Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.647
    Antall liker
    21.957
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    og du indikerer vel ikke at jeg drikker med begge hender,
    På ingen måte, men er man rimelig alkis, som du jo tydeligt indikerer 😂 😂
    da er det vel helt innanfor å ha flere glas plassert på strategiske steder, for å slippe å
    gå frem å tilbake. Tenker, at du er 100% konsentrert om bare å holde balansen 🤣🤣
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.121
    Antall liker
    61.302
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gikk på en bestilling av en blå Sidewinder.
    Den var overraskende billig. 😊

    Det jeg har smakt av gresk vin har sjelden vært noe særlig mer enn halvsøtt blask, men nå er jeg ikke særlig bevandret eller skolert.
    Antagelig har de tilpasset seg det internasjonale markedet da de gikk inn i EU? (Som ellers på Balkan)

    Retsina og 7up er nokså vanlig servering blant grekerne. Med isbiter er det ganske godt.

    Disse "quizene" dine er jo alltid slik at spørsmålet er feil stilt... 🙃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gikk på en bestilling av en blå Sidewinder.
    Den var overraskende billig. 😊

    Det jeg har smakt av gresk vin har sjelden vært noe særlig mer enn halvsøtt blask, men nå er jeg ikke særlig bevandret eller skolert.
    Antagelig har de tilpasset seg det internasjonale markedet da de gikk inn i EU? (Som ellers på Balkan)

    Retsina og 7up er nokså vanlig servering blant grekerne. Med isbiter er det ganske godt.

    Disse "quizene" dine er jo alltid slik at spørsmålet er feil stilt... 🙃
    Jepp, ingen grunn til å bli skremt av prisen på Sidewinder.

    Gresk vin er vel på full fart fremover på kvalitet (og priser), men det er ikke akkurat det landet som står fremst i hjernebarken hos meg når jeg er på Polet. Egentlig synes jeg rosevin er ganske så kjedelig, men denne røveren har masse spennende smaker. Hankes greit inn på Hamar. Anbefales 😊

    IMG_0187.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Løsningen på gårsdagens quiz var naturligvis; gresk rosevin smaker aller best når jeg sitter henslengt på en solfylt terrasse mens andre, som er belemret med lønnet arbeid, sitter fast i rushtrafikken 😆
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.841
    Antall liker
    6.696
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    6
    Løsningen på gårsdagens quiz var naturligvis; gresk rosevin smaker aller best når jeg sitter henslengt på en solfylt terrasse mens andre, som er belemret med lønnet arbeid, sitter fast i rushtrafikken 😆
    Da noterer jeg meg for et halvt poeng jeg ass!
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.309
    Antall liker
    105.857
    Torget vurderinger
    23
    Løsningen på gårsdagens quiz var naturligvis; gresk rosevin smaker aller best når jeg sitter henslengt på en solfylt terrasse mens andre, som er belemret med lønnet arbeid, sitter fast i rushtrafikken 😆
    Du er nok ikke like tøff i trynet når budbilen med medisinen til ditt akutte podagraanfall sitter fast i samme køen og du ligger på gulvet og vrir deg i smerte grunnet din uansvarlige livsstil 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er nok ikke like tøff i trynet når budbilen med medisinen til ditt akutte podagraanfall sitter fast i samme køen og du ligger på gulvet og vrir deg i smerte grunnet din uansvarlige livsstil 😆
    Hehe, jeg har nok en sunnere livsstil enn hva jeg forfekter på HFS 😊 Noen må likevel ta det tøffe ansvaret med å være Polets og ølutsalgenes motvekt til gjengen som bælmer innpå med Tuborg Lite 😎😆🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har de siste årene alltid hatt to oppsett i stuen. Ett litt påkostet og ett billig for lek og moro og noenlunde hyppige utskiftninger. Sånn har det ikke vært etter at vi flyttet til Sotra. Nå leker jeg jo litt med mine «nye» Krix høyttalere, og jeg er for lat til å bytte plasseringen på høyttalerkablene til stadighet 😆 så da var det bare en ting å gjøre; gå tilbake til to separate oppsett. I den forbindelse er denne lille røveren på vei til Foldnes. Jeg er over gjennomsnittet glad i god lyd, men synes også det er gøy å sjekke ut hvor god lyd jeg kan vri ut av utstyr som koster minimalt med glassperler 😊

    IMG_0192.jpeg

    For at systemet skal bli komplett trengs litt kabler; høyttaler-, subwoofer- og en lang nok strømkabel. Tenkte selvfølgelig på LessLoss, men etter lange indre monologer med meg selv i dyp meditativ tilstand, blir det nok som vanlig Fana Audio 😆😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.978
    Antall liker
    5.634
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hørte den forsterkeren på noen søte, små PMC høyttalere hos Renaissance Audio for en uke siden. Imponerende hva det gav av spilleglede og lyd.
    Selv slo jeg til på tilbudet de har med den forsterkeren og noen PSB stativhøyttalere. Skal hente dem i dag. Imponerende fra PostNord. En dag tok det fra sending til pakken kunne hentes.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte den forsterkeren på noen søte, små PMC høyttalere hos Renaissance Audio for en uke siden. Imponerende hva det gav av spilleglede og lyd.
    Selv slo jeg til på tilbudet de har med den forsterkeren og noen PSB stativhøyttalere. Skal hente dem i dag. Imponerende fra PostNord. En dag tok det fra sending til pakken kunne hentes.
    Hørte samme komboen hos Roald for en liten måneds tid siden. Lot meg også imponere over bang for the buck! Vi får bare håpe at det ikke bare gjelder sammen med PMC høyttalere 😆 Grattis med nytt kjøp…………men husk nå at det også er lov å selge noe 😄 Jeg har bare gode erfaringer med PostNord (i Norge) hvilket jeg ikke kan si om Posten.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.465
    Antall liker
    53.981
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Har de siste årene alltid hatt to oppsett i stuen. Ett litt påkostet og ett billig for lek og moro og noenlunde hyppige utskiftninger. Sånn har det ikke vært etter at vi flyttet til Sotra. Nå leker jeg jo litt med mine «nye» Krix høyttalere, og jeg er for lat til å bytte plasseringen på høyttalerkablene til stadighet 😆 så da var det bare en ting å gjøre; gå tilbake til to separate oppsett. I den forbindelse er denne lille røveren på vei til Foldnes. Jeg er over gjennomsnittet glad i god lyd, men synes også det er gøy å sjekke ut hvor god lyd jeg kan vri ut av utstyr som koster minimalt med glassperler 😊

    Vis vedlegget 1031596

    For at systemet skal bli komplett trengs litt kabler; høyttaler-, subwoofer- og en lang nok strømkabel. Tenkte selvfølgelig på LessLoss, men etter lange indre monologer med meg selv i dyp meditativ tilstand, blir det nok som vanlig Fana Audio 😆😊
    Jeg fikk beskjed om at innlands gjengen hadde testet fana og de falt ikke i smak, fortet meg da å legge mine ut for salg før jeg fikk besøk på døren😱😂.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg fikk beskjed om at innlands gjengen hadde testet fana og de falt ikke i smak, fortet meg da å legge mine ut for salg før jeg fikk besøk på døren😱😂.
    Hehe, jeg fikk også forslag fra Innlandet om et bedre alternativ. Kvasse ører på Innlandet 😊 Det er lenge siden jeg bestemte meg for å ikke bry meg om lydforskjeller mellom kabler. Har forståelse for dem som ikke gjør utskiftninger i oppsettet over laaang tid og fintuner lyden med kabler. Whatever rocks your boat 😊 For meg som bytter relativt hyppig blir dette meningsløst, og for den saks skyld; hvis jeg hadde hatt samme oppsett over laaang tid, ville jeg heller satt meg inn i DSP enn å surre med kabler (eller bruker equalizeren i Wiim ampen jeg har kjøpt). Meg om det 😊 Fana Audio fungerer for meg. Jeg kan bestille dem lange nok 😄 de har god skjerming, ser ålreit ut, og ikke minst; jeg synes kvaliteten på håndarbeidet til Ronny er veldig bra (og som en bonus er han en veldig serviceinnstilt og hyggelig kar) 😊 What’s not to like 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.121
    Antall liker
    61.302
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk beskjed om at innlands gjengen hadde testet fana og de falt ikke i smak, fortet meg da å legge mine ut for salg før jeg fikk besøk på døren😱😂.
    Jassågittsierdudet, ja.

    Jeg er er vel ofte definert inn i innlandsgjengen, men her må jeg understreke på det STERKESTE, at dette har jeg ikke hatt noe med å gjøre.
    Tro det eller ei ! 🤪

    Kunne ikke høre at Fanakablene gjorde noe som helst slags ugangn (eller kanskje faenskap er riktigere) på Foldnes da jeg var der i vår.
    Men som vi vet, er dette med kabler en personlig sak, og det bør det helst forbli. 😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jassågittsierdudet, ja.

    Jeg er er vel ofte definert inn i innlandsgjengen, men her må jeg understreke på det STERKESTE, at dette har jeg ikke hatt noe med å gjøre.
    Tro det eller ei ! 🤪

    Kunne ikke høre at Fanakablene gjorde noe som helst slags ugangn (eller kanskje faenskap er riktigere) på Foldnes da jeg var der i vår.
    Men som vi vet, er dette med kabler en personlig sak, og det bør det helst forbli. 😊
    Tihi, når det gjelder meg er du i denne saken definert ut av Innlandsgjengen 😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.465
    Antall liker
    53.981
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Jassågittsierdudet, ja.

    Jeg er er vel ofte definert inn i innlandsgjengen, men her må jeg understreke på det STERKESTE, at dette har jeg ikke hatt noe med å gjøre.
    Tro det eller ei ! 🤪

    Kunne ikke høre at Fanakablene gjorde noe som helst slags ugangn (eller kanskje faenskap er riktigere) på Foldnes da jeg var der i vår.
    Men som vi vet, er dette med kabler en personlig sak, og det bør det helst forbli. 😊
    Den gjengen er ikke du medlem av i mine øyne😉😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.008
    Antall liker
    66.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet ikke om jeg ville stolt på strømkabler fra Fana audio. Ser at det er strømbrudd i området ditt. Gå for lesslost og få magiske undertoner.
    GetLost er kabelmerket som passer for dem med en bisarr fascinasjon for å redde verden ved å gjenta seg selv i det uendelige i en hver kabeltråd 😆
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    2.649
    Torget vurderinger
    1
    Løsningen på gårsdagens quiz var naturligvis; gresk rosevin smaker aller best når jeg sitter henslengt på en solfylt terrasse mens andre, som er belemret med lønnet arbeid, sitter fast i rushtrafikken 😆

    Jeg vil nok påstå at du har svart feil……. rett svar er at når du føler deg som en gresk gud og hun du deler vin med er enig
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn