Warner boks-salg på mdt.co.uk

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noen som har sett dette? Mye interessant her ser det ut som.

http://www.mdt.co.uk/MDTSite/search/Special Offers/SO_WarnerBox/WarnerBox1206/

Jeg tenker på gode, gamle, dypt savnede Grace; han var jo brucknerianer på sin hals, men kanskje hans entusiasme har smittet over på andre slik at de kan opplyse meg ift Barenboim's Bruckner?

http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product/SO_WarnerBox/2564618912.htm

Alle tips til "must-have" plater fra Warner-salget mottas med takk! Forresten, har dere mdt'ere ingen mediaplayer-funksjon eller annet for å lytte til samples fra skivene?

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Warner ja, synd at den labelen fikk kuttet strupen.

Noen som har hørt LvB-syklusen til Barenboim? Den har blitt skamrost av mer enn en kritiker.

K

kbwh

Gjest
Den LvB/Harnoncourt/COE-boksen har jeg lyst på. Pianokonsertene med Aimard er alene verd investeringen, symfoniene får man jo på kjøpet!

Jeg har vært innom Warners klassisk-sider og der kan man lytte, Vidar.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Om dere ikke allerede har Vadim Repin-boksen, kjøp den! Mannen spiller med en følelse jeg ikke har hørt siden Jaqueline De Pre.

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
Jeg har i alle fall bestilt Schubert's samlede sympfonier med Harnoncourt og Royal Concertgebouw Orchestra. Denne fikk jo svært gode kritikker i sin tid, og går for å være blant de beste samlede settene av Scubert's symfonier; antakeligvis sammen med Bøhm som tolkningsmessig ligger på motsatt side av Harnoncourt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvordan deklarerer MDT, noen som husker? Deklarerer de platenes verdi, eller platene+frakt på forsiden? Dvs hvilket beløp er det gjeldende for å beregne om det kommer over/under 200kr-grensa?

Spiller vel uansett ikke noen rolle, det er vel ikke lett å havne under mva-grensa..

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
MDT deklarerer uten VAT og frakt.
Perfekt. Slik skal det være. Noe OT, men i sakens anledning har jeg lyst til å nevne at amazon.com deklarerer MED frakt, cduniverse.com deklarerer UTEN frakt. Det betyr ofte at du kan kjøpe 2-3 cd'er på sistnevnte, mens hos amazon må du ofte nøye deg med en mindre!

Nå har jeg jo omsider fått en cd-spiller som gjør at du helt glemmer "Next"-knappen (ikke så mange av de), så er litt klar for å øke andelen nyere klassiske innspillinger på cd. Jeg skal jaggu bestille noen av de boksene dere nevner; flere gode forslag til Warner-bokser?

Mvh Vidar P

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
De er det jaggu ikke så mange av, nei! Gratulerer med det som sikkert er en befriende musikalsk cd-spiller! Litt OT, men likevel...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takk for det, Impulse. Veldig fornøyd med CDS3 ja. Den svei godt i lommeboka, men bringer alle debatter om forskjeller på cd-spillere i et grellt og meningsløst lys  :D

Har forsøksvis just akkurat bestilt litt kammermusikk av Schumann
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product/SO_WarnerBox/2564614002.htm

Viser seg at det er £1.50 for første cd, deretter 50p pr cd, slik at et boks-sett med 6 cd'er som dette skulle koste 1.5+(5x0.5)= £4.. men på ordrebekreftelsen kom det opp £3 i frakt  ???  
Kanskje har det m vat å gjøre?  Vel uansett, jeg takker og bukker, et pund spart er et pund tjent.

Så nå skal jeg sette meg å la bestillingene tikke inn, har notert meg V Repin, Aimard og Schubert som anbefalinger. Det er jo temmelig billig dette da! Og om musiseringen holder jevnt høyt nivå, så er det jo bare å bestille i vei.

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har vært innom Warners klassisk-sider og der kan man lytte, Vidar.
Takk for tips, lang lyttesession er over. Da er også Barenboims veltempererte klaver bestilt; havner akkurat under tollgrensa (190kr) for boksen, DERSOM du har rett i at de deklarerer uten VAT og frakt.
Om ikke kan du vente deg en moms-regning i posten med det første :D

http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product/SO_WarnerBox/2564631652.htm

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Jeg har rett, Vidar. Når du ser det kan du "betale" med en kort rapport om Barenboims veltempererte kanskje?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Hei,

Om man kjøper mer enn en boks, vil de da sende i flere sendinger for å unngå å få moms - eller gjør de dette ev. om man ber om det?

Ole

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Legg inn flere separate ordrer. Bruk en valutakalkulator; en ordre må være under NOK 200,- eksl vat og frakt.

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Apropos valutakalkulator: Hvis du har et Google-søkevindu i nettleseren så er det bare å skrive in f.eks. 15 GBP in NOK, 10 NOK in USD etc.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Apropos valutakalkulator: Hvis du har et Google-søkevindu i nettleseren så er det bare å skrive in f.eks. 15 GBP in NOK, 10 NOK in USD etc.
Den var snedig! Du kan også bruke £ og $ istedet for gbp og usd, og du kan bruke små bokstaver også.

Mvh Vidar P

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Takk for tipset Vidar, da skal 7 bokser være på vei....blir mer musikk og mindre HiFi-surfing i ukene som kommer!

mvh Ole

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har rett, Vidar. Når du ser det kan du "betale" med en kort rapport om Barenboims veltempererte kanskje?
Du har rett, og gjelda er strøket :)

Barenboim er god han. På denne type "pedagogisk" orientert musikk så er det veldig lett å falle i fella med å overtolke; som pianospillende selv så vet jeg så altfor godt at når man sitter og studerer inn og forsøker å gi stykket et personlig uttrykk, så hører man ikke alltid så lett selv at man kan dra det litt langt og overdrive. Det enkleste er ofte det beste. Barenboim balanserer dette ganske fint i bok 1 synes jeg (har ikke hørt bok 2 enda).

Når man presenterer slik musikk så er vel kanskje rytmisk presisjon og tonal transparens viktige fokusområder. Barenboim setter vel ingen verdensrekorder, men gir et godt innblikk i Bach's oppbygging av stykkene, og klarer å tilføre et snev av menneskelig varme inniblant all matematikken.
Heldigvis så sauser han det ikke for mye til med pedalbruk, temposkifter, crescendoer osv.. men lar lytteren i stor grad lese notene sammen med ham.

Fin lyd også.

K

kbwh

Gjest
Takk skal du ha, Vidar.
Jeg har foreløpig lånt hjem Jandós to bøker fra biblioteket for å gjøre meg mer kjent med repertoiret. Vokste opp som saksofonist og er derfor mer bevandret innen Johnny Hodges enn klaverøvelsene til SDG. Det var piano man skulle lært.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takk skal du ha, Vidar.
Jeg har foreløpig lånt hjem Jandós to bøker fra biblioteket for å gjøre meg mer kjent med repertoiret. Vokste opp som saksofonist og er derfor mer bevandret innen Johnny Hodges enn klaverøvelsene til SDG. Det var piano man skulle lært.
Johnny Hodges er jo helt aldeles konge på den eminente Verve-boksen "The Complete Norman Granz Jam Sessions"!!
Har hørt mer på Barenboim, og han er jo virkelig god egentlig..
På denne type musikk som Welltempered klavier så er det som tidligere nevnt viktig å finne en balanse mellom det utsvevende romantiske (som det IKKE skal være) og det mekaniske, skolepikeaktige, Sissel Kyrkjebø'ske "overflinke" uten musikalsk energi.
Barenboim balanserer den romantiske tonen finfint opp mot det matematisk-økonomiske pedagogiske aspektet ved musikken imo..

Denne boksen gir eminent Bach spilt på fortreffelig maner, til gi-bort-pris.

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
For å oppdatere litt.. Barenboims Mozart/Pianokonserter har IKKE kvalifisert seg til noen fast plassering i hylla.. men utgjør en fin julegave.
Han er rett og slett for brutal, for treg og for lite lyrisk med Mozart.. virker litt lite gjennomtenkt og fintfølende spør du meg. Uchida/ECO/Tate er lysår bedre; lettere tempi, mer fjærlett touch, mer lyrisk sang og tone, mer poengtering av de vakreste poengene.. de som Barenboim misser på fordi han pøser på fra start med lave tempi og kraftige anslag.

Pussig nok så er han mye mer på hjemmebane med Bach i de veltemperterte.. men jeg kjøpte også Bruckner-boksen, og der (hvor vi ikke hører ham spille klaver, men dirigere) så sitter det mye bedre. Faktisk så er dette en av de sjeldne anledningene hvor jeg synes 3.sats i Bruckners første er tøff og drivende.

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Hmmm... Jeg har bare nr. 15 og 16 med Uchida/ECO/Tate. Uchida synes jeg er virkelig god der, mens kompet mangler hennes eleganse. Generelt synes jeg ECO er bedre for Perahia.

Jeg har også et par av de sene Mozartsymfoniene med ECO/Tate, og synes det trampes av gårde der også. Böhm og Harnoncourt er motpoler til hverandre men samtidig er begge langt å foretrekke i mine ører.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Nå bør snart Andsnes få fingen ut og slippe flere Mozartinnspillinger. De glimtene han har vist så langt på plate og i konsert synes meg i nærheten av referanseklasse. Ryktene sier at K466 er den neste og det passer meg bra.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
K466 er aldeles nydelig; 1.satsen må vel være et av Mozarts lyseste øyeblikk...?
Må bare få lov til å fortsette skrytet av Barenboims Bruckner; jo mer jeg hører, dess flottere blir denne!
Er nettopp ferdig med 2.symfonien nå, jøje meg! Mannen klarer å gjøre Bruckner rytmisk, melodiøst og tonalt tilgjengelig lett som bare det, men samtidig med en stor dybde og kraft.

Ja, dette er svære greier :) Må vel være en av de store varpene innen klassisk musikk om dagen dette.

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Såvidt jeg har forstått så regnes Barenboim i dag som en av verdens absolutt fremste dirigenter, spesielt på romantisk musikk av det store formatet.

Han kommer jo forresten snart til Norge med Wienerfilharmonikerne.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Såvidt jeg har forstått så regnes Barenboim i dag som en av verdens absolutt fremste dirigenter, spesielt på romantisk musikk av det store formatet.
Det er nesten slik at man begynner å forstå hvorfor.. nesten fristet til å bestille både Brahms- og Beethoven-boksen også jeg :)

Mvh Vidar P

Topp Bunn