Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    37.868
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Torsby pleier jeg og stoppe når jeg er på vei mot hjemstedet, det er ett rikligt tilbud med pizza/kebab restaurant og korv&hamburger i den hålan😲 er nok ett grunnlag med så mye raggare og EPA traktorer🤔
    Man har ett typisk utseende der som Ronny&Ragge😎 noe genuint svenskt finns det fortsatt😍

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.521
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Torsby pleier jeg og stoppe når jeg er på vei mot hjemstedet, det er ett rikligt tilbud med pizza/kebab restaurant og korv&hamburger i den hålan😲 er nok ett grunnlag med så mye raggare og EPA traktorer🤔
    Man har ett typisk utseende der som Ronny&Ragge😎 noe genuint svenskt finns det fortsatt😍
    Synes det virket som en hyggelig liten plass………..selv om jeg selv ville blitt sprute gal av å bo der. For en liten svipptur velger jeg Torsby fremfor Charlottenberg og Strømstad 10 av 10 ganger 😊

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    37.868
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Synes det virket som en hyggelig liten plass………..selv om jeg selv ville blitt sprute gal av å bo der. For en liten svipptur velger jeg Torsby fremfor Charlottenberg og Strømstad 10 av 10 ganger 😊
    Ja jøss det er fint der (y) og særlig på baksiden mot sjøen Fryken. Strömstad er fint også bare man slipper alle norbagger:rolleyes::LOL:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.521
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Deilig å komme hjem til loftet, skru på pop-anlegget og starte opp øltimen(e) 😊

IMG_2522.jpeg

Hvilket selvfølgelig ikke ekskluderer at jeg har hatt noen særdeles hyggelige dager i østerled! @bluesbreaker har besøkt meg noen ganger og jeg har vært hos ham noen ganger, og det er alltid like hyggelig. Ikke ofte man treffer mennesker når man er kommet i voksen alder som etter hvert blir en god venn. Definitivt en av mange kjekke ting med HFS 🥰

Besøket hos Bluesbreaker lignet mye på tidligere besøk. Jeg ble traktert med god mat, snobbe-øl og viktigst av alt; god samtale og lave skuldre. Den største positive endringen siden sist var tempurmadrass på gjestesoverommet 😆😊 I tillegg ble jeg kjent med sønnen hans. Han var forøvrig så hyggelig at det er ingen tvil om at genene er i orden oppe i Blåskogen……….og ikke å forglemme; to flotte jinter 😊

image0000011.jpeg

Anlegget der oppe i Blåskogen har jeg skrevet om et par ganger tidligere, og jeg opplevde ikke noen store forandringer siden den gang. Jeg synes fremdeles lyden oppe i Blåskogen er helt topp. Det er noe besnærende med store Maggies med luftig og stort lydbilde med en varm og fin klang. Maggiene gjør veldig mye særdeles bra, og så er det som med alt, no free lunch, det er noen ting andre høyttalere gjør litt bedre.…..ut fra mine preferanser. Dette har jeg skrevet om tidligere, og gidder ikke gjenta. Kunne vært gøyalt å høre dem med en kraftig transe. Det kunne nok strammet opp her og der og sikkert gjort lyden tørrere. Dette kunne nok vært kledelig på noen innspillinger, men lite vellykket på andre innspillinger. Du har jo snust litt på dette, og det kunne vært gøy å teste, men jeg tror du raskt hadde vendt tilbake til rør. Du er og forblir nok et rørhue. Ikke det værste det. Du har forresten norges visuelt tøffeste platespiller 😊

IMG_2501.jpeg

IMG_2502.jpeg

Som krydder til noen trivelige dager fikk vi foruten en tur til det store utland, noen fine lyttebesøk i det utvidede nærområdet. Ingenting som gjorde seg bort, men selvfølgelig @bekkern sitt oppsett gjorde et spesielt godt inntrykk. Skriver litt mer om hans, @sundkoien og @gismo sine oppsett senere, men drysser inn noen bilder med en gang.

IMG_2514.jpeg

IMG_1761.jpeg

IMG_2507.jpeg

En veldig kjekk tur med hyggelige mennesker som var vel verdt noen mil i bilen 🥰

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.521
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Jeg blir lett forelsket i slike store jinter som bor i Blåskogen. Det medfører selvfølgelig litt sjalusi fra den lokale Pelsdotten. Det er forsovet enkelt å betrygge ham med at han er the only one når han bjeffer henførende etter, Please don’t Judas me. Da smelter mitt hjerte, og jeg vil most certainly not Judas him! 🥰

IMG_2535.jpeg

IMG_1764.jpeg

Rart med heavy rock. Min greie i ungdommen var helst Uriah Heep og Deep Purple og til en viss grad Nazareth. Nå når jeg er blitt et stykke eldre og skjønner greien, er det bare Nazareth som gjelder. Greien med heavyrock på 70-tallet med Uriah Heep og Deep Purple var bare tull. Alle oppegående mennesker har i ettertid skjønt at disse to gruppene var gymsokker som på sin fordekte måte egentlig spilte progrock. Nazareth var de eneste som skjønte og kunne greien 🥰

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.569
    Jeg blir lett forelsket i slike store jinter som bor i Blåskogen. Det medfører selvfølgelig litt sjalusi fra den lokale Pelsdotten. Det er forsovet enkelt å betrygge ham med at han er the only one når han bjeffer henførende etter, Please don’t Judas me. Da smelter mitt hjerte, og jeg vil most certainly not Judas him! 🥰

Vis vedlegget 1209062

Vis vedlegget 1209063

Rart med heavy rock. Min greie i ungdommen var helst Uriah Heep og Deep Purple og til en viss grad Nazareth. Nå når jeg er blitt et stykke eldre og skjønner greien, er det bare Nazareth som gjelder. Greien med heavyrock på 70-tallet med Uriah Heep og Deep Purple var bare tull. Alle oppegående mennesker har i ettertid skjønt at disse to gruppene var gymsokker som på sin fordekte måte egentlig spilte progrock. Nazareth var de eneste som skjønte og kunne greien 🥰
    Nja...
    DP ruler.
    Mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.770
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Please don’t Judas me. Da smelter mitt hjerte, og jeg vil most certainly not Judas him! 🥰

Nazareth var de eneste som skjønte og kunne greien 🥰
    Laaaaang øltime med Naza i dag? 🙈😄

Ingen tvil om at Karmana og Maja er bestiser.
    PXL_20260703_085813557.jpg

Tror pelsdotten er såpass raus, at det han ikke vet noe om, heller ikke har vondt av.😄

Forøvrig må jeg takke for fine dager med deg som gjest nok en gang. Også takk for dine gode ord over her.
    Alltid en glede å være sammen med deg, og jeg setter pris på at du tok den lange turen over til Blåskogen.
    Takker også for den morsomme presangen👌🏻😄,
    - og jaggu bra vi også denne gangen klarte å unngå dette motbydelige Lite-ølet noen mener man skal ha i kroppen....😄
    PXL_20260703_182247835.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    15.533
    Hvilken type sopp var det du fant rundt hustuftene i Blåskogen caftein? 🤪
    Det gav noen særdeles voldsomme hallusinasjoner ser jeg av dine skriverier.
    Her anklager du bl.a. DP for å ha spilt fordekt progrock, og sammenligner dem med gymsokker :eek: MAKAN!
    Hvor finner man progdelen på skivene "In Rock, Machine Head, Fireball, Made in Japan og Who Do We Think We Are?"
    Vennligst forklar om de kunne være så senil.
    "Shame on you!"

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.770
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her anklager du bl.a. DP for å ha spilt fordekt progrock, og sammenligner dem med gymsokker :eek: MAKAN!
    Hvor finner man progdelen på skivene "In Rock, Machine Head, Fireball, Made in Japan og Who Do We Think We Are?"
    "Shame on you!"
    Ikke bland meg oppi dette.😜
    Selv om det nok vokser både blåsopp og passopp her hos oss, så holder vi oss stort sett til kantareller.
    Vi tar ingen Risker.🍄‍🟫😎
    Karmana var klar og orientert så lenge han var her hos oss. 🙂

Ellers er vel f eks Child in Time, godt inne i progrockens univers .(?)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.521
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Eneste jeg hørt av Nazareth, er at jeg hver julaften hører at Jesus var født der. 😉
    Hmmm, store avstander der nord hos deg, så Betlehem eller Nazareth blir vel litt same same. Jeg antar også det er helt ubetydelig om man er født i Tromsø eller Harta 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.521
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    "Shame on you!"
    Pøh, alle rockeband hvor medlemmene synes de er hysterisk flinke på sine respektive instrumenter, ender på mange låter opp med å høres ut som et progband mellom vokalinnslagene. Gammel DP er ikke et hederlig unntak, men for all del, de surret seg ikke helt bort i natten slik som mange andre progband 😆😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.357
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm, store avstander der nord hos deg, så Betlehem eller Nazareth blir vel litt same same. Jeg antar også det er helt ubetydelig om man er født i Tromsø eller Harta 😆
    Ja, den var stygg den der, men skal ta meg et alvorsord med presten vår. (Det var nå uansett litt ulogisk at de skulle ta bandnavnet etter ungdomsskolen til Jesus.) Men skal ikke plage tråden mer med dette og blotte mine begrensede kunnskaper om både kristendom og kristenrock ytterligere. 😉

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.770
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den var stygg den der, men skal ta meg et alvorsord med presten vår. (Det var nå uansett litt ulogisk at de skulle ta bandnavnet etter ungdomsskolen til Jesus.) Men skal ikke plage tråden mer med dette og blotte mine begrensede kunnskaper om både kristendom og kristenrock ytterligere. 😉
    Så seriøst trenger det ikke være.
    Det er jo bare morsomt.🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn