Weber Performer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har fått det for meg å kjøpe en ny Weber Performer Touch-N-Go, som er en 57cm Weber kulegrill med det største rengjørings- og askesystemet, bare på vognramme og med endel finesser så som f.eks gassopptenning. Fått skikkelig dilla på tanken med en ny slik, med pizzastein og trespade, og alt av utstyr..

Har en One Touch Silver fra før, som jeg er veldig godt fornøyd med til en tusenlapp. Hatt den i 5-6-7 år nå, og den er omtrent like fin som ny. Den var en oppvåkning innen smak på grillmat.Før denne så trodde jeg at grill omtrent var grill jeg, men der tok jeg visst feil ja.

Uansett, våre lokale forhandlere har ikke denne Performer. De kan jo sikkert bestille, men er det noen nettbutikker eller noen steder jeg bør se over før jeg får forhandleren til å bestille?

http://www.webergrill.no/Performer-Touch-N-Go-410.aspx

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    Den var skikkelig forsegjort - forenkler mye av prosessen som av og til gjør at en ikke gidder å fyre opp.....

Men burde ikke jeg komme og kvalitetssikre varene? (resultatet av opptenningen, altså)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, jo det hadde vært betryggende å fått bekreftet kvaliteten på resultatet!

Tenkte mye av det samme jeg også; hvor grillet vi ikke egentlig idag? Jo, enten så blåser det litt, eller så ble det ikke til at man giddet å fyre opp Weber-røret og det styret der.

Vind er ikke lengre problem med den lukkede askeoppsamleren. På min One Touch 47cm er det kun et askebrett under, og en av svakhetene med det er at det fyker litt dersom det er en bris i lufta. For oppfyring så ligger jo brukettene klare i kurva si som henger under, og med en koksspade lemper man bare oppi grillen, og trykker på start. Hehehe.

S

Supertramp

Gjest
    Artig sak det der, Vidar - gratulerer. Weber er kvalitet - det vet jo vi med gassgriller fra dem.

Gjorde forresten ren min Weber i går - litt av hvert nedi der som jeg følte måtte bort. Emaljerte saker er lett å gjøre rent.

bwt: får du med et trekk til grillen din? Jeg kjøpte mitt på ebay for en latterlig lav pris - original og det hele.

Her er link til Performer trekk - orginalt, 20 daler:
    http://cgi.ebay.com/Weber-Performer...tem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c14672c0f

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1
    For de språkinteresserte

Da jeg for en god del år siden kjøpte min 57cm Weber-kule sto det i den norske bruksanvisningen, trolig som et mislykket skryteforsøk om den fine, grønne emaljen: "Varer i år". Og jeg tekte med gru på neste år!

Det var vel oversatt av en amerikaner med blå ordbok.

Siste
    I det siste har jeg faktisk blitt positivt overrasket av Google Translate, men etter å ha skrevet dette innlegget halvferdig skulle jeg teste GT med det ovenstående eksemplet, og fikk det samme depressive resultat ;D

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Det er herved ikke lenger tvil om hva som blir neste vårs gave til huset, takk for det ;)

Har kun brukt kulegrill en god stund nå, og jeg finner ingen argumenter for å kjøre gass. En slik Rolls Royce som dette gjør jo det hele mye enklere og bedre.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Estimert ankomst i morgen, så kjøttet får mørnet seg litt til!

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.023
    Gratulerer med ny grill, Vidar, blir vanskelig å skylde på Weber om biffene ikke blir bra nå! En kompis av meg kjøpte denne for noen uker siden, med det resultat at gassgrillen (også fra Weber) ble rullet inn i garasjen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Grillen er transformert fra en telefon fra forhandler idag til en sammenskrudd helhet! Hurra!

Det tok en times tid kanskje to, med bedagelig tempo i annekset og godt akkompagnert av radioen og et glass øl/spätlese/whisky (joda, jeg rakk alle tre) å få den sammen.

Bilder av monteringsprosessen vil følge; skjønt jeg vet ikke om de blir bra… årsak; mitt vanlige Nikon D80 er etterlatt på kontoret, men jeg fikk låne min kones Leica påmontert min egen Nikon Speedflash blitz i det dunkle annekset. Jeg kan ikke bruke dette kameraet, så vi får se når jeg får "fremkalt" minnebrikken på iMac litt senere.

Uansett; jeg monterte en Weber 445g butan-patron og fyrte opp i annekset (som er fullverdiforsikret), og det fungerte da. Så dersom finværet holder seg, som alt tyder på, så blir det med kull i morgen! Og jeg koser meg fortsatt i annekset med kutt fra "Nursery Crime" på P1. Kan bare si så mye at byggekvaliteten på denne grillen er dypt imponerende.

S

Supertramp

Gjest
    Kos å montere slike kvalitetsprodukter. Men 1 til 2 timer.....
    Min Weber (310 spirit gass) var så lettmontert at jeg nesten ikke rakk å ta tiden :)
    Vi lo godt av det, kona og jeg. Andre typer griller er jo i "tusen deler" når de pakkes ut.

Men uansett type Weber; det er tvers igjennom kvalitet. Gleder meg til bildene.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    1-2 timer er den tiden det tar å drikke øl, spätlese og whisky og høre på radio mens kona tror du arbeider med meningsfulle ting ute i annekset. Skal ikke påstå at jeg var så veldig effektiv… :)

S

Supertramp

Gjest
    Genau so - pent arbeid og dens progresjon skal beundres mye underveis :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Drillen er verdt sin vekt i gull. Den Sony'en er over 20 år gammel, og har jammen vært brukt til litt av hvert hardt bruk! Låt fint de der. Jeg kjøpte min på Majorstua i 1989 eller 1990, da kostet den 500,- husker jeg.
    Det var 2-3 ganger mer enn de fleste andre like radioer på den tiden; kvalitetsbærbare var virkelig sjeldnere enn hønetenner på det tidspunktet.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det lå som et ark nede i eska, har aldri sett slikt før derav bildet. Skjønte hensikten, og det så jo ut som om den store overflaten hadde noe for seg ift disse posene.

Har forresten gått på kurs i maritim medisin i Bergen i mai ("sjømannslegekurs") hvor vi bl.a fikk en imponerende innføring i alle aspekter ved dette med fuktkontroll i varer som eksporteres med skip, fumigasjon og denslags. Det er jo rene vitenskapen dette med eksportvarer og deres pakking og behandling underveis og i destinasjonshavner.

Grillen tok fyr den, la ut noen bilder i relaxation-tråden.

Vedlegg

M

Morpheus

Gjest
    Grattis med by grill Vidar :). Jeg må bare kommentere at Weber sitt grillkull har vært en skuffelse. Nå har jeg riktignok en kulegrill type low end, men det tar utrolig lang tid å få skikkelig fres på Weber's grillkull. Løsningen for meg har vært å blande inn noe annet grillkull slik at jeg slipper å bruke en halv flaske med tennvæske for å få litt gang på det.

Er det noe jeg gjør feil, eller har andre samme problem med dette grillkullet?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med en fantastisk grill Vidar.
    Selv har jeg bare "kule" utgaven av samme, men bruker opptennings sylinderen til Weber.
    Har forøvrig ikke benyttet tennveske siden midten av 80 tallet, og kommer nok aldri til å besudle grillprossessen med slike ufine saker noensinne.
    Når det kommer til grillkull, så har jeg aldri benyttet grillkull til Weber, men grillbrikketter.
    Synes forøvrig at "standard" brikettene til Rema 1000 er bedre enn Webers egne. Både på fullstendig forbrenning, brenntid, og gjevn varme :)

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Morpheus skrev:
    Grattis med by grill Vidar :). Jeg må bare kommentere at Weber sitt grillkull har vært en skuffelse. Nå har jeg riktignok en kulegrill type low end, men det tar utrolig lang tid å få skikkelig fres på Weber's grillkull. Løsningen for meg har vært å blande inn noe annet grillkull slik at jeg slipper å bruke en halv flaske med tennvæske for å få litt gang på det.

Er det noe jeg gjør feil, eller har andre samme problem med dette grillkullet?
    FallenA skrev:
    Når det kommer til grillkull, så har jeg aldri benyttet grillkull til Weber, men grillbrikketter.
    Synes forøvrig at "standard" brikettene til Rema 1000 er bedre enn Webers egne. Både på fullstendig forbrenning, brenntid, og gjevn varme :)
    Tidligere fikk Weber brikettene sine fra en australiensk produsent ("Heatbeads" eller noe slikt), men denne klarte ikke å levere nok så er det kullet som selges tysk produsert. Dette støver noe aldeles forferdelig og gir i tillegg lavere varme. Rema, Europreis osv. er bedre til mindre grilljobber. Det beste grillkullet synes jeg er "B&B" som er laget av nord-amerikansk ek, høy temperatur og så gir det en anelse røksmak. Litt mer plunder å arbeide med, men absolutt verdt innsatsen til mer alvorlige saker. Selges bl.a. på Plantasjen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg stusset også på Webers briketter igår. Første halvtimen-timen var bra, det var kjempehøy temp (rundt 320°C) og alt virket såre vel, men den sank intraktabelt ned, og det nyttet ikke å legge på flere heller, de tok liksom ikke ordentlig fyr. Etter etpar timer var tempen nede i under 200°C til tross for ekstra påfyll.

Jeg tenkte at jeg muligens ikke hadde fyrt de opp godt nok, eller at det var en læreprosess å bruke disse kullene. Men samtidig så stusset jeg på at brikettene støvet seg selv til med et gult tykt støv, virker som om de kvelte seg selv? Samtidig så lurte jeg på om det var pga disse kullkurvene at det ikke ble skikkelig langvarig fyr… men det er sikkert rett som dere sier at disse nye tyske brikettene ikke er like gode. Selger Rema store sekker?

Morpheus, du må snarest permittere tennvæske. Kjøp deg heller et Weber tennrør! :)

Her er det fyr etter 5-10 minutter med gassopptenningen.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Weber leverer en finfin kurve på fremsiden av sekken sin, men jeg vet ikke helt om den er så etterprøvbar i praksis her iallefall. Jeg får prøve meg frem litt og se.

(kan klikkes opp for skarphet og forstørrelse)

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Weber Tennrør er helt genialt!
    Før i tiden lagde jeg en lignende innretning, og den revolusjonerte hele grillingen for min egen del :)

Rema selger dessverre bare briketter i små sekker à 2kg. (Jeg har ihvertfall bare sett disse små sekkene)
    Men sånn sett er disse greie. Man kan da handle inn og lagre.
    Min erfaring er at en stor sekk briketter som blir stående "åpnet" tar til seg noe luftfuktighet over litt tid.

Forøvrig har jeg ikke sett denne "B&B" som nevnes.
    Er dette briketter eller Kull?
    Mener Weber selv anbefaler bruk av briketter i sine griller.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Weber anbefaler briketter ja, med god grunn også! Det er noe helt annet enn kull imo, man får ikke på langt nær samme effekt med kull. Tennrøret fra Weber koster etpar hundrelapper, og er helt obligatorisk. Jeg har hatt etpar andre også, fra Landmann og noe annet om jeg ikke husker feil, men de var ikke på langt nær like effektive, og så rustet de og døde etter en sesong. Det eldste Weber-røret vårt er 5-6-7 år gammel og like fint.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn