. But since the early 2000s he is back on the concert stage. In March 2008 he performed in Rotterdam, the Netherlands, and on 29 August 2009, he will perform at the Edinburgh Festival in Edinburgh, Scotland»

Smykkedesign og galskap er antageligvis nært beslektet, Bach_Man. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ivo_Pogorelich
Mistet kona? Uffda. Det var jeg ikke klar over. Han var vel relativt ung på den tiden?

Topp Bunn