Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    90.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Mens det østenfor folkeskikken grilles i varmen, sitter noen av oss på den vanlige fredagsplassen, godt i ly for kald nordavind fra alle kanter.
    Deilig med sedvanlig velfortjent helg 😆

IMG_1500.jpeg

Har den siste tiden grunnet på og irritert meg over at jeg i mindre og mindre grad tester ut ny musikk. Det går en dalende kurve hos meg fra å følge med i forskjellige musikkblader på hva som gis ut til nå i mindre og mindre grad teste ut ny musikk som jeg følger på nyhetsbrev fra AllMusic. Mange gode og dårlige grunner for at det er blitt sånn, men de viktigste antar jeg er alder og at jeg ikke gir ny musikk nødvendig lyttetid til at musikken «fester seg». Ingen tragedie, mye gammel og god musikk jeg kan kose meg med. Eksempelvis:

IMG_2058.jpeg

Tror ikke jeg er så annerledes enn de fleste på HFS…….jaffal ift hva jeg ser kjøpes av ny musikk. Det virker som 98,735 prosent kjøper kjent og kjært fra ungdomstiden, represser eller obskure opptak fra gamle favorittartister. Jeg er nok pensjonist, men i så måte er 98,735 prosent av medlemmene også å betrakte pensjonister……..musikk-pensjonister 😆 Forhåpentligvis kjøper de yngre mest ny musikk. Jeg tror dessverre det er begrenset, noe man ser på det lave antallet de fleste nye utgivelser trykkes. I så måte lever nok vinyl-bransjen på lånt tid gjennom at de melker kundegruppen med represser til priser som ekskluderer noe særlig nyrekruttering.

IMG_1502.jpeg
    Nok sutring om ting som egentlig ikke bryr meg så mye 😊 Skål, og god helg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    90.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Guilty pleasure når det gjelder musikk er selvfølgelig noe tøysegreier, men det er klart det er en del artister man føler seg mer komfortabel å flagge enn andre. Rick Springfield er vel ikke musikk som gjør meg høy og mørk i andres øyne…….lever forsovet greit som blond og billig. Likevel, jeg har alltid likt dette albumet. Det er rett og slett reinspikka god popmusikk eller om man vil, amerikansk radiorock. I tillegg liker jeg at mannen har selvironi. Første låten heter, Bruce……..😊

IMG_2059.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    90.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Kvalitetsmusikkens yppersteprest på Foldnes må også denne helgen dra opp stemningen med litt, Ramones. Vi får hvert øyeblikk et kjærestepar på 15-16 år, som skal overnatte hos oss, inn døren. Da er det viktig at det undervises i essensiell kvalitetsrock. De blir sikkert skikkelig imponert over å høre 62-åringen skråle, Now I Wanna Sniff Some Glue, fra loftstuen. Det gjør meg kanskje ikke berømt, men beryktet er heller ikke å kimse av 😆

IMG_2062.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    90.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hjelper ikke det så får du prøve, i wanna be sedated. Det er kanskje ikke politisk korrekt innen woke generasjonen🤣
    Kanskje jeg heller skal hilse dem i døren med åpningsreplikken; I’m heavily sedated so now I need to sniff some glue 🤔😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    90.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Med tanke på alt ræl som selges i dyre dommer er det meg en gåte at dette triple halv speed live albumet til Peter Gabriel kun er verd knapper og et par glansbilder. Jaja, da står det i hvert fall trygt for de klamme hendene til den griske og sleipe innehaveren av Foldnes Ø&B 😆

IMG_2064.jpeg

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.808
    Sted
    Bartistan
    Det virker som 98,735 prosent kjøper kjent og kjært fra ungdomstiden, represser eller obskure opptak fra gamle favorittartister. Jeg er nok pensjonist, men i så måte er 98,735 prosent av medlemmene også å betrakte pensjonister……..musikk-pensjonister 😆
    Her følte jeg meg truffet mtp hva jeg har lagt ut i ny-vinyltråden i nyere tid og måtte dykke litt ned i bunkene.
    Puh! Masse nyere greier som faktisk spilles, så all (eller i det minste ganske) clear der, men så er jeg jo også sånn ca et helt år yngre enn deg :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    90.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Her følte jeg meg truffet mtp hva jeg har lagt ut i ny-vinyltråden i nyere tid og måtte dykke litt ned i bunkene.
    Puh! Masse nyere greier som faktisk spilles, så all (eller i det minste ganske) clear der, men så er jeg jo også sånn ca et helt år yngre enn deg :D
    Jeg tok høyde for at 1,265 prosent ikke passet inn i folden 😊

E. Largo

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    21.924
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Guilty pleasure når det gjelder musikk er selvfølgelig noe tøysegreier, men det er klart det er en del artister man føler seg mer komfortabel å flagge enn andre. Rick Springfield er vel ikke musikk som gjør meg høy og mørk i andres øyne…….lever forsovet greit som blond og billig. Likevel, jeg har alltid likt dette albumet. Det er rett og slett reinspikka god popmusikk eller om man vil, amerikansk radiorock. I tillegg liker jeg at mannen har selvironi. Første låten heter, Bruce……..😊
    Du er ikke den eneste som har plater med Rick i hylla. Han var ganske så pop i min tidlige ungdom.
    Dette er ikke plater jeg spiller ofte. Men artig en sjelden gang 🙂
    IMG_0460.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn