Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    2.489
    Ja, om et slikt lag tar turen til Gøteborg blir det nok hyggelig…….om enn ikke farlig for andre å være i Gøteborg 😊

    Sist gang jeg drakk tequila shots, knasket jeg en hel chili til hvert shot. Gikk fint….helt til morgenen etterpå på rammen 😳😆
    Jeg slo deg, med 19 hele chili innabords (har vitne), en gang i jurakrittperioden vi var i hovedstaden på kølaholmen. Du ga deg på 18 chilli, Husker vi traff deg dan derpå. Så en svært breibent kar neri gata, meg likeså..... .

    Men hvis det er den aftenen du sikter til, så drakk jeg nok ikke 19 teqs. Og 18 på deg.... mja. Hukommelse er en ustadig sak, gjelder ikke bare "bedre lyd"..... .
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg slo deg, med 19 hele chili innabords (har vitne), en gang i jurakrittperioden vi var i hovedstaden på kølaholmen. Du ga deg på 18 chilli, Husker vi traff deg dan derpå. Så en svært breibent kar neri gata, meg likeså..... .

    Men hvis det er den aftenen du sikter til, så drakk jeg nok ikke 19 teqs. Og 18 på deg.... mja. Hukommelse er en ustadig sak, gjelder ikke bare "bedre lyd"..... .
    Hehe, hukommelsen er innimellom en ustadig følgesvenn, men min chili-historie er fra en mexikansk sjappe i London 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Familiemiddag i går. Det er hyggelig nok det, men jeg liker at de varer kortere enn de andre. Da var det ualminnelig praktisk at det var en kar i nærområdet på Djeveløya som solgte noen plater til en særdeles hyggelig pris. Plutselig ble middagsbesøket et time kortere for min del, og jeg hadde attpåtil en noenlunde god unnskyldning 😊 De fleste av platene var dessverre slitt, men jeg fikk nå plukket med meg 10 stykker, blant annet en tidlig utgave av DSOTM. Alltid spennende å se om man finner gull ift tidlig utgivelse av den. Det var ikke tilfellet denne gangen. Det er en 6. pressing, men selv om den er litt sliten, hører man av lydkvaliteten at dette er en tidlig pressing 😊

    IMG_5832.jpeg


    Av de andre er det kun en som aspirerer til oppholdstillatelse. Jeg har skikkelig sans for glam-rock, så platen med Bolan må sjekkes ut. Slade er jo også konge, men nøyer meg med en samler og alle utgivelsene i en cd boks. Kiss…….trokkje det……glam for pubiser 😎

    IMG_5834.jpeg



    ….og sånn går no dagan 😊
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.080
    Antall liker
    29.633
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flere gode ting her! den gang da, hadde jeg et sunt hat-forhold til Kiss, men det var ett, og kun ett, unntak - Destroyer.
    Det skal innrømmes at jeg har blitt mer storsinnet med årene.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flere gode ting her! den gang da, hadde jeg et sunt hat-forhold til Kiss, men det var ett, og kun ett, unntak - Destroyer.
    Det skal innrømmes at jeg har blitt mer storsinnet med årene.
    Tøffere meg bare litt vettu. Vi har vel stort sett samme forhold til gruppen. Foruten de tøffere låtene på platen, må jeg i et slikt betroelsens øyeblikk innrømme at jeg mer enn lett røken har trallet med til Beth 😄
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.042
    Antall liker
    17.872
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bra film, men kanskje ikke noe jeg kommer til å huske veldig lenge. Da er det bare å vente på filmen om Amy Winehouse (som vel er rett rundt hjørnet) 😊
    Du hadde fått en større opplevelse, og økt sjansen for å huske filmen, om du hadde dratt en feit rev opp av lommen og fyrt opp, mens du med smale øyne bad kona di holde brusflasken. Om noen, mot formodning, skulle reagere, så henviste du bare til “peace and love” ✌🫶
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    696
    Antall liker
    856
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du hadde fått en større opplevelse, og økt sjansen for å huske filmen, om du hadde dratt en feit rev opp av lommen og fyrt opp, mens du med smale øyne bad kona di holde brusflasken. Om noen, mot formodning, skulle reagere, så henviste du bare til “peace and love” ✌🫶
    Blir det ikke litt kranglete å få en rev ned i lommen? :cool:

     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    2.382
    Antall liker
    6.299
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    13.362
    Sted
    Sørlandet
    Bulimi og alkohol. Å skylde på musikkindustrien blir bare for dumt. Hennes egen bror legger hovedskylden på mange år med spiseforstyrrelser. 4.1 i promille mener jeg å huske.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uff, stakkars Amy - vanskelig å ikke bli berørt av å se hva musikkindustrien gjorde med henne.

    Vis vedlegget 998533
    Ja, uavhengig om det var musikkindustrien, kjæresten eller egne indre demoner som var grunnen, fortonet det hele seg etter hvert som et freak show i media. Fikk med meg konserten hennes i Bergen i 2007. Sen på scenen, like tilsjasket som meg, sannsynligvis av litt andre substanser, men hun klarte jaffal å gjennomføre konserten (noe som kom som en overraskelse på mange etter å ha vært tauet inn av politiet kvelden i forveien). Jeg husker egentlig best blåserekken hun hadde med seg. De gav jernet og showet skikkelig……..de hadde nok masse rutine i å forsøke å flytte fokuset litt bort fra Amy og tilstanden hennes 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.790
    Antall liker
    17.869
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ja, uavhengig om det var musikkindustrien, kjæresten eller egne indre demoner som var grunnen, fortonet det hele seg etter hvert som et freak show i media. Fikk med meg konserten hennes i Bergen i 2007. Sen på scenen, like tilsjasket som meg, sannsynligvis av litt andre substanser, men hun klarte jaffal å gjennomføre konserten (noe som kom som en overraskelse på mange etter å ha vært tauet inn av politiet kvelden i forveien). Jeg husker egentlig best blåserekken hun hadde med seg. De gav jernet og showet skikkelig……..de hadde nok masse rutine i å forsøke å flytte fokuset litt bort fra Amy og tilstanden hennes 😊
    Da fikk du antageligvis med deg siste turneen The Dap-Kings spilte med Amy. Dette var i mange år bandet til Sharon Jones og hun og mange andre mener at Amy rappa bandet hennes. Dette ga Sharon også uttrykk for på en live innspilling der hun gir en hånlig kommentar mot Amy Winehouse. Når en hører på albumet Back to Black så hører du tydelig påvirkingen av The Dap-Kings.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man vet man bor på en stor øy når vi i ettermiddag må kjøre 41 minutter på den samme øyen for å komme frem til plassen barnebarnet skal spille fotballkamp 😳 Jaja, jeg står ikke til knes i andre gjøremål 😊

    Heldigvis er det en stund til kampen, så jeg rekker et par timer foran pop-anlegget. Tenkte det var på sin plass å spille litt Bob Marley etter turen på kino i går. Hadde planer om å spille Exodus eller Kaya, men fant til min glede at soundtracket til filmen lå på Tidal. Det gjorde valget enkelt, og attpåtil er den tilgjengelig i sånne hi-rez greier. Svinger det på Foldnes? Ya man 😊

    IMG_5845.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.443
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den The Birthday Party platen låter fantastisk hva gjelder innspillingskvalitet på denne typen musikk. MEN, må vel i et sjeldent svakt øyeblikk innrømme at jeg liker best den midtre epoken av utgivelsene til Nick Cave, og spesielt The Birthday Party, som jeg ikke hadde noe forhold til, blir vel heftig for meg 😊
    Jeg følger ikke ordentlig med, så denne kommer litt sent. Som man ser på coveret, - en meget ung Nick Cave. Lenge før noen ante hva som bodde i kroppen.
    IMG_20240222_095212.jpg

    En skal høre mye før ørene faller av, men her er det nesten så det skjer. Som det står på coveret ; 16 minutes of sheer hell.
    Det er en Split EP, og andre sida er om mulig enda verre.
    IMG_20240222_095224.jpg


    IMG_20240222_095301.jpg

    Kjøpt av meg sjøl på Electric Circus i Oslo, det Herrens Aar 1982.
    Rart at det ble sånn nogenlunde folk av meg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg følger ikke ordentlig med, så denne kommer litt sent. Som man ser på coveret, - en meget ung Nick Cave. Lenge før noen ante hva som bodde i kroppen.

    En skal høre mye før ørene faller av, men her er det nesten så det skjer. Som det står på coveret ; 16 minutes of sheer hell.
    Det er en Split EP, og andre sida er om mulig enda verre.

    Kjøpt av meg sjøl på Electric Circus i Oslo, det Herrens Aar 1982.
    Rart at det ble sånn nogenlunde folk av meg.
    Ideell for deg! Det er jo så stille og fredelig i Blåskogen at det kan være kjekt å sette på denne, og få litt storbystemning på landet 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her sitter jeg helt alene! Hva skal jeg gjøre? Kanskje slå ut håret og stikke ut et sted. Kan begynne med å drikke opp rødvinsflasken, og deretter gresse i litt fransk druebrennevin fra skapet her i klubben. Kanskje jeg burde hanke inn noen tusenlapper fra bøtta vår og aktivisere en profil på Tinder. Mange alternativer. Jeg kan sikkert også sove på sofaen her, og benytte bøtta til en champagne-frokost på Hotel Norge i morgen. Mange alternativer, men viktig å informere polfarerne som er ansvarlig for etterforsyningen. Jokke sang om et par fulle menn , men her er det bare en lett eksaltert skalle som rider igjen 😊
    IMG_5848.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    671
    Antall liker
    2.125
    Torget vurderinger
    1
    Selv om karmana er utflyttet til strilalandet driver han nok ennå å mesker seg i en herreklubb og spiller kjegler i de finere strøk av storbyen Bergen! Det er nok her salongberuselse stammer fra......

    Ha en flott aften

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å se at alderdommen ikke er noen hindring for skryte av fylla på nett.
    Salong-beruselse min kjære Watson, salong-beruselse! Fylla hører tross alt til i de mer grissgrendte strøk. Selvfølgelig ikke Råde. Der er de tross alt så monden at de bygger badekar til våre nye landsmenn 😆
     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    2.382
    Antall liker
    6.299
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Salong-beruselse min kjære Watson, salong-beruselse! Fylla hører tross alt til i de mer grissgrendte strøk. Selvfølgelig ikke Råde. Der er de tross alt så monden at de bygger badekar til våre nye landsmenn 😆
    Merkelig hvor monden fylla blir når den beveger seg oppover i samfunnslagene:rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gledelig overraskelse. Da jeg fikk Animals 2018 Remix i posten, hadde Platekompaniet satt konsertopptaket med DSOTM i rest med ukjent leveringstid. Da tenkte jeg mitt, men jaggu drysset den inn ikke så mange dagene etterpå 😊 Låter heldigvis like stas som på streaming, men jeg synes Animals remixen låter enda et lite knepp bedre når det gjelder lydkvalitet, hvilket ikke ekskluderer at det gamle konsertopptaket er en fryd å lytte til 😊

    IMG_5851.jpeg


    Ikke like kjekt er at jeg måtte bestille meg en ny iPad i dag. Veldig fornøyd med den jeg har. Den er strøken med nytt cover, men batteriet er begynt å skrante mer enn hva som er levelig for meg. Jeg sjekket tidligere i uken hvor mye det ville koste å skifte batteri på den. 2000 kr var svaret. Såpass kom det fra meg. Ja, vi er nødt til å «knuse» glasset for å komme til batteriet. Faens Apple sin bruk og kast tilnærming til inntjening 😡
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmmm, jeg kjenner en begynnende lyst til å få med meg årets messe i Asker. Dette kan kanskje kombineres med et møte med en danske, som er seriøst interessert i forsterkeren jeg har til salgs, og ikke helt fremmed for overlevering i Tiggerstaden. To fluer i et smekk hadde vært riktig så greit. Ser at Scandic Asker (naturligvis) er fullbooket, men det finnes kanskje andre hoteller eller hyggelige herberger i provinsbyen østenfor moralgrensen 🤔😆

    IMG_5853.jpeg
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.042
    Antall liker
    17.872
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gledelig overraskelse. Da jeg fikk Animals 2018 Remix i posten, hadde Platekompaniet satt konsertopptaket med DSOTM i rest med ukjent leveringstid. Da tenkte jeg mitt, men jaggu drysset den inn ikke så mange dagene etterpå 😊 Låter heldigvis like stas som på streaming, men jeg synes Animals remixen låter enda et lite knepp bedre når det gjelder lydkvalitet, hvilket ikke ekskluderer at det gamle konsertopptaket er en fryd å lytte til 😊

    Vis vedlegget 999353

    Ikke like kjekt er at jeg måtte bestille meg en ny iPad i dag. Veldig fornøyd med den jeg har. Den er strøken med nytt cover, men batteriet er begynt å skrante mer enn hva som er levelig for meg. Jeg sjekket tidligere i uken hvor mye det ville koste å skifte batteri på den. 2000 kr var svaret. Såpass kom det fra meg. Ja, vi er nødt til å «knuse» glasset for å komme til batteriet. Faens Apple sin bruk og kast tilnærming til inntjening 😡
    Og likevel kjøpte du ny iPad. Go figure🤪
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn